هفته گذشته مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشور با دیدار ماشین سازی تبریز و داماش گیلان آغاز شد و نماینده شهرباران با پیروزی برابر میزبان تبریزی خود در ضیافت پنالتی ها توانست به عنوان اولین تیم به مرحله نیمه نهایی جام حذفی ایران راه یابد تا هواداران شان پس از پنج سال ، سرمست از موفقیت تیم محبوب شان باشند و داماش را در چهار تیم پایانی فوتبال ایران ببینند،  مرحله ای که باشگاه های متمول با بازیکنان میلیاردی در حسرتش ماندند.

 

اتفاقی که جراید و رسانه های ورزشی را تحت شعاع قرار داد و داماشی ها توانستند زنده بودن شان را در جام حذفی فریاد بزنند و از سویی دیگر اکنون فوتبال ایران منتظر بازگشت داماش و هواداران وفادارش هستند.

 

داماش گیلان به پشتوانه هواداران تیفوسی و وفادارش در فوتبال ایران ایستادگی و تسلیم ناپذیری را به نمایش گذاشت تا پس از سقوط آزاد از لیگ برتر به لیگ یک و سپس به فراموش خانه لیگ دو، ادامه حیات بدهد و سرنوشت تیم هایی نظیر ابومسلم مشهد، برق شیراز، شموشک نوشهر ، گهر درود و … برای داماش گیلان رقم نخورد. که البته نقش تاثیرگذار اسماعیل حاجی پور و تیم مدیریتی باشگاه جهت احیای عشق و غرور جوانان رشتی بعد از سقوط از لیگ یک و تحمل مشقت های فراوان در لیگ دو از آنها نامی ماندگار در تاریخ چهل ساله لاجوردی پوشان شهرباران ثبت خواهد کرد.

 

درخشش داماش گیلان فقط محدود به جام حذفی نبوده است، بلکه داماشی ها هم اکنون با هدایت سیامک فراهانی و کادرفنی با انگیزه اش, پس از هفت سال توانست در صدر جدول لیگی قرار بگیرد که در آن حضور داشته است و این می تواند برای هواداران تیفوسی داماش نوید بخش بازگشت تیم محبوب شان به سطح اول فوتبال کشور در آینده ی نزدیک باشد.

 

مازیار اصغرزاده – روزنامه خبرورزشی