وارش اسپرت:

 

ما نام سه بازیکن را که از دید اکثر کارشناسان و تماشاگران جزو بهترین های نیم فصل اول بودند را در یک نظرسنجی بر روی سایت قرار دادیم که از این بین،محمد آبشک با کسب 44 درصد آرای شما کابران سایت وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان به عنوان بهترین بازیکن نیم فصل اول رقابتهای لیگ دسته اول در باشگاه داماش گیلان انتخاب شد. پس از محمد، رضا مهدوی کاپیتان ارزشمند داماش با 31 و علی نظیفکار با 25 درصد آرا در رتبه های بعد قرار گرفتند.البته در این لیست میتوانست نام های دیگری مثل علی نظرمحمدی و هادی سهرابی و چند نفر دیگر هم قرار بگیرند.

 

نام محمد آبشک بازیکن 23 ساله و آینده دار شهر باران را دوسالی میشود که بر سر زبان هواداران داماش رشت میشنویم اما در واقع او از دوران مجید جهانپور و پگاه در این تیم حضور داشته است. ماجراهایی که برایش از ابتدای شروع فوتبالش اتفاق افتاده بسیار بوده و این را از صحبتهایش متوانستی بفمی! شاید هم روزی در این موارد با محمد همکلام شدیم. او فصل آینده را هم با داماش گیلان قرارداد دارد و مطمئنا در صورتی که به لیگ برتر صعود کنیم وی بهتر میتواند توانایی هایش را به عنوان یک پدیده مطرح کند و به نمایش بگذارد.

 

* محمد آقا به عنوان بهترین بازیکن نیم فصل از دید هواداران انتخاب شدی نظرت چیه ؟!

ممنون از هواداران که من رو لایق دونستند و این عنوان به من دادند و ممنون از شما که با پوشش اخبار تیم،هم به ما انگیزه میدین و هم هواداران رو از اوضاع و احوال تیم با خبر میکنید.به نظر من هم رضا و هم علی که تو این نظرسنجی اسمشون رو گذاشته بودید لایق این عنوان بودند. نه فقط رضا و علی بلکه همه ی بازیکنانی که توی داماش حضور دارند و چه تو ترکیب بودند و چه در ترکیب حضور نداشتند. چون به هر حال یه تیم که فقط از یک یا یازده بازیکن داخل زمین تشکیل نشده و همه ی عوامل در موفقیت یک تیم یا بازیکن از تدارکات گرفته و عوامل فنی و باشگاه موثر هستند.

 

*فکر میکنید تو پایان فصل میتونید همینطور موثر کار کنید و به عنوان بهترین بازیکن فصل هم انتخاب بشید؟!

تمام تلاشم رو میکنم که توی نیم فصل دوم هم برای تیمم موثر باشم، من به این فکر نمیکنم که به عنوان بهترین بازیکن توی کل فصل انتخاب بشم بلکه تلاش میکنم هم تیمم و هم هواداران ازم راضی باشند و بتونیم با موفقیت تیم که همون صعود به لیگ برتر هست دل هواداران رو شاد کنیم.

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب…

 

*از دید هواداران که شما به عنوان بهترین بازیکن نیم فصل انتخاب شدید، اما از نظر خودتون چه کسی رو توی نیم فصل اول موثر دیدید؟!

ببینید من گفتم که به نظر خود من هر بازیکنی میتونه برای تیم موثر باشه. شاید تو یه بازی بوده باشه که ما مثلا یک گل جلو بودیم و بعد محمد صادق طاهری به ترکیب اضافه شده و اومده از گل تیممون محافظت کنه. یا تو یه بازی برعکس این اتفاق افتاده و با یک تعویض یه بازیکن اومده و به روند هجومی کمک کرده و مطمئنا از نظر تاکتیکی و شاید مربی اون بازیکن خیلی تاثیر گذار بوده تو کل بازی!

توی نیم فصل به نظر من بازیکنی که خوب کار کرده زیاد بوده مثلا همین دو گزینه دیگه تون یعنی رضا مهدوی و علی نظیفکار واقعا خیلی خوب بودند یا افشین چاوشی هر وقت که بوده خیلی خوب کار کرده یا علی نظرمحمدی داخل دروازه واقعا زحمت کشیده و یه قوت قلبی بوده برای بازیکنان. محمد مختاری تو همون چند بازی که اول فصل بودو متاسفانه بعد مصدوم شد خیلی عالی بود یا مسعود میکائیلی و هادی سهرابی و… به نظر من کلیه بازیکنانی که بازی کردند همه خوب بودند.

 

*اگر بخواین شاخص بکنید کدوم رو انتخاب میکنید؟

فکر کنم همون رضا مهدوی و علی نظیفکار

 

*یه انتقادی که به شما وارده میگن کارت زیاد میگیرید،بذارید یه جور دیگه بگم میگن کارتهای بی مورد زیاد میگیری؟!!

آره خب دقیقا درسته! اگر به بازیها دقت کرده باشید متاسفانه گاهی من زود از کوره در میرم که باید اینو درستش کنم. ولی خب قول دادم که از این به بعد دیگه از این کارتای بی مورد نگیرم ( باخنده).

سعی میکنم اگر کارتی هم تو بازی گرفتم به خاطر مسائل فنی و خود بازی باشه نه اعتراض به داور یا…!

 

*البته خب پستت هم جوری هست که کارت یه جورایی توش زیاده…

خب آره یه وقتایی میشه که مجبور میشیم خطا کنیم مثل ضد حملات! خب اونجا اگر کارت بگیرم شاید یه جورایی به نفع تیم کار کرده باشیم اما اینکه رو اعتراضات بخوام کارت های بی مورد بگیرم رو دیگه به مربیان قول دادم که اینطور نشه!

 

*تو بازی نطنز غائب بودی…! نظرت در مورد اون بازی چیه؟

بله درسته من تو اون بازی نبودم و متاسفانه فیلم بازی رو هم هنوز ندیدم ولی اینطور که شنیدم بچه ها تو نطنز خوب کار کردندو البته مخصوصا تو نیمه اول. مثل اینکه تو نیمه دوم اونطور که باید و شاید نبودند اما باز هم میتونستیم که این بازی رو برنده از میدان در بیایم علی الخصوص که گل اونا با دست به ثمر رسید!

 

*بازی بعد با یاسوج رو چطور میبینی؟

یاسوج تیم سخت کوشی هست و بازی خیلی سختی رو در پیش داریم ولی خب ما وقتی میخوایم که به لیگ برتر صعود کنیم نه فقط این بازی که داره داخل خونه برگزار میشه، بلکه باید تو بازی های خارج از خونه هم نتیجه بگیریم تا با دغدغه کمتر صعود کنیم.

 

*تو بازی رفت با یاسوج هم شما بودی، این نظرتون به شرایط اون بازی هم بر میگرده؟!

اون بازی که خب شرایط خاص خودش رو داشت! نوع زمین یاسوج جوری بود که سکوی تماشاگران به زمین نزدیک بود و تاثیر زیادی روی بازی داشتند. البته تیم یاسوج هم تیم خیلی خوبیه و فوتبال رو روی زمین خیلی خوب انجام میده. من سطح این تیم رو خیلی خوب دیدم ولی ایشالا با کمک هواداران بتونیم این تیم رو توی رشت شکست بدیم.

 

*تو بازی هفته قبل بین تیمهای تربیت یزد و نفت مسجدسلیمان توی یزد تماشاگران یزدی به نفتی ها حمله ور شدند و مثل اینکه شیشه های رختکن این تیم رو هم شکستند. شما فکر میکنید یه چنین تیمایی اصلا لیاقت حضور تو لیگ برتر رو دارند؟! البته هر دوتیم! چون تماشاگران تیم نفت هم شرایط مشابه و شاید بدتر از این رو ایجاد میکنند..

از نظر من با اینکارا نه! اینطوری نمیشه به لیگ برتر رسید… به نظر من تنها رقیبمون که ارزش حضور توی لیگ برتر رو داره فقط تیم سپاسی هست که قبلا هم توی لیگ برتر بودند ولی تیمای دیگه مثل تیم نفت مسجد سلیمان رو من فکر نمیکنم که اصلا تا هفته های آخر دوام بیارند. من فکر میکنم این تیما توی لیگ برتر با این شرایطشون اصلا نمیتونند کار کنند.

 

*به نظرت با توجه به این اتفاقا و اینکه ما بازی بعدمون هم با تربیت هست ، این احتمال وجود داره که این تیم رو محروم کنند؟!

اصلا محروم بکنند یا نکنند ما تربیت رو تو شهر خودشون میبریم و این چیزا برامون مهم نیست!

راستش من رو بعضی بازیا یه حس خاصی دارم و میگم که باید ببریم! مثلا این بازی رو من میگم که بازی مشکلیه ولی میتونیم ببریم یا یزد رو میگم که میبریم یا رفسنجان رو باز میگم که میبریم ولی شاید بازی اتکا گرگان رو من اینقدر روش حساس نباشم! نمیدونم منظورم رو میگیرید یا نه!

 

*آره متوجه میشم ، در واقع یه جور حس خاص که نسبت به پیروزی تو این بازیابرای شما ایجاد شده! تو این بازیا که از کوره در نمیری؟! (با خنده)

(با خنده) نه بابا دیگه قول دادم که از این کارت ها نگیرم و اگر کارتی بگیرم فنی باشه!

 

*حرف آخر؟!

باز هم لازمه بگم که خیلی از شما تشکر کنم که اخبار تیم رو پوشش میدید و تو تمرینات حضور داریدو در واقع توی پشت صحنه دارید برای این تیم خیلی زحمت میکشید و یار و یاور تیم هستید.

 

 

مصاحبه از : مهرداد و میثم