وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: وبسایت گیلانیان در مطلبی تحلیلی با مطرح کردن حضور پگاه در ورزش گیلان و هزینه داماش در این عرصه به عدم حمایت مناسب از حضور سرمایه گذاران در مقوله ورزش استان گیلان پرداخته است که در ادامه می خوانید:

استان گیلان با توجه به شرایط اقلیمی و دارا بودن جنگل و دریا در کنار هم و همچنین انبوهی جمعیت، در جذب سرمایه گذار از سوی مسئولین استان موفق نبوده است و یا به عبارتی روی گشاده ای برای افراد و شرکتهای سرمایه گذار اقتصادی و ورزشی نیست !

 

این استان با وسعت کم خود قابلیتهای فراوانی برای جذب سرمایه دارد ، ازکشاورزی تا صنعت توریسم ، منابع نفتی و گاز و مهمترازهمه سرمایه گذار ورزشی ، که موجب کاهش هزینه سلامت و افزایش شادی و نشاط در جامعه می گردد .

  


در جذب اسپانسرهای ورزشی با توجه به نداشتن زیر ساختهای اقتصادی قوی همیشه دچار مشکل بوده است (تغییر نام تیمها در دو دهه اخیر) در برهه ای از زمان (۶سال و ۲ ماه ) شرکت صنایع شیر ایران(پگاه) با دارا بودن ۱۴ کارخانه تولید لبنیات ، مرکز سرمایه گذاری ورزشی خود را شهررشت و موجودیت خود را با خرید تیم استقلال شهرداری رشت اعلام کرد.

 

این شرکت با خرید زمینی در مسیر جاده رشت – شفت (سه راه شفت ) برای ساخت یک مجموعه ورزشی کامل complex و عملیاتی کردن زیر ساختهای ورزشی اعم از ورزشگاه ، زمینهای تمرین برای تیمهای پایه وبزرگسال , چمن مصنوعی ، سالن والیبال , سالن بسکتبال ،سونا و استخر و سالن وزنه و… ، در فاز اول مبلغی بالغ بر ۹ میلیارد تومان را اختصاص داد(سال ۸۳) . این زمین به دلیل کاربری کشاورزی با تمام تلاشی که مسئولین صنایع شیر انجام دادند مجوز ساخت از سوی مراجع ذیربط صادر نشد و استانداری هم هیچ کمکی با توجه به درخواست صنایع شیر انجام نداد .آیا در آن زمان هیچ مجوزی برای ساخت و ساز در زمینهایی با کاربری کشاورزی صادر نشد ؟!! مجوز برای ساخت اماکن ورزشی و فرهنگی طبق مصوبه مجلس نسبتأ رایگان است اما مجوز برای شهرکهای مسکونی و صنعتی …. !!! در همان زمان استانداری مازندران به مدیران صنایع شیر ایران (پگاه) پیشنهاد داد که زمین و مجوز رایگان برای ساخت این مجموعه در هر شهرمازندران را صادر می نمایند !

 

مسئولین استان گیلان جدا از اینکه در جذب سرمایه گذار اقتصادی تلاش نکردند و نمیکنند ، توان نگهداری اسپانسرهای مالی ورزشی و حتی شخصیتهای ورزشی که به نوعی ” برند ” محسوب میشوند را نیز ندارند . اتحاد مسئولین استان درهمه امور بسیار خوب است و موجب پیشرفت و ارتقاء استان می شود ، اما نه برای حذف گروهی که بیش از ۴ سال برای ورزش استان از هیچ کوششی دریغ نکرده اند . هزینه کردن بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای ورزش رشت طی این مدت نمیتواند مبلغ کمی باشد ، به جرأت میتوان گفت بودجه اداره کل ورزش وجوانان استان گیلان(برای کل استان) در سال ۹۲ کمتر از ۶میلیارد تومان است.

 

منبع: وبسایت گیلانیان