عضو شواری شهر رشت در خصوص انتقال تیم داماش به شهرداری گفت: مطمئنا برای مدیریت داماش یک مجموعه متخصص باید این وظیفه را بر عهده گیرد.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان به نقل از گیلان نوین، سید امیر حسین علوی در خصوص انتقال تیم داماش به شهرداری گفت: ما به دنبال این نمی باشیم که یک مسئولیت غیر ضروری بر مسئولیت های خود بیافزاییم چرا که در وضعیت فعلی شهرداری رشت بنابر ضرورت و رسالت اجتماعی خود می خواهد پاسخگوی خواست طیف وسیعی از طرفداران این تیم باشد ،چراکه مطالبه هواداران این باشگاه خروج از وضعیت نابسامان و بلا تکلیفی داماش می باشد و ما نیز بدنبال این هستیم تا بتوانیم اقدامی شایسته برای برون رفت این شرایط داشته باشیم.

 

وی در ادامه افزود : از قدیم در استان دوتیم استقلال شهرداری رشت و سپیدرود وجود داشت که این دو تیم در شرایط کنونی امید بسیاری از جوانان این شهر می باشند . امروز تیمی که بومیت و تعلق آن وابسته به این شهر و استان می باشد نیازمند یک حرکت مثبت و سازنده از سوی مسئولین این استان است و در این زمینه در خواستی با امضاء اعضای محترم شورای شهر تنظیم گردید و خدمت شهردار محترم ارجاع داده شد و ایشان در حال پیگیری هستند.

 

وی با اشاره به توجه و دقت نظر شهردار به موضوع با اهمیت فوتبال که در دنیای امروز هواداران بیشماری دارد و در وضعیت فعلی جزء معدود امید ها و تفریحات سالم جوانان این استان محسوب می شود گفت : این اتفاق نشان از تیزبینی و آگاهی ایشان دارد و این روش با توجه به این موضوع کاملاً عقلانی محسوب می شود، حال اگر این عقلانیت در راستای احساسات مان باشد قطعا این احساسات نشأت گرفته از شور هواداران این تیم می باشد، بنده نظرم این است که انتقال داماش به شهرداری میتواند حرکت مناسبی باشد.

عضو شورای شهر خاطر نشان کرد: نگاه حقیقی ما این است که ما نمی خواهیم تیم داری کنیم و به هیچ وجه بدنبال این نمی باشیم که تیم داماش را وارد سیستم خودمان کنیم، چرا که در بسیاری از فرآیندهای کاری شهرداری توجه به برون سپاری و خصوصی سازی دارد . حال چه برسد به این مسئله ،که ما قصد مان این باشد که در این زمینه به دنبال اداره تمام و کمال یک باشگاه باشیم.

 

وی ادامه داد: در اوضاع کنونی اتفاقاً بنده نیز صحبت های آقای شهردار را در همین راستا می بینم و متاسفانه در بیان واژه ها و انعکاس آن توسط رسانه ها اختلافی ایجاد شده که بنده به این موضوع اهمیتی نمیدهم و اتفاقا نظرات شهردار را نیز در همین راستا ارزیابی می کنم که در ارتباط با این موضوع شورا و شهرداری این مسئله را به عنوان یک پروژه موقت میداند زیرا ما اساسا به دنبال تیم داری نیستیم اما این بسته حمایتی را به عنوان یک مسکن و راه حل جهت برون رفت از وضعیت فعلی این تیم میدانیم تا انشالله یک اسپانسر مناسب وارد این قضیه گردد و این تیم را مدیریت کند.

 

علوی با تاکید بر اینکه ما نیز در شهراری به عنوان یک رسالت اجتماعی هدفمان این است که در حوزه فرهنگ ورزش یک حرکت موثر و سازنده داشته باشیم تاکید کرد: به هر حال این سازمان متولی می باشد و میتواند در این زمینه جهت راه حل نهایی این مشکل ،اقدام نماید و باید به این مسله توجه داشت که در وضعیت کنونی، استان دارای چند تیم در این سبک و سیاق می باشد که ممکن است شاهد تنزل و سقوط جایگاهش باشیم و در این گیرودار حتی این امکان وجود دارد که خدای نکرده فردا این باشگاه با یک پیشنهادی خریداری شود و همچون دوره های پیشین عنوان شود که این تیم باید بطور کامل از استان خارج شود.

 

وی با اشاره به خروج و انتقال این تیم از استان تصریح کرد: این موضوع برای ما به هیچ وجه قابل قبول نیست و چگونه میخواهیم برای هویت بخشی و انتقال فرهنگ اصیل برای جوانان استان یک پاسخ مناسب داشته باشیم چرا که عشق و علاقه بسیاری از جوانان پیشرفت و اعتلا ورزش این استان می باشد.

ایشان در پایان یاد آور شد: مطمئنا برای مدیریت داماش یک مجموعه متخصص باید این وظیفه را بر عهده گیرد که سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در همین راستا می باشد تا در هزینه کردها و تامین مالی این تیم حتی بصورت موقت و مقطعی هم که شده درست عمل نماید و تیم را از این وضعیت بیرون بیاورد.

 

همچنین عباس صابر نیز گفت: از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت می‌خواهیم خرید تیم فوتبال داماش را پیگیری کنند.

به گزارش وارش اسپرت به نقل از فارس، عباس صابر در جمع اعضای شورا با اشاره به وضعیت تیم داماش نسبت به لایحه پیشنهادی پاداش پنج میلیونی به تیم فوتبال داماش اعتراض کرد.

 

وی با بیان اینکه از رئیس شورا می‌خواهیم موضوع لایحه خرید تیم داماش را دنبال کند، افزود: اگر به دلایلی این موضوع محقق نشد حتما به تیم کمک مناسبی صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه پرداخت 5 میلیون تومان گره‌ای از مشکلات داماش باز نمی‌کند، تصریح کرد: با شرایط فعلی پرداخت چنین مبلغی هیچ کمکی به این تیم نخواهد کرد.