وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : داماش گیلان نخستین شکست خود در رقابت های لیگ برتر سیزدهم را تجربه کرد.

به گزارش وارش اسپرت ، در نخستین دیدار از هفته چهارم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران تیم فوتبال داماش گیلان در استادیوم تختی اهواز مهمان تیم فولاد این شهر بود که در نهایت نتیجه 3 بر یک مغلوب میزبان خود شد .

گل های این دیدار را لوسیانو پریرا در دقایق 25 و 46 و بختیار رحمانی در دقیقه 53 برای فولاد خوزستان و مسعود حسن زاده در دقیقه 47 برای داماش گیلان به ثمر رساندند . همچنین عبدالله کرمی و رافائل کاستا از فولاد و محمد آبشک ، محمدرضا مهدوی و علیرضا نظیف کار از داماش گیلان بازیکنانی بودند که از سوی رضا کرمانشاهی داور این مسابقه با کارت زرد جریمه شدند . 

 

داماش گیلان با این شکست با 3 امتیاز پیش از برگزاری دیدار های فردا همچنان در رتبه دهم جدول باقی ماند. داماش گیلان در نخستین دیدار هفته پنجم، پنجشنبه 24 مرداد در استادیوم شهید دکتر عضدی رشت از استقلال تهران پذیرایی خواهد کرد.

 

شنبه نوزدهم امرداد ماه نود و دو – ساعت 20:30

فولاد 3 (لوسیانو پریرا دقیقه 25 و 46، بختیار رحمانی دقیقه 53) – 1(مسعود حسن زاده دقیقه 47 ) داماش

لیگ برتر ، جام خلیج پارس ، دوره سیزدهم ، هفته چهارم

ورزشگاه تختی اهواز – تماشاگر: هزار نفر

داور:رضا کرمانشاهی – کمک ها: رسول فروغی ، علی دودانگه

کارت زرد: عبدالله کرمی دقیقه 15، رافایل کاستا دقیقه 31 (فولاد) – محمد آبشک دقیقه 21،محمدرضا مهدوی دقیقه 50، علی رضا نظیف کار دقیقه 56 (داماش)

 

فولاد خوزستان: ارشاد یوسفی، عبدالله کرمی، مهرداد جماعتی، سرجیو رافائل، امید خالدی، بختیار رحمانی( از دقیقه 89 مهدی بدرلو)، مهدی نوری، شهاب کرمی، ایوب کلانتری( فرزاد حاتمی از دقیقه 80)، اسماعیل شریفات( از دقیقه 75 سروش رفیعی)، لوسیانو پریرا

سرمربی: حسین فرکی

 

داماش گیلان: میلاد فراهانی، علی رضا نظیف کار، محمد رضا مهدوی، روح الله سیف الهی، ابوذر رحیمی، هادی محمدی، محمد سیاه، مصطفی حاجتی( از دقیقه 65 امین متوسل زاده)، رضا کاردوست، مسعود حسن زاده( از دقیقه 70 هادی سهرابی)، محمد آبشک( از دقیقه 58 بوباکار کبه)

سرمربی: افشین ناظمی

 

شرح بازی: فولاد پس از دو برد متوالی در حالی به مصاف داماش تیم بدون باخت لیگ رفت، که هر دو دیدار سال گذشته آنها با نتیجه تساوی به پایان رسیده بود. سرخ پوشان اهوازی که پس از باخت خارج از خانه هفته نخست توانسته بودند یک دیدار در خانه و یک مسابقه در قم را به سود خود به پایان برسانند، در این بازی هم می خواستند نوار پیروزی هایشان را حفظ نمایند. در طرف مقابل داماش پس از کسب سه تساوی پی در پی در این مسابقه آمده بود تا در وهله نخست نبازد و سپس اگر فرصتی پیش آمد نیم نگاهی به دروازه حریف داشته باشد.

 

نیمه نخست: مسابقه در حالی شروع شد که دو حمله پیاپی در همان یک دقیقه نخست از سوی فولادی ها نوید یک مسابقه زیبا را می داد، دو حمله ای که هر دو به یک صورت بود دو توپ در پشت مدافعان داماش و زدن ضربه آخر توسط پریرا، که البته هر دو توسط فراهانی مهار گردید. در ادامه اما خیلی زود رشتی ها خود را در زمین پیدا کردند و توانستند بر توپ و میدان مسلط شوند. مهمترین موقعیت داماش در همان ده دقیقه ابتدایی را باید به پاس رو به عقب سیف الهی از گوشه سمت راست زمین فولاد به مهدوی عنوان کرد که شوت ناامیدکننده او آسمان دروازه فولاد را شکافت!

در ادامه در حالی که توپ در دقایق میانی نیمه اول در وسط زمین در جریان بود، فولادی ها روی تیز هوشی پریرا و اشتباه مهدوی به گل دست یافتند. کاپیتان داماش در حالی که می توانست در دقیقه 36 اشتباه خود را با زدن یک گل جبران نماید، در حالی که با ارشاد یوسفی تک به تک بود با بی دقتی یک موقعیت طلایی را از دست داد. مهمترین موقعیت اهوازی ها پیش از پایان نیمه نخست شوت زیبای بختیار رحمانی بود که از روی یک ضربه ایستگاهی نواخته شده بود که با فاصله اندک از روی تیرک افقی به اوت فرستاده شد. در نهایت در حالی که در این نیمه شاید تساوی عادلانه تر به نظر می رسید با حساب یک بر صفر به سود فولاد خاتمه یافت.

 

نیمه دوم: این نیمه برخلاف نیمه نخست بسیار جذاب و پرگل از آب درآمد. هنوز بازیکنان در داخل زمین کاملا جا نگرفته بودند که دو گل پشت سر هم و پینگ پنگی وارد دروازه دو تیم شد. در حالی که فشار گرما روی بازیکنان داماش و تحلیل رفتن قوای فیزیکی آنها کاملا مشهود بود در یک ضد حمله فولادی ها توانستند سومین گل خود را هم به ثمر برسانند تا دیگر داماش چیزی برای از دست دادن نداشته باشد. افشین ناظمی برای جبران مافات با آوردن هم زمان دو مهاجم خویش سعی کرد تا آب رفته را به جوی بازگرداند.

 

شرح گلها:

 

فولاد 1-0 داماش: اشتباه کاپیتان مهدوی در دفع توپ موجب شد تا در یک غافلگیری لوسیانو پریرا در پشت مدافعان داماش صاحب توپ شود و او پس از یک کورس موفق مدافعان داماش را جا بگذارد و در موقعیت تک به تک دروازه فراهانی را با یک شوت سهمگین باز نماید.

 

فولاد 2-0 داماش: نفوذ از سمت راست توسط اسماعیل شریفات با یک سانتر زیبا توام گردید تا پریرا با یک ضربه سر زیبا در حالی که مدافعان داماش تنها نظاره گر این صحنه بودند، گل دوم خود و فولاد را به ثمر برساند.

 

فولاد 2-1 داماش: در حالی که فولادی ها هنوز در شادی به ثمر رساندن گل دومشان بودند، مسعود حسن زاده در یک غافلگیری در شلوغی محوطه جریمه فولاد توانست به راحتی گل نخست داماش را به ثمر برساند.

 

فولاد 3-1 داماش: پاس در عمق مهدی نوری پشت مدافعان داماش به بختیار رحمانی رسید که شوت سر ضرب و بدون مکث او از بالای سر فراهانی به بیرون آمده وارد دروازه داماش شد.

 

بهترین بازیکن: بازیکن برزیلی فولاد که در کشورش به او شیمبا می گویند، دو گل از سه گل فولاد را به زیبایی به ثمر رساند و سند برد تیمش را امضا نمود.

 

اتفاق ویژه: تعداد اندک تماشاگران اهوازی در ورزشگاه حسابی توی ذوق می زد. در حالی که مسابقه در یک روز تعطیل و در ساعت مناسبی برگزار شده بود حضور تنها هزار نفر را کمتر کسی انتظار می کشید!

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید