وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان: استعفا ابزار مدیریتی مدیرعامل است و من تا دو ماه دیگر حداقل در داماش حضور دارم.

به گزارش وارش اسپرت امیر عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد نامه‌ای که به استاندار گیلان نوشته و در مورد سقوط و انحلال داماش هشدار داده است، گفت: یک تیم چگونه باید روی پای خود بایستد؟ باید بودجه‌ای داشته باشد و این بودجه در اختیار قرار بگیرد اما شرایط داماش به گونه‌ای است که بودجه‌ای برای ما تأمین نمی‌شود و قطره‌چکانی و با مشقت پول از جایی دیگر در می‌آید و به حساب من واریز می‌شود حرف من در آن نامه این بود که با توجه به پتانسیل صنعتی و تجاری استان یک حامی مالی برای باشگاه پیدا شود.

 

وی ادامه داد: مگر باشگاه داماش یک هویت و هنجار نیست؟ پس چرا مسئولان استان به فکر این باشگاه نیستند؟ در حال حاضر تشکیلات امیر خسروی نمی‌تواند این باشگاه را اداره کند پس بهتر است استان تیم را بگیرد و اداره کند. همانطور که اکنون گهر درود در اختیار استاندار قرار گرفته و استاندار می‌خواهد این تیم همچنان در استان حضور داشته باشد و آن را اداره کند.

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید

عابدینی تصریح کرد: قطعاً استاندار نمی‌تواند از جیب خود هزینه باشگاه را بدهد اما با توجه به پتانسیل‌های اقتصادی تجاری و ترغیب بخش خصوصی می‌تواند در حد یک و نیم میلیارد تومان هزینه کند یا اینکه از رئیس ‌جمهور کمک بگیرد. من می‌گویم برای داماش هم یک نفر قدم جلو بگذارد و در نامه‌ام هم گفتم که متأسفم که در ابتدای مسئولیت استاندار چنین حرفی را بیان می‌کند اما واقعیت این است که باشگاه داماش که اکنون یک هنجار فرهنگی و زیباست اگر به آن رسیدگی نشود تبدیل به یک ناهنجاری سیاسی می‌شود نه ناهنجاری اجتماعی زیرا مخاطب آن قشر جوان است.

 

عابدینی افزود: من باید اطلاع‌رسانی کنم و تکلیفی در این مورد داشتم، اکنون آقایان یا می‌گویند این کار در چارچوب وظایف و اختیارات ما نیست یا احساس تکلیف می‌کنند و وارد گود می‌شوند. استانی مثل اراک، همدان یا کرمانشاه به دنبال سهمیه لیگ برتری هستند حتی استان اراک و مسئولانش پا جلو می‌گذارند تا تیم ریشه‌دار نفت را به شهر خود ببرند. آیا تمام تیم‌های لیگ یکی می‌توانند در همان سال اول به لیگ برتر صعود کنند؟ من معتقدم هیچ تیم لیگ دسته اولی کمتر از 2 میلیارد تومان هزینه نمی‌کند. اگر حرف من اشتباه است تیم‌های لیگ برتری آن را تصحیح کنند اما بعید است چنین باشد. پاس چند سال است که در لیگ یک تیم‌داری می‌کند و نمی‌تواند به لیگ برتر بیاید. نساجی ریشه‌دار و ابومسلم چند سال است که در لیگ یک تیم‌داری می‌کنند اما نتوانستند به لیگ برتر صعود کنند. پس حالا که داماش در لیگ برتر است باید آن را حفظ کنیم.

وی افزود: یک فرد کلاهبردار آمد و با داماش دور افتخار زد و خود را در رسانه‌ها مطرح کرد سپس فراری شد و ما ماندیم و 4-5 میلیارد بدهی. من می‌گویم آیا در استان گیلان یک اسپانسر نیست که 2 میلیارد تومان به داماش کمک کند؟

 

عابدینی با اشاره به اظهارات برخی از بازیکنان این تیم در رسانه‌ها گفت: متأسفم که در چنین شرایطی برخی از بازیکنان یا بهتر است بگویم دو بازیکن در رسانه‌ها صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که بی‌پایه و اساس است، سه سال قبل که باشگاه داماش دچار حادثه شد من به بازیکنان گفتم بمانند؟ یا خود آنها آمدند و گفتند ما در تیم می‌مانیم؟ قرار شد که ابتدا بدهی‌های زمان قوی‌دل پرداخت شود سپس درباره این فصل پرداختی داشته باشیم. ضمن اینکه این بازیکنان نمی‌دانند طبق ماده 5 حق مصاحبه علیه باشگاه خود را ندارند به همین خاطر هم من مبلغ قرارداد بازیکنان را منتشر کرده‌ام تا همه بدانند این بازیکنان چقدر دستمزد می‌گیرند و اتفاقاً بازیکنی که قرارداد کمتری دارد بهترین بازی‌های خود را برای ما انجام داده است و بازیکنی مثل مهدوی که چند بازی است به دلیل عمل جراحی برای ما بازی نکرده مدام می‌گوید پولی نگرفته‌ام که این حرف‌ها درست نیست.

 

مدیرعامل داماش در مورد وضعیت استعفای خود گفت: قرارداد من با باشگاه به این شکل است که اگر من نخواستم به عنوان مدیرعامل کارم را ادامه بدهم به هیئت مدیره اعلام می‌کنم و آنها دو ماه فرصت دارند که جایگزینی برای من پیدا کنند و اگر هیئت مدیره نخواست که من بمانم ظرف یک ماه من باید از باشگاه بروم. من به طور شفاهی به باشگاه گفتم که اگر می‌خواهید حتی می‌توانید 15 روزه جانشین من را پیدا کنید. با این حال من حداقل تا دو ماه دیگر مدیرعامل هستم. استعفا هم یکی از ابزارهای مدیریتی است که من از آن استفاده می‌کنم تا هشدارهای لازم را بدهم.

 

وی افزود:‌ اینکه برخی رسانه‌ها می‌گویند استعفای عابدینی شوخی است باید بگویم مدیرعاملی برای کسی مهم است که زندگی‌اش از آن تأمین شود یا شخصیت‌سازی شود اما در حال حاضر مدیرعاملی باشگاه برای من شخصیت‌سوزی است بنابراین من از استعفا به عنوان یک ابزار استفاده می‌کنم تا هشدار لازم را بدهم و دو ماه دیگر حداقل در داماش هستم.

 

عابدینی در مورد حرف‌های سعید حلافی گفت: بازیکنی که آنقدر تمرکز ندارد یک‌بار می‌گوید آن شب در خانه دوستم بودم و بار دیگر می‌گوید در خوابگاه بودم بهتر است جوابی به او ندهم زیرا هنوز ظاهراً به خاطر استفاده قرص‌ها تمرکز لازم را ندارد و این توهم را پیدا کرده که من گفته‌ام چه چیزی خورده و نوشیده درست نیست زیرا من هیچ حرفی در این مورد نزده‌ام و اگر خدای ناکرده مطلبی هم بوده مجبور به سکوت بودم.

 

مدیرعامل داماش در مورد برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال در دوشنبه آینده گفت: هنوز دستور جلسه‌ این مجمع به دست من نرسیده است اما آنهایی که خوشحالند که من در این مجمع شرکت نکنم باید بگویم متأسفانه من در مجمع حاضر هستم و می‌خواهم بدانم که چرا این مجمع به تعویق افتاده است؟

وی در مورد اینکه قرار است در این مجمع مهدی تاج به عنوان نایب‌ رئیس انتخاب شود، گفت: ضرورتی ندارد که این اتفاق بیافتد زیرا ما به همین صورت هم مهدی تاج را قبول داریم.

 

همچنین امیر عابدینی مبلغ قرارداد پنج بازیکن داماش را در این فصل فاش کرد، مبالغ این بازیکنان به شرح زیر است:‌

 

محمدرضا مهدوی 550 میلیون تومان

افشین چاووشی 250 میلیون تومان

روح‌الله سیف‌اللهی 80 میلیون تومان

محمد مختاری 480 میلیون تومان

و مجید خدابنده‌لو 20 میلیون تومان

 

مدیرعامل داماش با اشاره به رقم این قراردادها عنوان کرد: محمد مختاری که یک مدافع پرتلاش داماش است و خدابنده‌لو و سیف‌اللهی که نسبت به بقیه دستمزدهای کمتری گرفته‌اند بسیار مثمر ثمرتر از دیگر بازیکنان برای ما بازی کرده‌اند. من می‌خواهم مردم فوتبالدوست و خونگرم گیلان بدانند که برخی بازیکنان که عملکرد مناسب‌تر و بهتری در تیم دارند چقدر دستمزد گرفته‌اند و برخی دیگر چقدر قرارداد دارند و مدام از اینکه پولی نگرفته‌اند در رسانه‌ها صحبت می‌کنند.

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید