سرمربی تیم ملی سپک تاکرا گفت: ایران جزء قدرت های طراز اول جهان در این رشته محسوب  می شود.

به گزارش وارش اسپرت  پیام شیرعلی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد:با توجه به نتایج بسیار خوبی که تیم ملی سپک تاکرای ایران در رقابت های جهانی 2016 که در تایلند جریان داشت کسب کرده، هم اینک همه قدرت های این رشته در جهان، روی ایران حساب ویژه ای باز کرده اند.

 

سرمربی گیلانی تیم ملی سپک تاکرا افزود:پیشرفت سپک تاکرای ایران نیز در جهان بسیار محسوس است و پس از حدود 15 سال توانسته ایم به قدرت های طراز اول و یکی از قطب های برتر این رشته در جهان تبدیل شویم.

 

وی یادآور شد: در سی و یکمین دوره رقابت های جهانی نیز، تیم ملی سپک تاکرای ایران جواز حضور در چهار رشته از پنج رشته این رقابت ها را کسب کرده بود که سرانجام موفق شد دو عنوان قهرمانی جهان، یک مقام نایب قهرمانی و یک مقام سوم جهان را کسب کند.

 

سرمربی گیلانی تیم ملی سپک تاکرا ادامه داد: گرچه در دوران گذشته نیز تیم ملی سپک تاکرا عنوان جهانی کسب کرده بود اما این تعداد عنوان بی سابقه است چون در رقابت های 2014 و 2015 جهانی، تیم ملی توانسته بود یک مدال برنز کسب کند.

 

وی بیان کرد: تیم ملی سپک تاکرای ایران در رشته های دبل(دونفره) و رگو توانست بر تمامی حریفان خود به پیروزی برسد و مقام قهرمانی جهان را کسب کند.

 

شیرعلی که به مدت سه سال است سرمربیگری تیم ملی سپک تاکرا را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: همچنین توانستیم در رقابت های اونت پس از هندوستان در مکان دوم جهان و در رشته هوپ تاکرا نیز پس از تیم های تایلند و فیلیپین در رتبه سوم جهان قرار گیریم.

 

وی گفت: سطح کیفی این دوره از رقابت ها نیز بسیار بالا بود و همه کشورهای قدرتمند و صاحب سبک این رشته از اقصی نقاط جهان حضور داشتند که این امر باعث شده بود تا این مسابقات در سطح کیفی بسیار خوبی برگزار شود.

 

سرمربی گیلانی تیم ملی سپک تاکرا که از سال 89 تا سال 92 به عنوان مربی بدنساز در تیم ملی فعالیت داشت، اضافه کرد: تیم ملی سپک تاکرای ایران نیز با 18 بازیکن عازم این دوره از رقابت ها شده بود که شش بازیکن در رده سنی امید بودند تا یک پشتوانه سازی مناسب برای تیم ملی باشد و بتوانیم با قدرت در رقابت های 2018 آسیایی اندنزی حضور یابیم.

 

به گزارش ایسنا، سپک تاکرا ورزشی شبیه والیبال است که به‌ جای دست از پا برای گذراندن توپ از تور استفاده می‌شود که این بازی از ورزش‌های بومی جنوب شرق آسیا است و در کشورهای تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است.

 

مسابقات سپک تاکرا قهرمانی جهان با عنوان جام پادشاهی هر ساله در بانکوک تایلند برگزار می‌شود که این رشته در برنامه مسابقات بازی‌های آسیایی و بازی‌های داخل سالن آسیا نیز قرار دارد.