وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان: پس از برکناری امید هرندی از سرمربیگری داماش،ابهامات زیادی حول محور مدیریت باشگاه داماش گیلان به وجود آمد. در همین راستا گفتگویی با مدیرعامل داماش گیلان انجام  شد . مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان با امیر عابدینی مدیرعامل باشگاه داماش که علاوه بر حواشی چند روز اخیر داماش، به احتمال پیوستن علی کریمی به این تیم اشاره می کند را در ادامه می خوانید :

 

varesh-sport.com : این روزها هواداران داماش در دنیای مجازی انتقادات زیادی را مطرح می کنند . نظر شما در مورد انتقادات وارده که نوک پیکان انتقاد هواداران هم به سوی شخص شما می باشد چیست ؟

انتقادات را می خوانم و به خوبی آگاه هستم در دل این جوانان چه می گذرد و از این انتقادها استقبال می کنم . اظهار نظر هوادار یک امر طبیعی است و برای هواداری که به تیمش تعصب دارد این حق را قائل می شوم که به این تصمیم واکنش نشان دهد.

 

متن کامل گفتگو در ادامه مطلب

varesh-sport.com : در مورد بحث های مطرح شده و مدیریتی باشگاه در برنامه نود هیچ حرفی نزدید و این جای سوال دارد…

من ابتدا در مورد مسائل مالی که در برنامه نود مطرح شده بود توضیحاتی بدهم . آقای قویدل تا به امروز 4.5 میلیارد تومان برای خرید امتیاز تیم به قوه قضائیه پرداخت کرده است. در مرحله ی بعد 300 میلیون به صورت نقدی برای هزینه تیم از قبیل بدهی به هتل ها، بدهی به اتوبوسرانی، غذا ، محل تمرین ، تیم های پایه و … پرداخت کردند.

400 میلیون تومان به بچه های تیم چک دادیم که پرداخت شد. 600 میلیون تومان هم قسمت دیگری از قرار داد بازیکنان است که به آن ها چک داده شده است که در تاریخ 31/6/1391 پرداخت خواهد شد .تا به اکنون حدود 25 درصد قرار داد کل بازیکنان را پرداخت کردیم.حداکثر تا دو هفته دیگر هم بخشی دیگر از قرار داد بازیکنان پرداخت خواهد شد.

در ضمن آقای قویدل البسه تیم را خودشان با قیمت 170 هزار دلار تهیه کردند و تحویل باشگاه دادند.در این مدت من هیچ گونه دریافتی از حساب باشگاه نداشتم، چون تا پول بچه های تیم به آن ها پرداخت نشود من هیچ گونه مبلغی دریافت نمی کنم . مطلع هستید در سال قبل برای سرپا نگه داشتن تیم، مبلغ زیادی از جیب شخصی هزینه کردم.بازیکنان تیم هم به خوبی می دانند که اگر من پولی داشته باشم حتما به آن ها پرداخت می کنم که اگر چنین چیزی نبود امسال با ما قرار داد نمی بستند.

 

varesh-sport.com : اما مبلغ پرداختی کم نیست؟ چرا به صورت قطره چکانی قرار داد بازیکنان را پرداخت می کنید؟!

ما طبق برنامه ریزی ، 40 درصد قرارداد بازیکنان را تا پایان نیم فصل و 40 درصد دیگر را هم تا پایان نیم فصل دوم پرداخت خواهیم کرد…

 

varesh-sport.com : اما آقای هدایتی در ملوان در ابتدای فصل 40 درصد را پرداخت کرد…!

هدایتی برای خرید ملوان پولی پرداخت نکرد و ملوان را مجانی تحویل ایشان دادند، ولی آقای قویدل فقط 4.5 میلیارد تومن برای خرید امتیاز باشگاه پرداخت کردند و این شرایط را باید در نظر بگیرید…

 

varesh-sport.com : بدهی های فصل قبل چه شد؟ آیا درست است مالک باشگاه از پرداخت آن ها سرباز زده است؟!

بدهی های فصل قبل ما حدود 5 میلیارد تومان بود که با توجه به بعضی پرداختی ها و توافق ها به 2.5 میلیارد تومان کاهش یافت. آقای قویدل 1.5 میلیارد تومن را تقبل کردند.

 

varesh-sport.com : پس آن یک میلیارد باقیمانده چه می شود؟!

تامین می کنم…!

 

varesh-sport.com : ولی می گویند همه بازیکنان هم قسمتی از قرار داد فصل قبل خود را بخشیده اند ، صحت ندارد؟

چه کسی گفته؟هیچ کس نبخشیده است! ما طبق قانون و دقایق بازی به بازیکنان پول دادیم.بازیکنی مثل محمدرضا مهدوی 100 درصد پول خود را دریافت کرد، بازیکنی مثل نظیف کار 95 درصد قرار داد خود را دریافت کرد و بازیکنی هم داشتیم که فقط دو بازی برای ما انجام داد که من طبق قانون،مبلغ قرار دادش را کامل نمی دهم.

 

varesh-sport.com : جداسازی بازیکنان برای جرایم در نظر گرفته بازی با فجرخود انتقاداتی داشته؛ بر چه اساسی بوده است؟!

محمدرضا مهدوی با 30 سال سن 6.2 کیلیومتر در این بازی دویده است ولی هادی سهرابی جوان که انرژی بیشتری دارد فقط 2.7 کیلومتر دویده است. بهنام افشه یک استپ اشتباه کرد که همان تبدیل به ضد حمله شده است.

اما میلاد فراهانی را تشویق کردم،چون با توجه به اینکه شش گل خورده بود ولی تا لحظه ی آخر تلاش کرد و حتی زانوی خود را جلوی پای حریف قرار می داد.

ما در نیمه اول چهار گل دریافت کردیم،که بعد یکی از مدافعان ما پای خود را گرفت و دیگر وارد زمین نشد و هادی محمدی در نیمه دوم زوج علیرضا نظیف کار در خط دفاعی شد و با توجه به وضع آشفته تیمی، کمتر گل خوردند.

 

varesh-sport.com : همه منتظر بودند تا بعد از صحبت های امید هرندی ، صحبت های شما را هم بشنوند. این سکوت شما سوال برانگیز بود…!

نمی خواستم در برنامه پربیننده نود تخریبش کنم.یک سری مطالب را در سایت شما با هواداران داماش در میان می گذارم، چون نمی خواهم نگاه جامعه فوتبالی به اَمید هرندی  بد شود . امیر عابدینی را همه می شناسند!

در اذهان عمومی نخواستم تخریبش کنم چون مسائل شهر و استان برای من مهم است. چون من قبل از این برنامه می خواستم باز هم از او استفاده کنم،همان طور که مهدی تارتار را تخریب نکردم و ابتدای فصل در درود مشغول شد. اکنون امید هرندی برود و به خودش نمره بدهد و برای مثال اگر از ده ، نمره چهار به خودش داد باید تلاش کند تا بیاید بالاتر و اصلا در این بین به مدیریت من نمره یک بدهد .

 

varesh-sport.com : اما ایشان ابزاری در دست نداشت…

همه شاهند من در اوج بی پولی و انحلال بازیکن های زیادی فرستادم ولی ایشان خیلی ها را قبول نکردند و از همان جناحی که اصرار داشتیم ضربه خوردیم…

 

varesh-sport.com : منظورتان دفاع چپ است؟

بله…چرا سیدعلی حسینی را خود آقایان نخواستند و به من گفتند به اون نیازی نداریم و او را به تیم دیگری انتقال دهید؟ آیا حسینی به درد ما نمی خورد؟همه مشاهده کردند مهدی کیانی را باید در دفاع چپ استفاده کنیم تا سه گل از همان جناح دریافت کنیم!

 

varesh-sport.com : چرا تیم را در این مدت به اردو آماده سازی نبردید؟

من چند اردوی داخلی را پیشنهاد کردم ولی ایشان به دلایل خاص قبول نکردند!

 

varesh-sport.com : امید هرندی،دلیل مخالفت با اردوی اردبیل را سرد بودن هوا اعلام کردند…

اردوی کردان هم هوا سرد بود؟ این ها بهانه بود و نمی خواهم خیلی چیزها را بگویم…(از ما خواستند تا باقی صحبتهایی که گفتند را ننویسیم)

 

varesh-sport.com : اما مورد بعدی دخالت شما در ترکیب تیم بود، دلیل این دخالت ها چه بود؟!

آقای هرندی هیچ وقت با ورود آنالیزور موافق نبود با اینکه بارها پیشنهاد دادم…اما در مورد سوال شما باید بگویم؛ اگر به ایشان بگویم دفاع چپ ضعیف است دخالت محسوب می شود؟ چه طور ایشان با یک قرار داد 300 میلیونی خود را همه کارِ تیم می دانند؟

من تا به حال این چیزها را نگفتم،من سال 1997 ساکرشن آمریکا را نوشته ام ، بازیکن تیم ملی و پرسپولیس بوده ام،ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده داشتم و … بعد حق مشورت دادن در مورد فوتبال و تیم تحت مدیریتم را ندارم و به ایشان برخورده است؟

به ایشان بگوئید آیا قبل از عقد قرار داد به ایشان پیغام داده بودم که اگر من مشکلی در تیم ببینم بازگو می کنم؟ پس چرا آن موقع قبول کرد؟

 

varesh-sport.com : آیا این ادعا را رد می کنید که با مشخص شدن مالک باشگاه ، شما در فکر تغییر سرمربی بودید؟!

وقتی آقای قویدل امتیاز داماش را خرید اصلا در جریان نبود چه کسی سرمربی داماش است و از قبل با یک گزینه ی خارجی به توافق رسیده بود.ولی من در جلسه ای که این مربی خارجی هم حضور داشت به آقای قویدل گفتم هرندی باید به کارش ادامه دهد و من از ایشان حمایت می کنم و اگر می خواهید به تیم کمک شود باید کادر فنی را تقویت کنید که به همین دلیل دارکو را اضافه کردیم و اینکه هرندی از دارکو هیچ استفاده ای نکرد،مقوله ای جداگانه است.

 

varesh-sport.com : از پرسپولیس خبر می رسد ، رویانیان با علی کریمی به مشکل خورده است و در صورت ادامه دار شدن این اختلافات او را کنار می گذارد. شایعاتی وجود دارد که این بازیکن گیلانی الاصل به داماش می پیوندد. تائید می کنید؟!

بحث علی کریمی هنوز جدی نشده است.اما در مورد جذب کریمی باید توضیح بدهم که من با رویانیان تعامل خوبی دارم و اگر ما نیاز به تقویت داشته باشیم مسلما ایشان به ما کمک می کند و بلعکس…

 

varesh-sport.com : و حرف پایانی شما با هواداران داماش در شهرباران و سرتاسر گیلان…

رشت و داماش بر هرندی و عابدینی اولویت دارند و اشخاص در این تیم مادام العمر ماندگار نیستند ولی فوتبال شهرباران و گیلان باید ماندگار باشد،پس حفاظت ما و هواداران از این تیم باید از همه چیز مهم تر باشد…

حرمت کسانی مثل قویدل که برایمان تلاش می کنند را باید نگه داشت.چه کسی است که نداند فوتبال در آمدی ندارد و فقط ضرر شامل حال مالکین داماش می کند؟

فقط مو را نگاه نکنید،چون پشتش پیچش مو است. من وقتی از دعوای هرندی و نجفی با خبر شدم دیگر متوجه شدم مشکل تیم من تاکتیکی نیست. به همین دلیل قبل از بازی سکوت کردم تا روحیه بازیکنان تیم بهم نریزد.

انسان ها را با یک تصمیم زیر سوال نبریم!

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید