وارش اسپرت:

 

از سری رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های ایران و در ادامه هفته پنجم این رقابتها عصر امروز یک دیدار در استادیوم شهید عضدی رشت و با حضور 6 هزار تماشاگر برگزار شد که در طی آن تیم فوتبال داماش گیلان در برابر میهمان خود اتکا گرگان با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید تا اولین پیروزی خود را در این فصل از رقابتهای لیگ دسته اول دشت کند.تنها گل این مسابقه توسط علی امیری مهاجم تازه از بند مصدومیت خارج شده داماش در دقیقه 61 مسابقه به ثمر رسید.

 

این پیروزی در حالی برای داماش شهر باران به دست آمد که پس از نتایج ضعیف این تیم و کسب 3 مساوی و یک باخت در چهار مسابقه لیگ ، ماریان پوشنیک سرمربی اسلونیایی و بهزاد داداش زاده با تصمیم هیئت مدیره باشگاه از این تیم کنار گذاشته شدند و افشین ناظمی و عبدالله مرغوب هدایت داماش را به طور موقت در دست گرفتند!

 

بدین ترتیب تیم داماش با کسب این برد با 6 امتیاز و 4 پله صعود در جدول رده بندی به رتبه هشتم جدول گروه الف صعود کرد و تیم اتکا گرگان نیز به رتبه آخر این گروه سقوط کرد.

هم اکنون تیم فوتبال مس رفسنجان از 5 مسابقه خود صاحب 9 امتیاز است و در صدر جدول قرار دارد و پس از این تیم، تربیت یزد و نفت مسجد سلیمان با کسب 8 امتیاز در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

 

بازی بعدی تیم فوتبال داماش گیلان از سری رقابتهای جام حذفی و در برابر پرسپولیس تهران خواهد بود. این مسابقه در روز 30 آبان ماه و در شهر رشت برگزار خواهد شد.

 

گزارش تحلیلی و در حاشیه را میتوانید در ادامه مطلب بخوانید:

 

*داماش با ترکیب میلوش ، حاجتی ، نظیف کار، میکائیلی، دهقان(ترکاشوند45) ، افشه ، آبشک، حسینی ، مهدوی ، چاوشی(میختاریان 60) و امیری به میدان آمد.

 

*چیزی در حدود 6 هزار هوادار از این مسابقه دیدن کردند.از نکات جالب در بین تماشاگران با توجه به تشکیل جایگاه تارنمای هواداران داماش اوج گرفتن بیشتر تشویق ها در دقایق زیادی از مسابقه بود در حالی که پیش از این تشویق به جایگاه خاصی از رو به رو تعلق داشت . اما در این مسابقه و مخصوصا در نیمه اول جایگاه جدید هواداران داماش از لحاظ تشویق و شور و هیجان بهتر عمل کرد.

 

*داماش در این مسابقه با ترکیب جدید و سیستم متفاوتی بازی کرد. حضور دو مهاجم در نوک پیکان حمله یعنی چاوشی و امیری و همینطور تعویض عجیب ترکاشوند با دهقان و تعویض منطقه بازی سید علی حسینی از نکات بارز این سیستم بود.

 

*کمک داور اول این مسابقه در چند حرکت اشتباهات فاحشی را در نیمه اول مسابقه مرتکب شد که مهمترین آنها گل علی امیری در دقایق پایانی نیمه اول مسابقه از سوی کمک داور بود!

 

*داماش در نیمه دوم این مسابقه حملات خوب و دامنه دار و موفقی را بر روی دروازه تدارک دید. این حملات که در نهایت به گل امیری منجر شد با تشویق های بی امان هواداران داماش بیشتر اوج گرفت

 

*گل علی امیری در حالی به ثمر رسید که توپ اول بلوکه شده بود و در برگشت امیری با ضربه سر توپ و دروازه بان را به داخل دروازه فرستاد!

 

*در دقیقه 84 و در هنگام ضربه ایستگاهی درگیری بین علی امیری و بازیکن شماره 4 اتکا صورت گرفت که در نهایت به اخراج بازیکن اتکا منجر شد. اما این بازیکن قصد ترک زمین را نداشت که سبب تشنج بیشتر در بین هواداران داماش و داخل زمین مسابقه شد که پس از دقایقی و با دخالت برخی بازکنان اتکا این درگیری به پایان رسید.

 

*از تماشاگران ویژه این دیدار میتوان به امیر عابدینی اشاره نمود که در نیمه دوم مورد تشویق هواداران قرار گرفت.