وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : هفته سی ام لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران با پیروزی داماش گیلان بر مس سرچشمه دنبال شد.

 

عصر روز جمعه و در هوای بارانی استادیوم شهید عضدی رشت تیم فوتبال داماش گیلان موفق شد با گل های محمد غلامی و افشین چاوشی در دقایق 19 و 84 در مقابل تک گل علی آبادی در دقیقه 36 با حساب دو بر یک در مقابل دیدگان 5 هزار هوادار داماش برابر تیم مس سرچشمه پیروز شود تا این با این پیروزی خیال خود را تا حد زیادی از ماندن در رقابت های لیگ برتر امسال راحت کند . ضمن اینکه تیم مس سرچشمه نیز با این شکست دیگر حتی به روی کاغذ هم شانسی برای بقا ندارد تا به نوعی داماش تیمی باشد که سند سقوط مس را امضا کرده است.

 

وحید امیری و حسین ابراهیمی اخطاری های این دیدار بودند . داماش با کسب این پیروزی در پایان هفته سی ام با 39 امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس و فولاد در رده نهم جدول رده بندی قرار گرفت.

 

اطلاعات و حاشیه این دیدار در ادامه مطلب

داماش 2(محمد غلامی دقیقه 19 و افشین چاووشی دقیقه 83)– مس سرچشمه 1(وحید علی آبادی دقیقه 36)

(نتیجه بازی رفت: 4-0 داماش)

جمعه 25 فروردین‌ماه 91 – ورزشگاه دکتر عضدی رشت

تماشاگر: پنج هزار نفر- هوا: بارانی.

داور:محمد کمانی – کمک داوران: محمد رضا ابوالفضلی و حمید سیفی آذرداور چهارم: حسن اکرامی.

اخطار:امیر محمدی دقیقه 36(مس) و حسین ابراهیمی دقیقه 54(داماش)

 

تزکیب داماش گیلان : میلاد فراهانی،ابوذر رحیمی،علی رضا نظیف کار،محمد مختاری،علی حسینی،مصطفی حاجتی،مگنو باتیستا(از دقیقه 64 میلاد زنیدپور)،محمد رضا مهدوی،محمد غلامی،حسین ابراهیمی( از دقیقه 86 جهانگیر عسگری)،علی رضا جهانبخش(از دقیقه 64 افشین چاووشی)

سرمربی: مهدی تارتار

 

مس سرچشمه:حسن هوری،رضا نور الهی،علی خانگی،نادر فتح الهی(از دقیقه 21 مسلم فیروز آبادی)،مجتی ترشیز،محسن زاهدی، امیر محمدی( از دقیقه 87 مسعود ابراهیمی)،وحید علی آبادی،محمدمنصوری،مجید باجلان،علی سامره( از دقیقه 63 علی زندوی)

سرمربی: اصغر شرفی.

 

*شرح گلها

داماش1-0 مس سرچشمه :  نفوذ از جناح راست علی حسینی در حالیکه در بین سه مدافع مس گرفتار بود با یک سانتر زیبا کامل شد و ضربه ی سر را محمد غلامی با قدرت و زیبایی هر چه تمام تر به کنج دروازه ی هوری وارد کرد به نحوی که دروازه بان کاملا مبهوت این حرکات زیبای بازیکنان داماش شده بود.

 

داماش 1-1 مس سرچشمه: ضد حمله ی بازیکنان مس از جناح چپ با پاس محمد منصوری، درون محوطه ی جریمه به وحید علی آبادی رسید و او با یک نوک پا دور از دستان میلاد فراهانی گل تساوی تیمش را به ثمر رساند.

 

داماش 2-1 مس سرچشمه: فرار حسین ابراهیمی از گوشه ی راست زمین که به دل خط دفاعی مس زده بود با یک پاس زیبا با ضره سر استثنائی افشین چاوشی که در مرکز محوطه هجده قدم ایستاده بود همراه می شود تا هوری هر چقدر که به بدن خود کش می آورد نتواند این توپ را بگیرد و گل دوم داماش به ثمر برسد.

 

بهترین بازیکنان : در نیمه اول نمی توان از بازی خوب سید علی حسینی گذشت و در نیمه دوم نیز حسین ابراهیمی توانست بازی بسیار تاثیر گذاری را از خود نشان دهد . در بین مدافعین مختاری و مهاجمین نیز افشین چاوشی و غلامی بسیار خوب بازی کردند .

 

در حاشیه :

 

– داماش همچنان بدون اسپانسر بازی می کند و بر روی پیراهن نام "داماش شهر باران" حک شده است.

 

-ابتدای مسابفه به دلیل در گذشت استاد فریدون پور رضا، خواننده ی ترانه های فولکوریک گیلکی و پدر موسیقی گیلان بازی با یک دقیقه سکوت آغاز شد. هواداران داماش نیز با شعارهای دو جانبه هماهنگ "پوررضا، روحت شاد" یاد او را گرامی داشتند.

 

– پنج هزار هوادار داماش در یک روز بارانی حضوری پرشور داشتند و در طول مسابقه دست از تشویق تیم محبوب خود تا دقایق پایانی برنداشتند . هواداران داماش در زمانی که بازی هنوز یک بر یک بود خواستار حضور افشین چاوشی بودند که وی نیز دقایقی پس از حضور توانست گل دوم داماش را نیز به ثمر برساند .

 

– در یکی از صحنه در حالی که حسین ابراهیمی در موقعیتی مناسب از هوری عبور می کند و توسط او سرنگون می شود داور مسابقه به شکلی عجیب به ابراهیمی اخطار می دهد تا یک شاهکار داوری دیگر را نیز در این مسابقه لیگ برتر شاهد باشیم . ابراهیمی با این اخطار سه اخطاره شد و بازی بعدی داماش را از دست داد .

 

-افشین چاوشی پس از به ثمر رساندن گل تماشایی خود به دور استادیوم و به سمت هواداران دوید و شادی خود را با آنها تقسیم کرد . شور شعف عجیب چاوشی در این لحظه دیدنی بود . از لب خوانی فریاد های افشین در هنگام گل زدن به نظر می رسید که وی رو به تماشاگران میگوید حق من نیمکت بود؟!

 

-در پایان مسابقه محمد غلامی و افشین چاوشی و مهدی تارتار به شدت تشویق می شوند .