رسیدگی به وضعیت تیم‌های ملوان، داماش و سپیدرود باید با اصلاح ساختار آنها انجام شود.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، مسعود رهنما پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکل باشگاه داماش گیلان اظهار کرد: مشکل داماش جدا از تیم‌های فوتبال در کشور نیست و تمام تیم‌های فوتبال دچار مشکل هستند و باید باز تعریفی در ورود تیم‌ها در عرصه ورزش داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: فردی که امتیاز باشگاهی را دریافت می‌کند باید توانایی او سنجیده شود و بتواند تیم را اداره کند.

رهنما با بیان اینکه دولت طبق قانون نمی‌تواند به باشگاه‌ها کمک کند، تصریح کرد: مشکل باشگاه داماش باید به طور ریشه‌ای برطرف شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان رتبه ورزش استان را بسیار عالی خواند و بیان کرد: گیلان جزو استان‌های برتر به لحاظ ورزشی در کشور محسوب می‌شود.

وی به نبود صنایع بزرگ به منظور پشتیبانی از باشگاه‌های ورزشی در گیلان اشاره کرد و گفت: اگر پنج درصد از جمعیت استانی ورزشکار سازمان یافته باشد آن استان ورزشکار محسوب می‌شود و جمعیت ورزشکاران سامان‌دهی شده گیلان بیش از استانداردها است.

 

رهنما با اشاره به اینکه اداره کل ورزش و جوانان گیلان با محدودیت منابع مواجه است، خاطرنشان کرد: رسیدگی به وضعیت تیم‌های ملوان، داماش و سپیدرود باید با اصلاح ساختار آنها انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان برطرف کردن مشکل تیم فوتبال داماش را نیازمند همت همه‌جانبه مسئولان استان عنوان کرد و یادآور شد: تیم فوتبال داماش علاقمندان بسیاری بین جوانان گیلان دارد و به‌دنبال برطرف کردن مشکل این تیم هستیم.

 

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان گیلان در دو سال گذشته فراتر از شرح وظایف خود پیگیر برطرف کردن مشکل تیم داماش بوده است، متذکر شد: در مدت هشت ماه گذشته به طور علمی و منطقی امور را دنبال کردیم.

رهنما، کشتی گیله‌مردی و فوتبال را مطالبه گیلانی‌ها از مسئولان دانست و اظهار کرد: موضوع مذکور در شورای برنامه‌ریزی استان پیگیری می‌شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به انگیزه اعضای شورای اسلامی و شهرداری رشت در اداره باشگاه داماش، تصریح کرد: مسئولان شهرداری و شورای شهر رشت به‌ دنبال در اختیار گرفتن مدیریت باشگاه داماش هستند.

رهنما از مقدمات واگذاری باشگاه داماش تا 10 روز آینده خبر داد و گفت: مالکیت باشگاه داماش به شهرداری رشت واگذار می‌شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با تاکید بر تشکیل کارگروه جامع فوتبال رشت برای پیگیری امور باشگاه داماش، بیان کرد: هسته اولیه کارگروه مذکور تشکیل شده و مجید جهانپور و یکی از مسئولان شهری رشت حساب مشترک برای کمک به باشگاه داماش باز کردند.

وی با قدردانی از تلاش امیر عابدینی مدیرعامل باشگاه داماش، خاطرنشان کرد: ماهانه عابدینی کمک‌هایی به تیم فوتبال داماش می‌کند.

 

رهنما با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در واگذاری باشگاه داماش نشان این تیم باقی بماند، یادآور شد: اگر شهرداری رشت بتواند یک تیم فوتبال در لیگ برتر داشته باشد برای این سازمان سودآور است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به وجود اهرم‌های قانونی برای واگذاری باشگاه داماش اشاره کرد و گفت: اگر سرمایه‌گذار قابل اعتنایی پیدا شود می‌توانیم انتقال باشگاه داماش را انجام دهیم. /فارس