وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : بخش دوم از مصاحبه اختصاصی و تفصیلی وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان با امید هرندی سرمربی جدید داماش را بدون هیچ مقدمه ای در ادامه خواهید خواند …

 

varesh-sport.com : در مصاحبه ای که حدود یک سال پیش با شما داشتیم، عنوان کردید که آقای عابدینی باید از مشاوران بزرگ تری استفاده کند . نمی خواستیم اسمی ببریم ولی به نظر می رسد منظور شما آقای عبدالله مرغوب است! هنوز هم چنین طرز تفکری دارید؟

ببینید یک وقت است شما از قیافه یک شخص مثل من یا مرغوب خوشتان نمی آید و دوست ندارید آن شخص در آن جایگاه باشد اما من می خواهم از همگی خواهش کنم که به رزومه یا کارنامه آن شخصیت نگاه بکنند نه تیپ و یا چهره شان!

یکی از کارنامه های ایشان این است که توانسته به عنوان مربی قهرمان آموزشگاه های جهان شود، کدام مربی را می شناسید که چنین افتخاری داشته باشد؟ یکی دیگر این است که ایشان با فجر قدس رشت و با دست خالی توانست چندین بار این تیم را به لیگ بالاتر برساند، چند نفر می توانند؟ نکته دیگری که در کارنامه ایشان وجود دارد همین بازیکنانی هستند که در اسکلت تیم فعلی داماش حضور دارند و دیگر بازیکنانی که خیلی تعدادشان زیاد است که به عنوان مثال مهدوی ، نظیف کار ، حاجتی ، حمید غفاری ای که در هر چهار تیم مطرح استان بازی کرده است و…. از این جمله اند.

 

متن کامل بخش دوم مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت با امید هرندی در ادامه مطلب

به فرض من این را می گویم که از قیافه او خوشم نمی آید اما آیا باید رزومه او را نفی کنم و برعلیه اش سم پاشی کنم؟!

اما شما این را بنویسید که بجاست از هر فرد در جای مناسب به خودش استفاده شود ولی ایشان به نوعی در این تیم شده اند آچار فرانسه..! هرجا که گیری بوده است او را جلو انداخته اند و همین مسئله است که مشکل ساز شده است . من اصلا طرفداری ایشان را نمی کنم و به محیط بیرونی و خارج از فوتبال ایشان کاری ندارم و نمی دانم اما با توجه به رزومه معتقدم از ایشان اگر در جای خودش استفاده شود بهترین بهره وری را دارد .

 

varesh-sport.com : اگر یادتان باشد در مصاحبه قبل راجع به لیدرها با شما صحبت کرده بودیم و به نوعی شما با لیدرها مخالف بودید. هنوز هم به این مسئله اعتقاد دارید؟

بله کاملا همینطور است ، البته منظور من این نبوده است که اصلا لیدرها نباشند . برای سازماندهی تماشاگران باید لیدرها حضور داشته باشند و قاعدتا هم لیدرها از طرف باشگاه هستند و اوامر باشگاه را دنبال خواهند کرد اما صحبت من این هست که لیدرها سعی نکنند همیشه خط را پیاده کنند و باید یک جاهایی لیدرها بگذارند که تماشاگر خودش خط بدهد و خود را کنار بکشد وگرنه که سازماندهی باید در همه چیز یک باشگاه اعم از بخش مالی ، مدیریتی ، مربی ، بازیکن ، تماشاگر و… وجود داشته باشد . تنها جایی را که نباید سازماندهی کرد همین سایت شماست! اگر قرار باشد سایت شما هم بخواهد با یک سازماندهی خاص کار کند که دیگر فایده ای ندارد…

شما بخواهید با یک خط و بسته کار کنید و به عنوان مثال همه بگویند به به امید هرندی آقاست ، انسان خوبی است و…! این دیگر فایده ای برای من یا تیم این شهر نخواهد داشت… باید نقد وجود داشته باشد .

وقتی من انتخاب شدم و کلی کامنت مخالف و یا موافق سرازیر شد نشان می دهد که چقدر برای تیم این شهر ارزش قائل هستند، چقدر سرمربی و من مهم بوده ایم و دیده شده ایم که این قدر نظرات مخالف ، موافق و یا نقد وجود داشته است و می توانیم از همین نقدها به آن چیزی که می خواهیم دست پیدا کنیم و در نتیجه تیم خوبتری را تشکیل دهیم .
من به تمامی کسانی که از این شهر حمایت می کنند و کسانی که به سایت شما می آیند و همه مسائل را دنبال می کنند علاقه دارم و حتما این را بنویسید که حتما مرا و تیمشان را نقد کنند ، پیشنهاد بدهند انتقاد کنند ..اما البته انصاف را هم رعایت کنند. انتقاد منصفانه خیلی می تواند به ما کمک کند . می خواهم همیشه من را عضوی از سایت خودتان بدانید .

 

varesh-sport.com : شما از کی کار را با تیم شروع خواهید  کرد؟

به من باشد از همین فردا. اما گفتم باید با مهندس عابدینی صحبت کنم و ببینم که ایشان چه شرایطی دارند و شرایط باشگاه هم باید معلوم شود که انشالله ظرف روزهای آینده بیشتر قضایا روشن خواهد شد . به هر حال باید باشگاه به یک وضع مشخصی برسد که با بازیکنان بشود بهتر و با دست و بال باز تر صحبت کرد که فعلا تمام بار این مسائل هم به روی دوش مهندس عابدینی است .

 

varesh-sport.com : از مهندس عابدینی در طول فصل چه انتظاراتی دارید؟

اولین انتظارم این است که از من در طول فصل حمایت لازم را داشته باشم که می دانم اینکار را خواهد کرد و شک ندارم . دوم اینکه دست ما را باز بگذارد تا ما هم بتوانیم آن انتظاراتی که مردم از ما دارند را بر آورده کنیم .

 

هرندی سرمربی داماش

 

varesh-sport.com : متاسفانه برخی از خبرنگارهای گیلانی در گذشته نشان داده اند که با نوشته هایشان سعی در تخریب تیم دارند . به طور کل انتظار شما از روزنامه نگاران و خبرنگاران چیست؟

فکر می کنم با سعه صدر و با همکاری روزنامه نگارانی که درک بالایی دارند و همینطور با جلساتی که در طول سال می گذاریم ، قضایا را بیشتر برایشان روشن کنیم . ما باید سعی کنیم کسی را دفع نکنیم…حتی اگر دشمن مان باشد!

هر کسی را که اصلا من می گویم ندانسته مطالبی را می نویسد که به ضرر باشگاه است؛ آنها را بخواهیم و قضایا را بشکافیم و روشن کنیم و اینگونه است که چهره بهتری از باشگاه دیده خواهد شد . اگر بخواهیم دسته بندی کنیم و بگویم این بله و آن نه و این خوب است آن بد درست نیست.

 

varesh-sport.com : یک سوال خارج از مبحث و حاشیه ای بپرسیم که در مورد فامیلی شما صحبت هایی وجود دارد…

سه چهار سال قبل که پدرم در قید حیات بود در منزل بودم که شخصی به من زنگ زد گفت آقای امید هرندی ما مدت ها بود که دنبال شما بودیم و با کلی دردسر بالاخره توانستیم که شماره شما را از طریق فدراسیون بیرون بیاوریم… گفتم برای چه دنبال من بودید؟! گفتند ما اهل هرند که شهری مابین اصفهان و یزد است هستیم و داریم رزومه تمامی شخصیت های معروف و هرندی های اصفهان را در می آوریم و در یک کتاب جمع آوری می کنیم. خندیدم و گفتم من که اهل آنجا نیستم و برای رشتم. ما دائم به خاطر شغل پدر در حال انتقال بودیم؛ یک زمانی پدرم در آن شهر به عنوان یکی از مدیران فعالیت داشت ، که شناسنامه های ما در یک آتش سوزی سوخت و به پیشنهاد یکی از مدیران بالادست پدرم در آنجا فامیلی را به هرندی تغییر دادیم وگرنه فامیلی اصلی من که در ادامه اسم فامیل آمده است چیز دیگری بوده است . آن فرد به من گفت که مهم نیست و اگر اجازه بدهید نام و رزومه شما را در این کتابی که فکر می کنم الان دیگر چاپ شده است قید کنیم ؛ خدا بیامرز پدرم این مسئله را که شنید با لحن بسیار تندی با من حرف زد و تلفنم را قطع کرد و من هم به آن فرد گفتم که بی خیال ما شوید ( با خنده) .

واقعا این تعصب به شهرشان که می آمدند و تا این حد ریز می شدند و می خواستند چنین کتابی را تدوین کنند می ستودم .

 

امید هرندی

 

varesh-sport.com : و اما نظر شما در مورد وارش اسپرت…؟

سایت بسیار عالی و خوبی است . از همان یک سال پیش که با شما صحبت کردم متوجه شدم که شما فوتبال را به خوبی می شناسید و میفهمید و شاید می دانستید که یک روزی ممکن است امید هرندی سرمربی این تیم شود ! باز هم لازم است تاکید کنم که ممکن است کاربران جوان سایت شما از انتقاد امید هرندی ناراحت شوند اما من هرگز از نقد و انتقاد ناراحت نمی شوم و خیلی دوست دارم اگر شرایط فراهم شد با هماهنگی مهندس عابدینی هر یکی ، دو ماه جلساتی را با منتخبی از کاربران رسمی سایت شما داشته باشیم تا رو در رو هم حرف ها و پیشنهاداتشان را بگویند . من مثل یک کاغذ سفید هستم اما انتقادها را به دل نمی گیرم بلکه به فکر می گیرم که ببینم چیست. 

 

varesh-sport.com : نظر شما در خصوص نسل جدید هواداران چیست؟

هواداران داماش امسال بسیار خوب بودند و هیچ وقت داماش را حتی در شرایطی که خوب نتیجه نمی گرفت تنها نگذاشتند و بسیار پرشور و متعصب از تیم خود حمایت کردند . شدیدا اعتقاد دارم که  فوتبالیست های رشتی و هواداران از باشعورترین و با فکر ترین ها هستند اما بگذارید یک چیزی را بگویم … من معتقدم که ما در کارهای خوب ، حتی از دشمنانمان هم که شده باید الگو بگیریم!

 

varesh-sport.com : در پایان چه صحبتی با هواداران داماش گیلان که رفته رفته می رود به غیر از رشت در کل استان به محبوبیت برسد دارید؟

در پسوند اسم ملوان ، بندر انزلی را می بینیم  اما از اسم داماش هم مشخص است که داماش متعلق به کل گیلان و متعلق به همه هواداران در استان و به خصوص شهر رشت است چون در این شهر بازی می کند .

من فقط می خواهم یک در خواست از هواداران داشته باشم و آن هم این است که صبر داشته باشند . شما می بینید که سپاهان سه سال پی در پی است که قهرمان می شود و چندین سالی است که آن بالاست و سهمیه آسیایی می گیرد. سپاهان 50 سال است که تیم دارد اما چرا الان است که آن بالاست و کسی هم نمی تواند آنها را پایین بکشد؟ چون مدتها کارهای زیربنایی کردند و الان مزد آن را می گیرند . ممکن است ما الان برویم و به هر بازیکن یک میلیارد بدهیم و بهترین بازیکن ها بیایند با تیم ما قرارداد یک ساله ببندند … من امسال می آیم این تیم را قهرمان ایران می کنم اما آیا تضمینی وجود دارد که این بازیکنان سال آینده در این تیم حضور داشته باشند؟

این که من می گویم صبر نه اینکه ما خدای نکرده ببازیم و تماشاگران را دعوت به صبر کنیم، نه! این صبر را من هم ندارم اما حرف من این است که آنها بیایند روند تیم ما و صحبت های ما را چه در تمرینات، در سایت شما و سایت های دیگر ، رسانه ها و… دنبال کنند و فقط در زمان مسابقات ما نیایند تا بهتر مراحل و روند تیم را از هر نظر زیرنظر داشته باشند .
آن وقت ببینید چطور نه پنج بازیکن مثل نظیف کار ، ابراهیمی ، مهدوی ،حاجتی ، آبشک و…  مطرح می شوند بلکه ده ها بازیکن به فوتبال گیلان از شهرهای مختلف به غیر از رشت مثل خمام ، سنگر، شاقاجی ، شفت ، صومعه سرا و… به این فوتبال تحویل داده می شود .

تیم هایی بوده اند که جرقه ای داشته اند و موفقیت هایی را بدست آوردند اما من به شما قول می دهم اگر سه سال فرصت داده شود تیمی ساخته می شود که همیشه بتواند سهمیه بگیرد نه اینکه موفقیت مقطعی بدست بیاورد . 

 

پایان

 

مصاحبه : مهرداد – مازیار

 

پس از واردکردن نظر خود در کادر پائین منتظر تائید مدیریت باشید و در صورتی که کامنت خود را مشاهده نکردید اینجا کلیک کنید