وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : امسال برای داماش سخت ترین سال دوران حیاتش بود. سالی که هم درگیر جنگ مدیریتی بود و هم درد بی پولی. آنهم در لیگی که باید بیش از چهار تیمش به رده پایین تر سقوط می کرد و تنور رقابت فشرده و نفس گیر بود. اما در پایان این داماش بود که در بین همه ی مشکلاتش توانست خود را در لیگ نگه دارد و به ساحل آرامش برسد. در این میان نمی توان از نقش مدیرعامل این تیم گذاشت. عابدینی در دو سال گذشته به نوعی با چنگ و دندان توانست داماش را در سطح نخست فوتبال ایران حفظ کند و یک امتیاز مثبت دیگر به کارنامه مدیریتی اش اضافه نماید. عابدینی این روزها حسابی سرش شلوغ است، چرا که با حضورش در رشت خیل طلبکاران باشگاه که اکثرشان بازیکنان و کادر فنی هستند جهت دریافت پولشان صف کشیده اند و او هم با تقسیم مقداری از طلبشان برای مدتی ولو کوتاه آنها را آرام نگه خواهد داشت. مصاحبه سایت گل با امیر عابدینی را در ادامه می خوانید :

  

* ظاهرا برای پرداخت قرارداد بازیکنان آمده اید؟

کلا توانستیم 900 میلیون تومان پول تهیه کنیم که بخش بیشترش را به بازیکنان دادیم،چیزی حدود پانزده درصد قرارداشان را. به کادر فنی کمتر رسید و به کارمندان و سایر عوامل باشگاه هم کمتر از آنها رسید و یا به بعضی ها هم هیچی نتوانستیم بدهیم و از روی آنها شرمنده ایم.به تیم های پایه امسال شدید ظلم شد. به فوتسال و تیم بانوان ما ظلم شد. از طرف وزارت دارایی روی بچه ها فشار زیادی است و پول قراردادی را که هنوز نگرفته اند باید مالیاتش را بپردازند. این نوع تیمداری کشنده است. مشکل داماش عدم بودجه است. و البته بدهی معوقه ای که هر سال از گذشته همراه با تیم می آید.

 

متن کامل در ادامه مطلب

اتفاق نامیمونی درگذشته برای تیم ما رخ داد و در ابتدای لیگ امسال هم با آمدن یک خریدار تازه بیشتر شد. خریداری به تیم ما آمد که براساس دیدگاه اقتصادی که داشت به فوتبال نگاه می کرد و متاسفانه محاسباتش درست از کار در نمی آمد. او به خاطر آوردن یک مربی تازه که به هیچ وجه مورد تایید من نبود و همان موقع هم همه جا گفتم که درخشان انتخابم نیست، حدود 2.5 میلیارد تومان روی دست داماش هزینه اضافی گذاشت. این پول مجموع قرارداد مربی و بازیکنانی است که این مربی آورده است. ما بودجه را روی 7.5 میلیارد بسته بودیم و به این ترتیب شد 10 میلیارد. مبلغی حدود 1.5 میلیارد تومن هم از گذشته بدهی داشتیم و این کار ما را سخت می کرد. که آقای قویدل تنها توانست 3.7 میلیارد به داماش پول تزریق کند و یک بدهکاری سنگین روی دست داماش باقی ماند.

 

* در این بین درآمد باشگاه از خود لیگ چه مقدار شد؟

سوال خوبی پرسیدی.آنچه از فدراسیون و سازمان لیگ گرفتیم ترازش موجود است. دوست دارم آن را به خبرنگاران نشان دهم تا همه بدانند داستان چیست. رقمی را که فدراسیون برای ما فرستاده خنده دار است.کل رقم دریافتی ما چیزی حدود 160 میلیون تومان است. فدراسیون ابتدای فصل می آید و مارا سیصد میلیون تومان بدهکار می کند و بعد به صورت قطره چکانی پول می دهد. آنها از مجموع فروش بلیط، تبلیغات،حق پخش تلویزیونی و.. کلا برای ما 460 میلیون تومان در نظر گرفتند که حدود 479 میلیون تومان هم برای ما هزینه فرستادند! تا می دیدند یک مقدار درآمد ما بالا می رود بلافاصله به دلایل واهی ما را جریمه می کردند.

(در این لحظه عابدینی حسابدار باشگاه را صدا می زند تا لیست بدهکاری و بستانکاری فدراسیون را که برای داماش فرستاده، برای ما بخواند)

ما تا تاریخ 5 دی ماه در حالیکه نیمی از فصل گذشته بود تنها 42 میلیون تومان دریافتی از سازمان لیگ و فدراسیون داشتیم. این پول به ولله هزینه دو سفر ما بیشتر نمی شود و اصلا به چشم نمی آید! صورت حسابهایی مانند هزینه دوپینگ،حق عضویت،حق ثبت،جریمه،هزینه برگزاری و.. آنقدر برای ما می آورند تا در آخر بدهکار شویم. در فدراسیون به دلیل تمرکز گرایی کارها درست انجام نمی شود.

فوتبال ما بیمار است و با صنعت فوتبالی که در دنیا وجود دارد سالها فاصله دارد.فدراسیون وقتی حق پخش را می خواهد به ما بدهد با تفاخر و تکبر آن را به ما پرداخت می کند.انگار دارد به یک نیازمند کمک می کند. به سبکی که به یک گدا پول می دهد با ما رفتار می کند. وقتی می خواهیم پول خودمان را بگیریم باید جلوی چند نفر گردن کج کنیم. باشگاهها به پول نیازدارند اما گدا نیستند که پول خودمان را به ما صدقه می دهید!

 

* از مسئولان چه کسی از داماش حمایت کرد؟

در این دو سال مقامات ناظر قضاییه همه نوع همکاری را ما داشتند و هنوز هم دارند. فرمانداری رشت خیلی کمک کرد، برعکس شورای شهر رشت که توجهی به ما نداشت و درگیر مشکلاتی بود که در نهایت آنها را منحل کرد! هیات فوتبال و مخصوصا شخص الماسخاله بیشترین پشتیبانی را از فوتبال گیلان و داماش کردند و تمام قد در کنار ما ایستاد. البته این به مذاق خیلی ها خوب نیامد و سعی در ضربه زدن به هیات فوتبال داشتند. اینکه یکی کارش رو خوب انجام می دهد همه برعلیه اش جبهه می گیرند و اگر مثلا الماسخاله به داماش لطمه می زد همه تشویقش می کردند! نماینده های مجلس و شخص استاندار از ما حمایت کردند اما گروهی که بوی شیرینی را شنیده بودند و دور خریدار را گرفته بودند تا توانستند به ما ضربه زدند.

 

* داستان قویدل به کجا کشیده شد؟

ایشان طی یک نامه ای که به من دادند و امضا کردند،کل اختیارات را به من دادند و بخش عمده ای از بدهی ها را تقبل کردند و کنار رفتند. من با کسی پدر کشتگی ندارم و آن حقوقی که از آن باید دفاع می کردم که حقوق مردم بود دفاع کردم. قویدل می گوید از شرایطی که برای داماش پیش آمده ناراحت است و می خواهد کاری انجام دهد اما فعلا دستش ظاهرا خالی است.

 

* برای سال بعد چه فکری کرده اید؟ رفتنی ها چه کسانی هستند؟

کار ترانسفر جهانبخش به تیم هلندی در حال اتمام است و پول ترانسفر او را بر می داریم و طلب بچه ها را می دهیم. سعی می کنیم حسین ابراهیمی را هم راضی کنیم که بماند. سه نفر را نمی خواهیم که فعلا اسمشان بماند. با بقیه بچه ها که حرف زدم خواهند ماند. سرمربی و سرپرست تغییر نمی کند اما روی نیمکت یک سری تغییرات کوچک خواهیم داشت. امسال سعی خواهیم کرد تا به جوانهای شایسته ای که همه محصول خود داماش هستند فرصت بیشتری بدهیم. در گذشته مربیان می ترسیدند که از آنها استفاده کنند.البته در لیگ گذشته که دشوار هم بود با امتیازاتی که درخشان از دست داد فرصت سوزی شد و نتوانستیم به جوانها میدان بدهیم، مربیان هم البته جرات استفاده از جوانها را نداشتند اما امسال متفاوت خواهد بود. بازیکن خارجی هم با توجه به این گرانی ارز به هیچ وجه نخواهیم آورد. از 20 خرداد تمرینات تیم را هم شروع خواهیم کرد.

 

*مدیرکل تربیت بدنی گیلان گفته که از این به بعد در فوتبال دخالت بیشتری خواهد کرد و اگر داماش و ملوان و سپیدرود کمک می خواهند باید ایشان را عضو هیات مدیره این باشگاهها کنید،در غیر اینصورت چون این تیمها خصوصی اند باید کمکی هم که درگذشته به آنها شده را پس بدهید!؟

گفتم که فوتبال ما بیمار گونه شده است و مدعیان زیادی اطرافش جمع شده اند. همه دوست دارند در فوتبال نمایش دهند و در بعد معنوی باشند اما وقتی صحبت مادی می شود به صورت قطره چکانی کمکی می کنند و انتظار دارند برایشان چندین برابر بنر هم بزنیم. دخالت اینها که نماینده دولت هستند موجب تعلیق فوتبال هم ممکن است بشود و از آن خبر ندارند! آقایان بروند ببینند که در زیر ساخت های ورزش چه کرده اند. ورزشگاه شش هزار نفری رشت بعد از هجده سال افتتاح شد و الان یک سال است که مسابقه ای در آن انجام نمی شود! چون در کار سخت افزار ناتوان هستند. تیم والیبال و بسکتبال و کشتی در همه ی سطوح کجا هست؟ از نظر مدال و عنوان هم هرچه در سالهای گذشته کسب شده بود در این دو سال از دست داند.

در وزارت ورزش دعوا بر سر کرسی است.می گویند یک صندلی به من بدهید در ورزشگاه تا همه چیز خوب شود.دعواها چیپ شده. وزارت ورزش در کشور چه کرد که حالا اینها در گیلان بکنند. آخر دولت که شده، تازه آقایان به فکر خصوصی سازی افتاده اند و دارند واگذار می کنند. تا حالا چه می کردید؟ چرا تاکنون کار نمی کردید و اینها همه معنا و مفهوم دارد.هیات ها زیر مجموعه فدراسیون فوتبال هستند.آنها می خواهند در انتخابات کمیته المپیک یک حرکت های بکنند و این حرفها را می زنند. اصلا کرسی می خواهند در هیات مدیره، ما می دهیم اما ابتدا بیایند بضاعت خود را معرفی کنند.شق القمر که نمی توانند بکنند. می گویند ورزشگاهها مال ماست، اصلا فوتبال را تعطیل می کنیم و یک فوتبال دستی به هر خانه می دهیم تا خیال همه راحت شود!

 

* نتیجه ضعیف تیم ملی دربازی با عمان؟

راجع به تیم ملی حرف زیاد دارم اما در این شرایط که احساساتی شده ام و ناراحتم بهتر است چیزی نگویم تا فردا ما را متهم به تخریب نکنند. اما این را بگویم که نوع انتخاب باریکن ها بسیار عجیب است.در این بازی ها دیگر وقت ترکیب عوض کردن نیست.باید استخوان بندی تیم شناخته شده بود تا حالا.

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید