داماش گیلان، صدرنشین را در مشهد متوقف کرد.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، در آخرین هفته از رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های ایران تیم فوتبال داماش گیلان در مشهد میهمان سیاه جامگان ابومسلم خراسان، صدرنشین گروه ب مسابقات بود که توانست این تیم را با نتیجه یک بر یک مساوی متوقف کند.

 

تک گل داماش گیلان در این بازی را افشین چاوشی در دقیقه 53 وارد دروازه سیاه جامگان کرد.سالار افراسیابی از سیاه جامگان و بهنام عسگرخانی از داماش با کارت زرد داور مسابقه جریمه شدند.

داماش با کسب این تساوی 27 امتیازی شد و با رتبه ششم به کار خود در لیگ 94-1393 دسته اول ایران پایان داد. سیاه جامگان نیز با 39 امتیاز از گروه دوم لیگ یک به رقابت های لیگ برتر فصل بعد صعود کرد.

 

ترکیب داماش گیلان: میلاد پورقلی، مهیار نوری، سامان فرزام پور، امیر غمناک (بهنام عسگرخانی از 45)، امیر تیزرو، محمد رستمی، هادی سهرابی، حمید خدابنده لو(سعید طالبی از 72)، میلاد قربان زاده، امین ترکاشوند، سعید مرتضوی (افشین چاوشی از 45).

 

اخطار داماش: بهنام عسگرخانی

گل داماش : افشین چاوشی 53

 

*دقایق حساس

 

15: امیر تیزرو از سمت راست زمین اوت دستی را به داخل محوطه پرتاب می کند که این توپ با ضربه سر نصفه و نیمه داماشی ها از روی نقطه پنالتی توسط مدافعین سیاه جامگان به پشت محوطه فرستاده می شود اما ضربه سعید مرتضوی به فضای بالای دروازه سیاه جامگان می رود.

 

18: ضربه ایستگاهی سیاه جامگان به آرامی در دستان میلاد پورقلی جای میگیرد.

 

21: شوت از راه دور و ضربه ایستگاهی میلاد قربان زاده از کنار دیرک دروازه و به شکلی خطرناک به بیرون می رود.

 

32: شوت از راه دور و زیبای هادی سهرابی به شکلی خطرناک از کنار دیرک دروازه سیاه جامگان به بیرون رفت.

 

35: حرکت انفرادی امین ترکاشوند از خط عرضی محوطه جریمه  تا محوطه شش قدم پیش می رود که در این موقعیت ضربه آرام ترکاشوند توسط مدافع سیاه جامگان به کرنر فرستاده می شود.

 

70: ضربه ایستگاهی که به شکلی خطرناک به سمت دروازه داماش روانه شد توسط پورقلی جمع می شود.

 

82: ضربه فنی بازیکن سیاه جامگان از پشت محوطه جریمه به شکلی خطرناک از بالای تیرک افقی دروازه داماش به بیرون می رود.

 

شرح گل داماش: یک و دوی امیر تیزرو و امین ترکاشوند، پیش روی تیزرو و پاس عرضی وی از جناح چپ محوطه جریمه به بیرون با جا خالی میلاد قربان زاده در دهانه دروازه به چاوشی می رسد و او با جایگیری خوب خود و با ضربه ای فنی جواب یک فصل نیمکت نشینی را میدهد و گل تساوی داماشی ها را به ثمر می رساند.

 

*در حاشیه

 

-رایگان اعلام شدن بازی موجب شد تا حدود 15 هزار تماشاگر به استادیوم ثامن الائمه مشهد بیایند تا با سیاه جامگانی ها در انتهای مسابقه جشن بگیرند.

 

-گزارشگر تلویزیونی مسابقه در طول بازی اشتباهات و تپق های زیادی را داشت. به عنوان مثال وی از ابتدای مسابقه میلاد پورقلی را با نام میلاد تقی زاده و در نیمه دوم قلی پور، مهیار نوری را به نام مهدیار نوری، سعید طالبی را سعید طهماسبی و… می خواند. وی صحنه ای که سامان فرزام پور قصد داشت تا از عبور توپ جلوگیری کند و توپ پس از برخورد به پای وی به میلاد پورقلی رسید را نیز پاس به عقب تلقی کرد تا نشان باشد از کم اطلاعی فوتبالی این گزارشگر مشهدی.

 

-در صحنه ای که سامان فرزام پور به تکل توپ را به میلاد پورقلی رساند و مانع از رسیدن توپ به مهاجم سیاه جامگان شد، کادرفنی و نیمکت تیم مشهدی به زعم اینکه پاس به عقب داده شده است ، در کنار زمین به اعتراض پرداخت که در نهایت یکی از اعضای کادر پزشکی این تیم از کنار زمین اخراج شد.

 

– پس از پایان بازی حدود 500 تماشاگر به سمت زمین هجوم آوردند که این موضوع باعث شد تلفاتی بین تماشاگران به وجود آید.

3 تن از هواداران به علت اینکه از روی سکوها به پایین پرتاب شده بودند دچار حادثه شدند. یک نفر به کما رفته است و دو نفر دیگر وضع جسمی‌شان وخیم است. در جریان بازی هم تماشاگران مشهدی در صحنه‌هایی بطری‌های آب را به داخل زمین پرتاب کردند.

 

– داماش با کسب این تساوی در چهارمین بازی خود پس از استعفای امید هرندی هشتمین امتیاز را گرفت!

 

 

 

داماش گیلان، گزارش بازی، داماش – سیاه جامگان، ابومسلم خراسان، سایت داماش، هواداران داماش گیلان، باشگاه داماش،