وی سابقه بازی در تیم های سطح اول فوتبال کشور نظیر: استقلال رشت ، پارس خودرو تهران ، فجر شهید سپاسی شیراز ، پاس تهران ، استقلال اهواز ، عقاب تهران ، استقلال دزفول و شیرین فراز را در کارنامه بازیگری خود دارد. این پیشکسوت فوتبال گیلان با توجه به علاقه ای که به مربیگری داشت بلافاصله پس از خداحافظی اش از فوتبال زیر نظر امیر عابدینی و به عنوان دستیار مارکار آقاجانیان در داماش درود مشغول به کار شد.

 

وی یک سال هم در تربیت یزد در کنار داوود مهابادی کار کرد تا اینکه سال گذشته در داماش گیلان حضور پیدا کرد. مازیار ربیعی فر در برهه ای هم عضو تیم ملی جوانان و امید ایران هم بوده است. در ادامه ی مصاحبه های سریالی وارش اسپرت با پیشکسوتان فوتبال رشت به سراغ مازیار ربیعی فر رفتیم و مصاحبه خود را هم با توجه به بحث این روزهای ترانسفر علیرضا جهانبخش از ترانسفرش به فوتبال اروپا آغاز کردیم…

 

متن مصاحبه در ادامه مطلب


varesh-sport.com : چطور شد که به فوتبال یونان ترانسفر شدید؟

با استقلال شهرداری قرارداد داشتم و از طرفی هم در تیم ملی امید بودم و در مسابقات آسیایی شرکت کرده بودیم که پیشنهادی از تیم اوگالوی یونان به من داده شد. استقلال شهرداری برای صدور رضایت نامه من 15 میلیون دریافت کرد که قسمت زیادی از مبلغ قرار داد من بود. این انتقال باعث شد من نام تیم استقلال شهرداری رشت را در اروپا به ثبت برسانم.آن سال من به همراه فراز فاطمی به یونان رفتیم و علیرضا منصوریان هم آنجا بود. آن زمان فوتبال ایران لژیونرهای کمی داشت و من این افتخار را داشتم آن برهه در اروپا بازی کنم. قرار دادم با اگالو چهارساله بود اما من یک سال در آنجا بازی کردم و بعداز یک سال برگشتم.

 

varesh-sport.com : به نظر می رسد رفتن جهانبخش به عنوان چندمین بازیکنی که از این تیم به اروپا ترانسفر می شود تقریبا قطعی شده است ، نظر شما که سابقه حضور در اروپا را دارید در مورد این انتقال چیست؟

جهانبخش هم به لحاظ شخصیت اجتماعی و هم شخصیت بازیکنی در سطح بالایی است و اگر در انتخاب کشور و تیمش دقت کند مطمئنا می تواند موفق شود.

 

varesh-sport.com : به نظر شما ظرفیت فوتبال این شهر قدرت ترانسفرهای بیشتر را هم دارد؟

اگر راستش را بخواهید فوتبال اروپا بیشتر بازیکنانی می خواهد که در خط جلو بازی می کنند و به نظر من در حال حاضر پتانسیل چندانی برای ترانسفر نداریم.

 

مازیار ربیعی فر ، مربی داماش گیلان، اوگالو یونان

 

varesh-sport.com : در زمان بازیگری خود در کدام پست بازی می کردید؟

پست اصلی من دفاع چپ و هافبک چپ بود ولی در زمان حضور امیر فلعه نویی در استقلال اهواز در چهار پست دفاع چپ ، دفاع راست ، هافبک چپ و هافبک راست بازی می کردم.

 

varesh-sport.com : چرا فوتبال رشت در چند سال اخیر در پست دفاع چپ مشکل داشته است؟

بیشتر به این دلیل است که کلا چپ پا زیاد نداریم ولی الان نسبت به سال های قبل بهتر شده است. به نظر من تیم های رشتی باید در استعداد یابی بیشتر فعالیت کنند چون مطمئنا می توانیم نیازهای خودمان را تامین کنیم.

 

varesh-sport.com : بهترین خاطره ورزشی شما؟

بهترین خاطره من صعود با فجرسپاسی به لیگ یک سابق(لیگ برتر فعلی) است که لازم می دانم همین جا از سردار مرادی مدیرعامل آن زمان فجرسپاسی و سرهنگ جعفری تشکر کنم.

 

varesh-sport.com : چه طور شد که به جرگه ی مربیگری وارد شدید؟

وقتی از فوتبال خداحافظی کردم آقای مارکار آقاجانیان با توجه به شناختی که نسبت به من داشت از من خواست تا به عنوان دستیار ایشان در داماش درود مشغول به کار شوم و بدین ترتیب پس از موافقت مهندس عابدینی اولین تجربه مربیگری ام را از مجموعه باشگاه داماش آغاز کردم. الان هم مدرک B آسیا را دارم و به امید خدا تا چند وقت دیگر هم می روم A آسیا را می گیرم.

 

مازیار ربیعی فر ، باشگاه اوگالوی یونان

 

varesh-sport.com : سقف آرزوهای شما در عرصه مربیگری چیست؟

هرکسی دوست دارد به رده های بالا برسد ولی من با رویاهایم زندگی نمی کنم بلکه با توانایی های زندگی می کنم و امیدوارم خدا به من کمک کند تا به درجه های خوبی برسم.

 

varesh-sport.com : برخی از منتقدین کادرفنی داماش که بیرون نشسته اند ، معتقدند که کادرفنی داماش دوست ندارند از این حد بالاتر بروند و در مسائل فنی هم نقش بسزایی را در تیم ایفا نمی کنند ، نظر شما چیست؟

من خودم را می گویم ؛ مازیار ربیعی فر مربیگری خود را از خارج استان شروع کرد و بعد از چند سال به تیم شهرش برگشت، پس این حرف درست نیست. من عاشق پیشرفت هستم و دوست ندارم در یک حد معین بمانم…

 

varesh-sport.com : یعنی اگر یک تیم لیگ یکی به شما پیشنهاد بدهد ، می روید؟!

حتی اگر یک تیم لیگ دویی هم به من پیشنهاد بدهد با مشورت دوستانم شاید بروم.

 

مازیار ربیعی فر ، مربی داماش گیلان ، پیشکسوت رشت

 

varesh-sport.com : ما در ابتدای فصل گلچینی از بهترین بازیکنان امیدمان را به تیم بزرگسالان تزریق کردیم ولی در طول فصل چندان استفاده ای از آنها نداشتیم و در نقل و انتقالات نیم فصل هم آن ها را راهی داماش تهران و چوکای تالش کردیم …

ما از محمد دادرسی و سعید مرتضوی استفاده کردیم ولی به دلیل شرایط سختی که تیم ما داشت نتوانستیم در ادامه راه از آن ها استفاده کنیم. ببینید به نظر من اگر یک تیم “ب” داشته باشیم می توانیم در پروش بازیکنان نقش به سزایی داشته باشیم ، حتی اگر این تیم “ب” در لیگ استان باشد بازیکنان امید می توانند یک سال به آن تیم بروند و تجربه ای کسب کنند و سپس به تیم بزرگسالان تزریق شوند.

 

varesh-sport.com : و حرف پایانی شما به زبان شیرین گیلکی؟

به عنوان ایته بازیکن رشتی که سال های سال از تیم می شهر دور بوم، خائم بگم که مهم اَنه که اَ شهر با حمایت گیلک زبانان تیم بِداره و از تومام هواداران بابت حمایتی که از خوشانِ تیم حیمایت کونید تشکر کونم و امیدوار ایسم بتانیم اشانه محبتانَ جبران بوکونیم.

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید