بعد از مصاحبه با حسین معدنی و میرسعید معروف سراغ دیگر بازیکن تازه وارد و اسلامشهری داماش گیلان رفتیم.میتوان از محمدکاظم به عنوان یکی از باشخصیت و خاکی ترین بازیکنای والیبال نام برد.محمدکاظم به صورت غیرمستقیم به ضعف داماش در دریافتها اشاره میکند. و البته شاید جنجالی ترین قسمت این مصاحبه نظرش او در مورد بازی کردن در رشت یا تهران بود.البته متاسفانه در پایان به دلیل کمبود وقت نتوانستیم سوالات بیشتری از ایشان بپرسیم.

 

*محمد محمد کاظم خودش رو بیشتر برای ما معرفی کنه؟

متولد 6/7/64،شهرستان اسلامشهر،از 78 والیبال رو شروع کردم و سال 81 عضو تیم ملی نوجوانان شدم سال 84 به عضویت تیم ملی بزرگسالان در اومدم. و باشگاه های سابقم هم برق تهران،سایپا تهران،پیکان تهران و الان هم در خدمت داماش گیلان هستم.

 

*با کدوم بازیکن رفاقت بیشتری دارید؟

با همه رفیق هستیم ، با معروف،نادی،زرینی و خارج از این تیم هم با علی حسینی(لیبروی تهران) حسام بخششی ، موسوی و …

 

*پس کلا رفیق بازید؟

آره،رابطم با همه خوبه!

 

*موثرترین مربیتون؟

آقای ابراهیم وادی که تقریبا تمام زندگی ورزشیم رو مدیون ایشون هستم.وقتی از تیم های پایه در اسلامشهر آغاز کردم ایشون مربی من بودند.سابقه مربیگری در تیم های گلگهر و اتکا رو دارند و الان هم در تیم های پایه اسلامشهر کار میکنند.

 

*دلیل انتخاب تیم گیلانی برای امسال؟

تیم داماش بازیکنای میلی پوش گرفته بود و من هم خیلی دوس داشتم در کنار آقای معدنی و معروف باشم.

 

برای مشاهده ادامه مصاحبه،به ادامه مطلب مراجعه کنید:

 

 

*فکر میکنید آیا در داماش میتونید به اون چیزی که فکرش رو میکنید برسید؟

لیگ والیبال خیلی سخته،امسال مثل سال قبل پلی آف خیلی نقش مهمی داره بازیکنای ما هم بازیکنای باتجربه ای هستند ان شاالله بتونیم با تکیه بر این تجربه نتیجه خوبی رو بگیریم.

 

*امسال چند درصد امید قهرمانی داریم؟چون هواداران انتظار قهرمانی دارند؟

درسته داماش بازیکنان خوبی گرفته ولی در بعضی پست ها کمبودهایی داریم ولی مطمئنا با تدابیری که سرمربی و مدیر باشگاه می اندیشند ان شاالله این کمبودها پر میشه.ولی برای قهرمانی یه مقدار زوده.

 

*منظورتون از کمبود تو بخش دریافت کنندهاست دیگه؟

حالا نمیخواستم اسم ببرم که شما گفتید.

 

*دیگه همه میدونند که!بهترین خاطره ورزشیتون؟

وقتی که ژاپن، کره رو برد و ما رفتیم جام جهانی.

 

*سفری که پارسال با پیکان به رشت داشتید هواداران داماش رو چه جوری دیدید؟

مردمان گیلان از قدیم به آدم هایی که از از مهمان به خوبی پذیرایی میکنند معروفند. در بعضی از شهرها یه سری تماشاگرنما وجود داره ولی در گیلان اصلا به این شکل نبود و اصلا به بازیکنان حریف توهینی نکردند و فقط تیم خودشون رو به خوبی تشویق میکنند.

 

*این درسته که قرار داد بازیکنان داماش خیلی خیلی زیاده؟

نه،اصلا.من میتونم چند تا بازیکن تو رده خودم نام ببرم که قراردادش از من زیادتره.هر بازیکنی هم که زیادتر پول بگیره باعث کمک به ورزش میشه و انگیزه ای میشه برای بقیه بازیکنان تا سعی و تلاششون رو بیشتر کنند تا اون مبالغی که دوس دارند رو بگیرند.

 

*نظرتون در مورد مصاحبه اخیر سرمربی پیکان در مورد مهندس عابدینی؟

ایشون یکی از بزرگان والیبال ما هستند ولی تیم پیکان هم کم هزینه نکرده و در خیلی از پست ها هم از داماش بیشتر هزینه کرده.پیکان شاید در مبلغ قرار داد کمتر هزینه کنه ولی در خیلی از جاهای دیگه از داماش بیشتر هم هزینه میکنه مثلا پاداش دهی و …
ولی بالاخره پیکان هست دیگه قهرمان ایران و آسیا.

 

*شما بازی کردن رو در کجا ترجیح میدید؟رشت یا تهران؟

من بازیکنم و هر جا که باشگاه بگه باید بازی کنم.من جفتش رو ترجیح میدم. البته به نظر من چون دور اول بازیها سخت نیست و امکانات تهران خوبه در تهران بازی کنیم و دور دوم بازیها سختر میشه بریم به گیلان!!!

 

*به نظر شما آیا اون موقع هواداران اون رغبت کافی رو دارند؟شما خودتون رو جای هوادارا بذارید.وقتی بهشون نیاز دارید میخوایید بیاین رشت ولی وقتی بهشون نیاز ندارید در تهران بمونید؟

خب هواداران هم باید فکر بچه ها هم باشن بچه ها باید بیان زحمت بکشن و دلشون رو شاد کنند.برای مثال خود من تازه 7 ماه هست که ازدواج کردم، سرجمع یک ماه خونه نبودم.آقای نادی و عطار هم ازدواج کردند و توی تهران هستند.به نظر من وقتی دور دوم شروع میشه و بازیها حساستر میشه و هوادارا بیشتر میپسندند!!

 

*حرف آخرتون با هواداران پر شور گیلانی که زبون زد والیبال دوستان هستند؟

من فقط امیدوارم که سالن رشت هرچه زودتر آماده بشه و بریم اونجا بازی کنیم.چون با تماشاگرانی که اونجا داریم مطمئنا در اونجا بهتر میتونیم بازی کنیم تا تهران.درسته که تهران هم شرایط خاص خودش رو داره چون اکثر بچه ها برای تهران هستند ولی اون حمایتی که مردم رشت از تیم میکنند یه روحیه مضاعفی به تیم میده.

 

محل تهیه گزارش:سالن حجاب(خانه والیبال)تهران
تهیه کننده گزارش:آبراره باتعصب