varesh-sport.com : آقای نظیفکار،تمرینات و روند آماده سازی تیمی داماش رو چطور می بینید؟

تمرینات بسیار خوبی رو داشتیم.امسال روند تمرینات و بدنسازیمون روی اصول بوده. آقای دکتر خداداد تو این راه خیلی موثر بودند و کم کم دیگه داریم برای لیگ برتر آماده میشیم.

 

varesh-sport.com : یارگیری داماش تو این فصل رو چطور ارزیابی میکنید؟ مثبت یا منفی؟

به طور کلی بازیکنان خیلی خوبی رو گرفتیم. هم بازیکنان با سطح بالا و هم با تجربه. آقای مهدی مهدوی کیا که خب چند سال تو آلمان بازی کرده و میتونیم از تجربیاتش استفاده کنیم. چند تا بازیکن ملی پوش گرفتیم مثل آقای غلامی و آقای زنیدپور . در کل به امید خدا امیدوارم تو این مدت باقی مونده به اون هماهنگی های لازم برسیم تا بتونیم بازی های خوبی رو توی لیگ از خودمون نشون بدیم.

 

varesh-sport.com : خط دفاعمون چه وضعیتی رو داره؟

باید یه چند تا بازی دوستانه انجام بدیم تا شرایط خط دفاع رو بهتر بتونیم ارزیابی کنیم. آقای محمد مختاری که پارسال مصدوم بود الان توی تیم حضور داره و دو تا بازیکن خارجی دفاع وسط هم به پست ما اضافه شدند که ایشالا تو بازی های دوستانه بتونیم به اون هماهنگی لازم برسیم.

 

varesh-sport.com : به نظرتون توی خط دفاع یه مقدار تراکم بازیکن داشته باشیم؟

خب بله بازیکنای زیادی جذب شدند. مثلا تو بخش دفاع وسط به غیر از من و محمد مختاری ، دو بازیکن خارجی اومدند که توی لیگ آلمان بازی کردند. به هر حال آقای دینورزاده از هر کدوم از بازیکنان که بهتر باشند و تو تمرینات آماده باشند استفاده میکنند.

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب

 

varesh-sport.com : امسال فکر میکنید بتونیم در طول کل فصل زوج موفق علی نظیفکار و محمد مختاری رو داشته باشیم؟

ولله فعلا که معلوم نیست ترکیب به چه شکله  و این بستگی به تصمیم سرمربی تیم داره، ایشالا که اونقدر خوب باشیم که بتونیم توی ترکیب اصلی حضور داشته باشیم. در مورد مصدومیت هم که باید بگم خب پیش میاد. من خودم دو سال پیش مصدوم شدم و محمد مختاری هم که پارسال مصدوم شده بود.

 

varesh-sport.com : فکر میکنم شما و محمد مختاری با هم تو دفاع وسط راحت ترید…

درسته ما یه چند سال هست که در کنار هم بازی کردیم.

 

varesh-sport.com : آینده داماش امسال رو چطور میبینید؟ به چه جایگاهی میرسیم؟

من فکر میکنم باید کمی صبر کنیم تا بازی ها شروع بشه و یه چند هفته ای بازی کنیم ولی به امید خدا با تمرینات خوبی که داریم پشت سر میذاریم و بازیکنان خوبی که جذب تیم شدند امیدوارم که به اون جایگاهی که فوتبال رشت لیاقتش رو داره برسیم.

 

varesh-sport.com : در مورد بازیکنان بومی که از تیم جدا شدند، مثل علی نظرمحمدی ، هادی سهرابی و… نظرتون چیه؟! فکر میکنید درست بود؟

والله خب این تصمیم مدیرعامل باشگاه و آقای دینورزاده سرمربی تیم بود و اونها تصمیم گیرنده نهایی هستند. این افرادی رو که شما ازشون اسم بردید واقعا برای تیم زحمت کشیدند ولی به هر حال هر سال از این اتفاقات میفته و یه بازیکنانی جدا میشند و یه بازیکنانی جذب میشن. من خودم دو سال پیش با تشخیص آقای فیروز کریمی از تیم جدا شدم. به هر حال فوتبال حرفه ای همینطوره..

 

varesh-sport.com : حرف از 2 سال پیش و جدایی شما از تیم شد، یاد اون حرکت جالبتون تو قائمشهر و بازی نساجی با داماش افتادم که شما تو نساجی حضور داشتید.. قبلا هم در این مورد حرف زدیم واقعا تعصبتون رو نشون دادیدو لذت بردم…

از وقتی فوتبال رو شروع کردم دوست داشتم برای تیم شهرم بازی کنم و وقتی برای تیم شهرم به زمین میرم با تموم وجودم بازی میکنم چون تیم و مردم شهرم رو خیلی دوست دارم . خدا رو شکر میکنم که تو این چند سالی که توی تیم حضور داشتم توی تمام بازیها به میدان رفتم و خوشبختانه از من راضی بودند. امیدوارم که امسال هم به اون آمادگی که مدنظر هست برسم تا بتونیم با بازیهای خوب توی لیگ برتر جواب محبت های تمام مردم و هوادارانی رو بدیم که توی سرما و گرما میان و از تیم حمایت میکنند و ما مدیونشون هستیم.

 

varesh-sport.com : از همه این سوال رو پرسیدمو دوست دارم نظر شما رو هم بدونم. داماش و مقایسه با استیل آذین…

اصلا قبول ندارم. ما 10 تا از بازیکنان سال گذشتمون رو حفظ کردیم و بازیکنانی رو هم که میگن از این تیم جذب کردیم جز بهترین بازیکنان اون تیم بودند و از بهترین های ایران اند. شما نگاه کنید آقای غلامی و آقای زنیدپور توی تیم ملی بودند ، یا آقای ابوذر رحیمی که از بازیکنان سطح بالای ایران هستند و… شما به هیچ وجه فکر نکنید که تیم ما مثل استیل آذین میشه. ایشالا امسال به اون بالای جدول که جایگاه واقعیمون هست برسیم.

 

varesh-sport.com : با توجه به اینکه شما مدافع گلزنی هستید و فصل قبل هم گل های حساسی رو برای داماش به ثمر رسوندید، فکر میکنید امسال هم بتونید این روند رو پی بگیرید و برای داماش گل بزنید؟

وظیفه من در درجه اول این هست که بتونم از دروازه تیم خودمون دفاع کنم و امیدوارم بتونم این وظیفه رو به خوبی انجام بدم و در کنارش اگر شرایط فراهم بود امیدوارم که بتونم برای داماش مثل سال گذشته یه گل هایی رو هم بزنم.

 

varesh-sport.com : با توجه به اینکه تیم به لیگ برتر برگشت، چقدر به تیم ملی فکر میکنی؟

سرمربی جدیدی که برای تیم ملی انتخاب شده نشون داده که به رتبه تیم باشگاهی یه بازیکن توجه نمیکنه بلکه به خوب بودن اون بازیکن توجه میکنه. به امید خدا امسال تمام تلاشم رو میکنم که در وهله اول برای تیم خودم مثمر ثمر باشم و در وهله بعد خیلی امیدوار هستم که همونطوری که خدا کمک کرد و تونستم در برهه ای پیراهن تیم ملی امید رو به تن کنم ، امسال هم بتونم به پیراهن تیم ملی برسم. من امسال واقعا خیلی به این قضیه فکر میکنم و سعیم رو هم میکنم با بازیهای خوبم به این مهم دست پیدا کنم.

 

varesh-sport.com : الان چند سالتونه؟

26 سال

 

varesh-sport.com : پس هنوز خیلی راه دارید..چند سال هست که بازیکنان رشتی به حقشون برای حضور توی تیم ملی نرسیدند بر عکس ملوان که البته ما منکر شایستگی های بازیکنانشون نمیشیم. شاید این به خاطر عدم ثبات تیم مون توی لیگ برتر باشه، ولی امسال خیلی امید داریم که بازیکنانی مثل شما ، آقای مهدوی ، آبشک و… به تیم ملی دعوت بشن.

تو جمع های دوستانه خودمون که با هم صحبت میکنیم همه بازیکنان از امید حضور توی تیم ملی صحبت میکنند. ان شالله که اگر شایستگیش رو داشتیم و حقمون بود به تیم ملی دعوت بشیم .

 

varesh-sport.com : ممنون از اینکه وقت تون رو در اختیار تارنمای هواداران داماش گیلان گذاشتید،اگر صحبت خاصی باقی مونده یا حرفی با هواداران دارید در خدمت تون هستیم…

هواداران واقعا زحمات زیادی رو برای تیم میکشند و من دست تک تک شون رو میبوسم.سال گذشته هم مثل همیشه این هواداران بودند که توی گرما و سرما میومدند و از تیم حمایت میکردند و به تمام بازیکنان انگیزه و روحیه میدادند و من میتونم به جرات بگم که هواداران 90 درصد در صعود تیم تاثیر گذاشتند. ازشون درخواست میکنم که امسال هم مثل گذشته به استادیوم بیان و از تیم خودشون حمایت کنند چرا که ما بازیکنان با تشویق های خوب همین هواداران هست که روحیه میگیریم و به معنای واقعی یار دوازدهم تیم ما هستند. امیدوارم با همین تشویق ها ما بتونیم فوتبال رشت رو به اون جایگاهی که واقعا حقش هست برسونیم تا دل همه هواداران رو شاد کنیم.

 
 
 
 
 
مصاحبه : مهرداد – میثاق