وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : 8 صبح 30 دی ماه 1368 زمانی است که مرد اول ورزش ایران و حتی جهان از بین ما رفت.پهلوانی که در زمان زندگیش افتخاراتی را بدست آورد که شاید قرن ها طول بکشد تا تکرار شود و یا شاید هم این جمله درست باشد که بگوییم : دیگر مادری فرزندی مانند نامجوی به دنیا نمی آورد!

 

پهلوان افسانه ای جهان توانست 32 بار رکورد جهانی را ترقی بخشد. نکته جالب و غرورانگیز اینجاست که جهان پهلوان نامجو ، این گیله مرد از دیار شهر باران ،به عنوان اولین ورزشکار در تمام رشته های ورزشی در آسیا توانست،اولین مدال طلای جهانی را به ارمغان آورد.

تاسف برانگیز است که مدال ها و افتخارات بی شمار نامجو هم نتوانست باعث این شود که یک شهرستانی به خوبی شناخته شود و شاید هم اگر همت بعضی از افراد نبود دیگر کسی این پهلوان گیلک زبان را نمی شناخت!

 

 

چیزی که پهلوان نامجو را از دیگر ورزشکاران جهان جدا می کند این است که شادروان محمود نامجوی به عنوان تنها ورزشکار در جهان در دو رشته ورزشی دارای دو مدال طلای جهانی است.

 

زنده یاد محمود نامجوی در سال 1330، به ریاست فدراسیون ژیمناستیک منصوب شد و در دوران ریاستش، تیم ملی ایران به مقام پنجم رقابت های بین المللی فلورانس ایتالیا دست یافت.

وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان سالروز درگذشت جهان پهلوان محمود نامجوی را گرامی می دارد.

 

گفتگوی اختصاصی دوسال پیش وارش اسپرت با غلامعلی والامنش کسی که سابقه حضور در تیم ملی وزنه برداری را دارد و به پهلوان نامجو هم خیلی نزدیک بود در خصوص این بزرگ پهلوان گیلمرد را می توانید با کلیک بر اینجا بخوانید.