یکی از بازیکنانی که با وجود پیشنهادهایش از دیگر تیم های لیگ یکی باز هم در داماش گیلان ماند، محمد رستمی هافبک وسط لشت نشائی داماش بود که با جنگندگی وی در میانه میدان زوج خوبی را در کنار هادی سهرابی هافبک خوش فکر داماش گیلان تشکیل می دهد.

مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان با محمد رستمی را خواهید خواند…

 

varesh-sport.com: چه شد به ماشین سازی رفتی و بعد دوباره به داماش گیلان برگشتی؟

از ابتدا هم من دوست داشتم که در شهر خودم فوتبالم را ادامه دهم، اما شرایط باشگاه به شکلی بود که ادامه حیات آن هم نامشخص شده بود؛ من هم از چند تیم پیشنهاد داشتم که در نهایت تصمیم گرفتم پیش آقای دست نشان در ماشین سازی تبریز بروم. با آن تیم، تمرین هم کردم اما دلم با داماش بود و منتظر زنگ باشگاه بودم تا دوباره به اینجا برگردم.

 

هرجور که حساب می کردم، اینجا برایم بهتر بود، چون هم در شهر خودم بازی می کردم و هم اینکه هواداران رشتی از تیم و بازیکنان خودشان به خوبی حمایت می کنند و فقط مشکل مالی اذیت می کند.

 

varesh-sport.com: چه شد ماشین سازی با جدایی شما موافقت کرد؟

با آقای دست نشان صحبت کردم که دلم اینجا نیست. به ایشان گفتم اگر ساکم را جمع کنم و بی سر و صدا بروم بی ادبی می شود. بعد از آن هم با مدیرعامل صحبت کردم که گفتند باید مبلغی واریز بکنی تا ما رضایت بدهیم اما با این حال با مسئولین باشگاه داماش صحبت کردم و به رشت آمدم.

 

varesh-sport.com: در سه بازی خارج از خانه، عملکرد تیم داماش مساعد نبود، چه دلیلی دارد؟

وضعیت بدنی بازیکنان ایده آل که هیچ، بلکه متوسط هم نیست! ما رفتیم کرمان تا اول گل نخوریم و بعد گل بزنیم شرایط به شکلی شد که در ابتدای بازی یک گل بد خوردیم که روحیه تیمی پایین آمد و گل دوم هم یک گل استثنائی بود که از چهل متری وارد دروازه ما شد. در نیم دوم با تغییر سیستمی که دادیم شرایط ما بهتر شد ان شاالله از هفته های آتی که از نظر بدنی بچه ها به شرایط ایده آل برسند، نتیجه ای که در خور داماش و هوادارانش باشد بگیریم.

 

varesh-sport.com: مجید جهانپور را از نظر تمرینات بدنی چگونه ارزیابی می کنید؟

آقای جهانپور که از نظر شخصیتی فوق العاده هستند و نظم انضباط هم در تیم تحت هدایتش حرف اول را می زند. از نظر فنی هم دیر به تیم اضافه شده اند و هنوز به آن ایده های فنی که از تیم انتظار دارد نرسیده است و کمی نیاز به زمان دارد.

 

varesh-sport.com: بازی با پیکان بازوبند کاپیتانی تیم محبوب رشتی ها را بر بازو بستی و مورد استقبال هم قرار گرفت. این در حالی بود که فصل گذشته در بازی هفته پنجم با اتکا گرگان قرار بود که شما بازوبند کاپیتانی داماش را ببندید اما با مخالفت هواداران و بی تعارف خود ما هم در وارش اسپرت همراه بود که دلیلش هم کم سابقه بودن و اولین سال حضور شما در داماش و همچنین سابقه حضور در ملوان بود. نظرت در خصوص این اتفاق چیست؟

افتخاری بود برای من که بازوبند کاپیتانی داماش را بستم، واقعا احساسی خوب و قلبی را حس کردم. طبق تصمیم باشگاه بعد از مصطفی حاجتی و هادی سهرابی، من کاپیتان سوم تیم هستم. نمی خواهم کلیشه ای صحبت کنم ولی باید بگویم که واقعا مهم بستن بازوبند نیست، بلکه خوب بازی کردن اهمیت دارد تا تیم نتیجه بگیرد.

در خصوص واکنش سال گذشته هواداران هم حق را به آنها دادم و اصلا ناراحت نشدم، چون بازیکنی که از تیم رقیب به شهری می رود، باید سالها بازی کند تا در دل هواداران آن تیم جا بگیرد اما خدا را شکر با یک سال بازی در داماش مورد لطف هواداران رشتی قرار گرفتم.

 

varesh-sport.com: جنگندگی و تعصب خاصی در نوع بازی ات مشاهده می شود اما در مقابل همیشه هم اعتراض های زیادی به داور داری که با کارت زرد هم همراه می شود. قبول داری این اعتراض ها و کارت زردهایی که به این شکل میگیری با توجه به اینکه داماش بازیکنان با تجربه زیادی را در زمین ندارد و خودت هم از با تجربه ها هستی، درمجموع باعث ضربه خوردن تیم می شود؟

در اینکه کارم اشتباه است، هیچ شکی نیست ولی گاهی اوقات شرایط بازی به گونه ای پیش می رود که این عصبانیت دست خودم نیست؛ از کوره در می روم و تصمیم آنی می گیرم اما بعد از بازی پشیمان می شوم.

از عصبانیتم خیلی ضرر کردم، چون وقتی آرامش داشته باشم خیلی راحت می توانم بازی کنم و در خدمت تیم باشم اما واقعا شرایط داوری هم خیلی اذیت می کند و به معنای واقعی گاهی اوقات روی اعصاب آدم راه می روند. ضمن اینکه شرایط مالی هم مزید بر علت شده است که به لحاظ روحی ضعیف تر باشیم.

 

رستمی گیتی پسند داماش

 

varesh-sport.com: بازی گیتی پسند هم یک بازی خاص شد از حواشی و داوری گرفته تا شکست داماش و سه کارته شدنت…

آن بازی را بد شروع کردیم و یک گل در ضربه ایستگاهی دریافت کردیم و بعد از آن هم که به لطف داور یک پنالتی برای گیتی پسند گرفته شد. یک اخراجی هم دادیم که به نظر من کارت اول سامان (فرزام پور) اصلا درست نبود. چند موقعیت هم بود که متاسفانه از آن استفاده نکردیم اما در کل من قضاوت ناعادلانه را در کسب آن نتیجه خانگی بی تاثیر نمی دانستم. نیمه دوم با آنکه ده نفره بودیم تیم خوب بازی می کرد اما داور اشتباهاتش را در دقیقه 92 تکمیل کرد؛ در آن صحنه حداقل کاری که می توانست انجام دهد این بود که خطای پنالتی رو حمید (خدابنده لو) را نگیرد و گل را قبول کند.

 

varesh-sport.com: در بازی با گیتی پسند خودت هم یک درگیری با یکی دو بازیکن داشتی دلیلش چه بود؟

دروازه بان گیتی پسند آمده بود تا شی ای را که تماشاگران پرتاب کرده بودند را به داور نشان بدهد. در آن صحنه من و محمد حیدری آمدیم که از اینکار جلوگیری کنیم و به او گفتیم شرایط بازی است و چه چیزی را می خواهی اثبات کنی؟! در ادامه شماره 10 آنها هم آمد و باعث درگیری شد. به هر حال متاسفانه در آن صحنه من سه کارته شدم.

 

varesh-sport.com: بحث مطالبات مالی شما به کجا رسید؟

شصت تا هفتاد درصد از فصل گذشته طلب داریم و متاسفانه پول سال قبل را که هیچ، ریالی از پول امسال را هم نداده اند. چند بار قول دادند که آخرین آن هم این بود که تا 10 شهریور مبلغی به تیم تزریق می شود اما اکنون شرایط به شکلی است که فقط وعده و وعید می دهند.

وضع بازیکنان بسیار بد است و حتی در هزینه ایاب و ذهاب خودشان هم مانده اند! هر هفته می گویند هفته بعد دوشنبه، هفته بعد سه شنبه وهفته بعد… این مسئله شدیدا روی روح و روان بازیکنان تاثیر گذاشته است. یا بگویند نداریم که خیال بچه ها راحت شود یا اینکه دائم وعده و وعید ندهند! ازمدیریت باشگاه تقاضا میکنم که به داد این تیم برسد.

شما در نظر بگیرید که خصوصا چقدر برای خود من بد شد! من در ماشین سازی بودم و اینجا به من گفتند بیا طلب قبلت را هم می دهیم اما…

واقعا دلم پر است و نمیدانم از کجا و چه بگویم…

 

varesh-sport.com: حرف پایانی…

تشکر می کنم از هوادارانمان که طوری تیم و بازیکنان را تشویق می کنند که ما را شرمنده خودشان می کنند. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ داماش از آنها خواهش دارم که مثل بازی های قبل تا دقیقه نود تیم خودشان را حمایت کنند تا ما بتوانیم آنها را با خوشحالی به خانه هایشان بفرستیم.

 

مصاحبه : مهرداد ثابت – مازیار اصغرزاده

منبع: www.varesh-sport.com

وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان

 

 

 

 

 

محمد رستمی، بازیکن داماش، سایت هواداران داماش گیلان، دیار وارش ، وارش اسپرت، سایت داماش، هافبک داماش، damash guilan،