وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: داستان کسر امتیاز به دلیل رفتار تماشاگران از باشگاهها این روزها داغ ترین بحث جامعه فوتبال ماست. در شرایطى که کشورهاى همسایه ما براى به ورزشگاه کشیدن هواداران از هزاران ترفتند استفاده مى نمایند، اینجا در کشور ما توانایى سود جستن از این پتانسیل عظیم انسانى را هرگز کسى ندارد. به بهانه تثبیت حکم کسر امتیاز از باشگاه استقلال و کم شدن امتیاز از باشگاه داماش در بازى مقابل استقلال به سراغ امیر قلعه نوعى رفتیم تا نظر وى را در این مورد جویا شویم:

 

*آیا در این طول مدتى که شما در فوتبال هستید، سابقه اجراى چنین احکامى را در دنیاى فوتبال شنیده و تجربه کرده بودید؟

با سلام و عرض ادب به مردم گیلان و به خصوص اهالى رشت، شهر مادرى من. باید عرض کنم که نه، تا جایى که من حضور ذهن دارم تا حالا چنین اتفاقى نیفتاده و اصولا صدور این نوع احکام قانونى نبوده است. من با آقاى نصیرزاده هم صحبت کردم و ایشان هم گفته اند صدور این نوع حکم ها براى چنین اتفاقاتى اصولا صحیح نیست و با قانون فوتبال تضاد دارد.

 

*آیا این کسر امتیازها مى تواند راهکارى مناسب در خوب شدن جو ورزشگاهها دارد؟

با این نوع احکام فقط صورت مساله پاک مى شود و به هیچ وجه تاثیر مثبتى در درست شدن ورزشگاهها به همراه نمی آورد. ما باید در باشگاهها کار فرهنگى درست انجام دهیم و راهکارهاى قابل اجرا و درست ارایه نماییم.

 

*نظر شما درباره اعمال کسر امتیاز داماش دربازى مقابل شما به دلیل فحاشى چیست؟

من باید عنوان کنم که هر چند در راه برگشت از ورزشگاه به فرودگاه شیشه اتوبوس ما را شکستند اما جو این بار ورزشگاه عضدى قابل مقایسه با سال گذشته و سالهاى پیشتر نبود. همانطور که در کنفرانس بعد از بازى هم گفتم، من از شرایط ورزشگاه راضى بودم و مساله خاصى مشاهده نکردم. وقتى روند هواداران یک تیم مثبت مى شود این جریمه سنگین به نظر مى رسد.

 

*شنیده ایم که باشگاه استقلال مى خواهد به فیفا شکایت کند، آیا این یک حرکت تبلیغاتى است یا تا انتها پیگرى خواهد شد؟

من تا این لحظه چیزى نشنیدم و از شما این موضوع را مى شنوم. اما به هر حال وقتى یک موضوعى قانون مى شود هر چند نادرست باید آن را پذیرفت ولى تلاش کرد که آن قانون اشتباه را اصلاح کرد. ولى وقتى مى توان همین قانون مورد دار را اجرا کرد که قبل از آن آقایان در فدراسیون درست اطلاع رسانى مى کردند و با گفتن همین انجام کسر امتیاز یک نوع بازدارندگى به وجود مى آودند. نه اینکه ناگهان بیایند و براى چند تیم سرخود اجرا نمایند.

 

*امکان اعتلاف بین تیم هایى که از این بابت متضرر شده اند وجود دارد؟

همانطور که گفته ام من درباره شکایت به فیفا چیزى نشنیده ام. اما باید تلاش کرد و راهکاره مناسبى ارایه کرد.

 

*از راهکار صحبت کردید، آیا آمدن خانواده ها به ورزشگاه مى تواند تاثیرگذار باشد؟

صد در صد. خانواده نخستین مرکز یادگیرى فرهنگ و معرفت است و اگر پاى اعصاى خانواده به ورزشگاه باز شود خیلى از حرمت ها حفظ مى شود. ما باید با بسترسازى مناسب بتوانیم ریشه اى کار کنیم و فضا را براى حضور همه اعضاى خانواده مهیا کنیم.

 

 

مصاحبه:رادنی دیدار/ سایت گل

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید