به گزارش وارش اسپرت کنفرانس خبری باشگاه داماش گیلان عصر دیروز در دفتر این باشگاه در حضور اصحاب رسانه صورت گرفت. از مهم‌ترین اتفاقات این نشست، معرفی محمد مختاری به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال بزرگسالان داماش گیلان بود.

 

در ابتدای این کنفرانس اسماعیل شاد مدیر عامل باشگاه داماش به ایراد سخن پرداخت: یکی از فرصت‌هایی که در باشگاه داماش برای ما ایجاد شد این بود که امتیاز داماش از این تیم بنا به هر دلیلی سلب شده بود و این تیم در جدول مسابقات کشوری حضور نداشت و این هم برای هواداران پرشور داماش و هم ما که این تیم را به مانند آنها دوست داریم ناراحت کننده بود و دوست داشتیم روزی این تیم احیا شود و بتوانیم مجددا با این تیم همکاری کنیم. این فرصت ایجاد شد و ما آمدیم و در ابتدا برای برنامه کوتاه مدت تمرکزمان را روی خرید سهمیه گذاشتیم.

درست است که امتیاز خریداری شده مربوط دسته سه است و انتظارات همه ما از داماشی که در لیگ برتر حضور داشت و نایب قهرمان جام حذفی بود، خیلی بیشتر است. با این حال در سه ماه گذشته تلاش زیادی برای خرید و انتقال یک سهمیه به رشت انجام دادیم و این انتقال امتیاز به رشت کار آسانی نبود. چون همانطور که می‌دانید خود آن تیم تصمیم گیرنده برای انتقال به یک شهر یا استان نیست و انتقال آن تیم به مسائل سیاسی، اجتماعی و انتظامی آن شهر بستگی دارد و همه عوامل باید در کمیسیونی به نام کمیسیون ماده ۵ شرکت کنند و با انتقال امتیاز موافقت کنند. اتفاقا هر چقدر امتیاز آن تیم در لیگ پایین‌تر باشد، انتقالش سخت‌تر خواهد بود. چون که عوامل آن تیم و آن استان می‌گویند که لیگ سه هزینه‌ای ندارد و از عهده تیم‌داری بر خواهند آمد و به مانند لیگ دو به بالای چهار الی پنج میلیارد هزینه نیاز ندارند. به هر طریق این کار انجام شد و ما ناگزیر بودیم که اطلاع رسانی نکنیم. دقیقا در تاریخ ۷ شهریور پیش خرید این تیم انجام شد. حتی برای این خرید امتیاز به استان آذربایجان غربی نرفتیم و تمام مراحل خرید امتیاز همین جا و در همین استان انجام شد. هواداران داماش ناراحت بودند که در جریان اتفاقات قرار نمی‌گرفتند و حق داشتند. به دلیل مسائلی که ممکن است در این مملکت رخ دهد، ما هم نگران بودیم و ترجیح می‌دادیم اطلاع رسانی نکنیم.

شکر خدا به موقع این امتیاز برای فوتبال شهرمان بدست آمد و تلاشمان این است که با یک ساختارسازی، برنامه مدون و استراتژی از پیش تعیین شده در جهت ارتقای این تیم در سال اول به لیگ دو و کم کم لیگ‌های بالاتر قدم برداریم. همانطور که می‌دانید در فوتبال نمی‌توان هیچ قولی داد و نمی‌توان گفت ما حتما سال بعد لیگ دو و سال بعدتر لیگ یک هستیم. ولی از داماش این انتظار می‌رود که پله پله بالا برود و همه ما باید در این راستا، کمک کنیم. من نمیتوانم به تنهایی کاری انجام بدهم. باید همه با هم به مانند یک تیم در کنار یک تیم فنی خوب به ارتقای داماش کمک کنیم. آقای نصیری که به عنوان اسپانسر به این تیم آمد، با این که ایشان گیلانی نیستند اما شاهد بودم که تلاش زیادی انجام دادند. با این که خودشان یک شخص رسانه‌ای و فعال در روابط عمومی هستند، اما تمایل ندارند در حوزه فوتبال خودشان پاسخگو به رسانه‌ها باشند و معمولا این وظیفه را به من و دیگران محول می‌کنند و به گفته خودشان، ترجیح می‌دهند بیشتر در سایه باشند. حال ما به عنوان نماینده ایشان تلاش می‌کنیم داماش را به سرمنزل اصلی‌اش تا جایی که در توان و بضاعت‌مان باشد، با کمک شما و سایر افراد داخل استان برسانیم.

جا دارد از آقای نصیری تشکر کنم. در فصل گذشته با اینکه موفق نشدند سهمیه مرحله دوم لیگ سه را خریداری کنند، اما بازیکنان و کادر فنی شان را حفظ کردند و چهار ماه هزینه هایشان را پرداخت کردند و این فصل هم بعد از خرید امتیاز، در صدد سرمایه گذاری در این تیم هستند. موضوع بعدی که همه شما منتظرش هستید، سرمربی جدید تیم است. ما جلساتی با نفرات متعددی در استان گذاشتیم و اعتقادمان این بود مربی باید از داخل استان باشد و بضاعت فوتبالی استان مان خوب است و نباید برای لیگ سه، یک مربی از خارج استان بیاوریم. حتی اگر بیش از یک تیم در این شهر وجود داشته باشد، ما باز هم مربیان داخلی داریم که بتوانیم از آنها استفاده کنیم. در نهایت با تمام مشورت‌هایی که با افراد اهل فن انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم از آقای محمد مختاری به عنوان سرمربی داماش در فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ استفاده کنیم.

 

 

در ادامه محمد مختاری سرمربی داماش سخنان خود را بدین شکل آغاز کرد: اول از همه از آقای داریوش نصیری تشکر می‌کنم که قبول زحمت کردند و دست تیمی را که در حال نابودی بود را گرفتند و بلند کردند. این برایمان خیلی مهم بود. ما با افراد زیادی صحبت کردیم. اما خودتان بهتر می‌دانید که خیلی‌ها در این شهر فقط از دور حرف می‌زنند و وقت عمل، خیلی‌ها پا پس می‌کشند و مثل توپ، به نفر بعدی پاس می‌دهند. امیدواریم آقای نصیری در ادامه راه به حمایت هایشان ادامه بدهند تا ما بتوانیم با کمک همدیگر این تیم را به جایگاه اصلی‌اش یعنی سطح اول فوتبال کشور برسانیم. یک تشکر ویژه دوباره از آقای نصیری و همچنین آقای شاد که به بنده اعتماد کردند و مرا به عنوان سرمربی انتخاب کردند.

امیدوارم بتوانم جواب این اعتماد را به کمک تمام عوامل مجموعه داماش، حمایت‌های شما و هواداران عزیز داماش بدهم. یک تشکر خیلی ویژه از سیامک فراهانی عزیز دارم که خیلی برای این تیم زحمت کشید. موقعی که هیچ کس سراغی از این تیم نمی‌گرفت، ایشان برای زنده شدن داماش تلاش کرد و موقعی که این تیم در هیچ لیگی حضور نداشت، سرمربیگری این تیم را قبول کردند و تیم خوبی را تشکیل دادند که متاسفانه نتوانستیم در مسابقات شرکت کنیم. اگر امروز اینجا نشسته ام، از آقای فراهانی رخصت گرفته ام و مشورت‌های زیادی را در روزهای اخیر با ایشان انجام دادم و ایشان هم حمایت صد درصدی خودشان نسبت به من را اعلام کردند. درست است که خودشان امروز اینجا حضور ندارند ولی مشورت‌ها و کمک هایشان شامل حال تیم خواهد شد. امیدوارم در آینده نزدیک شاهد حضور سیامک فراهانی و افشین چاوشی عزیز در این تیم باشیم و مثل گذشته افتخار شاگردی این عزیزان را داشته باشم و همگی با هم، این تیم را به جایگاه واقعی‌اش برگردانیم.

 

پس از بیان صحبت‌های اولیه، مازیار اصغرزاده مدیر روابط عمومی داماش از خبرنگاران حاضر خواست تا پرسش‌های خود را مطرح کنند.

 

در ابتدا آقای مجرد از خبرنگار خبرگزاری ایرنا پرسید:

آقای شاد شما از هدف کوتاه مدت تیم یعنی صعود به لیگ دسته دوم صحبت کردید. آیا هدف بلند مدت شما، صعود به لیگ برتر هم هست و یا به عبارتی، مالک باشگاه توانایی داشتین تیمی در حد لیگ برتر را دارد؟

اسماعیل شاد در پاسخ گفت: ببینید بخش خصوصی در فوتبال ما در چند نوع است. برخی از آنها شرکت‌های صنعتی و تولیدی هستند و برخی دیگر در بخش خصوصی متاسفانه از رانت استفاده می‌کنند و عمر کوتاهی نیز دارند. تعدادی نیز به دلایل برنامه‌های خاص خودشان وارد فوتبال می‌شوند و استراتژی شان این است که ادامه بدهند که نگاه آقای نصیری این گونه بود. یکی از دلایلی هم که از دسته سوم شروع کردند این بود که به عقیده خودشان، می‌خواهند سال‌های بیشتری را در فوتبال بمانند و می‌خواهند از ابتدا، پایه‌ای ساخته شود. حتما اگر من در این مجموعه باشم، استراتژی بلند مدتم این است که این تیم را تا لیگ برتر رهنمون سازیم که اگر اینطور نبود، وارد این مجموعه نمی‌شدم. چون همه می‌دانید که یک زمانی همه با هم در لیگ برتر بودیم و دوباره نیز هدفمان همین است. هدف و برنامه ایشان هم در تمام این پنج ماه و در صحبت‌های تمام جلسات این بود که در نهایت این تیم را راهی لیگ برتر کنند. باید دید در ادامه شرایط چگونه پیش خواهد رفت. شما بهتر می‌دانید که به دلیل نوسانات مالی که در کشور حکم فرما است، بودجه امسال با سال بعد چقدر می‌تواند متفاوت باشد. هزینه قرارداد بازیکنان، کادر فنی و سایر هزینه‌ها را باید در نظر گرفت. ولی طبیعتا ایشان تمام تلاش‌شان را خواهند کرد. تنها هدف کوتاه مدت ما قرار گرفتن در مسابقات است. اما یکی از دیگر از اهدافی که داریم که تا به حال نتوانسته ایم در رشت انجام بدهیم و خودم به شخصه از آقای نصیری درخواست کرده ام و ایشان هم پذیرفته اند، این است که یک مجموعه و ساختار شخصی و مجزا برای داماش ایجاد کنیم. افراد می‌آیند و می‌روند. داماش، پگاه و استقلال رشت همه القاب همین تیم در این سالیان بوده اند. اما هیچ کدام از آنها الان حتی یک ساختمان یا زمین به نام خودشان ندارند. ممکن است افراد بیایند و بروند. اما هیچ گاه نمی‌توانند آن زمین را با خودشان ببرند. یکی از آرزوهای شخصی من این است که امکانات و مجموعه‌ای داشته باشیم که آن را هم باید به کمک مسؤولین استان به نام داماش بگیریم و در آنجا زمین تمرین و ساختمان اداری و به عبارتی، مجموعه‌ای در خور شان هم برای داماش داشته باشیم و هم گاهی برای کمپ تیم‌های خارج از استان یا حتی کشور از آن استفاده شود.

 

در ادامه صاحب مقصودی از خط اول پرسید:

مسلما امروز مردم رشت با دیدن تصاویر کنفرانس مطبوعاتی داماش و پیراهن‌های قدیم این تیم، دوباره هیجان زده خواهند شد و باید از باشگاه داماش بابت این ایده تشکر کرد. شاید تنها مورد نگران کننده، عدم حضور آقای نصیری در این جلسه باشد. چون ایشان با وعده‌های بزرگی آمد و حرف از لیگ‌های بالاتر زد و در نهایت سهمیه لیگ دسته سه را خریداری کرد که منجر به نگرانی هواداران داماش و رسانه‌ها شد که نکند دوباره شاهد بدقولی‌هایی از سمت مالکان تیم باشند. شما به عنوان نماینده ایشان چه قولی می‌توانید به مردم و رسانه‌ها بدهید که باشگاه در ادامه مسیرش، مجدد شاهد بدقولی مالکانش نشود؟ سوال بعدی از آقای مختاری است که می‌خواهیم بدانیم آیا اعضای کادر فنی‌اش را انتخاب کرده است؟

در این راستا مدیر عامل داماش گفت: البته که مالک باشگاه هیچ گونه قولی در مورد لیگ برتر نداده است. ما پذیرفتیم که ابتدا شروع کنیم و یک بخش خصوصی ایجاد کنیم که با برنامه و حساب و کتاب جلو برویم. سرمایه گذاران زیادی به تیم‌های استان‌مان آمده اند. اما بعد از مدتی رفتند. اما ما کمتر به دلایل‌اش پرداختیم. چون ماهایی که به قول خودمان، دلمان می‌سوزد تقصیر داریم.

وی ادامه داد: وقتی سرمایه گذاری وارد این شهر می‌شود، امثال من می‌گوییم که با شرط نگه داشتن من، تیم را واگذار می‌کنیم. خب این یک اشکال است که در سالیان گذشته در این شهر رخ داده است که اگر رخ نمی‌داد، سرمایه گذاران زیادی بودند مه دوست داشتند برند داماش و سپیدرود را در این شهر در اختیار داشته باشند. ما سعی کردیم بی سر و صدا و با نفرات کمتر شروع کنیم. چون لیگ سه نیاز به شلوغ کاری ندارد. آقای نصیری از زمان آمدنش حدود دو میلیارد برای این تیم خرج کرده است. همه ما می‌دانیم در یک سالی که امتیاز داماش توسط خودمان لغو شد، هیچ کدام از ما هیچ حرکتی انجام ندادیم. امروز مالکی آمده که می‌خواهد از لیگ سه شروع کند. در فوتبال ما، لیگ سه حکم آب باریکه را دارد و فاصله زیادی با لیگ‌های بالاتر دارد و باید به سمت بالا حرکت کنیم. به همه آنهایی که کاغذ به دستشان دادیم که ”داماش همیشه زنده است“، آن فقط یک کاغذ بود و هیچ خبر دیگری نشد. هیچ اقدام عملی توسط هیچ کس در این استان برای زنده کردن داماش انجام نشد. فقط یک نفر آمد با انجام کار عملیاتی و بدون تبلیغات برای خودش و هدفش بالا بردن تیم است‌. ما نیاز است دستش را بگیریم و تا جایی که می‌تواند برود، رهنمونش کنیم. هیچ تضمینی به هیچ کس برای ادامه راه تا لیگ برتر نخواهد بود. حتی اگر خودش بگوید. اگر من به زبان هم قول بدهم، شما باور می‌کنید. من واقعیت‌ها را به شما می‌گویم. توان تیم‌داری یک نفر در لیگ یک یا لیگ برتر به همین آسانی نیست. اگر امتیاز یک تیم لیگ یکی آن هم با در نظر گرفتن برندش، ۱۵ میلیارد است، احتمالا ۱۵ میلیارد هم هزینه تیم در فصل خواهد شد. پس هر شخصی از پس آن بر نمی‌آید. حال ما که این را می‌دانیم، باید کارگروهی تشکیل بدهیم که قدرت این مالک را افزایش دهیم و در صورت امکان، شرکایی اضافه کنیم. من نمی‌گویم ایشان نمی‌تواند. می‌گویم به آن روز هم فکر کنیم که اگر روزی استراتژی‌اش تغییر کند، ما هم بتوانیم کاری انجام بدهیم. برای همین می‌گویم که باید مجموعه و زمین و امکانات و حتی موزه‌ای برای داماش داشته باشیم و می‌خواهیم برای آن اقدام کنیم. اما در مورد تضمین، حتی اگر من هم بگویم نمی‌شود رویش حساب باز کرد. همه دیده ایم که اکثر سرمایه گذارانی که در فوتبال این مملکت ورود می‌کنند، طول عمرشان زیاد نیست. شاید اطلاعاتی که به آن شخص هنگام ورود به عرصه فوتبال داده اند، درست نبوده است.
اسماعیل شاد در ادامه افزود: ما در ابتدا به دنبال تیم ابریشم اصفهان بودیم. اما در اصفهان قانونی است که هیچ تیمی تا پنج سال حق خروج از استان را ندارد مگر اینکه یک سهمیه جایگزین به جایش بیاید و ما در هیچ لیگی نبودیم. دیگر تیم‌ها هم سوهان محمد قم و داماش ایرانیان بودند و ما با این تیم‌ها مذاکره کردیم. دغدغه شما را من هم دارم و نمی‌توان این دغدغه را به راحتی حل کرد و تضمینی هم برایش وجود ندارد. اما اگر مالک به اهداف تبلیغاتی‌اش به عنوان یک بیزینس من در این تیم برسد، چرا ادامه ندهد؟ من به خودشان گفتم که شما با هوشمندی، برندی را گرفته اید که صاحب میلیاردها تومان پول شده اید. داماش یک برند ملی است و همه ما این را می‌دانیم و این دیگر تبلیغات نیست. همه ما می‌دانیم اگر تیمی بخواهد برندسازی کند و به سطح داماش برسد، سالیان سال طول خواهد کشید. بنابراین ما باید تلاش کنیم این اعتمادسازی را برایش به وجود بیاوریم که بداند سرمایه گذاری‌اش را در جایی انجام داده که برایش برگشت خواهد داشت.

محمد مختاری سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان در خصوص پرسش خبرنگار خط اول گفت: چون در همین یکی دو روز اخیر برای مربیگری به توافق رسیده‌ایم، من با برخی از دوستانم صحبت کرده‌ام. ولی هنوز به نتیجه کامل نرسیده‌ایم.

 

در ادامه سامان بدر از حکایت گیلان پرسش خود را بدین شکل مطرح کرد:

یک سوال در مورد نگرانی‌های هواداران داماش است. چرا که قبلا هم تیم خریداری شده بود و پولش پرداخت نشده بود و شاید هنوز این نگرانی باشد که آن تیم قبلی برگردد. مردم هم نگرانند که دلیل رفتن سیامک فراهانی این است که باشگاه بودجه مالی کافی ندارد و باید در آینده نیز نگران اوضاع مالی تیم باشند. فکر می‌کنید این باشگاه توانایی مالی کافی برای ادامه دادن را دارد؟

سوال دیگر هم اینکه شما قبلا نامزد ریاست هیات فوتبال بود و با آقای الماسخاله اختلافاتی داشتید‌. آیا به نظرتان این اختلاف، تاثیری روی تیم خواهد داشت؟

اسماعیل شاد در مورد پرسش اول گفت: ضمن سلام و احترام به هواداران، دغدغه‌هایشان را کاملا درک می‌کنم. چون من خودم را هوادار می‌دانم. بهترین جایی که در فوتبال لذت می‌برم، زمانی است که به استادیوم می‌روم و در میان هواداران می‌نشینم و تشویق می‌کنم. من هم به داماش علاقه دارم و دلم برای این تیم می‌سوزد. چون که قبلا هم چهار سال در مجموعه پگاه در این تیم حضور داشته ام. اولا هرگز چنین نگرانی در مورد داماش قبلی وجود ندارد. چون که این امتیاز، آن امتیاز نیست و با هم تداخل پیدا نمی‌کنند.
پروانه‌ای که صادر شده است به نام داماش رشت است و احتمالا تبدیل شود به «داماش گیلان زمین». آن داماش قبلی که بدهکاری دارد، به ما ربطی ندارد. بعد از اینکه فدراسیون آن رای ظالمانه را در قبال آن تیم داماش و مردم گیلان صادر کرد، دیگر کسی سراغ آن تیم نرفت. قیمت تیم خریداری شده را هم کامل پرداخت کرده ایم و نهایی شده است که اگر پرداخت نمی‌کردیم و نامه اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی به استان گیلان اعلام نشده بود و موافقت هیات فوتبال آن استان و کمیسیون ماده ۵ را نمی‌گرفتیم، هرگز اعلام نمی‌کردیم. حتی هیات فوتبال گیلان هم سه روز پیش روی همان نامه‌ای که هیات فوتبال آذربایجان غربی زده بود، به کمیته مسابقات نامه زد که از این به بعد در قرعه کشی مسابقات، نام داماش به جای تیم کانیاو اشنویه بیاید.

وی در مورد پرسش دوم این خبرنگار گفت: در مورد هیات فوتبال، من یکی از نامزدهای انتخابات بودم و با توجه به مشورتی که با برخی دوستان داشتم، حس می‌کردم که باید تغییری در آنجا ایجاد شود و نامزد شدم. با آقای الماسخاله از قبل انتخابات هم دوست بودیم و همین حالا هم دوست هستیم. البته طبیعتا انتقاداتی به ایشان داشتیم و البته با ایشان در ارتباط هم هستیم و همین چند روز پیش با بنده تماس گرفتند و به ملاقات‌شان رفتم و گفتند هر کاری از دستشان بر بیاید انجام می‌دهند و به من تاکید کردند که زمان را از دست ندهم. در هر صورت هر کس روی آن صندلی بنشیند، نامش رییس هیات فوتبال است و به عنوان متولی فوتبال استان، به نفع خودش هست که در جهت کمک به تیم‌ها قدم بردارد. چرا که هر چقدر تیم‌های استانش در رده‌های بالاتری باشند، کرسی او در فوتبال کشور بالاتر خواهد بود. بنده در آن زمان یک رقیب بودم و حالا با یکدیگر دوست هستیم.

 

خبرنگار حکایت گیلان در ادامه مطرح کرد:

درخواستی که به عنوان یکی از دوستداران داماش دارم، این است که شما و مالک این تیم ناامید نشوید. چرا که این پروسه که از لیگ سه شروع می‌کنیم، ممکن است چندین سال طول بکشد. این شاید مهم‌ترین کاری است که می‌توانیم برای نگه داشتن تیم انجام بدهیم.

اسماعیل شاد در خصوص صحبت‌های این خبرنگار گفت: ما همه اهداف مشترک داریم. من هم مثل شما داماش را دوست دارم و مابقی تیم‌های گیلانی را هم دوست دارم. داماش در مقابل هر حریفی باشد، من طرفدار داماش خواهم بود. بعد به ترتیب تیم‌های رشتی در مقابل تیم‌های دیگر و بعد وقتی تیم‌های استان مانند شهرداری آستارا و چوکا در مقابل تیم‌های دیگر استان‌ها بازی کنند، من حامی تیم استانم خواهم بود. این اعتقاد شخصی من است. چون همه از نظر من گیلک هستیم. صحبت من این است که اگر قرار است ما یک تیم باشیم، اگر همه به هم کمک کنیم فقط جلو را نگاه می‌کنیم و اگر نکنیم، دیگران از ما جلو می‌زنند. هدف این است که بپذیریم مجموعه‌ای آمده و می‌خواهد شروع کند و به آن مجموعه کمک کنیم تا به جایگاه اصلی مان برسیم. من که قرار نیست به چیزی دست بیابم. همه شما باید این مصاحبه‌ها را زمانی که در لیگ برتر حضور داریم انجام بدهید و شما هم آن جایگاه را دیده‌اید. پس باید سرعت بیشتری به این داماش بدهیم تا سریع‌تر به آن جایگاه برسیم.

 

در ادامه سینا معتدل از دی اسپورت سؤالات خود را بدین شکل مطرح کرد:

سوال من این است که به طور رک و راست و خودمانی، آیا این مجموعه توانایی مالی رساندن این تیم به لیگ دسته دو، دسته یک و لیگ برتر را دارد یا دوباره باید هواداران داماش باید سرشکستگی چندین ساله شان را تحمل کنند؟

سوال دوم، ضمن تبریک به آقای محمد مختاری، علت قطع همکاری با سیامک فراهانی چه بود؟ به خصوص با وجود محبوبیت بالا نزد هواداران.

سوال سوم هم در مورد تیم بسکتبال داماش است و اگر می‌توانید در مورد آن تیم توضیح بدهید.

و سوال آخر هم از آقای مختاری دارم. شما چه مدرک مربیگری دارید و از بازیکنانی که در ‌چند ماه اخیر با داماش تمرین می‌کردند، چند نفر را می‌خواهید حفظ کنید و آیا از آنها شناخت دارید؟

اسماعیل شاد در پاسخ گفت: در مورد توان مالی پیشتر شفاف توضیح دادم و احتمالا هر چه بگویم، اضافه است.
در رابطه با بسکتبال، به مانند سپیدرود و ملوان در دسته یک، داماش هم در دسته یک تیم بسکتبال دارد. در واقع فقط یک تفاهم نامه امضا کرده ایم و هیچ هزینه‌ای از سمت ما انجام نشده است‌. در حالی که در این رابطه خیلی به ما خرده گرفتند که شما می‌توانستید پول تیم بسکتبال را برای خرید سهمیه لیگ دو استفاده کنید. اینجا باید از رییس هیات بسکتبالی تشکر کرد که می‌گوید می‌خواهد بسکتبال استان را رونق بدهد و به همین سبب از برندهای موجود در استان در این راستا استفاده کند. به نظر من دکتر رفیعی در حال انجام دادن کار بزرگی در بسکتبال هستند و در چند سال، حرکت‌های خوبی برای بسکتبال استان انجام داده اند.
وی در ادامه افزود: آقای سیامک فراهانی، دوست ما و بازیکن تیم ما بود. همه ممکن یک زمانی با هم کار کنند و در یک زمان دیگر، همکاری نکنند. آقای فراهانی در لیگ دسته یک و دسته دو کار می‌کرد و در دسته سه هم حاضر بود به خاطر داماش کار کند. مهم ترین بحثی که ما نتوانستیم با هم به توافق برسیم، نوع بودجه‌ای که باشگاه برای لیگ سه در نظر گرفته بود و تقاضای ایشان از توان باشگاه خارج بود. اگر به مدیران قبلی تیم نگاه کنید، همه آمدند و رفتند و نام داماش باقی ماند و من شاد هم باید قبول کنم که از نام داماش بالاتر نیستم. حتی در جلساتم با آقای محمد مختاری هم به ایشان گفتم که همه ما باید قبول کنیم که از باشگاه بالاتر نیستیم. خودمان را بر اساس برنامه‌های باشگاه تطبیق بدهیم. هیچ اختلاف نظری با آقای فراهانی نداشتیم‌ بدون تعارف ایشان نمی‌توانست با این مبالغی که ما برای تیم در لیگ سه در نظر گرفته بودیم با ما همکاری کند.

محمد مختاری در خصوص پرسش خبرنگار دی اسپورت گفت: ما از تیمی که پارسال داشتیم، حدود پنجاه شصت درصد بازیکنان را مدنظر داریم و غیر از آنها با چند بازیکن دیگر هم در روزهای آینده صحبت می‌کنیم. بستگی دارد که بتوانیم بازیکنان مورد نظرمان را جذب کنیم تا بتوانیم روی آنها مانور بدهیم و اگر با آن بازیکنان به توافق نرسیدیم، سراغ بازیکنان دیگر می‌رویم. مطمئنا هفت الی هشت بازیکن که بتوانند بار این مجموعه را به دوش بکشند باید به این مجموعه اضافه شوند تا بتوانیم داماش را به لیگ بالاتر برسانیم. چون داماش همواره در هر لیگی که حضور داشته، هواداران همیشه انتظار صعودش را داشتند و من هم می‌دانم وظیفه سنگینی در قبال این هواداران دارم. قولی که می‌توانم به هواداران داماش بدهم این است که با تمام وجودمان برای نام داماش بجنگیم و انشاالله که بتوانیم این تیم را به جایگاه اصلی‌اش برگردانیم. من در حال حاضر من مدرک مربیگری B را دارم و باید دید آیا اجازه مربیگری به من داده می‌شود یا خیر.

 

در این بین مازیار اصغرزاده مدیر رسانه‌ای داماش جهت شفاف‌سازی به رسانه‌ها از محمد مختاری پرسید: آیا قرار است مربی-بازیکن باشید؟

محمد مختاری گفت: در حال حاضر قصد بازی کردن ندارم. مگر شرایط خاصی به وجود بیاید و بازیکنان‌مان نتوانند در مسابقات شرکت کنند. با این حال سعی می‌کنم آمادگی ام برای بازی کردن را حفظ کنم.

 

علیرضا موید احمدی از وارش اسپرت، رسانه هواداران داماش در ادامه پرسید:

شاید مهم‌ترین سوال برای هواداران این باشد که به رغم غیر قابل پیش بینی بودن فوتبال، خواسته شما از داماش در این فصل لیگ سه چیست؟ آیا به جد برنامه صعود دارید و نفراتی که قرار است جذب شوند، در راستای صعود داماش هستند؟

اسماعیل شاد اینگونه پاسخ داد: اگر غیر از این بود، من ورود نمی‌کردم. حتی اگر در لیگ برتر هم باشیم، من نمی‌گویم که فقط یک جایگاهی در جدول لیگ برتر داشته باشیم‌. ما باید تلاشمان برای رسیدن به جمع سه تیم اول باشد که بتوانیم مثلا دهم شویم. تمام تلاش مجموعه داماش این است که امسال به لیگ دو صعود کند و در این رابطه از تمام توان موجود در استان استفاده خواهیم کرد. در صحبت‌هایمان با کادر فنی هم همین بحث را مطرح کردیم. البته هیچ وقت هم این شرط را برای کادر فنی نگذاشتیم که مثلا باید تیم را به دسته دو یا یک برسانی تا با تو قرارداد ببندم. باید همه تلاش کنیم در این چهل روز باقی مانده به مسابقات، بازیکنان مورد نظر را جذب کنیم و همه تلاشمان بر این خواهد بود که به دسته بالاتر صعود کنیم.

اسماعیل شاد در ادامه خبر از وجود احتمال حضور داماش در مرحله دوم لیگ سه داد و گفت: یک موضوع را هم مطرح کنم که تیم کانیاو اشنویه پرونده‌ای دارد که اگر به نفعش رای صادر شود، به مرحله دوم لیگ سه می‌رود. ما با این شرط امتیاز این تیم را خریدیم که در صورت صدور رای به نفع این تیم و صعودش به مرحله بعد، ما مبلغ قطعی مرحله دوم این تیم را هم طی چند چک پرداخت کنیم و مسابقات‌مان را در مرحله دوم شروع کنیم.

 

در ادامه علی رهبر نیز از وارش اسپرت پرسید:

تمرینات داماش از چه زمانی آغاز می‌شود؟ سوال دیگر اینکه آیا داماش امسال در مسابقات جام حذفی شرکت می‌کند؟

تمرینات بعد از ایام تعطیلات آغاز می‌شود. ما دیشب با اداره ورزش و جوانان در رابطه با زمین سردار جنگل مذاکره و نامه نگاری کردیم. احتمالا از چهارشنبه تست‌گیری‌ها آغاز شود و اگر زمین آماده بود، سه روز پیاپی تست خواهیم داشت.
در مورد جام حذفی در واقع با توجه به شرایطمان خیلی برنامه‌ای برای شرکت کردن در آن نداریم. این نظر خودم به عنوان مدیر مجموعه است و هنوز با دوستان صحبت نکرده ایم. در نهایت موضع رسمی از سوی روابط عمومی اعلام خواهد شد.

 

در پایان صحاحب مقصودی از حرف اول مجددا پرسید:

ما هنوز نمی‌دانیم نام دقیق این باشگاه چیست. داماش گیلان؟ داماش رشت؟ یا داماش گیلان زمین؟ همچنین آقای حاجی‌پور هم هنوز پروانه تیم قبلی داماش را دارد؟ آیا ایشان هنوز می‌تواند آن تیم را احیا کند؟
در راستای این پرسش اسماعیل شاد مدیر عامل داماش گفت: در حال حاضر نامی که ثبت شده است، داماش رشت است و از آنجایی که داماش از قدیم به عنوان داماش گیلان شناخته می‌شد و ما نمی‌توانیم دنباله روی آن تیم داماش گیلان باشیم، نام داماش گیلان زمین را در نظر داریم.
ایشان پروانه دارند. ما به دنبال ثبت هستیم. پروانه چیزی است که از سوی اداره ورزش و جوانان صادر می‌شود و اعتبارش یک ساله است و اگر تمدید نشود، از درجه اعتبار ساقط است. حتی اگر تمدید هم بکند، هیچ تاثیری رو ما نخواهد داشت. در حال حاضر هم هیچکس برندی به نام داماش در گیلان ثبت نکرده است.

مازیار اصغرزاده در ادامه صحبت‌های مدیر عامل اضافه کرد: نکته‌ای که نیاز به توضیح دارد، این است که ما تنها نام ثبتی‌مان داماش رشت خواهد بود و در تمام اطلاع رسانی‌ها از نام داماش گیلان استفاده خواهیم کرد و از شما رسانه‌های محترم نیز این درخواست را داریم که به خواست هواداران داماش، از نام داماش گیلان استفاده کنید. فقط در نامه نگاری‌های اداری از نام داماش رشت استفاده می‌شود. خبر دیگر اینکه طی روزهای آینده پیج رسمی سابق باشگاه در اختیار ما قرار خواهد گرفت و پیج فعلی احتمالا برای کانون هواداران استفاده خواهد شد. در نهایت قطعا در آینده نه چندان دور بحث کانون هواداران را پیش خواهیم برد. به مانند گذشته که دوران آقای شاد در پگاه، این تیم نخستین تیمی بود که کارت هواداری صادر کرد، در داماش نیز این موضوع دوباره پیگیری خواهد شد و اساسنامه‌اش نیز تهیه شده است و مقدمات ثبت نام آغاز خواهد شد تا در ادامه، مجمع عمومی شکل بگیرد.

شما می‌توانید خلاصه ویدیویی این کنفرانس خبری را از اینجا در یوتیوب وارش اسپرت مشاهده کنید.