وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: روز گذشته خبر انحلال باشگاه داماش و واگذاری امتیاز تیم برای فروش در مصاحبه ای از سوی الماسخاله اعلام شد. رئیس هیات فوتبال گیلان در مصاحبه با بیان این مطلب عنوان کرد که داماش متقاضیان خریدی را دارد. به دنبال این مصاحبه و ساعتی بعد رهنما، مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان نیز طی مصاحبه ای با ایرنا اعلام کرد که امتیاز تیم از گیلان خارج نمی شود! در همین ارتباط با حسین قلی زاده، قائم مقام باشگاه داماش گیلان گفتگویی انجام دادیم که در ادامه خواهید خواند…

 

varesh-sport.com: چه اتفاقی افتاد که خبر انحلال باشگاه داماش گیلان اعلام شد؟!

این موضوع چند روز است که مطرح شده بود و ما هم در حال تلاش بودیم تا شرایطی را مهیا کنیم که خریداری بیاید و این تیم را واگذار کنیم تا این تیم فعالیت خود را ادامه دهد. در همین راستا صبح یکشنبه آقای عابدینی با آقای الماسخاله تماسی داشتند و گفتند که قوه قضائیه تصمیم انحلال باشگاه را دارد و اگر خریداری دارید بیاورید تا فقط در ازای پرداخت هزینه ی امتیاز لیگ یکی، تیم را به خریدار جدید منتقل کنیم.

 

همچنین خود آقای عابدینی هم در یکی دو ماه اخیر پیگیر این موضوع بودند تا در ازای پرداخت هزینه ی امتیاز داماش، مراحل انتقال مهیا شود. طی حکمی که قوه قضائیه به آقای عابدینی مبنی بر سر وسامان دادن داماش داده است و همچنین صحبتی هم که آقای عابدینی و آقای الماسخاله داشته اند تصمیم بر این شده است که هزینه امتیاز تیم هم صرف پرداخت بدهی ها شود، که اگر خریداری اعلام آمادگی کند و بابت امتیاز تیم دو میلیارد پرداخت کند توسط آن مبلغ، بدهی های کادرفنی و بازیکنان را تسویه کنیم.

 

varesh-sport.com: چه کسی باید واگذاری را انجام دهد و متصدی اینکار کیست؟

من شنیدم که مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفته اند که ما نمی گذاریم که این باشگاه از استان خارج شود و انتقال پیدا کند؛ خدمت ایشان باید عرض کنم که اصلا بحث انتقال باشگاه نیست ، بلکه امتیاز لیگ یکی تیم فوتبال داماش است که در همین شهر هم ادامه فعالیت خواهد داد و اصلا قرار نبود به جایی منتقل شود!

مورد بعدی هم که باید اشاره کنم این است که این یک بحث فوتبالی است و هیات فوتبال استان باید این واگذاری را انجام دهد ، همان گونه که برای سپیدرود ، ملوان ، چوکا و … انجام داده است چون جز وظایف هیات فوتبال می باشد. همچنین لازم است اینجا اشاره ای داشته باشم که هر کدام از این تیم های گیلان ریشه و هوادار خاص خود را دارند و ادغام این تیم ها اشتباه است.

از سوی دیگر هم آقای الماسخاله با خریداران صحبتی داشته اند و این آمادگی هم دارد با خود این عزیزان به قوه قضائیه برود تا این واگذاری را هرچه زودتر انجام دهند.

 

varesh-sport.com: انتظار نداریم اشتباهات گذشته تکرار شود مبنی بر اینکه اسم خریداران اعلام شود. اما سابقه ی این خریداران چگونه است؟ آیا این افراد مورد تایید هیات فوتبال گیلان هستند؟

به هواداران این اطمینان را می دهم که برای آقای الماسخاله فقط صلاح این تیم مهم است وگرنه شما شاهد بودید که آقای الماسخاله در مصاحبه های اخیر خود بارها اعلام کرده اند اگر پول دارید و عشق خدمت در فوتبال را دارید جلو بیایید. الان هم راهکارهای درست را به این خریداران نشان داده است تا بتوانند از آن طریق امتیاز لیگ یکی تیم را خریداری کنند.

آقای الماسخاله به عنوان متولی فوتبال استان فقط صلاح این تیم را در نظر دارد زیرا خودش یک فرد فوتبالی بوده است و درک می کند که بازیکنان داماش برای این تیم زحمت کشیده اند و مردم رشت با این تیم نشاط پیدا می کنند.

 

varesh-sport.com: آیا خریداران بومی هستند؟

بله ، دو گروهی که برای خرید داماش پا پیش گذاشته اند هر دو بومی هستند.

 

varesh-sport.com: تا زمانی که این واگذاری انجام بگیرد، وضعیت تمرینات و بازیکنان چه می شود؟

تمرینات به مانند گذشته پیگیری خواهد شد  زیرا برای خریدار تیمی که در حال تمرین است ، باعث ترغیب می شود. در یک ماه گذشته بچه ها زحمت کشیده اند و تیم را حفظ کرده اند که از همه این عزیزان تشکر می کنم. به خصوص از کادرفنی که در این گرما و با کمترین امکانات تمرینات را ادامه دادند تا تیم داماش سرپا بماند.

 

varesh-sport.com: با توجه به اینکه شما از سوی آقای عابدینی به عنوان قائم مقام باشگاه معرفی شدید ، آیا اختیارات به گونه ای بود که شما قرارداد بازیکنان را ببندید؟

قطعا از طرف مدیرعامل یک سری اختیارات به قائم مقام تنفیذ می شود زمانی هم که آقای عابدینی در رشت نبوده اند من مسائل داخل گیلان را پیگیری می کردم و حتی این اختیار را به من داده بودند که تا یک سقفی قرارداد بازیکنان را ببندم، زیرا باشگاه با مشکلات زیادی مواجه بود و تصمیم آقای عابدینی هم جوانگرایی بود. قطعا در روزهای آینده وضعیت بازیکنانی که در تمرین ها بوده اند روشن خواهد شد.

 

varesh-sport.com: حرف دیگری اگر باقی مانده است، بفرمائید…

ما در فصل گذشته و زمانی که داماش در کوران مسابقات لیگ برتر بود گفتیم که مسئولین عزیز فقط برای حفظ سهمیه ی لیگ برتری داماش آستین بالا بزنید و بقیه ی مسائل را برای پایان فصل بگذارید اما این فرصت را از دست دادند ، همچنین در سه ماه اخیر هم فرصت هایی بود که هیچ حرکتی نشد و اکنون هم فرصت خوبی است تا هر چه سریعتر وضعیت این تیم را سر و سامان دهند.