دیار وارش: در تمامی دیدارهای این فصل داماش، شاهد حضور مدیرکل ورزش و جوانان گیلان بر روی سکوهای عضدی بودیم که در کنار هواداران پرشور داماشی به تماشای بازی های اینتیم می پرداخت.

مساعدت وی در صدور پروانه داماش گیلان به نام اسماعیل حاجی پور و حمایت های فرا قانونی وی از مالک داماش عرصه را برای احیای داماش گیلان مهیا کرد. به عنوان تنها سایت ورزشی گیلان با مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد کشور به سراغ مدیرکل ورزش و جوانان گیلان رفتیم و در این گفتگوی مفصل در مورد وضعیت داماش ، انتخاب هادی طباطبائی به عنوان سرمربی داماش ، رای اعتماد مجلس به سلطانی فر ، چرایی تغییر موضع و هجمه های وارد شده از سوی برخی افراد غیربومی در ماه های اخیر و … سوالاتی را پرسیدیم که می توانید در ادامه مشروح این مصاحبه را بخوانید: 

varesh-sport.com: بالاخره داماش با همت دلسوزان و البته حمایت مسئولی مثل شما به ساحل آرامش مالکیتی و مدیریتی رسید…
قبل از هر چیز باید عرض ادب و احترام داشته باشم خدمت شما، یعنی گروه وارش اسپرت ، امیدوارم این دوره گذار از مرحله رادیکالیسم تا نقد منصفانه و سپس تحلیل گری در عرصه ورزش برای شما به خوبی طی شده باشد. به نظر من در حال حاضر افرادی که در این سایت کار می کنند ، افرادی تحلیل گر در عرصه ورزش به خصوص در فوتبال هستند. می دانم که هزینه های زیادی را هم متحمل شدید و حالا یک گروه و یک رسانه مردمی منسجم هستید.

داماش با شرایط و مدیریت قبلی، علیرغم برخی کارهای مثبتی که انجام داده بودند ولی در سیستم آنها پیوند و هماهنگی وجود نداشت. حالا اما داماش به مرحله ای رسیده است که این پیوند در حال شکل گرفتن است. فردی از همین شهر که تحت تأثیر احساسات هواداران داماش قرار گرفت، آمد و مدیریت و مالکیت این باشگاه را بر عهده گرفت و با مسائل فنی و نداری ها می سازد و همچنان تیم را مدیریت می کند. من در حال حاضر اصلا انتظار ندارم داماش به یکباره بیاید و در بالاترین سطح فوتبال کشور بازی کند. اسماعیل حاجی پور مجموعه خوبی را دور هم جمع کرده است و به نظرم حال در کنار مسوولین، مردم و همه آنهایی که شادی مردم برایشان مهم است، باید به او کمک کنند تا داماش با هواداران پرتعدادش، دوباره به مرحله اوج و شکوفایی برسد. اسماعیل حاجی پور به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد و من بعنوان یک مسوول، اگر جایی بتوانم کار مدیریت تیم را تسهیل کنم، کوتاهی نخواهم کرد. هواداران و بازیکنان نیز نباید بی تفاوت باشند و همه باید کمک کنیم تا داماش به دوران اوج بازگردد.

varesh-sport.com: امسال در تمام بازیهای داماش حضور داشتید ، در حالی که در سالهای قبل حضور شما در بازی ها این تیم به ندرت بود که همان هم با جوسازی هایی از سوی مسوولین وقت داماش همراه می شد. اینطور به نظر می رسد به این مجموعه فعلی نزدیکی بیشتری دارید و دیگر آن دافعه وجود ندارد….
چون اکنون مجموعه هماهنگ شده است. برای مثال اگر یک آسیب کوچک به هواداری وارد شود، انگار به اسماعیل حاجی پور، رهنما یا مومنی و… آسیب وارد شده است.‌ همه هماهنگ با یکدیگر عمل می کنند تا تیم را به جایگاه واقعی اش برگردانند.

varesh-sport.com: با توجه به اینکه در سال های اخیر باشگاه داماش بیشتر بجای استفاده از اسطوره های فوتبال رشت، از آنها استفاده ای به نفع خود انجام می داد! بعنوان یکی از بزرگان ورزشگیلان،انتخاب هادی طباطبایی یکی از بزرگان فوتبال گیلان به عنوان سرمربی داماش در این برهه را چگونه ارزیابی می کنید؟
به نظرم این شیر کپنهاگ که این مسوولیت را پذیرفته است ، سوای تمام توانایی های فنی اش می داند که باید موفق عمل کند. اگر موفق نباشد، اسطوره سوزی رخ می دهد. پس باید به او کمک کرد. اگر می خواهیم هادی در ذهن ما همان شیر کپنهاگ باقی بماند باید به مجموعه داماش کمک کنیم. چون این ذات ورزش است که مردم به آدم موفق، محبت پیدا می کنند. هادی هم توانایی های بالایی دارد و باید به او کمک کنیم تا بتواند باعث بهبود وضعیت این تیم مردمی شود.

 

 

varesh-sport.com: نظرتان در مورد انتخاب آقای سلطانی فر بعنوان وزیر ورزش و جوانان چیست؟ ارتباط شما با ایشان چگونه است؟

زمانی که ایشان در اینجا استاندار بودند، بارها از دست ایشان جوایز و مدال ها را دریافت کردم، آشنایی کاملی با یکدیگر داریم. در کمیسیون های مختلفی در کنار یکدیگر بوده ایم. ضمنا چند مصوبه خوب تصویب شده و مطمئن باشید سال ۹۶، نقطه عطفی در ورزش کشور خواهد بود. ایشان مدیر مقتدری هستند و به اندازه کافی با گیلان آشنایی دارند. صادقانه بگویم، این برای من بعنوان یک مدیر هم یک فرصت است و هم تهدید. چون حال عده ای به من می گویند ، اکنون که سلطانی فر وزیر شده است و با او صحبت کرده ایم، خیالت همه جوره راحت باشد و عده ای دیگر نیز می گویند سلطانی فر اولین نفری را که برکنار می کند، من هستم. به هر حال اینجا گیلان است و همیشه چنین حرف و حدیث هایی وجود دارد. همه وضعیت مرا در حوزه مدیریتی می دانند که میز مدیریت، مرا مسعود رهنما نکرده است… ‌بلکه توانایی های تخصصی در رشته ورزشی ام مرا مسعود رهنما کرده است. انتظار دارم چه با من و چه بدون من توجه بیشتری به گیلان شود و ورزش استان ارتقا پیدا کند.

  

varesh-sport.com: تیم ملی کاراته اخیرا قهرمان جهان شد. شما هم همراه تیم بودید؟ آیا نماینده گیلانی هم در این مسابقات حضور داشت؟
من بعنوان مشاور فنی همراه تیم بودم. تنها یک نماینده بانوان از گیلان داشتیم که خانم آلاله سعودی بود که در رقابت دشواری قرار داشت و از کسب مدال بازماند.
کاراته ایران به مانند دوره قبل که من سرمربی تیم بودم، قهرمان جهان شد و حتی این دوره نتایج بهتری گرفت. نتیجه ای که به مانند نتیجه کشتی فرنگی ایران در المپیک لندن تکرارنشدنی خواهد بود که البته امیدوارم تکرار بشود. ما در مجموع مدال ها با سه مدال طلا، بین ۱۱۸ کشور، سوم شدیم که این فوق العاده است. تا قبل از این بهترین رتبه ما پنجم بود. آقای روحانی، رییس جمهور نیز برای ما پیغام تبریک فرستادند. من خوشحالم که کاراته این نتیجه را گرفت و نشان دادند که شاگردان همیشه بهتر از اساتید هستند.
در تیم ملی امید نیز سعید حسنی پور مربی است و تیم آنها چندی بعد راهی تورنمنتی در اندونزی خواهد شد که در رده امید هم نماینده گیلانی خواهیم داشت.  ما آنها را برای المپیک های بعدی آماده خواهیم کرد. چون تیم ملی فعلی از لحاظ میانگین سنی، بالا است و نمی توان با همین ترکیب راهی المپیک شد.

 

 

varesh-sport.com: بعضا شاهد بودیم برخی افراد سعی می کنند از هر طریقی هجمه هایی را به شما وارد کنند ، شما دلیل این موضوع را می دانید؟
قصد من به هیچ وجه مقایسه نیست. اما به هر حال در مقابل امام حسین (ع) ، یزیدی بود و در برابر امام علی (ع) ، معاویه ای بود و حتی طلحه و زبیری که از دوستانش بودند در مقابلش قرار گرفتند. مهم راه درست است. برخی دوستان فکر کرده اند چون به یک نماینده مجلس یا استاندار یا مسوولی دیگر پرخاشگرانه، بدون رعایت اخلاق بد و بیراه می گویند و آنها به خاطر مسوولیتی که بر عهده دارند، جوابشان را نمی دهند، پس به من هم می توانند به همین راحتی بی حرمتی کنند. من هرگز در مقابل این افراد تقیه نخواهم کرد. آنجایی که نیاز به برخورد قانونی باشد با آنها برخورد قانونی خواهم کرد و آنجایی که به حریم من تجاوز کنند، به همان اندازه با آنها برخورد خواهم کرد و یک قدم عقب نخواهم نشست. به هر حال خودتان می دانید که اینها بیگانگانی هستند که به حوزه رسانه گیلان ورود کرده اند و مطمئنا به مانند خودشان با آنها برخورد خواهد شد. به خاطر یک هیات ورزشی که دو سال فقط گزارش سفید داده است، معذور شده اند.‌ در بخش حقوقی که حتما کار خود را پیگیری خواهم کرد ، اما در سایر بخش ها، در همان بخش با آنها برخورد خواهد شد. چون من یک شخصیت حقوقی دارم، بعنوان مدیر کل ورزش و جوانان و یک شخصیت حقیقی بعنوان مسعود رهنما و مطمئن باشید به این افراد باج نخواهم داد.

varesh-sport.com: استان گیلان در المپیک اخیر نماینده ای نداشت. دلیلش را در چه واکاوی می کنید و آیا برای سالهای آینده برنامه ریزی کرده اید؟
ما فریبکاری نباید بکنیم ، مملکت ما از آمارسازی ضربه خورده است. یک زمانی برای برخی افتخار این بود که سارا خوش جمال فکری سهمیه المپیک گرفته است. رضا مهماندوست، مربی گیلانی در المپیک است و … اینها بدرد دکان بازار می خورد. رضا مهماندوست صومعه سرایی و همشهری من است، اما اینجا تمرین نمی کرد، اینجا کلاس نداشت. سارا خوش جمال فکری هم همینطور، احسان حدادی هم همینطور… مثلا کشتی گیر رودسری الاصلی که مدال گرفت و گفتم که اگر بعنوان یک گیلانی بیاید، به استقبال او خواهیم رفت. ۶۴ سال از مدال المپیک مرحوم نامجوی می گذرد. از آن موقع شانزده المپیک گذشته است، حساب کنید که از آن موقع تا بحال چند سهمیه المپیک داشته ایم و ببینید که آیا واقعا زیر یک درصد هست؟! پس می توان دریافت که این بحث امروز و دیروز نیست. افرادی که درباره سهمیه نداشتن گیلان در المپیک هجمه وارد می کنند، اغلب یا عده ای کوتوله سیاسی هستند که با برخی افراد مشکل دارند یا همان افراد سایت معلوم الحالی هستند که توسط غیربومی ها مدیریت می شود. نباید هر کس که از نهاد دیگری عزل می شود، بیاید در عرصه ورزش دست به قلم بشود. بروند از چند کارشناس بپرسند که برای اینکه ورزشکار المپیکی بسازیم چند سال زمان لازم است. اگر بحث دوره قبل است، در دوره قبلی المپیک ما امین قاسمی پور را داشتیم. همچنین آرمین هادی پور در رشته تکواندو تنها به علت محدودیت سهمیه به المپیک اعزام نشد یا رهبری دو بار به حریف اسراییلی خورد و از رفتن به المپیک بازماند. از دو سال و نیم اخیر هم که من وارد عرصه مدیریت شدم، در بازیهای آسیایی در رشته هایی مدال گرفتیم که تا به حال نگرفته بودیم. دوستان اینها را به حساب نمی آورند و در عوض سهمیه و مدال المپیکی مازندران را با ما مقایسه می کنند. تا زمانی که کشتی در المپیک باشد، مازندران همیشه مدال می آورد و این چیز عجیبی نیست. البته که من نسبت به خودم و هیأت های ورزشی خودنقدی دارم. قطعا عملکرد ما در هر رشته ای می تواند بهبود پیدا کند، اگر هیات های ورزشی ما سر و سامان بگیرد و سامان پیدا خواهد کرد. در مورد آن سایت هم اگر آنها چنین حرکاتی از خود بروز ندهند به خود شک خواهم کرد.‌ از همین تریبون شما اعلام می کنم به هر اندازه که ناجوانمردانه برخورد کردند به همان اندازه، جوانمردانه پاسخش را خواهند دید.

 

مصاحبه: مازیار اصغرزاده – علی رهبر

منبع: Www.Varesh-Sport.Com

وارش اسپرت – سایت خبری و تحلیلی ورزش گیلان 

(تارنمای هواداران داماش گیلان)