وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : مدیرعامل باشگاه داماش با انتقاد از صحبت‌های اخیر نصیرزاده در مورد بازی پرسپولیس با داماش و مسائل مربوط به مالکیت این باشگاه، خطاب به شهرام قویدل گفت: من باید چه چیزی را به اسم شما کنم؟ شما باید بدهی‌ها را بدهید. نمی‌توانید من را بردارید زیرا من مدیرعامل باشگاه داماش ایرانیان هستم و داماش ایرانیان هنوز داماش گیلان را به نام شما نکرده است.

به گزارش وارش اسپرت امیر عابدینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از بحث مطرح شده در خصوص اختصاص 50 درصد از سکوهای ورزشگاه عضدی رشت به تیم پرسپولیس ضمن بیان مطلب فوق گفت: هوشنگ نصیرزاده مدعی است قانون می‌داند اما خیلی از استنادات قانونی که تا به امروز بیان کرده، وقتی به اصل قانون مراجعه کردم، متوجه شدم یا ماده قانونی را اشتباه گفته یا اصلا موضوعی که به ماده قانونی ربط داده، ربطی به آن نداشته است. نصیرزاده و همه کارشناسان که مانند ایشان فکر می‌کنند باید بدانند اگر از جایی حقوق می‌‎گیرند، حق ندارند مسائل قانونی را به جایی‌که منافع‌شان به آن گره خورده، ربط دهند.

 

متن کامل در ادامه مطلب

وی افزود: معنای قرعه‌کشی این است که شرایط میزبانی را می‌برید نه اینکه تنها زمین چمن را برده‌اید. شرایط میزبانی هم یعنی 90 درصد سکوها به تیم میزبان اختصاص می‌‍یابد و 10 درصد به تیم میزبان. وقتی می‌گوئیم در یک جا این اتفاق افتاده، شرایط را باید دید که چرا چنین اتفاقی رخ داده است. ایشان یک مورد برای مثال برای بنده بیاورد در مسابقات حذفی که با قرعه‌کشی میزبان مشخص شده است، شرایط حضور تماشاگران در ورزشگاه 50-50 بوده است.

مدیرعامل باشگاه داماش گیلان خاطرنشان کرد: چرا از ابتدای فصل که این همه مسابقه برگزار شده، این مسئله وجود نداشته است؟ چرا آقایان نگفتند در بازی با فجرسپاسی در مرحله قبلی جام حذفی 50 درصد تماشاگران ورزشگاه به ما اختصاص داده شود؟ تا به پرسپولیس رسید، آنهم بازی با داماش، ناگهان تصمیم گرفتند سکوها 50-50 در اختیار دو تیم قرار بگیرد. اگر بازی با تراکتورسازی در تهران بود، این اختیار به تیم تبریزی که 50 درصد سکوها را داشته باشد. ما تماشاگر نداریم اما تراکتورسازی که می‌تواند این تعداد تماشاگر را داشته باشد.

وی اضافه کرد: این حرف‌ها دیگر معنی و مفهوم ندارد. مثل دوستمان که ناگهان مصاحبه می‌کند، در حالیکه موضوع را متوجه نشده، حرف‌‎های من را نفهمیده و مطالب دیگری را بیان می‌کند. ناگهان یادشان می‌افتد آقای قویدل در کنار چه کسی است. این رفتارها، رفتارهای حرفه‌ای نیست، الحمدالله و الی ماشا‌ء الله در فوتبال ممکلت‌مان از این بحث‌ها وجود دارد.

 

عابدینی در بخش دیگری از گفتگویش با خبرنگار مهر، در خصوص اظهار نظر هوشنگ نصیرزاده در مورد اینکه مالک باشگاه داماش، گفت: در این مدت چیزی نگفته‌ایم اما ایشان اظهار نظرهای بی‌ربط می‌کند. من در مورد بحث مالکیت باشگاه داماش از ایشان چند سوال دارم. اصلا پرونده را خوانده‌اید؟، مگر قاضی هستید؟، بعد می‌گوید حرف‌هایم را تکذیب کرده‌ام، کجا تکذیب کرده‌ای و کجا تکذیب نامه‌ات را منتشر کرده است؟

وی در مورد صحبت نصیرزاده که اعلام کرده قویدل می‌تواند مدیرعامل را عوض کند، اظهار داشت: شما اشتباه کردید این حرف را بیان کردید، از کجا این بحث را آورده‌اید؟، آیا پرونده را خوانده‌اید؟ قرارداد فی مابین ما یک متمم دارد که آیا آن را خوانده‌اید؟ در این متمم بند 3، 4، 5، 6 و 7 آن خصوصا بند 6 آن قاطعیت دارد.

مدیرعامل باشگاه داماش صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: بنده بحثی در این خصوص دارم. وقتی یک موضوعی در دادگاه‌های کیفری یا جزایی و یا حقوقی مطرح است، هیچ مرجعی نمی‌تواند هیچ پرونده جدیدی را مفتوح کند، مگر آنکه آن را به همان شعبه ببرد. این موضوع پرونده دارد، بنده شاکی هستم و ایشان(قویدل) هم متشاکی. آن دادگاه حکم می‌دهد، اگر به نفع ایشان حکم دادند، بنده کنار می‌روم، تمام شد رفت.

وی با بیان اینکه هم در قرارداد قید دارد و هم در متمم، تصریح کرد: متمم به این دلیل زده شد که ایشان(قویدل) خلف وعده کرد. کدام چک؟ همان که برای خرید باشگاه داده بود. به چه کسی داده بود؟ به امین اموال که مقام قضایی بود. مبلغ چک هم 900 میلیون تومان بود. امین اموال بعد از برگشت چک، آقای قویدل را احضار و اعلام کرد چک شما برگشت خورده و نمی‌توانید معامله را انجام دهید، پس قرارداد را فسخ کنید. ایشان درخواست مهلت دادن کرد که آنها درخواست 3 فقره چک 300 میلیون کردند که ایشان قبول کرد.

 

عابدینی اضافه کرد: متاسفانه چک 300 میلیونی اول ایشان برگشت خورد. قوه قضائیه پس از این اتفاق متوجه شد باید با این فرد جدی برخورد کند و تعارف را با او کنار بگذارد. به همین دلیل بنده و ایشان را احضار کردند. در آن جلسه خیلی قاطع از قویدل خواستند انصراف دهد زیرا اعتقاد داشتند ایشان نمی‌تواند این مبلغ را پرداخت کند. البته آقای قویدل اعلام کرد به خاطر هزینه‌های باشگاه نمی‌توانم الان این چک‌ها را پاس کنم اما 3 میلیارد هزینه کردم. به همین دلیل آنها کمکش کردند و اعلام کردند یک متمم جدید می‌نویسیم که چک‌های قدیم باطل و چک جدید بدهید که ایشان هم چک‌ها جدید دادند و این حرف متمم قراردادی دارد که 91/11/02 امضا شد.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ دوم بهمن‌ماه گذشته ایشان 4 چک داد که دو فقره آن 500 و 700 میلیون تومانی و 2 فقره آن یک میلیارد و دویست میلیونی است که شماره آنها از 743502 تا 743505 است، یادآور شد: در ماده دوم این متمم آمده است "با توجه به اینکه ثمن معامله بر ضمه خریدار ثابت است و با ارائه این چک‌‍‌ها در تاریخ قید شده متعهد و مکلف به پرداخت آن است، اعلام می‌دارد در صورت عدم وصول هر یک از چک‌ها در تاریخ اعلامی فروشنده اختیار فسخ یک طرفه قرارداد را دارد و مجاز است با اختیار کامل و با حمایت دادستانی عمومی و انقلاب تهران نسبت به استرداد و باز پس‌ گیری امتیاز تیم فوتبال به شرکت فرهنگی – ورزشی داماش ایرانیان متعلق اقدام کند." این متمم نشان می‌دهد اولا ایشان مالک نیست و دوما اگر تا آن زمان من حتی باشگاه را به نام آنها کرده بودم، باید پس بگیرم.

 

مدیرعامل باشگاه داماش همچنین تاکید کرد: در بند دیگر (بند سوم) نیز به نکات مهمی اشاره شده است:" با توجه به اینکه در زمان انعقاد قرارداد اصلی قیمت گذاری بر اساس نظریه کارشناسی رسمی دادگستری انجام شده لذا مجددا تاکید می‌شود که کلیه بدهی‌ها و تعهدات شرکت فرهنگی – ورزشی داماش ایرانیان از بابت امتیاز تیم فوتبال مذکور بر عهده خریدار است." این یعنی هرچه تیم فوتبال ما در سال پیش و امسال بدهی و تعهد دارد، بر عهده ایشان است. در ادامه این بند هم آمده است که "این بدهی‌ها نیز به عنوان بخشی از ثمن معامله محاسبه شده است" یعنی منهای پولی که می‌دهید، این مسائل هم جزوی از قرارداد و مبلغ خرید است که باید پرداخت شود.

 

 

وی افزود: در بخش دیگری از این بند تاکید شده که "امیر عابدینی مدیرعامل شرکت مذکور مکلف به پیگیری و اقدام در این رابطه بوده و موظف است تا پایان خردادماه سال 1392 تسویه حساب کامل این بدهی‌ها را در حساب‌ها و دفاتر شرکت فرهنگی ورزشی داماش ایرانیان ثبت و نسخه‌ای را در اختیار دادستانی قرار دهد." یعنی بنده از طرف ناظر قضایی مکلف به پیگیری و اقدام هستم. در این رابطه به آقای قویدل می‌گویم شما که دیونتان را نمی‌دهید، بدهی‌های قبلی را هم که پرداخت نکرده‌اید، تعهدات امسال هم که به آن اضافه می‌شود، تا پول نداده‌اید چگونه مالک هستید؟ شما خریدارید. در قرارداد هم هیچوقت نگفته برعهده مالک بلکه اعلام شده برعهده خریدار. شما خریداری هستید که تا زمان انجام عملی نکردن تعهدات، بنده حق فسخ دارم.

عابدینی در ادامه به بند 4 این متمم هم که در آن آمده است "کلیه تعهدات و قراردادهایی که خریدار در فصل جاری فوتبال 92 – 91 جهت اداره و حضور موفق تیم در لیک برتر منعقد نموده و می‌نماید، بر عهده خریدار بوده و در صورتی که به هر علت قرارداد و معامله فسخ شود فروشنده هیچ مسئولیت و تعهدی در قبال بدهی‌ها و تعهدات مذکور نداشته و خریدار موظف به پرداخت و تسویه است." اشاره و تصریح کرد: معنی این بند هم این است که منحای بدهی‌های قبلی که جزوی از ثمن معامله است، تو تعهدات امسال را هم باید پرداخت کنی. آقای رئیس اگر قراردادت هم فسخ شود، بدهی‌ها برگردن تو بوده و باید آنها را پرداخت کنی.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: در ماده 5 هم می‌خوانید "نقل و انتقال مالکیت امتیاز تیم (مبیع) منوط به پرداخت کلیه ثمن معامله و وصول کلیه چک‌ها از جمله مبلغ ده میلیارد ریال (دو فقره، چک به شماره‌های 2 و 629201 موسسه مالی اعتیار مهر) که بابت بدهی آقای امیر عابدینی به دادستانی کل صادر شده است." پس با توجه به این بند، بنده نمی‌توانم نقل و انتقالی انجام داده و یا چیزی را به اسم شما کنم. یک میلیارد تومان هم من از دادگاه قرض کردم تا بدهی‌ها را بدهم هم جزو ثمن معامله است که اسم امیر عابدینی هم در آن وجود دارد. این ماده 5 با صراحت اعلام می‌کند که من نمی‌توانم نقل و انتقالی انجام دهم.

مدیرعامل باشگاه داماش اضافه کرد: ماده ششم هم قوی است که در آن آمده است" مفاد این قرارداد به عنوان متمم قرارداد اصلی که به پیوست است، بین طرفین و اشخاص ثالث از جمله طلبکارانی که در فصل جاری فوتبال 92 – 91 و سایر فصولی که تا زمان نقل و انتقال کامل به وجود می‌آید لازم الاجرا و لازم الاتباع بوده و مفاد قرارداد اصلی تا حدی که مغایر با متمم نباشد، معتبر و لازم الاجرا است." این یعنی متمم حاکم است و هرجایی از قرارداد اصلی مغایر با متمم باشد، لغو می‌شود. شهرام قویدل، علیرضا محمد به عنوان ناظر و شاهد قضایی و امیر عابدینی به عنوان فروشنده هم آن را امضا کرده‌اند. پس من فروشنده‌ام و اینکه می‌گوئید به اسم من کنید، درست نیست زیرا من باید چه چیزی را به اسم شما کنم؟ شما باید بدهی‌ها را بدهید. همچنین نمی‌توانید من را بردارید زیرا من مدیرعامل باشگاه داماش ایرانیان هستم و داماش ایرانیان هنوز داماش گیلان را به نام شما نکرده است.

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید