یکی از مهمترین اتفاقات فوتبال ایران در سال گذشته، رکوردشکنی سید حسین حسینی بود که پس از چند دهه حدنصاب جدیدی در بسته نگه داشتن دروازه ثبت کرد.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان به نقل از سایت نود، سنگربان جوان استقلال موفق شد در جریان برگزاری لیگ برتر هفدهم، ۸۷۳ دقیقه دروازه تیمش را بسته نگه دارد. از این رکورد به عنوان رکورد تاریخ رقابت‌های باشگاهی ایران نام برده شد ولی با مرور تاریخ فوتبال باشگاهی ایران، رکورد دیگری هم در کنار این عنوان وجود دارد.

حسینی با عبور از رکورد مودت، بیرانوند و آرمناک پطروسیان در بازی مقابل سایپا موفق به ثبت رکورد ۸۷۳ دقیقه‌ای در لیگ برتر شد، در این میان ساشا ایلیچ دروازه‌بان سابق تیم‌های پرسپولیس و پگاه گیلان که به دریافت گل‌های زیبا شهره بود هم رکوردی در فوتبال ایران به نام خود ثبت کرده که تاکنون موردی بهتر از آن مشاهده نشده است.

این دروازه‌بان مقدونیه‌ای در سال ۱۳۸۵ به عضویت پگاه گیلان که در لیگ یک حضور داشت درآمد و در همان رقابت‌ها از ابتدای لیگ تا هفته سیزدهم به مدت ۱۱۵۷ دقیقه دروازه پگاه را بسته نگه داشت. این گلر با خلق چنین آماری بهترین رکورد را در فوتبال باشگاهی ایران ثبت کرد و خبرگزاری‌های کشور نیز در همان دوره خبر ثبت این رکورد را منتشر کردند. (بعد از این مصاحبه که در تاریخ ۱۹ دی ۸۵ منتشر شده رکورد ایلیچ دو بازی بعد هم ادامه پیدا کرد.)

 

msasha-AIGWwFE

 

هر چند که این رکورد در لیگ دسته یک ثبت شده و چیزی از ارزش رکوردی که حسین حسینی به نام خود ثبت کرده کم نمی‌شود و این دروازه‌بان بیشترین زمان بسته نگه داشتن دروازه را در تاریخ لیگ برتر به خود اختصاص داده است.

به این ترتیب سیدحسینی حسینی با ۸۷۳ دقیقه کلین‌شیت صاحب رکورد بسته نگه داشتن دروازه در ادوار لیگ برتر بوده و رکورد کلی فوتبال باشگاهی با ۱۱۵۷ دقیقه بسته نگه داشتن دروازه متعلق به ایلیچ، دروازه‌بان مقدونیه‌ای با بیش از نیم فصل گل نخوردن در سال ۱۳۸۵ است.