وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: ظهر امروز گفتگویی را در دفتر باشگاه داماش با امیر عابدینی داشتیم که در دو بخش بر خروجی وارش اسپرت قرار میگیرد. بخش اول این مصاحبه که مربوط به دیدار فردای داماش گیلان و پرسپولیس تهران و مصاحبه های روزهای اخیر پرسپولیسی ها در خصوص این دیدار است را در ادامه این مطلب خواهید خواند.

 

varesh-sport.com: آقای پنجعلی و پرسپولیسی ها به شدت به با تماشاگر برگزار شدن بازی اعتراض دارند و میگویندکه حق آنها ضایع شده است. نظر شما در خصوص این صحبت و همینطور مصاحبه های روزهای اخیر چیست؟

اولا که در هیچ کجای حکم قید نشده است که در بازی برابر پرسپولیس، داماش باید بدون تماشاگر بازی کند. ثانیا آقای پنجعلی بهتر است یک مقدار قوانین را مطالعه نمایند و بعد اقدام به مصاحبه کنند. قانون برای هر متهمی دو نوع حق اعتراض تجدیدنظر و اعاده دادرسی را قائل شده است . ما هنوز در بخش دوم هستیم و درخواست تجدیدنظر کردیم و درتجدید نظر حکم باید توسط استیناف بررسی شود و اگر در استیناف هم این حکم را صادر کنند ما درخواست اعاده دادرسی میکنیم. نمیدانم که پرسپولیسی ها به دنبال چه چیزی هستند واگر خیلی دوست دارند که بازی بدون تماشاگر باشد ما تماشاگران پرسپولیس را راه ندهیم. من که نمی توانم به تماشاگرانم بگویم نیایید.

 

اتفاقا آنهایی که ملوک الطوایفی اداره می شوند حق دیگران را ضایع می کنند، جزیره ای برای خودشان درست کرده اند و دارند با زر و زور مدیریت و باشگاه داری می کنند. کل بدهی سه ساله ما 8 میلیارد است ، درحالی که بدهی یک ساله پرسپولیس 45 میلیارد است. اگر این بودجه در اختیار ما بود، بدون هیچ حرف و حدیثی حتی در آسیا قهرمان می شدیم.

ما یک تیم شهرستانی ضعیف و بی زور هستیم بیایند اینجا بازی کنند و اگر می توانند ببرند؛ چرا هر وقت میخواهند با داماش بازی دارند، می ترسند؟!

 

varesh-sport.com: فکر نمی کنید این از ضعف فدراسیون باشد؟

این از ضعف تیم های بزرگ است که در مدیریت مشکل پیدا کرده اند. سال قبل استقلال در برابر دیدگان هوادارانش و روز جشن قهرمانی از ما باخت، آن روز استقلال تماشاگر نداشت؟چرا به داماشی باخت که توانی برایش باقی نمانده بود؟
داماش در سیستم خودش، شهرش و رسانه ها و… دشمن دارد،فکر می کنید چرا؟ برای اینکه باورشان نمی شود یک تیم شهرستانی با این همه مسئله و مشکلات بتواند روی پای خودش بایستد.

تیم های صنعتی بزرگ که پشت شان به چاه های نفت و معادن آهن و مس است، الان مشکل پیدا کرده اند…تراکتورسازی با آن پیشینه باید دست نیاز بلند کند، مس با آن شرایط اقتصادی چنین وضعیتی داشته باشد و پرسپولیس و استقلال که چه در دوران شاه و چه الان دولتی ها پشت شان هستند دچار مشکل شده اند و هر گاه هم می خواهند به شهرستان ها بروند صد بهانه می آورند؛

این مسئله که بازی با تماشاگر است یا بدون تماشاگر به آنها ارتباطی ندارد، آنها بیایند بازی شان را انجام بدهند.

 

varesh-sport.com: مشکل از آنجا شروع شد که بعد از مصاحبه های روئسای انضباطی و استیناف در روزهای پایانی سال گذشته مبنی بر با تماشاگر بودن دیدار داماش و پرسپولیس و دبیر کمیته استیناف مصاحبه ای انجام داد که این دیدار بدون تماشاگر است.

تا امروز که ششم فرودین است یک برگه یا ابلاغ به باشگاه داماش در خصوص این رای ارسال نشده است و این مشکل من نیست.

 

varesh-sport.com: چرا در چند سال اخیر هر گاه قرار است داماش و پرسپولیس بازی کنند چنین حاشیه سازی هایی انجام می شود؟

وقتی مسئولین عالی رتبه ورزشی استان تماس میگیرند با فدراسیون فوتبال و تلاش می کنند که این بازی بدون تماشاگر برگزار شود، ببینید که داماش چقدر مظلوم است. (در ادامه صحبت هایی مطرح می شود که از ما می خواهند با توجه به اینکه پیش از بازی برابر پرسپولیس است ننویسیم)

 

varesh-sport.com: روز گذشته شما درخواستی مطرح کردید که هواداران در این بازی بیایند و از تیم حمایت کامل داشته باشند، از طرفی آقای نظرمحمدی هم در مصاحبه ای گفتند که علاقمند هستند که شما در بازی فردا حاضر باشید و این خواست هواداران هم هست. آیا شما در بازی فردا در کنار زمین حاضر خواهید بود؟

هوادار باید بیاید و از تیمش حمایت کند چرا که این تیم مال من نیست و برای همین هوادار است. هوادار این باور را پیدا کند که این تیم برای امیر عابدینی نیست و عابدینی فقط خدمتگذار این تیم است. این تیم به شخص و اشخاص نیازی ندارد بلکه فقط عاشق می خواهد…

من در فریاد این هوادار، غم، عشق، احساس و درد را دیده ام، چطور آدم می تواند این ها را نبیند؟ همان موقع که پرخاش می کنند، همان موقع هم دارند غصه این تیم را می خورند… حالا ممکن است عده ای هم تحت تاثیر القاعاتی قرار بگیرند، هیچ عیبی ندارد چرا که جوان هستند. مزیت یک جوان نسبت به من امیر عابدینی مسن در این است که اگر در زندگی اش اشتباهی انجام دهد می گوید اشتباه کرده ام، اما ما آدم های مسن این شجاعت را نداریم که حداقل بگوییم اشتباه کرده ایم و می رویم شمشیر می کشیم!

در پاسخ به سوال شما باید بگویم که اگر این احساس را داشته باشم که حضورم در استادیوم به منافع تیم و باشگاه کمک می کند، می آیم.

 

وارش اسپرت: بخش دوم مصاحبه روزهای آغازین هفته آینده منتشر می شود.

 

مصاحبه : مهرداد ثابت – مازیار اصغرزاده – رادنی دیدار

منبع: www.varesh-sport.com

وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان