وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : هفته بیستم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران با پیروزی خانگی داماش شهر باران در حضور بیش از هشت هزار هوادار و در برابر تیم فجر سپاسی شیراز همراه شد تا رکورد عدم پیروزی و عدم پیروزی پس از 6 مسابقه شکسته شود.

 

تیم فوتبال داماش گیلان که از هفته پانزدهم لیگ برتر به همراه یک دیدار از جام حذفی نتوانسته بود پیروز شود و 4 بازی بود که حتی یک گل هم به ثمر نرسانده بود توانست با تک گل دقیقه نود علیرضا جهانبخش پیروز دیدار خود در مقابل فجرسپاسی باشد تا ضمن پایان دادن به روند ناکامی خود به رتبه هفتم جدول رده بندی نیز صعود کند.

 

دوتیم در شرایطی در رشت در مقابل هم قرار گرفتند که فجر سرمست از یک پیروزی خانگی مقابل رقیب دیرینه ی خود،نفت آبادان و داماش شکست خورده و زخمی از باخت خانگی در مقابل سرنشین لیگ آمده بود تا نوار دو شکست پیاپی را پاره کند.

 

داماش بازی را پرانگیزه  آغاز کرد و مانند چند بازی گذشته صاحب توپ و میدان بود ، اما در نیمه نخست نتوانست از این برتری خود استفاده نماید . شاید تغییرات ترکیب اصلی داماش که در این مسابقه نیز ادامه داشته  را بتوان دلیل اصلی این  امر دانست.در آن سو بازی بسته و دفاعی تیم فجر  که به ضد حملات پراکنده دل خوش کرده بود  نیز مزید بر علت  شده بود تا شاهد موقعیت های چندانی روی دروازه ها نباشیم.

 

متن کامل، اطلاعات و حواشی دیدار در ادامه مطلب

در نیمه دوم باز هم این داماش بود که بطور کامل توپ و میدان را در اختیار داشت اما محمود یاوری با تجربه تمام روزنه های نفوذ را بر مردان داماش بسته بود و تفکرات تاکتیکی تارتار نیز حریف بازی بسته و تدافعی فجر نبود ، تعویض های داماش در این نیمه کمی بر سرعت و طراوت این تیم افزود و سرانجام هم  جهانبخش  جوان که در نیمه دوم  به زمین آمده بود گره گشای  داماش شد و  با گل دیرهنگام خود توانست باعث پیروزی داماش بر فجری شود که فقط و فقط  به  امید کسب تساوی پای در میدان نهاده بود  و در نهایت اولین برد داماش  تحت رهبری تارتار جوان  در حالی به دست آمد که او هنوز نتوانسته است اطمینان مردم رشت را چندان به خود جلب نماید.

داماش روز پنجشنبه همین هفته در چارچوب هفته بیست و یکم در تبریز به مصاف تیم تراکتورسازی خواهد رفت . تراکتور امروز با نتیجه سه بر صفر میزبان خود شاهین بوشهر را از پیش رو برداشت.

 

فجر شیراز 0 – 1 داماش گیلان  زننده گل : علیرضا جهانبخش در دقیقه 90

تماشاگر:     حدود 8000  نفر

دما:  20 درجه سانتیگراد -آفتابی

داور: محمد ملکی –  کمک‌داوران : بابک داوری  و آرمان اسعدی –  داور چهارم : محمد کمانی

ناظر: محمدعلی فروغی

اخطار: محمد محمدی دقیقه 44- جهانبخش دقیقه 90 – نظیف کار دقیقه 93  (داماش)

فجرسپاسی شیراز: سیروس سنگچولی، خالد شفیعی، علیرضا جلیلی، محمد آفند، امید خلیلی، رضا حقیقی شاندیز،  ایوب کلانتری،مهدی رجب زاده، محمدرضا حسینی ، هادی ایمانی ( از دقیقه 60 وحید نعمتی)  ، یونس شاکری( از دقیقه 78  محمدرضا پورمحمد). سرمربی:محمود یاوری.

 

داماش گیلان: محمد محمدی ،محمد مختاری،علیرضا نظیف کار،مگنو باتیستا،ابوذر رحیمی،محمد آبشک،حسین ابراهیمی، مصطفی حاجتی ( از دقیقه 53  علیرضا جهانبخش )،میلاد زنیدپور،جهانگیر عسگری ( از دقیقه 83 بهنام افشه )،محمد غلامی. سرمربی: مهدی تارتار. (نتیجه ی بازی رفت: داماش 1-0 فجر)

 

دقایق حساس:

دقیقه 16 : ضربه آزاد کلانتری  از کنار دروازه محمدی به بیرون رفت.دقیقه 22: ضربه زیبای حاجتی که نتیجه بازی تک ضرب و ترکیبی غلامی و زنیدپور بود ، زوزه کشان از کنار دروازه فجر به بیرون رفت.دقیقه 25 : ضربه آزاد زیبای محمد آبشک با مشت سیروس سنگچولی  راهی به درون دروازه نیافت.

 

شرح گل :  در حالی که تیم داماش سراپا حمله بود ، بر روی تیزهوشی محمد آبشک و پرتاب سریع و بلند توپ او ، علی نظیفکار در داخل محوطه جریمه اثر مثبتی را گذاشت که توپ به علیرضا جهابخش رسید و او از منطقه نزدیک به نقطه پنالتی توپ را به زیبایی وارد دروازه سنگچولی کرد.

 

*در حاشیه

-پرده های حمایتی در این دیدار نیز خود نمایی می کرد ضمن اینکه شعارهای حمایتی در خصوص مشکلات فعلی داماش گیلان در این دیدار بسیار هماهنگ تر و با اتحاد بیشتری از سوی تماشاگران حاضر در استادیوم سر داده شد .

 

-عدم حضور افشین چاوشی در ترکیب 18 نفره این دیدار از نکات جالب توجه لیست داماش شهر باران بود.

 

– در حالی که برخی از تماشاگران رو به روی جایگاه از دقیقه 70 قصد سر دادن شعارهایی بر علیه سرمربی تیم داشتند با اعتراض سایر هواداران این شعارها خاموش شد اما تماشاگران پشت جایگاه با شعارهایی اعتراض خود را نسبت به بازی تیم ارائه می کردند و جالب آنکه برخی از هوادران پس از به ثمر رسیدن گل شروع به تشویق تارتار کردند.

 

– مصطفی حاجتی که به نظر از تعویض خود ناراحت بود و پس از تعویض بر روی نیمکت قرار نگرفت و به سمت رختکن رفت.