در آستانه بازی با پرسپولیس، وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان به سراغ محمد آبشک رفت و در مورد سوژه های مختلف با وی گفتگو کردیم .

 

varesh-sport.com : با توجه به بیماری ای که با آن مواجه شده بودی بعد از مدت ها در ترکیب اصلی قرار گرفتی. از بازی با نفت بگو..

با صلاحدید کادر فنی تعدادی از بازیکنان اصلی به خاطر بازی آینده ما با پرسپولیس بر روی نیمکت نشستند و از تعدادی از بازیکنان دیگر که یا در گذشته به آنها بازی نرسیده بود یا مثل من چند هفته ای را به دلایلی دور بودند استفاده شد اما ما از همان ابتدا با نیت برد به میدان رفتیم و خوشبختانه با بازی خوبی که انجام دادیم موفق شدیم که پیروز میدان باشیم.

 

varesh-sport.com : آیا جام حذفی را جدی گرفتیم و این روحیه در تیم برای موفقیت در این جام وجود دارد؟

جام حذفی تورنمنتی است که تیم ها می توانند با چند مسابقه به قهرمانی برسند و با توجه به گروه خوبی که داریم این کار دور از دسترس نیست اما هدف اصلی ما لیگ است و دوست داریم در این مسابقات با رتبه خوبی که بدست می آوریم سهمیه را بدست بیاوریم.

 

varesh-sport.com : مدت زیادی را حضور نداشتی در این مورد برای خوانندگان ما توضیح دهید.

من بیش از بیست روز را بیمار بودم و از تمرینات هم دور بودم و الان در حدود 2-3 هفته است که دوباره به تمرینات برگشته ام و از لحاظ بدنی نیز به شرایط ایده آل رسیده ام . در این مدت آقای قاسمپور اعتقاد داشتند که هنوز به شرایط ایده آل بدنی دست نیافته ام و کم کم باید به ترکیب تیم اضافه شوم که از هفته قبل و در مقابل ملوان حدود 20 دقیقه در ترکیب بودم و بازی با نفت هم 120 دقیقه برای داماش بازی کردم.

به نظر خودم الان شرایط بدنی ام خوب است و دیگر مشکلی ندارم اما واقعا این بیماری بیست و چند روزه اذیتم کرد و حتی دکتر به من گفته بود که ممکن است اثرات آن تا سه ماه در بدنت باقی بماند و خستگی مفرط و ضعف احساس کنی . شکر خدا در برابر نفت 120 دقیقه بازی کردم و مشکلی هم برایم پیش نیامد . انشالله بتوانم از بازی های بعد در صورت صلاحدید سرمربی در خدمت تیم باشم.

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب…

 

varesh-sport.com : با این روند خوب آیا پرسپولیس هم قربانی داماش می شود؟

شک نکنید که این تیم را با اختلاف دو گل می بریم!

 

varesh-sport.com : از سال گذشته هر وقت حرف از پرسپولیس و محمد آبشک می شود همه به یاد آن درگیری های تو و مازیار زارع می افتند! آیا این درگیری ها امسال هم ادامه خواهد داشت؟!

خب درگیری لفظی بازی پارسال در زمین اتفاق افتاد و من هم در همان زمین پاسخش را دادم . کسی حق ندارد به رشت و فرهنگ مردمش توهین کند و من هم پاسخ را بدتر از آن چیزی که تصور می کرد دادم؛ به شکلی که التماس می کرد که تمامش کن ! در کل من نظری در مورد وی ندارم چون او یک انزلیچی است و یک سری خصلت های خاص دارد …!

 

varesh-sport.com : از بازی با ملوان هم بگو که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمدی.

خب من به شخصه فرصت چندانی برای بازی نداشتم و بازی ما هم در آن دقایق با توجه به زمین نامساعد انزلی و بازی مستقیم ملوان بیشتر برای حفظ نتیجه بود و من هم به این دلیل به میدان آمده بودم که با دوندگی به تیم کمک کنم . خدا را شکر می کنم که در نهایت توانستیم پیروز این مسابقه باشیم ولی اگر شرایط زمین خوب بود شما مطمئن باشید ما با اختلاف گل بیشتری هم می توانستیم این بازی را ببریم چون ملوان هم در استادیوم خانگی اش حرفی برای گفتن نداشت و اینکه می آیند و می گویند داماش زیر توپ زد که اینکار را نکردیم ، آنها هم کار خاصی را در طول مسابقه انجام ندادند و تنها یک ضربه ایستگاهی زدند که به تیر دروازه خورد . این شرایط بازی بود که توپ بیشتر در میانه میدان بود… 

 

varesh-sport.com : دو اخطاره ای؟ این بازی اخطار نگیری…

بله دو اخطاره ام. خب اخطار غیر فنی سعی می کنم نگیرم اما پست من به شکلی است که درگیری در آن وجود دارد و هر لحظه امکان دریافت اخطار هم وجود دارد.

 

varesh-sport.com : اگر اشتباه نکنم در بازی با نفت در پست هافبک دفاعی قرار گرفتی اما گهگداری رو به جلو هم بازی می کردی…

بله ما با دو هافبک دفاعی بازی می کنیم که در نیمه اول من و رضا مهدوی جلو دفاع بازی می کردیم و در نیمه دوم هم با آمدن عباس آقایی باز هم من در همان پست قرار گرفتم اما گاهی برخلاف وظایفی که دارم رو به جلو هم کار می کردم .

 

varesh-sport.com : هواداران را در بازی با نفت و همینطور ملوان چطور دیدی؟

واقعا دست همه آنها درد نکند . تشکر ویژه ای از کسانی  دارم که در بازی با ملوان به انزلی آمده بودند وصف ناشدنی تیم را تشویق می کردند و در مورد بازی دیروز هم که مثل همیشه فوق العاده بودند . من خودم  که در بازی فولاد که بیرون نشسته بودم از تشویق های هواداران به یک احساس شور و هیجان عجیبی رسیده بودم .

آن موقع ها که سنم پایین تر بود به خوبی به یاد دارم که روزنامه ها در مورد هواداران استقلال رشت و پگاه می نوشتند که جو بسیار بدی را برای تیم های مقابل ایجاد می کنند و الان مثل همان دوره شده که هواداران جو بسیار سنگین و عجیبی را برای تیم های مقابل درست می کردند و واقعا این یک پوئن مثبت برای تیم ماست .

 

varesh-sport.com : هواداران خیلی دوستت دارند. دلیلش را در چه می بینی؟!

دلیلش این است که من هم آنها را خیلی دوست دارم (با خنده)

من در کل رشتی ها را دوست دارم ولی طرفداران داماش را خیلی بیشتر دوست دارم . من به رشت و هواداران داماش تعصب خاصی دارم و فکر می کنم دلیل این قضیه صد در صد همین مسئله باشد چون به هر حال دل به دل راه دارد…

 

varesh-sport.com : و حرف آخر…

باز هم از هواداران تشکر می کنم و از آنها می خواهم به همین شکل از تیم مثل قبل حمایت کنند تا انشالله ما به همین روند رو به رشدمان ادامه دهیم و به نتایج و رتبه ای بهتر دست پیدا کنیم و ان شالله بتوانیم فوتبال گیلان که نه ، فوتبال رشت را در ایران تبدیل به یک قطب کنیم.