وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : تیم فوتبال داماش گیلان با پیروزی در آخرین دیدارش در سال 1391 به هواداران عیدی داد.

به گزارش وارش اسپرت ، در چارچوب هفته سی ام رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران تیم فوتبال داماش گیلان در استادیوم تختی درود مهمان گهر بود که در نهایت توانست این دیدار را با نتیجه دو بر یک شکست دهد .

 

گل های داماش گیلان در این دیدار را محمدرضا مهدوی از روی یک ضربه ایستگاهی در دقیقه 29 و حسین ابراهیمی در دقیقه 36 مسابقه به ثمر رساندند و تک گل گهر نیز در دقیقه 87 از روی نقطه پنالتی توسط محمدرضا خرسندنیا درون دروازه داماش جای گرفت .

داماش گیلان با کسب این سه امتیاز 37 امتیازی شد و اختلاف خود با تیم چهاردهم جدول را به 7 امتیاز رساند . لازم به ذکر است اختلاف بین تیم های نهم تا داماش که در رتبه سیزدهم قرار گرفته نیز سه امتیاز است .

 

گهر( محمدرضا خرسندی دقیقه 88) 1-2 داماش( محمدرضا مهدوی دقیقه 29، حسین ابراهیمی دقیقه 35)

ورزشگاه درود لرستان – تماشاگر: دو هزار نفر.

داور: جمشید دانش مهر – کمک داوران: حسین طالقانی ، قهرمان نجفی.

کارت زرد: محمد مختاری دقیقه 15،مصطفی حاجتی دقیقه 45،محمدرضا مهدوی دقیقه 69،میلاد فراهانی دقیقه 88 (داماش) – صابر محمدی دقیقه 28،داوود بکوک دقیقه 70 (گهر)

 

گهر درود : شهرام مهربان،تقی ناییبی(از دقیقه 51 فرید عابدی)،امین ترکاشوند،آرمان قاسمی،مجید خدابنده لو(از دقیقه 54 محمدرضا خرسند نیا)،عمار نیک کار،مجید باجلان،رضا کاردوست،مجید خمیسی( از دقیقه 69 حامد پورعمرانی)،داود بکوک،صابر محمدی

سرمربی: محمد مایلی کهن

 

داماش گیلان : میلاد فراهانی،محمد سیاه،ابوذر رحیمی،محمد مختاری،مصطفی حاجتی( از دقیقه 78 سعید حلافی)،مرتضی ابراهیمی،علی رضا نظیف کار،محمد رضا مهدوی،حسین ابراهیمی(از دقیقه 75 هادی سهرابی)،علی رضا جهانبخش،امین متوسل زاده(افشین چاوشی از دقیقه 83)

سرمربی: افشین ناظمی

 

شرح بازی :

گهر و داماش به غیر از اینکه یک نبرد خانوادگی برای لیگ ما محسوب میشد، یک خصوصیت بارز دیگری هم داشت: مواجه شدن بی پول های لیگ برتر با هم! آنها نه پولی در بساطشان پیدا می شد و نه امتیازهای لازم را از گذشته اندوخته بودند تا در این شرایط سخت حداقل خیالشان از بابت ماندن راحت باشد و البته اوضاع گهری ها در میان بسیار وخیم تر بود، آنها اگر به دنبال کور سوی امید برای بقا بودند باید این مسابقه را می ردند و البته این سه امتیاز تضمین صد در صد برای ماندن نبود ولی در سوی دیگر یک برد و واریز سه امتیاز به حاسب داماش می توانست خیال آنها را از بابت ماندن تقریبا راحت راحت کند. مسابقه دو تیم در رشت با نتیجه یک بر صفر به سود برادر بزرگتر به پایان رسیده بود و از یک جهت دیگر باید گفت که گهری ها به دنبال اعاده حیثیت هم بودند.

 

نیمه نخست : مسابقه با میدانداری گهر آغاز شد و اگر مهاجمان گهر کمی دقت لازم را داشتند خیلی زود می توانستند به گل دست یابند.اما دست پاچگی مهاجمین و هوشیاری مدافعان داماش و البته درخشش غیر قابل چشم پوشی فراهانی موجب شد تا هم دروازه رشتی ها بسته بماند و هم در دو ضد حمله آنها بتوانند بر خلاف جهت بازی به گل دست یابند. هر چند که به جز دو گل داماشی ها چند موقعیت خطرناک دیگر هم از دست دادند ولی در کل و فارغ از نتیجه حاصل شده باید نیمه اول را به نام گهری ها نوشت، هر چند که عدد روی اسکوبورد نظری دیگر داشت!

 

نیمه دوم : این نیمه بر خلاف نیمه اول که بسیار پر حادثه و مهیج آغاز شده بود در ابتدا با کمترین افت و خیز و هیجانی شروع شد. تو گویی هم داماش از رسیدن به گلهای بیشتر سیراب بود و هم گهری ها امیدی برای تغییر نتیجه نداشتند. حتی سه تعویض مایلی کهن هم نتوانست بازیکنان نا امیدش را تهییج کند و ریتم بازی را تغییر دهد.از سوی دیگر ناظمی هم سعی نمود تا با استفاده از هر سه تعویض خود و آوردن دو مهاجم به جای دو مهاجم دیگر به زمین هم جسارتش را به رخ مایلی بکشد و هم مانع این شود تا گهر با تمام قوا دست به حمله بزند. حملات موردی و کم دقت مهاجمان دو تیم هم در این نیمه بسیار بی جان تر از نیمه اول بود. گل پنالتی دقایق آخر گهر هم نتوانست از تلخی شکست درودی ها بکاهد و در پایان این مسابقه به سود داماش به پایان رسید.

با این برد داماش جایش را در مکان سیزدهم محکم تر از همیشه کرد و تقریبا ماندگاریش در لیگ برتر قطعی شده است، آنها اگر از دوازده امتیاز باقی مانده سه امتیاز بگیرند روی کاغذ هم ماندنشان قطعی خواهد شد. این برد دومین برد متوالی داماش با افشین ناظمی مربی جوان و بومی این تیم بود. کسب شش امتیاز و پنج گل زده به یقین کارنامه خوبی برای هر مربی می تواند باشد و از طرف دیگر گهر با این باخت با لیگ برتر خداحافظی کرد تا خاطره ای محو از حضور یک ساله خود در لیگ ما بگذارد. این فوتبال خشن تر از آنی است که بتوان فکرش را کرد.

 

شرح گلها:

 

گهر 0-1 داماش گیلان : فرار در عمق دفاع گهر توسط جهانبخش و پاس او به متوسل زاده با هند صابر محمدی پشت محوطه جریمه یک ضربه آزاد را به داماش هدیه کرد. ضربه ایستگاهی را کاپیتان مهدوی به سبک همیشگی خود به زیبایی کنج دروازه مهربان جا داد.

گهر 0-2 داماش: به مانند گل نخست فرار جهانبخش از نیمه زمین تا عمق دفاع گهر ادامه پیدا کرد و سانتر دقیق او پشت محوطه شش قدم زیر پای حسین ابراهیمی قرار گرفت و او هم با استادی هر چه تمام تر یک گل از زاویه بسته وارد دروازه گهر کرد.

گهر 1-2 داماش: پاس در عمق صابر محمدی به فرید عابدی داخل محوطه جریمه موجب شد تا فراهانی برای مهارش به خطا متوسل شود، ضربه پنالتی را محمدرضا خرسندی با یک شوت محکم به وسط دروازه داماش به گل تبدیل کرد.

 

دقایق حساس:

دقیقه 5: پاس عالی صابر محمدی به امین ترکاشوند رسید و شوت سرکش او را میلاد فراهانی به زیبایی مهار نمود.

دقیقه 18: شوت محمدرضا مهدوی از پشت محوطه جریمه با فاصله اندکی از تیر افقی به خارج فرستاده شد.

دقیقه19: شوت زیبای امین از کنج محوطه جریمه داماش شلیک شد که در دستان فراهانی به سختی جای گرفت.

دقیقه 27: سانتر مجید باجلان روی دروازه داماش با شوت امین ترکاشوند از روی خط دروازه توسط مدافعان داماش برگشت داده شد، توپ ریباند شده تبدیل به یک موقعیت حساس برای داماش و گل اول این تیم شد.

دقیقه 40: امین ترکاشوند در یک فرار در عمق رشتی ها با فراهانی تک به تک شد که شوت او توسط فراهانی با پا برگشت داده شد و توپ برگشتی پس از یک کش و قوس مجددا زیر پای ترکاشوند قرار گرفت که بازهم این فراهانی بود که توانست توپ را دفع نماید.

 

بهترین بازیکن:

علیرضا جهانبخش با دوندگی هایش و پاس های تو درش به نوعی پایه گذار هر دو گل این تیم بود. ستاره جوان رشتی ها که تقریبا از اغلب تیمهای بزرگ خواستگار دارد این روزها حسابی عصای دست تیمش است. هر چند که نباید بازی موثر و گل زیبای مهدوی را هم در این بازی نادیده گرفت.

 

در حاشیه :

– گزارشگر تلویزیونی دیدار در اعلام نام بازیکنان داماش دائما اشتباه می کرد . اشتباهات گزارشگر بازی تا آنجا پیش رفت که حتی چندین بار نام تیم گهر را هم اشتباها داماش درود اعلام کرد . همچنین تصویربرداری و کارگردانی تلویزیونی این دیدار نیز در سطح پایینی بود.

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید