وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : در پایان دوازدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر، تیم فوتبال داماش گیلان در حالی با هدایت افشین ناظمی به رتبه یازدهم دست یافت که آبی پوشان شهر باران فصل پرهیاهویی را سپری کردند.

 

نمای کلی: تیم فوتبال داماش گیلان در پایان دوازدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر در جایگاه یازدهم جدول رده بندی این مسابقات ایستاد.

داماشی های گیلان در 34 بازی خود در این دوره از رقابتهای لیگ برتر با 11 برد ، 10 تساوی ، 13 باخت  ،  36 گل زده و 43 گل خورده در نهایت با 43 امتیاز در رده یازدهمی جدول قرار گرفتند.

داماش در نخستین بازی خود در این فصل در خانه در برابر فولاد خوزستان با تساوی یک بر یک متوقف شد و در آخرین بازی خود در لیگ برتر هم در استادیوم آزادی تهران موفق شد استقلال تهران،  قهرمان این دوره از رقابتهای لیگ برتر را در حضور بیش از نود هزار تماشاگر شکست دهد.

 

به ادامه مطلب مراجعه فرمائید

نکته جالب توجه در مورد داماش اینکه، مردان رشتی در طول این فصل سه سرمربی مختلف را بر روی نیمکت هدایت خود دیدند، آنها ابتدا لیگ برتر را با سرمربیگری امید هرندی شروع کردند اما حضور وی بر روی نیمکت داماش تنها 8 هفته تداوم یافت و پس از وی از هفته دهم به بعد حمید درخشان سکاندار هدایت داماش شد و در نهایت هم افشین ناظمی در شش هفته پایانی به عنوان سرمربی بر روی نیمکت داماش نشست.

 

امید هرندی

 

امید هرندی، 8 بازی و 9 امتیاز

امید هرندی در 8 هفته حضورش در داماش دو برد ، سه تساوی و سه شکست و در مجموع 9 امتیاز کسب کرد که میانگین 1/1امتیاز در هر بازی برای وی به ثبت رسید. پیروزی برابر پرسپولیس آن هم با توجه به ده نفره بودن داماش از دقیقه 46 به بعد و نیز برد 5 بر 3 در مقابل پیکان تهران در هفته سوم از بهترین نتایج داماش با سرمربیگری امید هرندی بود و در عوض شکست سنگین 6 بر یک در برابر فجرسپاسی در شیراز که حاشیه هایی را هم با خود به همراه داشت از تلخ ترین نتایج داماش و هرندی بود و اتفاقات همین بازی نیز در نهایت منجر به صدور حکم برکناری امید هرندی شد.
داماش در هفته نهم درحالی که حمید درخشان هنوز بر روی سکو بود به مصاف راه آهن رفت و در نهایت با یک گل مغلوب حریفش شد.

 

حمید درخشان

 

حمید درخشان ، 19 بازی و 22 امتیاز

حمید درخشان به طور رسمی از هفته دهم و از دیدار مقابل صبا در قم به عنوان سرمربی بر روی نیمکت هدایت داماش نشست و در مجموع داماش در 19 دیداری که با هدایت وی به مصاف حریفان خود رفت در نهایت به 5 برد ، 7 تساوی ، 7 شکست و 22 امتیاز دست یافت تا میانگین 1/1 امتیاز در هر بازی در کارنامه درخشان به ثبت برسد. برد یک بر صفر مقابل استقلال در آخرین هفته نیم فصل اول لیگ برتر را می توان بهترین نتیجه درخشان با داماش قلمداد کرد و در عوض شکست تلخ و بدیمن خانگی داماشی ها در برابر آلومینیوم هرمزگان با نتیجه دو بر یک و نیز شکست تلخ در داربی سنتی گیلان برابر ملوان با حساب سه بر یک را می توان در زمره بدترین نتایج داماش با هدایت حمید درخشان بر شمرد. حمید درخشان هم پس از باخت در برابر ذوب آهن در هفته بیست و هشتم به شکلی پرحاشیه و البته پر سر و صدا از سرمربیگری داماش کنار گذاشته شد.

 

افشین ناظمی

 

افشین ناظمی ، 6 بازی و 12 امتیاز

اما داستان 6 هفته پایانی داماش در لیگ برتر حکایت دیگری داشت. در این ایام که مسایل مدیریتی داماش به اوج تنشهای خود رسیده بود، هدایت داماش به افشین ناظمی که یک مربی جوان و بومی بود سپرده شد و داماش در 6 دیداری که با هدایت او به میدان رفت 4 برد، 2 باخت و 12 امتیاز کسب کرد تا میانگین 2 امتیاز برای هر بازی برای ناظمی به ثبت برسد تا بهترین عملکرد داماشی ها در دوران تحت هدایت وی رقم بخورد. برد شیرین دو بر یک در مقابل سپاهان اصفهان که تضمین کننده بقای داماشی ها در لیگ برتر بود، آن هم در حالی که داماش از دقیقه 50 ده نفره بازی می کرد و نیز پیروزی در مقابل استقلال در برابر دیدگان نود هزار هوادار این تیم در ورزشگاه آزادی با حساب دو بر یک بهترین نتایج داماش با سرمربیگری ناظمی بود.اما در عوض شکست دو بر یک خانگی در برابر تراکتورسازی در روزی که داماش به هیچ عنوان مستحق باخت نبود تلخ ترین شکست داماشی ها محسوب می شود.

 

اتفاق ویژه : اگر چه امسال چند بازیکن در ترکیب داماش چهره خوبی از خود به نمایش گذاشتند، اما پدیده شدن علیرضا جهانبخش جوان اول این فصل داماش را می توان مهمترین اتفاق این فصل داماش ذکر کرد . جهانبخش که کاپیتان تیم ملی جوانان کشورمان هم می باشد در عین جوانی بازی های ارزشمندی را برای داماش به انجام رساند و با به ثمر رساندن 8 گل، گلزن اول داماشی ها لقب گرفت و در پایان سال 91 از دید کارشناسان فوتبال کشورمان در برنامه ورزشی نود به عنوان پدیده و جوان اول فوتبال کشورمان انتخاب شد تا پیش از پایان فصل پیشنهادات جالبی هم از سوی دو باشگاه داخلی و هم از سوی دو، سه باشگاه اروپایی جهت لژیونر شدن داشته باشد.

 

 

نگارنده : میثم محبوب

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید