وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: هادی سهرابی که به غیر از یک سال، تمام سال های فوتبالی حرفی اش را در شهر رشت گذرانده است، امسال بالاخره در غیاب اکیپی که سالیان سال در فوتبال رشت حضور داشتند و البته افشین چاوشی که موقتا در چند بازی ابتدایی فصل حضور ندارد، بازوبند کاپیتانی داماش گیلان را بر بازو بسته است.

در ادامه بخوانید مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان با کاپیتان دوم داماش در فصل 94-1393 لیگ دسته اول که در دیدار روز چهارشنبه هم این بازوبند را بر بازو خواهد بست.

 
varesh-sport.com: در سن 25 سالگی و در نبود افشین چاوشی بازوبند کاپیتانی به تو رسید و کاپیتان دوم امسال داماش هستی.

کاپیتانی در هر تیمی سخت است و مسئولیت خاصی را برای بازیکن به وجود می آورد، چه رسد به داماش که تیم پرطرفداری است و این میزان طرفدار و محبوب بودن تیم، خود به خود سنگینی بیشتری را بر روی بازوبند ایجاد می کند. به هر حال باید توجه داشته باشیم که جایگاه بالای داماش در شهر رشت غیرقابل قیاس با سایر تیم های لیگ یکی است.

 




varesh-sport.com: در دوران ابتدایی بازی در این تیم، آیا فکر می کردی روزی بازوبند کاپیتانی داماش را بر بازو ببندی؟

من از آغاز فوتبالم در این تیم تا به امروز فقط به این مسئله فکر می کردم که بتوانم برای تیم شهرم موثر باشم؛ هرگز به بحث کاپیتانی فکر نکردم و امروز هم اگر به من بگویند نباید باشی و  حضورت برای داماش مفید نیست بدون هیچ حرف و حدیثی می گویم چشم. من عاشق تیمم و شهرم هستم و اینکه با بازوبند به عنوان نفر اول وارد زمین شوم یا نفر آخر هیچ فرقی برایم ندارد.

 
 
varesh-sport.com: داماش در سه بازی اخیر یک برد بدست آورد و دو باخت را متحمل شد. شرایط تیم در این سه هفته چگونه بود؟

ما تیم جوان، خوب و بسیار با انگیزه ای را داریم. فکر می کنم با جابجایی چند تا از این بازیکنان بتوانیم در ادامه بازی های بهتری را نسبت به دو بازی اخیرمان انجام دهیم.

ما در بازی اول مقابل شهرداری تبریز که به نظر من از تیم های سطح اول هر دو گروه لیگ دسته اول امسال است، خیلی خوب بازی کردیم و توانستیم پیروز شویم. من همانجا با توجه به جوانی تیم بچه ها را جمع کردم و این مسئله را متذکر شدم که نباید با یک برد احساس غرور مضاعف داشته باشیم و باید در تمام بازی ها برای پیروزی به میدان برویم. متاسفانه دو هفته متوالی به یک شکل گل خوردیم.

در هفته ای که گذشت امید خان (هرندی) با تیم کارهای تمرینی خوبی را انجام داد و امیدواریم که این هفته بتوانیم با پیروزی بر راهیان کرمانشاه از این شرایط در بیاییم.

 

varesh-sport.com: پتانسیل و شرایط تیم را به چه شکل می بینی و فکر می کنی امسال برای داماش به چه جایگاهی در لیگ می توانیم فکر کنیم؟

تیم خوبی داریم و خیلی دوست دارم که شرایط به نحوی پیش برود که ما برای قهرمانی و صعود گام برداریم. میدانم که مردم خیلی به خاطر تیم ناراحت هستند… جایگاه تیم ما اینجا نیست و نباید در لیگ یک می بودیم اما سال گذشته بنا بر هر دلیلی و روی غفلت تیم ما از لیگ برتر سقوط کرد.

مردم رشت و هوادارانمان اینقدر خوب و پرشور هستند که اصلا تیم ما نباید تحت هیچ شرایطی سقوط کند. ما باید آنقدر خوب و قوی کار کنیم که مثل سپاهان، مثل فولاد خوزستان و… همیشه در جایگاه خوبی از لیگ برتر باشیم. امیدوارم وقتی که به یاری خدا به لیگ برتر صعود کردیم مجموعه ای را داشته باشیم که هیچوقت حتی به منطقه سقوط هم نزدیک نشویم و همیشه در جایگاه های بالای لیگ برتر باشیم ؛ چیزی که استحقاق مردم این شهر است.

 

varesh-sport.com: مدتی بود که آن هادی همیشگی نبودی اما در بازی های اخیر خارج از نمایش تیمی، به طور شخصی بازی خوبی را در خط هافبک از خودت به نمایش گذاشتی. فکر می کنی در ادامه هم بتوانی روندت را بدون نوسان دنبال کنی و آن هادی همیشگی باشی؟

یادم است پیش از فصل به من گفتید که انگار از نظر بدنی چندان آماده نیستی که آنجا به شما گفتم دو سه هفته به من فرصت دهید تا آن هادی که باید باشم را در زمین ببینید. خدا را شکر بعد از تمرینات سختی که پشت سر گذاشتیم، بدن ها بسیار آماده شده اند. تیم هم درست است که خیلی جوان است، اما این آمادگی ذهنی را دارد که از آنها هر چقدر که نیاز است کار گرفته شود.

من فکر می کنم امسال با توجه به آزادی عملی که به من داده اند بتوانم آن هادی سهرابی که خودم و مردم انتظار دارند باشند.

 

varesh-sport.com: بعد از بیش از 200 روز هواداران داماش به استادیوم عضدی می آیند تا تیمشان را تشویق کنند. مطمئنا تماشاگرانی که مشتاقانه می آیند در درجه اول این انتظار را دارند که بازی خوبی را از تیم محبوبشان ببینند و در درجه بعد از داماش پیروزی می خواهند. فکر می کنی این حضور تماشاگران بر روی تیم که بعضا بازیکنان جوانی را دارد چگونه تاثیری بگذارد؟

رشت بهترین تماشاگران ایران را دارد و این مسئله را به بازیکنان هم گفته ام. هواداران ما واقعا به لحاظ عاطفی به تیم وابسته هستندو اگر تیم بازی روانی را از خود به نمایش بگذارد مطمئنا استادیوم پر خواهد بود. هواداران به نحوی تشویق می کنند که تیم تحت هر شرایطی سعی می کند گل بزند.

بسیاری از بازیکنان ما برای اولین بار است که جلوی این تماشاگران بازی می کنند و در جلسه ای که امروز با آنها داشتم گفتم که اگر ما خوب بازی کنیم، هواداران عالی تر از ما کار خواهند کرد. فقط کافیست که ما در گام نخست بازی خوبی را انجام دهیم تا تماشاگر تیم حریف را با تشویق هایش وارد استرس کند. این حرف من نیست، این چیزی است که همواره تیم های حریف داماش در خصوص استادیوم عضدی و هواداران داماش می گویند و نمونه اش هم مصاحبه فصل قبل فولادی ها که هواداران داماش را با هواداران آلمانی مقایسه کرده بودند.

در بازی با پاس همدان با اینکه محروم بودیم، تماشاگران زیادی آمده بودند و از پشت درب های بسته تیم را تشویق می کردند و منی که در زمین بودم واقعا با این حضور و تشویق ها موهای بدنم ایستاد. آنها با آنکه میدانستند تیم محروم است اما آمدند و از هر گوشه ای که به استادیوم روزنه ای داشت سنگی میگذاشتند و روی آن می ایستادند تا بتوانند بازی تیم را ببینند و تشویقش کنند؛ واقعا این همه عشق جای ستایش دارد.
جا دارد که از اکیپ نسل پیشین این تیم که واقعا برای تیم زحمت کشیدند و من دست بوس همه آنها هستم، تشکر کنم. از بزرگترهای تیم آقایان نظرمحمدی، مهدوی، نظیف کار، حاجتی، ابراهیمی، آقای چاوشی که همچنان با تیم همراه هستند و … تشکر می کنم که خیلی برای این تیم در سالیان اخیر زحمت کشیدند و هنوز هم از طریق ما پیگیر مسائل تیم هستند و دل نگران داماش هستند.

از هواداران تیم میخواهم که مثل سال های گذشته از تیم حمایت کنند، چرا که این تیم جوان است و اگر بتوانیم این تیم را راه بیندازیم، پس از اکیپ نسل قبل، می توانم بگویم حداقل 7-8 سال یک تیم فوق العاده خواهیم داشت.

 

مصاحبه : مهرداد ثابت – مازیار اصغرزاده

منبع: www.varesh-sport.com

وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان