وارش اسپرت:

 

عصر امروز و از هفته نوزدهم لیگ دسته اول باشگاه های ایران و در نبردی حساس تیم فوتبال داماش رشت موفق شد در یک بازی زیبا و تماشایی تیم صنعتی کاوه تهران را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد.

 

گل اول این دیدار در دقیقه 40 مسابقه در حالی از روی یک ضربه آزاد برای تیم فوتبال کاوه تهران به ثمر رسید که پیش از این گل داماش چندین و چند موقعیت را بر روی دروازه تیم کاوه ایجاد کرده بود و در حال پی ریزی یک ضد حمله بود که داور این مسابقه در صحنه ای کاملا مشکوک اعلام یک ضربه آزاد برای تیم کاوه کرد. این ضربه به طور مستقیم وارد دروازه علی نظرمحمدی سنگربان بازی امروز داماش شد.

 

با شروع نیمه دوم داماش طبق معمول اکثر بازیهای خود در نیم فصل دوم روند هجومی تری را به خود گرفت و موقعیت های بیشماری بر روی دروازه کاوه ایجاد کرد که با خوش شناسی تیم کاوه و گاها با بی دقتی بازیکنان داماش این موقعیت ها از دست میرفت تا اینکه در بین شور و تشویق همه جانبه هواداران داماش و در یک رفت و برگشت در دقیقه 62 بازی مصطفی حاجتی پشت قوس محوطه جریمه صاحب توپ شد که با ضربه ای تماشایی توپ را به گوشه دروازه تیم کاوه دوخت تا بازی به تساوی کشیده شود. تنها دو دقیقه پس از گل اول در حالی که تیم کاوه در شوک دریافت گل بود بهنام افشه با چندین چند دریبل پی در پی و در میان تشویق هواداران داماش وارد محوطه جریمه شد که با خطای بازیکنان کاوه متوقف شد تا داور بلافاصله نقطه پنالتی را نشان دهد تا دیگر هواداران سر از پا نشناسند و همگی به شکل ایستاده به خوشحالی و تشویق بازیکنان بپردازند. افشین چاوشی مثل دفعات قبل پشت این توپ قرار گرفت و توپ را به گل دوم داماش تبدیل کرد.

 

کاوه که بازی برده را باخته میدید سعی داشت تا با ایجاد موقعیت بر روی دروازه داماش به گل تساوی برسند اما با هوشیاری علی نظرمحمدی در درون دروازه داماش و مدافعین راه به جایی نبردند و این حملات دامنه دار داماش در ادامه مسابقه بود که در دقیقه 85 مسابقه و بر روی یک همکاری تیمی زیبا ما بین محمد آبشک و مهرزاد رضایی، محمدرضا مهدوی کاپیتان داماش در جلوی خط دروازه صاحب توپ شد تا گل سوم داماش را نیز او به ثمر برساند تا بدین ترتیب این مسابقه با حساب 3 بر 1 به سود داماش به پایان برسد.

 

در سایر بازی های مهم گروه اول ، مقاومت سپاسی در شیراز با یک گل از سد اتکا عبور کرد.شهرداری یاسوج با نتیجه دو بر یک تربیت یزد را شکست داد و شهرداری بندرعباس با 3 گل ماشین سازی تبریز را از پیش رو برداشت.

بدین ترتیب و در پایان هفته نوزدهم مقاومت سپاسی با 34 امتیاز در رتبه اول قرار داد و پس از آن داماش گیلان با 32 امتیاز دوم است.شهرداری یاسوج نیز با پیروزی در بازی امروز با 28 امتیاز و یک بازی کمتر به رتبه سوم جدول رده بندی این گروه صعود کرد.

داماش گیلان هفته آینده در اراک به مصاف همیاری این شهر خواهد رفت.در بازی رفت داماش گیلان با دو گل همیاری اراک را شکست داده بود.

 

حواشی این مسابقه در ادامه مطلب…

 

*برخلاف بازیها گذشته دقایقی پیش از آغاز مسابقه صف های طولانی و ازدحام مردم برای ورود به استادیوم خودنمایی میکرد. از این مسابقه چیزی در حدود 8 هزار تماشاگر استقبال کرد. این استقبال در حالی بود که داماش هفته قبل از تیم قعر جدولی اتکا باخته بود.

 

*داماش با ترکیب : نظرمحمدی ، نظیفکار ، حاجتی (رضایی)،میکائیلی ، سید علی حسینی ، افشه ، آبشک ، میختاریان(طاهری)، مهدوی ، محمدصادق و چاوشی  به میدان آمد.

 

*داور مسابقه در صحنه هایی با اعتراض تماشاگران مواجه شد. مخصوصا در هنگام اعلام ضربه آزادی که تبدیل به گل شد. کمک داوران این بازی نیز در صحنه های مختلف بسیار مبتدیانه عمل میکردند از جمله اعلام آفسایدهای اشتباه و بی مورد.در یک صحنه نیز کمک داور دوم مسابقه در حالی که توپ بازیکنان کاوه از بالای دروازه خارج شده بود به گمان گل به سمت خط وسط زمین دوید و پرچم را به همین نشان بالا آورد که این حرکت با خنده تماشاگران مواجه شد.

 

*حرکات حاشیه ای و عجیب علی نظرمحمدی مثل همیشه تماشاگران را برای تشویق دروازه بان داماش ترغیب میکرد. در مهمترین حرکت و پس از به ثمر رساندن گل وی از فنس های استادیوم شهید عضدی رشت به شکلی جالب بالا آمد و به ابراز علاقه پرداخت تا با لقب همیشگی اش ( چیلاورت) تشویق شود.

 

*در نیمه نخست بازی تعدادی از تماشاگران بعد از اینکه دیدند تمامی لیدرها در یک نقطه از استادیوم مشغول کار هستند به نشان اعتراض شعارهای دادند که باعث درگیری های کوچکی شد.

 

*از نکات جالب و تامل بر انگیز در این بازی دریافت 3 کارت زرد غیر حرفه ای توسط بازیکنان داماش بود که در هر سه مورد تنها به علت حواشی و یا اعتراض کارت دریافت کردند. افشین چاوشی ، سید علی حسینی و علی نظرمحمدی که در صحنه گل سوم به خاطر آمدن روی فنس کارت گرفتند.

 

* اخراج دروازه بان کاوه در دقایق پایانی مسابقه و در حالی که این تیم هر 3 تعویض خود را انجام داده بود نیز از نکات جالب بازی بود. این اخراج بر روی یک حرکت تک به تک با افشین چاوشی اتفاق افتاد. یکی از بازیکنان کاوه لباس دروازه بانی را پوشید و اگر در چندین صحنه بازیکنان داماش خود خواه نبودند یا دقت کافی را داشتند این بازی با تعدا گلهای بالاتری به اتمام میرسید.

 

* در پایان مسابقه محمدرضا مهدوی بازیکنان را جمع کرد و به سمت تماشاگران برد تا از آنها قدردانی داشته باشید. ضمن اینکه فرهاد کاظمی سرمربی کاوه که هنوز خاطرات حضور او در رشت در اذهان هواداران باقی مانده به شدت از سوی هواداران فهیم رشت تشویق شد.