وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: فوتبال ساحلی از جمله رشته های ورزشی است که به دلیل وجود زمین های ساحلی در کنار دریای کاسپین، استعدادهای زیادی در این رشته و در گیلان حضور دارند.

وارش اسپرت پس از اینکه در سال های گذشته به صورت جسته وگریخته اخبار تیم فوتبال ساحلی لسمان را پوشش می داد، در فصل گذشته لیگ برتر ساحلی و با درخواست مسئولین این تیم و همچنین به دلیل جلوگیری از مصادره ی این سهمیه ی لیگ برتری شهرستان رشت، تصمیم به پوشش خبری و تصویری بیشتری از تیم لسمان مروارید خزر اتخاذ نمود.

 

در هفته ی پایانی مسابقات لیگ برتر ساحلی کشور، "محمدی نیک" یکی از بازیکنان لسمان که از ابتدای تاسیس این تیم زحمات زیادی کشیده بود، در سن 34 سالگی کفش هایش را آویخت و از دنیای بازیکنی خداحافظی کرد. از همین رو مصاحبه ای اختصاصی را با محمد نیک که سرمربیگری لسمان را هم برعهده داشت ترتیب دادیم که در ادامه مشاهده می کنید:

 

varesh-sport.com: ابتدا بیوگرافی خودتان را برای بازدیدکنندگان وارش اسپرت بگوئید.

محمد محمدی نیک، متولد 1361 در زیباکنار. فوتبالم را از جوانان استقلال شهرداری رشت زیر نظر آقای حمید هوشمند آغاز کردم، بعد از پایان خدمتم وارد فوتبال ساحلی شدم که آقای نصر عبداللهی تیم ساحلی را به عنوان نماینده شهرستان رشت درمسابقات کشوری داشتند که ما نیز به عنوان یار تمرینی شان محسوب می شدیم و به صورت نیمه حرفه ای کارم را در ساحلی آغاز کردم. در سال 86 تیمی را با پیشنهاد و کمک آقای صنعتی با نام لسمان در خطه ی زیباکنار تشکیل دادیم و در مسابقات استانی که در رودسر برگزار می شد شرکت کردیم که سوم شدیم؛ دوسال بعد در دسته اول فوتبال ساحلی کشور و در مسابقاتی که در اصفهان برگزار می شد لسمان با قهرمانی در این رقابت ها به عنوان اولین نماینده فوتبال ساحلی گیلان در لیگ برتر ساحلی کشور حضور پیدا کرد.

 

 

varesh-sport.com: از چه زمانی لسمان تحت حمایت فرمانداری رشت قرار گرفت؟

استارت فوتبالمان با حمایت فرمانداری شهرستان رشت، به خصوص آقای ویشگاهی مسئول مجتمع مروارید خزر بود.

همین زمینی هم که ما در آن بازی می کنیم فرمانداری رشت آن را در اختیار ما قرار داده است، خدا را شکر به دلیل علاقه ای که مجموعه ی فرمانداری رشت به ورزش داشتند از موقعی که در مسابقات کشوری شرکت کردیم به دلیل هزینه ی زیادی که در برداشت، فرماندار وقت رشت آقای پوراوزان و بعد از ایشان آقای عظمتی در حد توان فرمانداری از لسمان حمایت کردند. آقای مهدوی هم از موقعی که آمدند برای تیم آقایان و بانوان سنگ تمام گذاشتند و از کمک های بی شائبه ی آقای ویشگاهی بسیار سپاسگذاریم. شما قطعا بدانید اگر سایه ی فرمانداری رشت در این سالها بالای سر تیم لسمان و آرسن میناسیان نبود هیچگاه نمی توانستیم در مسابقات شرکت کنیم.

 

 

varesh-sport.com: این حمایت ها چطور است؟ چه بخشی از نیازهای لسمان تامین می شود؟

تمام هزینه های اجرائی نظیر: ایاب و ذهاب ، خوراک ، اسکان و … تامین می شود و حتی تا حدی کمک مالی به بازیکنان هم شده است که دست شان درد نکند؛ به هرحال فرمانداری هم محدودیت هایی دارد که تا همین حد هم سپاسگذارشان هستیم.

 

 

varesh-sport.com: اخیرا حاشیه سازی هایی انجام شده، با این توضیحاتی که ارائه کردید لسمان متعلق به کجاست؟!

من بچه زیباکنار هستم و همان طور که دوستان خوبی مثل شما و آقای ویشگایی در رشت دارم به دلیل اینکه محل زندگی ام در انزلی هست دوستان خوبی هم در انزلی دارم و برای من رشت و انزلی فرقی نمی کند. پس ما نمی توانیم بگوییم که رشتی هستیم و انزلیچی نیستیم یا بلعکس… از کودکی طرفدار ملوان بودم و از طرفی هم فوتبالم از استقلال شهرداری و داماش کنونی آغاز کردم ولی برایم داماش گیلان، ملوان انزلی و سپیدرود رشت هیچ فرقی ندارد و طرفدار تیم های استانم هستم، چون یک گیلانی باید طرفدار تیم های گیلان باشد.

 

varesh-sport.com: آقای نیک نه ما به دنبال حاشیه سازی هستیم و نه مثل برخی سودجویان به دنیال مصادره! اینکه شما به دلایل مختلف طرفدار هر تیمی هم باشید برای ما قابل احترام است. ما همیشه به دنبال بیان واقعیات هستیم. همان گونه که برای آگاهی جامعه ی فوتبالی گیلان از فرماندار محترم شهرستان رشت و کاپیتان لسمان پرسیدیم از شما همین سوال را کردیم که تیم فوتبال ساحلی لسمان مروارید خزر متعلق به کجاست؟

حرفتان درست است. لسمان متعلق به خطه ی زیباکنار از شهرستان رشت است و هیچ شک و شبهه ای در آن نیست و مجتمع مروارید خزر که بازی های مان را در آن برگزار می کنیم نیز جز محدوده ی شهرستان رشت می باشد.