وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : از ابتدای تاسیس وارش اسپرت،احترام به پیشکسوتان سرلوحه کار سایت بوده است و سعی کرده ایم هر از چند گاهی با یکی از این عزیزان مصاحبه داشته باشیم و به نوبه ی خود از تلاش های آنها قدردانی کنیم.

در 14 ماه فعالیت وارش اسپرت،نظرسنجی های گوناگونی بر روی صفحه اصلی سایت قرار گرفت و این بار نظرسنجی را مختص پیشکسوتان فوتبال این شهر کردیم و از شما عزیزان هم می خواهیم که نظر خود را در مورد مرد اول فوتبال رشت بیان کنید.

 

با بررسی های گوناگون هفت گزینه برای این نظرسنجی انتخاب کردیم،مطمئنا افرادی دیگری هم میتوانستند در نظرسنجی پربازدیدترین سایت ورزشی حوزه جنوبی دریای کاسپین قرار بگیرند.
و حال برای بازدید کنندگان سایت یک بیوگرافی از گزینه ها می آوریم تا بیشتر با افراد آشنا شوید:

 

*مجید جهانپور: بهترین آمار و ارقام را برای رشتی ها به وجود آورد حرکت رو به جلوی استقلال رشت به همراه جهانپور در سالهای 66-67 نوید یک تیم نوپا و بزرگ را برایمان تداعی میکرد. آن روزها فوتبال رشت کاملا تکیه به تیم سپیدرود داشت و هر از چند گاهی تیمهایی مثل آب و برق و ابوذر و ایرانمهر سو سو میزدند ولی تداوم نداشتند. اما جهانپور با استقلال رشت آرزوی مردم رشت را بر آورده کرد و نخستین مربی بود که به همراه نخستین تیم رشتی با صعود به لیگ دسته یک که بالاترین سطح فوتبال ایران در آن سالها بود (1370) موجی از شادی را به ارمغان آورد. او از پنج بار صعود تیم های رشتی به سطح اول فوتبال ایران،سه بار سهم دارد. مرد بی ادعای رشت همیشه در پایان کارش مورد بی مهری همشهریان خود قرار میگرفت !!خوشبختانه خیلی از طرفدارن عزیز این مربی بومی رو به خوبی می شناسند ونیازی به معرفی نیست.

 

 

 

*احمد صومی : بازیکن سالهای دور سلامت بخش که بعدها به سپیدرود تغییر نام داد . مربی جوان آن سالهای بعد از انقلاب سپیدرود…شاید اگر بد شانس نبود و لیگ باشگاهی در آن سالها وجود داشت، بشتر به ارزشش پی میبردند . البته خیلی از طرفداران اواخر از ارنج کردن تیم توسط صومی دلگیر بودن و علت عدم نتیجه گیری تیم را به وی نسبت میدادند. احمد صومی همچنین افتخار این را دارد که سپیدرود را به سطح اول فوتبال ایران برساند.

 

*سید علی افتخاری : بچه خوب شهرباران هوادارانش را همیشه به یاد آن گلی که به چین زده بود می اندازد و بعد از آن بازی بود که هواداران به وی می گفتند سیدعلی …چینی بزن…

یکی از بهترین خاطرات مربوط به وی و شاید اوج تعصبش رو می توان به بازی استقلال رشت با تیم المپیک شوروی در سال 1369ربط داد . در جایی که شوروی سابق خودش را آماده مسابقات جهانی کرده بود و بعد از شکست تیمهای استقلال تهران – پرسپولیس تهران – منتخب مازندران و تحمیل شکستی تحقیر آمیز بر ملوان با حساب 4-0 وارد رشت شده بود . سید علی افتخاری بر اثر یک برخورد با مدافع حریف مصدوم میشود و با برانکارد او را از زمین بیرون می برند و داور اعلام پنالتی می کند . بازیکنان به احترام سیدعلی پنالتی نمی زنند و خودش با بلند شدن از برانکارد به سمت توپ می رود و با زدن گل برتری استادیوم را غرق شادی می کند و بعد از او قلی پور گل دوم استقلال رشت را میزند تا تنها شکست تیم شوروی در ایران توسط تیم خوب استقلال رشت رقم بخورد. افسوس که سید علی زود از پیش ما رفت و همزمان با ورود تیم استقلال رشت به لیگ کشور شهرمان را ترک کرد و به کشاورز تهران در اون سال ها پیوست و دیگر هیچ موقع به رشت به عنوان بازیکن برنگشت.

 

*بهزاد داداش زاده : براداران داداش زاده چند نفر بودند که به فوتبال می پرداختند . دوران بازی بهزاد داداش زاده در استقلال رشت زیاد نبود و در آن سالها استقلال رشت به مشکل مالی برخورده بود که این تیم رشتی برای تامین بودجه ناچار شد بهزاد داداش زاده را با 300 هزار تومان به تیم تهرانی انتقال دهد. بازیکن بزرگی که برای تیم شهرش می توانست بیشتر زحمت بکشد.

 

*امید هرندی : دروازبان جوان سالهای 60-61 سپیدرود که سابقه حضور در تیم ملی را هم داشت . دوران طلایی هرندی شامل دو بخش می شود که یکی مربوط به حضور در اوایل فوتبالش در سپیدرود و  دیگری حضور موفق به همراه استقلال رشت و صعود به لیگ کشور در اوایل دهه هفتاد است . نکته جالبی که از هرندی که در یاد هواداران مانده، فریادهای منحصر به فردش است( منم……….) که قبل از دفع هر توپ می گفت. و اما اوج تعصب وی به تیم شهرش برمیگرد به موقعی که به خاطر شهرش اردوی تیم ملی را ترک کرد که همان باعث شد دیگر وی را به تیم ملی دعوت نکنند!

 

*رسول حقدوست : بازیکن خوب سپیدرود کاپیتان با تعصب تیم . از اواخر فوتبالش که سال 70 با ایرانمهر در لیگ گیلان حضور داشت و در کل بیشتر عمر فوتبالیش در حضور به سپیدرود خلاصه میشود.و با این تیم توانست قهرمان جام بین المللی بنگلادش شود.

 

*هادی طباطبایی : در مورد او توضیح چندانی نیاز نیست چرا که او را به خوبی اکثر نسل جدیدی ها می شناسند. دروازه بانی که با آمدن اسمش لقب شیرکپنهاگ و بازی با دانمارک به یاد فوتبال دوستان می آید.

هادی از استقلال رشت مطرح شد اما متاسفانه او هم مدت طولانی در رشت بازی نکرد و بیشتر عمر فوتبالی خود را در تیم استقلال تهران سپری کرد ولی وی همیشه محبوب هواداران رشتی بوده است که این محبوبیت در بازی خیرخواهانه منتخب گیلان و تیم ملی 1998 به وضوح دیده شد.

 

حال مرد اول فوتبال رشت کیست؟