در روزهای گذشته مباحثی در مورد پرداخت 500 میلیون تومانی به حساب باشگاه داماش، واکنش ابوذر ندیمی به اظهارات امیر عابدینی و ابهامات مسائل مالی داماش گیلان به تیتر یک اخبار ورزش استان تبدیل شده بود.

امیر عابدینی در تماس تلفنی با خبرنگار وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، صحبت هایی را در مورد مسائل مختلف از جمله مباحث مالی، اظهاراتش در مورد نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس، مسئولان استانی، شورای شهر، بدهکاران باشگاه و… مطرح کرد که در ادامه این صحبت ها را در قالب مصاحبه و بدون دخل و تصرفی خواهید خواند:

 

مدیرعامل داماش گیلان، در مورد بحث پرداختی 500 میلیون تومانی به حساب باشگاه داماش گیلان گفت: مگر آقای مدیرکل نگفتند که چنین پولی پرداخت شده است؟ چرا از ایشان در این مورد نمی پرسید؟ بنده تا به الان بارها و بارها برای قوه قضائیه نامه فرستاده ام؛ آقای کوچکی نژاد سال گذشته 10 تا نامه داد و هیچ کدام پول نشد. آقای ندیمی هم با آقای استاندار زحمت کشیدند و یک نامه دادند ولی کجاست نامه ای که پول بشود؟ اما آقایان یک نامه دادند و پولش را در اذهان عمومی وصول کردند! چرا آقایان می گویند فیش این پول را هم داریم؟ چرا می گویند به بازیکنان داده ایم؟ خب بیایند مدرک نشان بدهند… چرا دروغ می گویند؟

 

عابدینی - وارش اسپرت

 

عابدینی با مخاطب قرار دادن وارش اسپرت، گفت: شما معلوم است با که هستید؟ شما چرا واقعیت ها را دنبال نمی کنید؟ به عابدینی و دیگران کاری نداشته باشید بروید دنبال واقعیات. تیتر می زنید پانصد میلیون به حساب باشگاه داماش واریز شده است! شما خیلی وقت است که ناجوانمردانه می نویسید! شما یکبار رفتید از امور مالی باشگاه بپرسید که امیر عابدینی چقدر پول ریخته و طلبکار هست؟ آیا تا به الان من صدایم در آمده که نزدیک به یک میلیارد خودم آورده ام و به حساب باشگاه ریخته ام؟ زندگی ام را به آتش کشیدم و سه سال و نیم به پای باشگاهی مانده ام که حسابش مسدود است. اگر دو هزار پول هم در آورده ام، از بچه هایی بوده که از تهران آوردم. شما می دانید ما در آنجا چه کشیده ایم، اما چرا صدایتان در نیامد؟ چرا ننوشتید؟ چرا به چیزهای دیگری گیر دادید؟ برای اینکه چهارتا از مسئولین خوششان بیاید؟!!

 

مدیرعامل داماش در ادامه گفت: یک سال است که آقایان قرار بود صد تومان کمک کنند، آیا کمک کردند؟ آن شورای شهری که به ما پولی نداد، چقدر اختلاس کرده بود؟ در این استان چه اتفاقی در حال افتادن هست؟ در منطقه آزادش چه اتفاقاتی می افتد؟ چرا کسی صدایش در نمی آید؟ آقایان دوست دارند سپیدرود را بالا بیاورند، خوب واقعا دم شان هم گرم بیاورند!

 

 

عابدینی به اظهارات وکیل اعضای طلبکاران تیم داماش اشاره کرد و گفت: آقایان وکیلی گرفته اند که می آید به کمیته انضباطی و می گوید ما پول نمی خواهیم، انحلال باشگاه را می خواهیم! این وکیل برای استان گیلان است؟ دلش برای آن استان و داماش می سوزد؟ این وکیل را چه کسی گذاشته است؟ نوع این رفتارها غیرمنصفانه و ناجوانمردانه است.

وی ادامه داد: از یک میلیاردی که ابتدای فصل بابت رضایت نامه سه بازیکن گرفتیم، بدهی های فصل قبل را پرداخت کردیم و رقمی را هم به اعضای این فصل دادیم. چون اگر بدهی آقایان را پرداخت نمی کردیم، الان ما را آتش کشیده بودند!

 

مدیرعامل باشگاه داماش با اشاره به طلبکاران باشگاه گفت: ما فقط به هشت نفر بدهکار هستیم! ما الان به آژانس ها و هتل ها بدهکار نیستیم و به اتوبسرانی هم فقط 20 میلیون بدهکاریم ، پس این بدهی ها از کجا پرداخت شده است؟ آقای قویدل کلی دیون برای ما گذاشت و الان زندان است! روزی که ما گفتیم آقای قویدل، همه زیر پرچمش رفتند… به جز مردم همه سمت قویدل بودند؛ تلویزیون ، افشین وهابی، هتل دار، طباطبائی و … حالا به آنها ثابت شد که کلاهبردار بود؟

 

جلسه عابدینی با بازیکنان داماش

 

وی با اظهار رضایت از بازیکنان تیم داماش گفت: همین که بچه ها با این شرایط وارد زمین می شوند، خدا به آنها قوت بدهد. یک تیم جوان به همراه دو تا بازیکن مسن با کمترین دریافتی در حال تلاش هستند.

 

عابدینی در پاسخ به سوال خبرنگار وارش اسپرت مبنی بر اینکه چرا در باشگاه داماش و بر سر تیم حضور پیدا نمی کند، گفت: قائم مقام رشتی است، سرمربی رشتی است و اعضای دفتر باشگاه در رشت و همه رشتی هستند و به قول شما یک امیر عابدینی نمی آید و نیست. اما باز تماشاگر می آید می گوید یک مدیرعامل غیربومی داریم! دو سال است که استعفا داده ام ولی کسی قبول نمی کند؛ مدیرعامل بومی معرفی کرده ام اما هیات مدیره قبول نمی کند! اما هنوز هم احساس مسئولیت می کنم و 240 میلیون قرض کرده ام و فرستادم. آیا می دانید ما بیست میلیون بیست میلیون از شرکت ها قرض می کنیم تا در بازی های خارج از خانه حاضر شویم؟ آن جوانی هم که می آید به من فحش می دهد، خدا پدر مرا بیامرزد که این فرصت را ایجاد کردیم که بیاید و خودش را خالی کند، کار دیگری نمی تواند بکند! آن جوان وقتی می بیند هویتش در حال آتش گرفتند است ، باید فریاد بزند.

مدیرعامل باشگاه داماش گیلان با گلایه از نماینده مجلس لنگرود و رئیس شورای شهر لنگرود، گفت: آقایانی که در لنگرود بودند پدر ما را در آوردند تا بسکتبال را راه بیاندازیم، حالا همه اعضای تیم شان را فرستادند تا در دادسرای رشت شکایت کنند! همان آقای مهدی پور، همان نماینده محترم لنگرود در مجلس آقای لاهوتی، چطور تا موقعی که داماش وضعش خوب بود، رهایش نمی کردند و اطراف ما بودند؟ حالا بچه های بسکتبال را تحریک می کنند تا بروند شکایت کنند و دادسرای شهرستان رشت هم حکم می دهد تا بیایند اموال باشگاه را مصادره کنند! ما باید به چه کسی دلخوش کنیم؟ بعد حالا شما می آیید می نویسید یک میلیارد در داماش چه شد!؟ چرا نمی نویسید هفتاد میلیارد در پرسپولیس و چهل میلیارد در استقلال چی شد؟!

 

 

وی متذکر شد: اصلا همه اش را عابدینی خورد! این تیم ناظر قضائی دارد یا ندارد؟ آن موقعی که پولی بود ما نخوردیم، الان که اصلا پولی نیست؛ اگر پول می خوردم با کسی تعارف ندارند که، عابدینی را هم به اوین می بردند!

وی افزود: کدام تیم به جز راه آهن ناظر قضائی دارد؟ راه آهن در حسابش هشت میلیارد هم پول بود که در حال نابودی است، اما در حساب داماش صد میلیون هم نبود! من از سال 90 وقتی که تازه به لیگ برتر آمده بودیم تا به الان که 93 در حال تمام شدن است این تیم را نگه داشته ام! مه آفرید امیرخسروی اجتناب ناپذیر گرفتار شد، همه شرکت هایش متزلزل و متضرر شدند، طبیعی بود بود که باشگاه داماش هم از بین برود؛ گهر هم امروز نابود شد یک استان بود و همان تیم، باز خدا پدر ما را بیامرزد که داماش هنوز زنده است. یک مقدار منصفانه نگاه کنید و ببیند که چه کسی به این تیم ظلم کرده است.

 

امیر عابدینی - قربانعلی الماسخاله

 

مدیرعامل داماش ادامه داد: الان همه در سپیدرود جمع شده اند؛ استانداری، اداره کل، شورای شهر رشت همه پشت سپیدرود هستند؛ آقای هیات فوتبال، پسرش را به سپیدرود فرستاده و پشت سپیدرود است. آقای افشین ناظمی، شهرام حمیدی و بازیکنان ما را به سپیدرود بردند. بروند سپیدرود را بالا بیاورند و من داماش را منحل کنم! چون حتما این شهر دو تیم که در لیگ برتر نمی خواهد.

عضو هیات مدیره باشگاه داماش گیلان در ادامه با اشاره به دورنمایی از روزهای خوش آینده، گفت: حرف هایی که به ما زده می شود و دورنمایی که ما می بینیم این است که دستگاه قضائی تا رد مال نشود، به صورت قطعی نمی گذارد که شرکت ها به طور کامل حساب و کتاب دست خودشان باشد تا بتوانند به باشگاه کمک کنند.

 

عابدینی با اعلام اینکه این گزارش برای اولین بار به اطلاع عموم می رسد، تشریح کرد: آخرین وضعیت این است که در برج یازده 93 صورت جلسه ای با بانک ملی امضا شد و به صورت قطعی برای ردمال با بانک ملی حسابرسی تمام شد. این اتفاق در حالی افتاد که دستگاه قضائی و سیستم ما سه سال در تلاش بودند که ردمال انجام شود و با این اتفاق دیگر می گذارند چرخه سیستم با مدیران خود حرکتش را شروع کند؛ وضع شرکت ها و به طبع آن شرایط باشگاه هم خوب می شود. حالا ما چه کاره بودیم؟ آیا می توانستیم کاری غیر از قانون انجام دهیم؟

مدیرعامل داماش در پاسخ به این سوال که "آیا خانواده امیرخسروی و هیات مدیره هولدینگ امیرمنصور آریا مایل به تیمداری هستند؟"، گفت: بله، همین الان بابت اینکه نمی توانند پول بدهند شرایط تیم را بهبود ببخشند، زجر می کشند! به طور واضح می گویم که اعضای خانواده، مدیران شرکت و سهامداران می گویند تیم را نگه دارید و من هم دارم سعی می کنم باشگاه را سرپا نگه دارم، اما خود من نمی توانم هر روز آنجا بیایم. تا پایم را آنجا میگذارم، یک گرفتاری پیش می آید.

وی در پاسخ به سوال دیگری از تصمیم هیات مدیره هولدینگ امیرمنصر آریا مبنی بر ادامه فعالیتش در باشگاه ، گفت: هیات مدیره اصرار دارد و من از آن ها قولی نخواستم. شما بروید از مهندس کنعانی که یکی از تصمیم گیران است سوال بپرسید می خواهید چه کار کنید.

 

امیر عابدینی با اشاره به اینکه منظورش از مصاحبه هفته ی گذشته اش به ابوذر ندیمی نبوده است، تصریح کرد: من اصلا اسم نماینده مجلس نیاوردم! منظورم به مدیرکل بود که گفت پانصد میلیون به حساب داماش واریز شده است. من گفتم این بار تبلیغاتی دارد. کجا آقای ندیمی گفتند پانصد میلیون پرداخت شده است؟ ندیمی را از زمانی که جوان بوده تا به اکنون میشناسم و قبول شان دارم… در مورد اظهارات آقای ندیمی هم باید بگویم، بله ایشان راست می گویند و استاد اقتصاد هستند.