وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: داماش گیلان با تساوی کار خود در این نیم فصل را به اتمام رساند.

به گزارش وارش اسپرت، از هفته پانزدهم و پایانی نیم فصل رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران تیم فوتبال داماش گیلان در استادیوم باهنر کرمان مهمان تیم مس این شهر بود که این دیدار پس از نود دقیقه تلاش دو تیم با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.

 

ابتدا مس کرمان در دقیقه 68 روی یک ضربه ایستگاهی از زاویه بسته توسط ادینهو به گل نخست بازی دست یافت اما 4 دقیقه بعد داماش روی خطایی که بر روی مسعود حسن زاده اتفاق افتاد صاحب یک ضربه پنالتی شد که علیرضا نظیفکار توپ را وارد دروازه مس کرد تا این بازی به تساوی کشیده شود.

 

داماش گیلان با این امتیاز و با احتساب کسر یک امتیاز انضباطی پیش از اتمام نیم فصل با 18 امتیاز موقتا در جایگاه هشتم جدول رده بندی قرار گرفت.

 

یکشنبه دوازدهم آبان ماه نود و دو – ساعت: 15:00

گل: ادینهو دقیقه 68 (مس) – نظیف کار دقیقه 72 (داماش)

لیگ برتر ،دوره سیزدهم ، هفته پانزدهم

ورزشگاه باهنر کرمان– تماشاگر: پانصد نفر

داور: فرشید افشار – کمکها: حسن ظهیری ، بابک عباس قلیزاده

 کارت زرد: هادی سهرابی دقیقه 18،مرتضی ابراهیمی دقیقه 52 ( داماش) – محمود تیغ نورد دقیقه 23، ایان فایف دقیقه 66 ( مس)

اخراج: آرمان شهداد نژاد (دقیقه 94)

 

مس کرمان: حسن رودباریان( از دقیقه 92 آرمان شهداد نژاد)، فرهاد سالاری، شهرام گودرزی، محمود تیغ نورد، ادرلوسیانو ادینهو، سمیر بکریچ، عبدالکریم اسلامی( از دقیقه 58 احمد حسن زاده)، مصطفی شجاعی، علی رضا ابراهیمی، ایان فایف، مجتبی ترشیز

سرمربی: پرویز مظلومی

 

داماش گیلان : میلاد فراهانی، ابوذر رحیمی، مرتضی ابراهیمی، مسعود حسن زاده، علی رضا نظیف کار، هادی محمدی، مصطفی حاجتی، هادی سهرابی( از دقیقه 58 حمید خدابنده لو)، محمد مختاری، روح الله سیف الهی( از دقیقه 70 رضا الماسخاله)، سعید قدمی( رسول سروش نیا از دقیقه 77)

سرمربی: افشین ناظمی

 

*شرح بازی

 

دو تیم در حالی در ورزشگاه تقریبا خالی از تماشاگر کرمان به مصاف هم رفتند که هرکدام از این بازی به دلایلی دنبال سه امتیاز کامل بودند چرا که داماش تاکنون در تاریخ رویارویی های لیگ برتر نتوانسته مس را ببرد و مس هم البته در این فصل حتی یک برد هم نتوانسته کسب کند و این بازی آخرین شانس کرمانی ها برای پاک کردن آن خط تیره لعنتی از جدول لیگ برتر بود.

 

نیمه نخست: نیمه نخست را باید همانگونه که آمار بازی در پایان نشان داد 50 – 50 دانست، هر چند که سهم حملات کرمانی ها بیشتر از داماش بود و از شیوه بازی داماش اینگونه استنباط می شد که رشتی ها در این نیمه برای مهار حملات مس و کسب تساوی به زمین آمده بودند.

 

نیمه دوم: این نیمه از نیمه نخست تا لحظه به ثمر رسیدن دو گل داماش و مس، جذاب تر از کار درآمد که حاصلش دو گل و یک اخراج بود. فشار مسی ها در این نیمه برای رسیدن به گل بسیار بیشتر از نیمه نخست بود، اما گویی بعد از آنکه بلافاصله گل را از داماش دریافت کردند عطش هر دو تیم فروکش کرد و شاهد دو بازی کم تحرک به مانند نیمه نخست بودیم. در چند دقیقه پایانی اما حملات دو تیم فزونی گرفت که البته برای تغییر نتیجه خیلی دیر شده بود. به هر روی این تساوی نه خیلی به درد داماش خورد و نه توانست خط تیره نبردن مس را پاک نماید.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 18: سانتر از جناح چپ توسط ادینهو که به زیبایی توانست جهت بازی را به سمت راست تغییر دهد، داخل محوطه جریمه به تیغ نورد رسید که شوت سرکش او را فراهانی توانست به سختی از کنج دروازه راهی کرنر کند.

 

دقیقه 24: شوت مسعود حسن زاده توسط رودباریان به صورت ناقص دفع شد، توپ ریباندی را سیف الهی وارد دروازه مس کرد که کمک داور اعلام آفساید نمود.

 

دقیقه 26: شوت فرهاد سالاری با برخورد به مدافعان داماش با فاصله اندک راهی کرنر شد.

 

دقیقه 28: یک و دوی ادینهو با مصطفی شجاعی درون محوطه جریمه با بی دقتی ادینهو راهی آسمان شد.

 

دقیقه 38: فرار حسن زاده در عمق خط دفاعی مس تا درون محوطه هجده قدم ادامه پیدا کرد اما ضربه ی آخر او با بی دقتی با فاصله زیاد راهی اوت گردید.

 

دقیقه 46: شوت مهاجم مس توسط نظیف کار با ضربه سر از کنار دروازه داماش راهی کرنر شد.

 

دقیقه 50: شوت ادینهو با برخورد به پای مدافعان داماش بازهم از فاصله اندک راهی کرنر شد.

 

دقیقه 60: شوت مستقیم ادینهو که از روی یک ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه نواخته شد با مشت توسط فراهانی به خارج محوطه جریمه فرستاده شد.

 

دقیقه 67 شوت سیف الهی که از یک ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه نواخته می شد، راهی کرنر شد.

 

* شرح گلها

 

مس 1-0 داماش: شوت یک ضرب ادینهو که از روی یک ضربه ایستگاهی از کنج محموطه جریمه نواخته شد بدون دخالت بازیکنان مس وارد دروازه داماش شد.

 

مس 1-1 داماش: ضربه پنالتی که از روی فرار مسعود حسن زاده و خطای مدافعان مس روی او به وقوع پیوست توسط علیرضا نظیف کار در خلاف جهت رودباریان وارد دروازه مس شد.

 

*در حاشیه

 

– پیش از آغاز مسابقه حسن رودباریان دروازه بان فصل گذشته داماش به سمت نیمکت داماش گیلان رفت .

 

– داور در نیمه نخست در حالی که بیشتر از دو دقیقه وقت تلف شده اعلام کرده بود، اما این وقت را به داور چهارم اعلام نکرد، تا همه تا لحظه زدن سوت داور برای دانستن پایان بازی به انتظار بنشینند.

 

– هادی سهرابی با دریافت کارت زرد در این بازی، سه اخطاره شد و بازی بعد داماش در لیگ برتر برابر سایپا را از دست داد.

 

– در حالی که در دقیقه 92 شهداد نژاد به جای رودباریان وارد زمین شده بود، در دقیقه 94 پس از فحاشی به بازیکنان مس از سوی داور به صورت مستقیم اخراج شد تا در چهار دقیقه باقی مانده محمد تیغ نورد به جای او درون دروازه بایستد.

 

– در یک ضربه کرنری که در واپسین دقایق بازی برای داماشی ها بدست آمد در کمال تعجب هیچکدام از بازیکنان داماش بر روی توپ ارسالی روی محوطه جریمه حاضر با اثر گذاری روی توپ نشدند، گزارشگر کرمانی این صحنه را یک حرکت فیرپلی نامید!