سید علی محمدی مدافع سال های دور سپیدرود، استقلال شهرداری و منتخب گیلان همیشه یکی از بهترین های تیم خود بوده است و سالیان زیادی هم است که در عرصه مربیگری تیم های پایه فوتبال شهرباران فعالیت می کند. با این مقدمه مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان با سیدعلی محمدی ، سرمربی کنونی تیم نوجوانان داماش را در ادامه می خوانید…

 

varesh-sport.com : از خودتان و بیوگرافی ورزشی خود بگوئید…

سید علی محمدی هستم ، متولد 1337 در شهر رشت. حدودا بیست سال فوتبال بازی کرده ام و 12 سال هم  است که کار مربیگری را انجام می دهم . در این دوازده سال ، سابقه مربی گری تیم های پایه پگاه و دیگر تیم های رشت را دارم و اکنون هم سرمربی تیم نوجوانان داماش گیلان هستم .

 

varesh-sport.com : در دوران بازیگری خودتان در چه تیم هایی حضور داشتید؟

حدود پانزده سال در تیم سپیدرود حضور داشتم که 10 سال از آن را کاپیتان سپیدرود بودم . در منتخب گیلان و استقلال شهرداری هم سابقه حضور دارم .

 

متن کامل گفتگو در ادامه مطلب

 

varesh-sport.com : با کدام تیم و در چند سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کردید؟

سال 77 در سن چهل سالگی ودر تیم استقلال شهرداری رشت که آقای فرهاد کاظمی هم سرمربی این تیم بود، از فوتبال خداحافظی کردم.

 

varesh-sport.com : خاطره انگیزترین لحظه ورزشی تان؟

با منتخب گیلان بود که توانستیم به مقام دوم کشور برسیم . در آن تیم شادروان سیروس قایقران،رسول حقدوست، مهرداد هوشنگی و … حضور داشتند و بعد از آن هم به تیم ملی دعوت شدم.

 

varesh-sport.com : و تلخ ترین …

همین چند روز پیش بود که یکی از بازیکنان تیم نوجوانان فوت کرد ؛ هرگز نمی توانم فراموش کنم و هرلحظه که پام را داخل زمین میگذارم یاد آن بچه می افتم که دیگر در میان ما نیست…چند هفته ای با ما بود و واقعا استعداد خوبی داشت . شانس خوبی برای انتخابی تیم ملی داشت اما متاسفانه عجل فرصت نداد… اینجا لازم می دانم از مسئولین باشگاه هم تشکر داشته باشم که نهایت همکاری را داشتند و با خانواده آن عزیز هم در خاکسپاری همراه بودند. واقعا تلخترین لحظه زندگی ام بود و هیچ وقت نمی توانم فراموش کنم.

 

سید علی محمدی

 

varesh-sport.com : آقای محمدی در دوران بازیگری خودتان بیشترین مبلغی که دریافت کرده بودید چقدر بود؟!

دوران فوتبال ما عشق و علاقه به فوتبال بود و در واقع شیدا بودیم! در آن زمان علاوه بر اینکه پول زیادی نمی گرفتیم ، مقداری را هم که می گرفتیم بین بچه ها تقسیم می کردیم. الان پول وارد شده و به همان نسبت هم بی تفاوت تر شدند و قبل از هرچیزی به فکر سلامتی خودشان هستند تا این راه درآمد را از دست ندهند. البته نمی خواهم با این حرف به شخصیت بازیکنان توهین شود چون خیلی ها هم هستند که با تمام وجود فوتبال می کنند و افرادی هستند که اهدافشان بالاتر از پول است.

 

varesh-sport.com : پست بازی شما چه بود؟

من سعی کرده ام در تمام نقاط زمین بازی کنم و الان هم که سرمربی تیم هستم معتقدم بازیکنان باید در تمام نقاط زمین توانایی بازی داشته باشند. فوتبالم را با پست مهاجم شروع کردم و بعد هافبک شدم و سرانجام هم به عنوان یک دفاع پوشش برای تیم شهرم به میدان رفتم .

 

varesh-sport.com : شرایط نوجوانان داماش برای این فصل چه طور است؟

من معتقدم این تیم را باید به قهرمانی برسانم،چون یا کاری را شروع نمی کنم و یا اگر ورود کنم نقطه بالا را در نظر می گیرم. این توانایی در وجود بچه ها هست و باید همت کنند تا به هدفمان برسیم… اگر تا به اکنون نرسیدیم باشگاه بستر را فراهم نکرده است ولی اکنون این بستر فراهم شده و نهایت همکاری را با ما انجام می دهند و تمام سعیم را می کنم تا حداقل به عنوان چهارتیم اول ایران باشیم .

 

varesh-sport.com : در منتخب گیلان هم سابقه حضور دارید، هالی از لطف نیست که خاطره ای از این تیم هم برای ما بگوئید…

یکی از بهترین خاطرات من بر می گردد به سال 1364؛ یادم است آن سال مسابقه ای را با منتخب خوزستان در دمای 51 درجه اهواز داشتیم که خوشبختانه توانستیم با وجود آن گرمای طاقت فرسا با دو گل اهوازی ها را شکست دهیم. گل های ما را هم حمیدرضا منصوری و محمد احمدزاده به ثمر رساندند .

 

varesh-sport.com : الگوی ورزشی شما…

در زمان بازیگری خودم ، سبک بازی ماتیوس را خیلی می پسندیدم و اکنون هم به سبک بازی ژاوی علاقه ی خاصی دارم چون بیشتر پاس می دهد و کمتر دریبل می کند و سعی می کند بیشتر در اختیار تیم باشد.

 

varesh-sport.com : بهترین همبازی های شما چه کسانی بودند؟

نمی توانم از یک نفر نام ببرم چون در دوران حضور من در منتخب گیلان در همه پست ها اسطوره هایی داشتیم … برای مثال جاوید جهانگیری ، سیروس قایقران ، رسول حقدوست و … همه و همه بزرگانی بودند که می توانستند نتیجه یک بازی را تعیین کنند. به همین دلیل فکر می کنم اگر اسم شخص خاصی را نبرم بهتر است .

 

سید علی محمدی ، پیشکسوت فوتبال رشت

 

varesh-sport.com : نظر شما در مورد شرایط تیم بزرگسالان داماش امسال چیست؟

با توجه به شرایطی که سال گذشته پیش آمده بود باشگاه به خوبی توانست مشکلات را مدیریت کند و حس می کنم روز به روز بهتر می شویم .

از لحاظ فنی تمام بازیکنان ضعف هایی دارند و باید کار کنند تا آن ضعف ها را پوشش دهند . باید سعی کنیم کار دفاع تیمی را بهتر کنیم تا این ضعف را برطرف کنیم. در فوتبال وقتی توپ از دست دادی باید در کمترین زمان ممکن به حالت دفاعی برگردی و اگر برنگردی برتری عددی حریف بیشتر می شود و ضربه می خوری. من نظرم این است که بر روی آمادگی جسمانی بچه ها بیشتر کار شود تا بتوانند کار گروهی را بهتر انجام دهند، در این صورت مطمئنا موفق تر خواهند بود .

 

varesh-sport.com : در پایان اگر حرفی باقی مانده است بفرمائید…

از تمام هواداران گیلانی که از این تیم حمایت می کنند تشکر می کنم چون با حمایت آن هاست که بازیکنان انگیزه می گیرند و باعث موفقیت تیم خودشان می شوند. مطمئنا موفقیت تیم های بزرگسالان باعث می شود تا به تیم های پایه توجه بیشتری شود و به مرور زمان از تیم های پایه هم بازیکنان خوبی پرورش بیابند و به تیم بزرگسالان برسند.
جا دارد اینجا از آقای نریمان افشاریان،مدیرعامل سابق پگاه که پایه گذار تیم های پایه در این شهر بود تشکر کنم چون در واقع ایشان بذر فوتبال پایه را در این شهر ریختند؛ همچنین از تلاش هایی که مسئولین باشگاه برای این تیم می کنند نیز جای قدردانی و تشکر دارد.

 

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید