دیار وارش: ریزنقش و تند تیز است و به گفته مربیان سابقش شباهت زیادی به مایکل اون مهاجم اسبق انگلستان دارد.
سعید طالبی در دیدار با خونه به خونه بابل دومین گلش را برای داماش گیلان به ثمر رساند و در تیم هفته لیگ یک قرار گرفت تا بهانه ای شود که به سراغش برویم. در ادامه مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت با جوان آینده دار فوتبال رشت را خواهیند خواند:
 
varesh-sport.com: بیوگرافی مختصری از خودت برای خوانندگان بگو…
متولد 1373 در شهر رشت، محله سه راه پاستوریزه. فوتبال را از پایه های پگاه گیلان و سن هشت سالگی در اولین سال تاسیس پایه های باشگاه پگاه گیلان آغاز کردم و آقای خوش چهره و آقای احمدی صفت اولین مربیانم بودند.
 
varesh-sport.com: اولین بار که به تمرینات بزرگسالان آمدی چه سالی بود؟
در فصل 92-93 آخرین فصلی که داماش در لیگ برتر بود و در زمان سرمربی گری آقای نظرمحمدی به تمرینات بزرگسالان اضافه شدم.
 

varesh-sport.com: بعد از هفته ها ناکامی بالاخره در بازی با خونه به خونه بابل پیروز شدید…
تیم خونه بخونه تیم خوب با بازیکنان و کادرفنی فنی قوی بود و در جدول هم شرایط خوبی داشتند منتهی ما در این بازی یک دل شده بودیم تا هرجور که شده این بازی را ببریم. خدا را شکر با یک بازی خوب و با جنگندگی توانستیم سه امتیاز بازی را کسب کنیم.
 

سعید طالبی

 
varesh-sport.com: خودت فکر می کردی ضربه سرت وارد دروازه بشود؟
راستش وقتی علی نظیفکار شوت اولم را بلاک کرد و توپ داشت روی سرم می آمد فکر نمی کردم که از این فاصله ضربه سرم وارد دروازه شود ولی به قصد گل زدم. زمانی هم که ضربه سر را زدم کاملا حس کردم که توپ گل می شود.
 
varesh-sport.com: در این دو سال روز به روز عملکردت بهتر شد؛ خودت فکر می کنی چند درصد پتانسیل ات را نشان داده ای و چقدر دیگر زمان می برد تا به آن عملکرد ایده آل برسی؟
به نظر خودم نسبت به سال گذشته بهتر و راحت تر بازی می کنم. تا حدود زیادی به جو تیم و استادیوم که شور و هیجان خاصی هم دارد آشنا شدم. برای بهتر شدن خیلی جا دارم و باید همین روند را ادامه بدهم تا با تلاش بیشتر روز به روز بهتر بشوم.
 
varesh-sport.com: بعد از درخشش در این دیدار به همراه آقای جهانپور در تیم منتخب هفته یک سایت ورزشی کشور قرار گرفتی…
حس خوبی است اینکه به همراه آقای جهانپور در تیم منتخب هفته جای گرفتم. دلیل اصلی این موضوع بازی خوب کل تیم در بازی با خونه به خونه بود که جانانه بازی کردند. در این بین بازی خوب تمام بچه ها بود که گل و بازی من به چشم آمد و جا دارد که تمام بازیکنان تیم بابت این موضوع تشکر کنم و خوشحالم.

varesh-sport.com: در این مدت خیلی بی حاشیه بودی. فکر می کنی تا کی چنین شرایطی را داشته باشی و می تواند این مسئله همیشگی باشد؟
ترجیح می دهم ذهنم را متمرکز آینده و فوتبالم کنم و دوست ندارم به دلیل حاشیه های فوتبالی دیرتر به هدفم در فوتبال برسم. نگاه به حواشی شاید هم باعث شود اصلا به اهداف مورد نظرم نرسم!
 
varesh-sport.com: اگه اشتباه نکنم کمترین قرارداد را در بین بازیکنان پارسال و امسال داری…
درست است و مبلغ قراردادم برایم اهمیتی ندارد. من اول فوتبالم است و به نظرم زود است که الان ذهنم را درگیر مسائل مالی کنم… هرچند در شرایط بد اقتصادی هستیم و می توانست مبلغ قراردادم کمک حالم باشد.
 

سعید طالبی

 
varesh-sport.com: الگوی ورزشی ات در ایران و خارج کدام بازیکن هست؟
سعی کردم در فوتبال ایران فرهاد مجیدی و در بین بازیکنان خارجی مسی و رونی الگوی فوتبالی ام باشند.
 
varesh-sport.com: اما سبک بازی و استایلت به مایکل اون(مهاجم سابق انگلیس) بی شباهت نیست و البته برخی ها هم همین مسئله را می گویند…
راستش در رده های پایه برخی از مربیانم به خصوص آقای سیدعلی محمدی این حرف را بهم می زد. خودم زیاد بازی هایش را یادم نمی آید اما کلیپ های زیادی از بازی هایش دیده ام. احتمالا به خاطر استایل ریز و سرعتی بودنش چنین شباهتی به او دارم و از بازیکنان مورد علاقه ام است.
 
varesh-sport.com: در حال تحصیل هستی؟ وضعیت خدمتت چطور است؟
ترم ششم رشته تربیت بدنی هستم و سربازی را هم معاف گرفته ام.
 
varesh-sport.com: قبول دای رفتن بازیکنان رشتی به سربازی خیلی در آینده شان تاثیرگذار بوده و باعث شده است که از فوتبال دور شوند؟
دقیقا همین طور است. یکی از اصلی ترین دغدغه های فوتبالیست های جوان سربازی شان است و دوران سربازی هم به دلیل طولانی بودنش خیلی برای فوتبالیست ها مهم است که بتوانند در یک تیم نظامی باشند تا از فوتبال دور نمانند. همین الان در تیم مان بازیکنانی داریم که برای سربازی خود دغدغه دارند.
 
varesh-sport.com: در سالهای گذشته و قبل از اینکه به عضویت تیم بزرگسالان داماش در بیایی، آیا فکرش را می کردی که در این سن به عنوان بازیکن فیکس تیم شهرت وارد زمین بشوی؟
من از بچگی در این تیم بزرگ شده ام و در تمام رده های پایه این تیم بازی کردم. همیشه آرزویم بود که در تیم اول شهرم و جلوی این هواداران پرشور بازی کنم و باعث خوشحالی و افتخارم است که اکنون در داماش گیلان بازی می کنم و از آن مهمتر اینکه برای تیم شهرم گلزنی کنم و خوشحالی را در چهره هوادارانش ببینم.
 

سعید طالبی

 
varesh-sport.com: چقدر مشکلات مالی باشگاه را در اعتماد به بازیکنان جوان تاثیرگذار می دانی؟
خوب می تواند مشکلات تاثیرگذار بوده باشد، ولی این یک شرایط خاص و فرصتی برای جوانان این شهر است که ما هم باید از آن استفاده کنیم و قدرش را بدانیم. درست است که تیم نسبت به گذشته شرایط نا به سامان تری دارد ولی اسم داماش هنوز بر روی این تیم است و تیم بزرگی می باشد.
 
varesh-sport.com: کار کردن با مربی با دیسپلین مثل چهانپور سخت نیست؟
فکر نمی کنم در جایگاهی باشم که بخواهم در مورد مجیدخان نظری بدهم، فقط این را می دانم که مربی بزرگ و با شخصیتی است و باعث افتخارم است که با ایشان کار می کنم. نظم و دیسیپلین خاص خودشان را داردند که برای من لذت بخش است، چون به نظرم نظم بیرونی باعث نظم داخل زمین بازی می شود.
 
varesh-sport.com: آیا پیش آمده به تو تذکری بدهد که برای خوانندگان وارش اسپرت شنیدنی باشد؟
یادم است که که قبل از یک بازی به من گفت طوری در زمین تلاش کن که وقتی بیرون آمدی پیش خودت شرمنده نباشی. برایم خیلی جالب بود که هنوز آویزه گوشم هست!
 
varesh-sport.com: بازی با پیکان رو چطور می بینی؟
بازی سختی است. بالاخره آن تیم در صدر جدول هست و از شرایط خوبی هم برخوردار است و خوب بازی می کند. اگر بچه ها خودشان را باور کنند و به مانند بازی خونه به خونه بتوانیم بازی کنیم، قطعا پیکان را در رشت می توانیم زمین گیر کنیم.
 
varesh-sport.com: نظرت در مورد جو استادیوم عضدی و تشویق های هواداران؟
حتی اگر تعداد هواداران کم هم باشد، واقعا جو پرهیجانی را به داخل زمین بازی منتقل می کنند.  وقتی تشویق های شان را می شنوم به شخصه انرژی ام چندین برابر می شود ،"حمله حمله" را در بین شعارهای داماشی خیلی دوست دارم، به خصوص زمانی که به مدت طولانی آن را می خوانند، در حین بازی به وجد می آیم و حس عجیبی در من برای جنگندگی و تلاش بیشتر ایجاد می شود. فقط امیدوارم با نتایج خوبمان هواداران بیشتری را به استادیوم بیاوریم چون واقعا به حمایت شان احتیاج داریم.
 
varesh-sport.com: حرف پایانی…
اول از مربیانی که در این سال ها در رده های پایه و بزرگسالان برایم تلاش کردند تشکر می کنم واقعا به گردنم حق دارند. از خانواده ام که همیشه پشتم بوده اند ممنونم و در پایان امیدوارم شرایط تیم روز به روز بهتر شود تا با پیروزی های مان دل مردم و هواداران عزیزمان را بتوانیم شاد کنیم که در سرما و گرما پشت تیم هستند. واقعا نفس شون گرم…
 
منبع: www.varesh-sport.com
وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان