وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : در هفته سوم رقابت های لیگ برتر باشگاه های ایران امشب و از ساعت 22 تیم فوتبال داماش گیلان در شهر شیراز میهمان فجرشهید سپاسی شیراز بود که در نهایت توانست با تک گل علیرضا نظیف کار به اولین پیروزی لیگ برتری خود برسد.

 

داماش گیلان با این ترکیب به میدان آمد :

محمد محمدی (دروازه بان) ، علیرضا نظیفکار ، جونیور آلوز ، سید علی حسینی ، ابوذر رحیمی ، مگنو باتیستا داسیلوا ( از دقیقه 70-بهنام افشه)  ، محمدرضا مهدوی ، محمد آبشک ، مهدی مهدوی کیا ( از دقیقه 62 -حسین ابرهیمی) ، میلاد زنیدپور ( از دقیقه 76-محمد غلامی) و جهانگیر عسگری.

 

محمد آبشک و سید علی حسینی دو بازیکن اخطاری داماش در این دیدار بودند .داماش با این پیروزی با کسب 4 امتیاز از 3 بازی خود به علت گل زده کمتر به نسبت تیم های بالاتر از خود در رتبه دوازدهم جدول رده بندی قرار گرفت .داماش در هفته چهارم این رقابت ها در روز سه شنبه 25 مرداد ماه در رشت میزبان تیم تراکتور سازی تبریز خواهد بود.

 

*گزارش نیمه اول مسابقه

*در 20 دقیقه ابتدایی این دیدار توپ بیشتر در میانه میدان در گردش بود و دو تیم نمیتوانستند موقعیت چندانی را بر روی دروازه ها خلق کنند و بیشتر توپ ها در پشت محوطه جریمه تیم مقابل متوقف می شد ، البته در این دقایق داماش و فجر یک موقعیت به نسبت خطرناک را خلق کردند که برای هیچکدام از دو تیم موثر نبود. موقعیت خطرناک داماش بر روی سانتر زیبای مهدی مهدوی کیا به دست آمد.

*دقیقه 24 مسابقه تیم فوتبال فجر با خطایی که جونیور آلوز در کنج محوطه جریمه انجام داد صاحب یک ضربه آزاد شد که بازیکنان این تیم موفق شدند با سانتری خوب موقعیتی خطرناک بر روی دروازه داماش تدارک ببینند که با تیز هوشی محمد محمدی سنگربان داماش این توپ به بیرون از محوظه جریمه دفع شد.

 

* دقیقه بیست و هفتم دیدار بود که بر روی پرتاب بلند محمد آبشک داماش به شکلی اتفاقی صاحب یک موقعیت شد که جهانگیر عسگری این توپ را با بی دقتی به بالای دروازه فجر زد تا دروازه فجر گشوده نشود.

 

*یک دقیقه بعد باز هم چنین موقعیت برای داماش از روی ضربه کرنر مهدوی کیا به دست آمد که این توپ نیز از دست رفت.

 

***گل****

دقیقه سی و یکم مسابقه بود که داماش باز هم صاحب یک ضربه آزاد شد و البته اینبار در میانه های میدان. مهدی مهدوی کیا باز هم پشت این توپ قرار گرفت و با ارسالی فوق العاده به داخل محوطه جریمه موقعیت را برای داماش شهر باران فراهم کرد که این توپ با ضربه سر تماشایی علی نظیفکار مدافع بلند قامت و جسور داماش به جهت مخالف دروازه فجری ها رفت تا داماش تک گل خود در این مسابقه و اولین گل خود در رقابت های لیگ برتر را به این شکل به ثمر برساند .

 

*دقیقه 32 مسابقه محمد آبشک اولین اخطاری داماش و دو تیم در این دیدار نام گرفت.

 

*ثانیه های پایانی نیمه اول بود که محمد آبشک با حرکاتی دیدنی چند بازیکن فجر را سر درگم کرد و توپ را در داخل محوطه جریمه به مهدوی رساند که این بازیکن نیز با پاسی کوتاه توپ را به جهانگیر عسگری رساندکه در نهایت این بازیکن این توپ را با بی دقتی به آسمان کوبید.

 

 

*گزارش نیمه دوم بازی

 

* سپاسی در این نیمه بازی را بسیار تهاجمی و طوفانی آغاز کرد به نحوی که در همان ثانیه های ابتدایی بازی بر روی اشتباه مگنو باتیستا صاحب اولین موقعیت شدند که شوت بازیکنان فجر زوزه کشان از کنار دروازه به بیرون رفت تا بخت با داماش یار باشد.

 

*در 10 دقیقه ابتدایی نیمه دوم فجر 3 موقعیت خطرناک دیگر نیز بر روی دروازه داماش ایجاد کرد. دقیقه 50 بازی بود که سانتر زیبای کریمیان در کنج محوطه شش قدم پورمحمد را صاحب موقعیتی تقریبا تک به تک کرد که این بازیکن نتوانست از آن استفاده کند. دو دقیقه بعد مهدی رجب زاده دیگر بازیکن فجر بود که از بیرون کنج محوطه جریمه یک شوت دیدنی را به سمت دروازه محمدی روانه کرد که محمدی با کمک تیرک دروازه از گل شدن این توپ جلوگیری کرد.

یک دقیقه بعد اشتباه فاحش آلوز  در استپ توپ در داخل محوطه جریمه بار دیگر بازیکنان فجر را صاحب توپ کرد که این تیم نتوانست از این موقعیت هم استفاده کند . ضمن اینکه در این صحنه حرکتی صورت گرفت که بازیکنان فجر اعتقاد به پنالتی داشتند.

 

*پس از این موقعیت ها فجری ها از تب و تاب افتادند اما همچنان بر روی دروازه داماش فشار وارد می کردند تا اینکه در دقیقه 62 شوتی خطرناک را بار دیگر به سمت دروازه داماش روانه کردند که این شوت با عکس العمل زیبای محمدی مهار شد و به کرنر فرستاده شد.

 

*در دقیقه 62 مسابقه بود که اولین تعویض مهدی دینورزاده صورت گرفت و حسین ابراهیمی جوان به جای مهدی مهدوی کیا به داخل زمین آمد.

 

*64 دقیقه از زمان بازی گذشته بود که فجری ها سانتری را به سمت دروازه داماش روانه کردند که در میانه راه به سر یکی از مدافعین داماش برخورد کرد و به بازیکن فجر رسید که محمدی توپ اول را به زیبایی دفع کرد اما در ریباند توپ وارد دروازه وی شد که داور مسابقه این توپ مشکوک را آفساید اعلام کرد.

 

*مگنو باتیستا داسیلوا دومین تعویض داماش در دقیقه 68 بازی بود. به جای وی بهنام افشه وارد میدان شد.

 

*در دقیقه هفتادو دوم بازی جهانگیر عسگری تک مهاجم داماش می رفت که صاحب یک موقعیت تک به تک شود که دروازه بان فجر با خروجی خوب این توپ را از روی سر او دفع کرد .

 

* محمد غلامی به جای میلاد زنیدپور در دقیقه هفتاد و ششم وارد بازی شد تا داماش با این تعویض و افزایش بار هجومی خود از میزان فشار فجری بکاهد و در ادامه بیشتر کنترل بازی را در دست بگیرد.

 

*شاید به جرات بتوان گفت که در دقیقه 84 مسابقه اولین موقعیت به نسبت خطرناک داماش در نیمه دوم بازی شکل گرفت و محمد غلامی می رفت تا در موقعیتی تک به تک حرکت خطرناکی را بر روی دروازه ترتیب دهد که با هوشیاری دروازه بان این حرکت نیز از دست رفت.

 

* دو دقیقه بعد باز هم محمد غلامی بود که صاحب توپ شد اما نتوانست به خوبی توپ را کنترل کند تا این توپ نیز از دست برود.

 

* در ثانیه های تلف شده مسابقه سیذ علی حسینی نیز دومین اخطاری داماش نام گرفت.

*برعکس کل نیمه دوم در 10 دقیقه پایانی این داماش بود که توپ و میدان را در اختیار گرفته بود چند حرکت خوب از افشه و یک سانتر زیبای او برای محمد غلامی فرصت دیگری را پدید آورد که ضربه سر این بازیکن با واکنش دروازه بان به کرنر رفت.  و در ثانیه های پایانی نیز روی حرکتی انفرادی و زیبای دیگری داماش میتوانست به گل دوم خود در این دیدار دست پیدا کند که این حرکت نیز بی ثمر باقی ماند تا بدین ترتیب این مسابقه اولین پیروزی ابرهای طوفانی شهر باران در رقابت های لیگ برتر باشد.