وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : صبح امروز امیر عابدینی مصاحبه ای تفصیلی با خبرگزاری پانا انجام داده است که بی هیچ توضیحی در ادامه آن را خواهید خواند .

 

*از اعتصاب بازیکنان داماش برای ما صحبت کنید.

راستش را بخواهید اعتصاب کردند و به من هم گفتند. نمی دانم چکار کنم و کاری از دستم برنمی آید. امروز به رشت می روم تا ببینم مشکل چیست. خوشبختانه تابه حال هیچ وعده وعیدی به کسی ندادم که نادرست درآمده باشد. من هر حرفی زدم واقعیت بوده. الان هم می بینید بازیکنان اعتصاب کردند به خاطر ناامیدی از شرایط بوده. اولا این که مسئولان استان اصلا نمی گویند مشکلتان چیست و دوم این که من نتوانستم راه حلی پیدا کنم تا تیم واگذار شود. تمام اختیارات از من صلب شده و نمی توانم تصمیمی بگیرم. مسئولیتی دارم بدون قدرت.

 

چه اتفاقی افتاده که نمی توانید تصمیم بگیرید؟

مسئولانی که باید تصمیم بگیرند نمی گیرند. چون هیچ گاه برای فوتبال تصمیمی نگرفتند و محتاط و نگرانند. این تصمیم گیری را باید به یک نخبه و آشنا به کار واگذار می کردند. به کسی قدرت تصمیم گیری می دادند که داغ کار به سینه اش مانده. فقط صرف اقتصادی نگاه کردن به موضع اجتماعی فرهنگی فایده ای ندارد. شما ببینید الاتفاق عربستان تیم خاصی نبود که استقلال آن را در آزادی برد ولی دیدید چه شادی و شعف و شوری در جامعه ایجاد شد. حتی پرسپولیسی ها هم خوشحال شدند. حالا تصور کنید اگر در فوتبال یک تیم بزرگ را بزنیم چه اتفاقی می افتد.

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب

*هدایتی از خرید داماش منصرف شد؟

منصرف نشد. دوستان ما در مسئولیت های قضایی فکر کردند که هدایتی دارد تیم را ارزان می خرد و نفروختند. رقمش هم 7 میلیارد و 700 میلیون بود که هدایتی با آن موافقت کرد. من مطمئنم دیگر کسی حاضر نمی شود این تیم را بخرد. من می دانم که این قیمت خوبی بود ولی نفروختند.

 

*در مورد درگیری جهانگیر عسگری با تارتار هم صحبت می کنید؟

عسگری با خودش هم مشکل دارد. همین مشکل را با درخشان هم داشت. وقتی به شاهین گل زد رفت جلوی درخشان و با کارهای زشت، خوشحالی کرد. نوع رفتار و پرخاشگری عسگری به درد فوتبال نمی خورد. او 300، 400 میلیون پول می گیرد که وظیفه اش را انجام دهد و گل بزند. اصلا اخلاق ندارد. در جلسه مشترکی که با تارتار و عسگری بودیم، طوری غیرمنطقی و غیراخلاقی با تارتار صحبت کرد که خودم تصمیم گرفتم عملا اخراجش کنم. جریمه سنگین هم شد. از طریق کمیته فنی و هیات مدیره 25 درصد قراردادش را جریمه شده و به هیچ عنوان تخفیف داده نمی شود. تا آخر فصل هم از او استفاده نمی کنیم.

 

*شما از بازیکنان نخواستید که به تمرینات برگردند؟

من از کاپیتان تیم خواستم تا بچه ها را جمع کند و با آنها حرف بزند ولی به من گفت که شما بیایید بچه ها حرفتان را گوش می کنند. من حرفی هم که می خواهم به آنها بزنم این است که دور هم جمع شویم و این تیم را نجات دهیم. فکر کنیم که یک سال داریم رایگان بازی می کنیم. با این روال تیم سقوط می کند. من متاسفم برای این شهر و مسئولانش و مسولان تصمیم گیرد. این تیم را رها کردند و مرا تنها گذاشتند.

 

*خیلی ها می گویند تارتار نتایج ضعیفی گرفته. نظر شما چیست؟

به جرات می گویم که کلیه امتیازاتی که قاسمپور گرفت، مثل آن را تارتار هم گرفته و هیچ اختلاف امتیازی با دینورزاده و قاسمپور ندارد. قاسمپور راه آهن را در رشت برد، تارتار آنها را در تهران برد. فجر را در 2 بازی بردیم. ار تراکتور در 2 بازی باختیم. دینورزاده به تیم نیم بند سپاهان 3 صفر باخت اما تارتار به سپاهان صدرنشین یک برصفر باخت در حالی که با دست گل زدند. من می دانم در رشت بافتی است که نمی گذارد هیچ کس کار کند. محمد محمدی در عمرش فحش نخورده بود ولی در رشت این قدر به او فحش دادند که گفت اگر همه قراردادم را جریمه شوم دیگر حاضر نیستم در رشت بازی کنم. به مهدوی کیا توهین کردند در حالی که او در همه ورزشگاه های کشور تشویق می شود. این کار همین شرط بندهاست. متاسفانه صدبار گفتم ولی کسی نیست جلوی آنها را بگیرد. دست هایی در کار است که می خواهند داماش سقوط کند.

 

*چرا خودتان وارد گود نمی شوید و این مسائل را تمام نمی کنید؟

اگر ماندگار باشم نوع رفتارم را تغییر خواهم داد. الان زنیدپور شده آدم منحوس. کاری با این بچه کردند که رفتارش را به سوی مقابله برده. نمی دانم چرا هرتیمی در رشت بوده، محکوم به سقوط بوده. هرجور در رشت تیم می بندیم آن سقوط می کند. ما نفرین شده ایم. تیمی که به آن خوبی نتیجه می گرفت و داشت به سمت کسب سهمیه می رفت، منفجر شد.

 

*چرا زنیدپور با تارتار درگیر شده؟

بحث زنیدپور بحث فوتبال نیست. تماشاگران می گویند او کم کاری کرده. خودم هم همین برداشت را کردم و طبیعی است که سرمربی هم این برداشت را بکند و عصبانی شود. وقتی تیمی دچار حاشیه و بحران مالی می شود، حرف و حدیث و خیلی مسائل پیش می آید. وقتی مشکل مالی باشد کادر فنی نمی تواند کار را جمع کند. تارتار هم زنیدپور را مواخذه کرد. من هم به خاطر کم کاری زنیدپور را مواخذه کردم. حتی به محمد غلامی هم گفتم. البته بحث غلامی کم کاری نبود. چون نگران تیم ملی بود نتوانست بازی کند. جهانبخش هم که رفت زمین گره گشا باشد، وسط زمین ایستاد. چاووشی داشت مثل شیر در زمین می جنگید ولی وقتی مربی او را می آورد بیرون و زنیدپور را می فرستد زمین و او بدکار می کند، حق بدهید که عصبانی شود و سرش داد و بیداد کند.

 

*حالا زنیدپور جریمه می شود؟

صددرصد زنیدپور هم جریمه می شود. کل بچه های تیم جریمه می شوند اما اول باید چیزی به آنها بدهیم بعد جریمه شان کنیم. ماشینی که به آن سوخت نمی رسد، مگر می شود انتظار داشت که راه برود؟

 

*قبول دارید که بازیکنان حق دارند اعتصاب کنند؟

در رئال و بارسلونا هم این اتفاق افتاده. در NBA هم اعتصاب کردند. در ذوب آهن، مس، شاهین و خیلی تیم های دیگر هم بازیکنان سرتمرین نرفتند ولی معتقدم بازیکنان باید گارانتی داشته باشند به این معنی که فدراسیون اول فصل پولی از باشگاه ها بگیرد و بگذارد به عنوان ضمانت جرایم. بازیکنان یک نوع بیمه شوند و اگر هراتفاقی برای قرارداد بازیکن بیافتد او بتواند پولش را از فدراسیون بگیرد. این کار مهمتر از قراردادهای میدانی و روی پیراهن است. این بیمه باید عمومی باشد. درصد جرایم و قراردادها هم کف و سقف داشته باشد.

 

*در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال هم صحبت کنید؟

به نظرم در این دوره وزارت ورزش به این نتیجه رسیده که دخالت نکند. اگر دخالت هم کنند مجمع اقتدار خود را حفظ می کنند و رای را به کسی می دهند که مورد قبول باشد نه به کسی که برای انتخابش اهرم فشاری هست. عملکرد فدراسیون کفاشیان را هم باید براساس برنامه و کارنامه اش داد. البته من که برنامه ای از او ندیدم ولی به صورت کلی به او نمره قبولی می دهم تا رد نشود.