*نفت تهران را از جام حذفی اوت کردید. در مورد این بازی صحبت کنید.

حساسیت جام حذفی به دلیل تک بازی از لیگ بیشتر است. هرتیمی اشتباه کند محکوم به حذف است به همین دلیل 2 تیم خیلی محتاط بازی کردند. البته هر 2 تیم از بازیکنانی استفاده کردند که در لیگ کمتر به آنها بازی رسیده بود. بازی پایاپای بود و باید به وقت اضافه می کشید. طوری نبود که تیمی بتواند در طول 90 دقیقه کار را تمام کند.

 

*نفت را چطور دیدید؟

نفت تیم بسیار خوبی است. من بازیکنانی در این تیم دیدم که هم انگیزه زیادی دارند و هم از لحاظ فنی خیلی تاکتیک پذیرند. مربی خوبی هم دارند و طبیعتا این تیم با شانس نیست که توانسته در بالای جدول باشد. در پنالتی هم که که ما بردیم، بالاخره ممکن بود آنها تمرکز می کردند و می بردند ولی ما بهتر بودیم.

 

*فرکی گفته بود داماش سعی داشت وقت تلف کند. این روزها بد جوری تیم شما متهم به ضد فوتبال می شود.

بازی که یک یک می شود و حتما باید یک برنده داشته باشد، چطور می توان وقت تلف کرد؟ اگر این بازی برای من خیلی حساس بود که از نفرات اصلی تیم استفاده می کردم. تازه ما میزبان بودیم. ما بازی سنگینی با ملوان در زمین ماسه ای کرده بودیم و بچه ها خسته بودند. با پرسپولیس هم بازی داریم. اتفاقا پای بازیکنان نفت چند بار گرفت نه ما. از فرکی که مربی فنی است این حرف ها بعید است. تازه نفتی ها یک مهاجم برزیلی داشتند و مدام زیر توپ می زدند تا با استفاده از قدرت سرزنی او بتوانند کاری کنند. برای برنده شدن باید فکر کرد یا کار. داشتیم مربیانی که از اوت دستی علیزاده ایراد می گرفتند و می گفتند تیم غلام پیروانی در شیراز با اوت دستی می برد ولی رفتند علیزاده را خریدند و از اوت دستی استفاده کردند. مگر ضربه آزاد، اوت دستی، سانتر و کرنر جزو بازی فوتبال نیست؟ چه ضد فوتبالی ما انجام دادیم؟ دفاع های ما مقابل نفت وسط زمین بودند و 11 نفره حمله می کردیم. تازه گل آنها روی ضد حمله بود.

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب

*جام حذفی را جدی گرفته اید؟

ببینید اگر فاصله بازی ها طوری باشد که به تیمم ضربه نخورد قطعا جدی می گیریم ولی اگر ببینم فاصله ها کم است و تیم در لیگ ممکن است دچار مشکل شود نه. من این تیم را نبستم. در پست هایی مشکل داریم و اگر به تیم فشار بیاورم ممکن است در لیگ ضربه بخوریم. ما سعی می کنیم در بعضی پست ها به بازیکنان در حذفی استراحت بدهیم.

 

*بازی سختی مقابل پرسپولیس دارید. نظرتان چیست؟

ما دنبال این هستیم تا با شکست پرسپولیس روند روبه رشد خود را ادامه دهیم. البته این روزها می خواهند هرطور شده پرسپولیس را از بحران دربیاورند ولی امیدوارم نخواهند جلوی داماش، پرسپولیس را از بحران خارج کنند چون سیاست هایی در فوتبال ما وجود دارد که قابل پیش بینی نیست. متاسفانه فوتبال ما هم شده مافیایی.

 

*اگر این بازی را ببرید ممکن است استیلی اخراج شود.

من از رفتن هیچ مربی خوشحال نمی شوم. من مقابل پرسپولیس برد می خواهم و دنبال برکناری استیلی نیستم. من هم جایی بودم که نفر دیگر جای مرا گرفته. این شتری است که در خانه هر مربی می خوابد. امیدوارم پرسپولیس بتواند به آنچه شایستگی اش را دارد برسد. موفقیت در هرتیمی بستگی به همدلی، کار فنی، اعتمادبه نفس و خیلی چیزهای دیگر دارد. معمولا در تیم های بزرگ حاشیه وجود دارد و باید طوری با این مسائل کنار آمد.

 

*اگر جای استیلی بودید می رفتید؟

من زمانی هم که فوتبال بازی می کردم پرسپولیس و استقلال دنبالم بودند ولی چون آرامش را دوست داشتم، نرفتم. الان هم اگر در مربیگری استقلال و پرسپولیس دنبالم بیایند نمی روم هرچند این تیم ها این قدر صاحب دارند که به ما غریبه ها نمی رسد! من نمی توانم خودم را جای استیلی بگذارم. شاید اگر استیلی جای من بود با این وضعیت به داماش نمی آمد. نمی دانم شاید هم می آمد. استیلی در حال حاضر باید شخصیت و محبوبیت، کارایی فنی، توانایی تیم، فشار هواداران و پیشکسوتان و همه این عوامل را کنار هم بگذارد و تصمیم بگیرد. اگر می بیند شخصیت و توان فنی اش ارزش خرج کردن برای پرسپولیس دارد و می تواند این تیم را به موفقیت برساند باید بماند ولی اگر می بینید که نمی تواند و محبوبیت و توان فنی اش ارزش خرج کردن ندارد و به درد تیم نمی خورد، باید برود.

 

*پرسپولیس را شکست می دهید؟

ما دنبال شکست دادن پرسپولیس هستیم. در این بازی جهانگیر عسگری را نداریم ولی بقیه هستند. آدم عاقل هم نمی گوید می برم یا می بازم. فوتبال هست و هزار اتفاق. دیدید که بحرین ثانیه 40 بازیکنش اخراج شد و قافیه را باخت. آمدیم و نیمه اول 2 بازیکنم اخراج شدند یا برعکس پرسپولیسی ها اخراجی دادند، آن وقت چه باید گفت؟ با این که از نتیجه مقابل تیم نفت تهران در جام حذفی راضی نیستم ولی همین که بچه ها اعتماد به نفس پیدا کردند و به این نتیجه رسیدند که نمی بازند، خیلی خوب است. قطعا ما هم دنبال پیروزی هستیم و بقیه برمی گردد به اتفاقات بازی.