در روزهای اخیر و از گوشه کنار باشگاه داماش زمزمه هایی در خصوص اعتصاب در تمرین، بحث واگذاری باشگاه و وضعیت پرونده شکایت داماش از مصطفی آقاجانی اخباری به گوش می رسید.
به همین دلیل برای آگاهی اذهان جامعه‌ی هواداری داماش و جلوگیری از دامن زدن به شایعات به سراغ سرپرست باشگاه داماش رفتیم.
محمدرضا حاجی پور با اشاره به تنگناهای مالی باشگاه داماش به خبرنگار وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان گفت: در ابتدای فصل و در پروسه خرید امتیاز لیگی ناچار شدیم بیشتر از تعهدات‌مان پول پرداخت کنیم و به همین دلیل مبلغی را که برای پیش پرداخت بازیکنان در نظر گرفته بودیم در جایی دیگر هزینه شد. اولویت مدیریت باشگاه داماش پرداخت مطالبات اعضای تیم است و در تکاپو هستیم تا قبل از دهم مهرماه با جذب منابع مالی پرداختها را انجام دهیم و یا با انتقال مالکیت مالک جدید پاسخگوی مطالبات باشد .

وی با اشاره به سایه اعتصاب بر تمرینات داماش اذعان داشت: با اعتصاب و تمرین نکردن هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد و دودش به چشم تیم و هواداران خواهد رفت.منطقی نیست که هفته پنجم شاهد اعتصاب باشیم در حالی که اکثر باشگاه ها مبلغی از قراردادها را پرداخت نکرده اند با این حال ما معتقدیم اعضای تیم شغل دیگری ندارند و قطعا پرداخت مطالبات اعضای تیم برای مدیران داماش در اولویت قرار دارد.

سرپرست داماش ادامه داد: پیش از این هم با اعضای تیم صحبت کرده بودیم که اگر تا بازی با مس کرمان نتوانیم مبلغی پرداخت کنیم سعی می کنیم تا به سمت واگذاری یا مشارکت بریم و این پروسه را تا حد امکان تسریع ببخشیم، اما با هرکسی که بحث واگذاری، اسپانسرینگ یا مشارکت را مطرح می کنیم خواستار ادامه فعالیت مدیریت فعلی هستند که تا اوایل هفته آینده بر روی یکی از این گزینه ها به توافق خواهیم رسید.

وی افزود: با توجه به شرایط بلاتکلیفی که در ابتدای فصل داشتیم و با شناختی که از درایت و دانش کادرفنی داریم معتقدیم داماش رفته رفته بازی های بهتری از خود به نمایش خواهد گذاشت. سیامک فراهانی سرمایه‌ ای رشد یافته از مکتب باشگاه داماش است که از داماش به جرگه‌ی سرمربیگری وارد شده است و قطعا باشگاه داماش از سرمایه خودش محافظت خواهد کرد.

سرپرست داماش گفت: در روزهای اخیر جلساتی را بابت اسپانسر روی پیراهن، تبلیغات محیطی و پخش زنده دیدارهای خانگی داماش داشتیم که در صورت توافق نهایی دیدار هفته آینده داماش برابر نود ارومیه از شبکه استانی باران پخش زنده خواهد شد.

حاجی پور ادامه داد: از سیامک فراهانی انتظار معجزه نداریم اما معتقدیم تیم داماش با همین کادر و بازیکنان پتانسیل خلق معجزه ای دیگر هم دارند.

سرپرست داماش در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت مصطفی آقاجانی مدافع چپ فصل گذشته داماشی ها که به ذوب آهن پیوست، چنین گفت: از این بازیکن و باشگاه ذوب آهن شکایت کرده ایم اما به دلیل پرونده های زیادی که در کمیته تعیین وضعیت موجود است، هنوز به شکایت باشگاه داماش رسیدگی نشده است.

وی گفت: آقاجانی دو سال دیگر با داماش قرارداد دارد و به همین دلیل باید طبق قانون با محرومیت شش ماهه و پرداخت غرامت مواجه شود و اگر ردپای باشگاه ذوب آهن در ترغیب بازیکن هم اثبات شود این باشگاه باید با محرومیت یک تا دو پنجره نقل و انتقالاتی مواجه شود. قطع بدانید از شکایت و حقوق پایمال شده داماش کوتاه نخواهیم آمد! داماش یک تیم خصوصی است و برای بازیکن جوانی نظیر مصطفی آقاجانی سرمایه گذاری کرد تا به این مرحله رسید و فسخ یک طرفه قرارداد غیرحرفه ای و غیرقانونی بود!