رودباریان بر خلاف محمد محمدی دروازه بان فصل گذشته داماش در شرایطی به رشت آمد که باشگاه داماش گیلان در بلاتکلیفی محض اسیر بود و خبری از پول نبود تا باعث شود مثل بعضی ها چمن مصنوعی عضدی را نبیند!

نیمکت نشینی و حتی سکونشینی رودباریان در یازده دیدار ابتدایی فصل هم هیچ گونه حاشیه ای از سمت او ایجاد نکرد تا به گمانه زنی های بعضی از هواداران داماش با شخصیت والای خود پاسخ دهد.

حسن رودباریان که 24 بازی ملی را در پرونده خود دارد ، در لیگ برتر سابقه حضور در تیم های ملوان(نیم فصل)، مس کرمان، پاس تهران، پرسپولیس، پیکان، تراکتورسازی و راه آهن را در کارنامه ی خود دارد و به گفته خودش رابطه ی خوبش با عابدینی باعث شد تا بدون توجه به مسائل مادی به داماش ملحق شود. مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت -تارنمای هواداران داماش گیلان با حسن رودباریان را در ادامه خواهید خواند :

 

varesh-sport.com : بعد از یازده هفته نیمکت نشینی و حتی در هفته های ابتدایی سکونشینی ، بالاخره به شما بازی رسید ؛ از قضا بازی کردن شما هم با نتایج خوب داماش همراه شد. شرایط به چه شکل بود؟

من دیر به تیم ملحق شده بودم و بچه ها هم دوره بدنسازی شان را گذرانده بودند و البته آقای فراهانی هم پارسال دروازه بان این تیم بود و بازی های خوبی را هم از خود به نمایش گذاشته بود . ابتدا من در شرایط بدنی خوبی نبودم اما با توجه به تمرینات منظمی که زیر نظر آقای حمید سجادی و آقای مندز انجام دادم توانستم به شرایط بدنی خوبی برسم و وقتی هم به ترکیب تیم آمدم از موقعیتی که به من داده شد به خوبی استفاده کردم .

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب

varesh-sport.com : در چهار بازی اخیر بازی های خوبی انجام دادی و توانستی در دو بازی پیاپی دو پنالتی سرنوشت ساز را هم بگیری. مثل اینکه کلا پنالتی گیر هم هستی.

در مهار پنالتی اول لطف خدا و بعد از آن تجربه ای که در این سالیان به دست آوردم بیشترین نقش را دارد.

 

varesh-sport.com : به هر حال نشان دادید حسن رودباریان پنالتی گیر ماهری است و ذهن ها را به سمت مسابقه ایران با کره جنوبی در جام ملتهای 2007 می برد که امیر قلعه نویی سرمربی وقت تیم ملی وحید طالب لو را به جای شما وارد زمین کرد. در آن بازی اگر خودت در دروازه بودی بهتر نبود؟

آن سال شرایط خیلی خوبی برای قهرمانی داشتیم،چون همان عراقی که قهرمان جام ملتها شده بود را تیم ملی "ب" ایران در مسابقات غرب آسیا با نتیجه دو بر یک شکست داده بود، وقتی عراق با همان تیم قهرمان شد خیلی افسوس خوردیم.
در آن سال ها آقای طالب لو گلر پنالتی گیر لیگ ما بود و شاگرد قبلی آقای قلعه نویی. ایشان می دانستند که وحید یک گلر پنالتی گیر است و تشخیص دادند که وحید به بازی بیاید…به نظر من هم وحید وظیفه اش را به خوبی انجام داد و توانست یک پنالتی را بگیرد.

 

varesh-sport.com : در دو هفته پایانی نیم فصل، دو دیدار سخت با صدرنشینان لیگ داریم. این دو بازی را چطور می بینی؟

به نظر من امسال لیگ کلا سخت هست و نمی توان بازی در مقابل هیچ کدام از تیم ها را آسان دانست که این نشان می دهد با توجه به تعداد بالای تیم های سقوط کننده به لیگ پایین و تیم های صعود کننده به بازیهای آسیایی تمام تیم ها برنامه ریزی کردند . مطمئنا بازی با سپاهان و استقلال دو تا از بازی های بسیار سخت مان است؛ احساس می کنم از اصفهان با امتیاز بر میگردیم و ان شاالله در بازی با استقلال در رشت هم بتوانیم سه امتیاز را کسب کنیم.

 

varesh-sport.com : در این مدت هواداران داماش را چطور دیدید؟

از قدیم استان گیلان و مخصوصا مردم رشت را به فوتبال دوستی می شناسند. شاید تا اکنون نتایج خوبی نگرفتیم ولی با آمدن مالکان جدید این شهر پتانسیل این را دارد که مثل شهرهای اصفهان و تبریز در کورس قهرمانی قرار بگیرد و من مطمئنم برای سال های آینده برنامه های خوبی در نظرگرفته شده است تا فوتبال رشت پتانسیل واقعی خود را نشان دهد.

 

varesh-sport.com : مصاحبه ای از شما در روزنامه ابرار ورزشی روز دوشنبه چاپ شده بود که معتقد بودید به دلیل اینکه سرمربی وقت داماش بازیکن بومی را با هر شرایطی به بازیکن غیربومی ترجیح می داد به شما بازی نرسید، آیا چنین مصاحبه ای انجام دادی؟

نه،من تکذیب می کنم! در این مصاحبه از قول من گفته شده است که هم پستی من بومی هست که چنین چیزی نیست و این خودش نشان از غیرواقعی بودن مصاحبه می دهد.

 

varesh-sport.com : با توجه به مشکلات مالی شدیدی که داماش در ابتدای فصل داشت ، مطمئنا حسن رودباریان با مبلغ قرارداد بالا به تیم اضافه نشد و شاید می توان گفت به داماش به عنوان پلی برای پرواز دوباره نگاه می کرد. چه شد به داماش آمدی؟

در موقعیت بدی قرار داشتم… سابقه بازی در شهرستان را داشتم ولی چون دیر از راه آهن جدا شده بودم شرایط برایم سخت شده بود.
از قبل با آقای عابدینی رابطه ی خوبی داشتم و همان رابطه خوب باعث شد تا آقای عابدینی از من بخواهد به داماش بیایم؛ وقتی  هم که داشتم قرار داد می بستم اصلا به مادیات فکر نمی کردم.

 

varesh-sport.com : ورود شما مصادف شد با خروج محمد محمدی از داماش. با توجه به اینکه در ابتدای فصل هواداران رشتی از رفتار فصل قبل محمد محمدی به شدت دلخور بودند با همان دید به شما نگاه می کردند، ولی به مرور زمان نشان دادی حسن رودباریان شخصیت والایی دارد و با اینکه یازده هفته نیمکت نشین بود هیچ وقت حاشیه سازی نکرد و آن قدر منظم تمرین کردی تا به ترکیب ثابت داماش رسید. حرف پایانی شما با هواداران داماش شهرباران…

هر انسانی برای خودش دیدگاه و استراتژی دارد… من در تمام دوران بازیگری ام سعی کردم بی حاشیه باشم و کاری به اتفاقاتی که خارج از زمین می افتد نداشته باشم. فوتبال حرفه ای هم این را ثابت کرده اگر در زمین خوب باشی به سن و سال کار ندارد. آقای باقری یا آقای دایی تا سن 37 سالگی بازی می کنند ، پس این نشان می دهد اگر خوب تمرین بکنی و سالم زندگی بکنی می توانی موفق شوی.
من فکر می کنم تمرینات منظمی که داشتم باعث شد به شرایط آرمانی برسم و البته این را هم باید اضافه کنم ، شاید خیلی ها به من میگویند عملکردم خوب بود ولی باید قبول کنیم عملکرد خوب تیم هم خیلی به من کمک کرد تا دوباره به شرایطی که دوست داشتم برگردم.
در پایان امیدوارم در آینده بتوانیم در جمع ششم-هفت تیم برتر قرار بگیریم و برای سال آینده یک تیم منسجم تر ببندیم . به نظر من تمام بچه ها خوب هستند ولی با اضافه شدن چند بازیکن می توانیم در کورس قهرمانی قرار بگیریم.

 

 

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید