داماش گیلان در چهارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در حالی روز چهارشنبه 9 آبان در بنیان دیزل تبریز به مصاف ماشین سازی لیگ برتری می رود که می تواند در صورت صعود به مرحله بعد، رکوردهایی در جام را تغییر دهد. داماشی ها یک بار دیگر هم در جام حذفی فصل 91-1390 در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف ماشین سازی رفته بودند که در یک بازی پرهیجان در تبریز و در حالی که با اخراج دروازه بان خود ده نفره و بدون گلر تخصصی شده بودند، در پایان 120 دقیقه میزبان خود را با نتیجه دو بر یک شکست داده بودند. 

 

داماش برای اولین بار در شش دور جام حذفی!؟

داماش حتی در زمانی که به نیمه نهایی مسابقات جام حذفی در فصل 92-1391 صعود کرده و برابر پرسپولیس در پنالتی ها حذف شدند و یا وقتی که با نام پگاه در فصل 87-1386 به فینال مسابقات راه پیدا کردند و مقابل استقلال قرار گرفتند، بیش از 4 یا پنج دور در مسابقات جام حذفی حضور نداشتند! اما این بار داماشی ها در مرحله یک چهارم نهایی با پنجمین حریف خود در جام حذفی رو به رو می شوند و در صورت پیروزی برابر ماشین سازی تبریز، برای نخستین بار در تاریخ جام حذفی یک تیم با شش حریف در جام حذفی رو به رو خواهد شد! این موضوع به این دلیل است که تیم های لیگ دویی زودتر از رقبای لیگ های بالاتر وارد مسابقات می شوند.

 

نخستین تیم با 4 بازی خارج از خانه در پنج بازی جام!

اگرچه برنامه تلویزیونی نود، داماش را در قرعه هایش در جام حذفی خوش شانس خواند، اما یکی از مثال های نقض این ادعا، می تواند موضوع تیتر همین مبحث باشد! داماشی ها پس از تغییر روش برگزاری مسابقات جام حذفی به صورت تک بازی، نخستین تیمی هستند که در تاریخ این مسابقات، در پنج بازی خود، طبق قرعه چهار بار میهمان شده اند!
البته به نظر می رسید گروه عادل فردوسی پور در موضوع خوش شانسی داماش، مس کرمان را فراموش کرده بودند؛ چرا که این تیم با اینکه در سطح بالاتر از داماش فعالیت می کند، در سه دور گذشته مقابل سه تیم قهرمان استان قرار گرفته بود، حال اینکه داماش تا به اینجا برابر سه تیم مدعی لیگ دو و یک تیم مدعی لیگ یک به برتری دست یافت.

 

دومین تیم لیگ دویی تاریخ جام در نیمه نهایی؟!

داماش می تواند در صورت پیروزی برابر ماشین سازی تبریز در یک رکورد دیگر هم حضور داشته باشد. پس از تغییر نام لیگ سطح اول ایران به لیگ برتر، لیگ دسته دو به سومین رده از فوتبال ایران تغییر سطح داد. نوژن ساری نخستین تیم لیگ دویی و در واقع سطح سوم لیگ های ایران بود که در فصل 85-1384، توانست به مرحله نیمه نهایی صعود کند. این تیم پس از حضور در این مرحله، با شکست برابر پرسپولیس در ضربات پنالتی از حضور در فینال بازماند. البته ساروی ها، درمرحله یک چهارم می بایست با استقلال رو به رو می شدند اما با انصراف آبی های تهران به نیمه نهایی رسیدند و بنابراین کار داماشی ها تا همینجا را نیز می توان ستودنی وبالاتر دانست.

 

داماش بدون محروم با 9 بازیکن تک اخطاری!

داماشی ها که با لشگری مصدوم به مصاف ماشین سازی تبریز می روند، بازیکن محرومی ندارند اما 9 بازیکن لاجوردی ها در جام حذفی یک اخطاره اند و از این لحاظ یک رکورد به نام داماش است. جاسم یاسرالهائی، امید قربانی، مصطفی آقاجانی، میثم میرپسندیده، میلاد پورمحسن، امیر حسین دهقان، آزاد جعفرزاده، محمد طالبی و سعید طالبی بازیکنانی هستند که یک اخطار در پرونده آنها در جام حذفی ثبت شده است. البته در این بین 4 بازیکن آخر به دلایلی چون مصدومیت در لیست هجده نفره برابر ماشین سازی قرار ندارند.