varesh-sport.com : آقای دینورزاده ضمن عرض خسته نباشید نظرتون رو در خصوص بازی هفته چهارم با تراکتورسازی رو بفرمائید.

من فکر میکنم تیم ما روز به روز داره از لحاظ هماهنگی و تاکتیکی بهتر میشه. تیم تراکتور یکی از تیم های خوب امسال لیگ هست و به نظر من میتونه جز تیم های بالای جدول بشه اما قصد داشتیم در کنار یک بازی خوب نتیجه رو هم از آن خودمون بکنیم که این اتفاق تا دقایق پایانی هم برای ما رقم خورده بود ولی متاسفانه بر روی دو اشتباه میشه گفت بچه گانه نتیجه رو از دست دادیم که خب این هم از شرایط و خاصیت های فوتبال هست و ما حتی در دقایق پایانی هم فرصت های خوبی رو داشتیم که نتونستیم از اون استفاده کنیم اما روی هم رفته من فکر میکنم تیم ما خوب بازی کرد، و اینکه به نظر من و نه از نظر عام ،یه نفراتی بودند که میتونستند بهتر از این بازی کنند که نکردند!

 

varesh-sport.com : چرا وقتی داماش در خارج از خونه بازی داره مثل بازی با سپاسی و یا اینکه از حریف خودش در بازی جلو میفته مثل نیمه دوم همین بازی تفکرات تدافعی به خودش میگیره؟

در مورد بازی با سپاسی اجازه بدید من یه مسئله ای رو عنوان کنم . شما در شهر رشتی زندگی میکنید که 12 متر از سطح دریا پایین تر هست و وقتی میریم به شیراز که بیش از 1600 متر از سطح دریا بالاتر هست شرایط تنفسی برای بازیکنان تیم یک مقدار سخت میشه و ما از این قضیه آگاهی داشتیم . در نیمه اول تیم خیلی خوب بازی کرد و نتیجه هم گرفت و شاید یکی دو تا گل دیگه هم میتونستیم به ثمر برسونیم اما فکرش رو نمیکردیم که در نیمه دوم چنین فشاری بروی بچه ها بیاد و نتونند عملکرد خوبی رو از خودشون نشون بدن کما اینکه تعویض های ما هم بی ارتباط به بازی بچه ها نبود و ما هم چاره ای نداشتیم جز اینکه منتظر باشیم تا اون ها از حملات خسته بشند و خوشبختانه ترفند ما گرفت و با تعویض ها دوباره تونستیم بازی رو از آن خودمون بکنیم و توی 10 دقیقه آخر رو توپ های که میفرستادیم شانس های گل خوبی هم داشتیم . برنامه به این شکل بود اما اینکه بخواهیم دفاع کنیم، آن هم دفاع صرف هرگز به این شکل نبوده بلکه مجبور شدیم که اینطور بشیم.

اما در مورد تیم تراکتور شما از این تیم و تیم های آقای قلعه نوعی تا حالا بازی مستقیم ندیده بودید اما این تیم در نیمه دوم اینکار رو انجام داد . بازی از دقیقه هفتاد کاملا در دست تیم ما بود و اگر اون دو تا اتفاق بچه گانه برای ما اتفاق نمی افتاد شاید اگر چند ساعت دیگر هم بازی میکردیم گلی رو دریافت نمیکردیم و ما هم از حمله هایی که انجام دادیم به گل دست پیدا میکردیم . شاید هر چندهزار بار یه چنین اتفاقی بیفته که برای ما افتاد … هنوز در شک اون اتفاق بودیم که متاسفانه یه اتفاق بد دیگه هم از سمت راست ما بوقوع پیوست و یه پنالتی به تیم حریف دادیم.

 

من اصلا به شرایط داوری کاری ندارم اما خیلی برام جالب بود که اونجا بلافاصله اعلام پنالتی کرد ولی در نیمه اول اون پنالتی محرز بر روی جهانگیر عسگری رو نادیده گرفت که شاید اگر میگرفت به این وضع پیش نمی رفت. ان شالله کارشناسان در مورد این بتونند قضاوت کنند.

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب..

 

varesh-sport.com : شما تو یه قسمت از حرف هاتون گفتید که شیراز ارتفاعش بالاست حالا من میخوام یه چیزی رو خدمتون عرض کنم! تقریبا تمامی شهرهایی که لیگ برتر در اون برگزار میشه ارتفاعی بالاتر از سطح دریا دارند پس یعنی ما باید اینطور نتیجه بگیریم که توی تمام بازیها خارج از خونه ما به این شکل بازی میکنیم؟!

به هر حال مشکل ارتفاع مشکلی هست که برای تمام تیم های شمالی وجود داره … حالا یک شهری مثل شیراز ارتفاعش خیلی بالاست و ما مجبور هستیم تلاشمون رو خیلی مضاعف کنیم و یک شهر دیگری ارتفاعش کمتر هست که در اونجا با یه ترفندهایی میتونیم بهتر بازی کنیم وگرنه ما هر گز برای تدافعی بازی کردن به داخل زمین نمیریم.

 

varesh-sport.com : چرا تیم بعد از گلی که دریافت کرد سراسیمه و بدون برنامه کار میکرد و انگار تحت تاثیر بازی و جو قرار گرفته بودند؟

متاسفانه بعضی از بچه های ما تحت تاثیر جو قرار گرفته بودند و نتونسته بودند بازی خودشون رو نشون بدن و من روی این قضیه دارم کار میکنم که بچه ها رو با این جو عادت بدم تا کارشون رو بتونند راحت انجام بدن.

 

varesh-sport.com : آقای دینورزاده امروز خیلی سعی داریم که برخلاف مصاحبه های گذشته از انتقادات هواداران با شما حرف بزنیم . اما در مورد ترکیب تیم و بعضی از بازیکنان اگر بخوایم صحبت بکنیم میشه از محمد غلامی حرف زد که هنوز آنطور که باید و شاید خوب بازی نکرده ویا درمورد جهانگیر عسگری که فکر نکنم پست اصلیش مهاجم باشه و بعد در یک بازی به عنوان تک مهاجم به جای غلامی ازش استفاده شد…آیا ما مهاجم دیگه ای نداریم برای این مواقع؟

چرا مهاجم داریم اما ما جهانگیر عسگری رو به عنوان هافبک مهاجم جذب کردیم. ما 34 بازی قراره توی لیگ انجام بدیم و ترکیب خودمون رو تو این چند بازی تقریبا پیدا کردیم و باید کمی با شرایط بازی ها پیش بریم تا با توجه به بازی از بازیکن مورد نظرمون استفاده کنیم.

متاسفانه محمد غلامی تا الان جواب نداده و اگر بخواد به این شکل بازی بکنه ممکنه جاش به افراد دیگه ای برسه …
رسانه ها سعی داشتن با با نام بردن از تیم ما به عنوان یک تیم پرستاره برامون حاشیه بسازند.من به شما میگم که این بازیکنان اومدن اینجا تا بزرگ بشن و اگر نتونستند جاشون رو به یکی دیگه میدن.

 

varesh-sport.com : غلامی خودش میگه که دوست نداره تک مهاجم باشه و دلش میخواد یه مهاجم دیگه هم کنارش بازی کنه و شاید به همین دلیل هست که غلامی اون بازیکن سابق نیست…

غلامی یه اشتباهی کرد و یه مصاحبه ای رو انجام داد و خودش از من عذرخواهی کرد و ما هم توضیحاتی رو که بهش دادیم متوجه شد که داره اشتباه فکر میکنه. الان تمام تیم های دنیا در آغاز با یک مهاجم بازی میکنند… شما نگاه کنید بارسلونا شروع کارش یک مهاجم بازی میکنه و بعد 3-3-4 بازی میکنه . وقتی که جهانگیر میاد بغلش یا میلاد میاد در کنارش پس نشون میده که کنارش بازیکن هست . اون موقع که غلامی مصاحبه کرد عصبی بود و بعدش هم اومد عذرخواهی کرد و تو روزنامه هم تکذیب کرد.

 

 

varesh-sport.com : همه این انتظار رو داشتند که افشین چاوشی تو این بازی حضور داشته باشه و تو این سیستم فعلی تیم فکر میکنم افشین میتونست پشت مهاجم نوک بازی کنه، چرا ازش استفاده نشد و در دقایق پایانی  به بازی اومد؟

ما میخواستیم که افشین به این بازی برسه و در نهایت هم رسید به مسابقه منتهی توی آخرین تمرین ، تمرین شادابی رو از خودش نشون نداد و از خودش هم خیلی شفاف پرسیدم که در چه حد آماده ای و چقدر میتونی بازی کنی که گفت من نهایتا 45دقیقه میتونم بازی کنم . ما هم قصد داشتیم برای نیمه دوم ازش استفاده کنیم منتهی چون بازی در دست تیم ما بود و نتیجه هم بر وفق مراد این تصمیم شد که در 15-20 دقیقه آخر ازش استفاده کنیم که یه مقدار جا بیفته و دوباره مصدومیتش تشدید نشه که برای بازی های بعدتر هم افشین رو داشته باشیم . البته ما فرزاد محمدی رو هم توی خط حمله داریم.

 

varesh-sport.com : البته فکر کنم 10 دقیقه بازی کرد نه 20 دقیقه..

آره ولی 10-15 دقیقه بحرانی و وقتی که بهش نیاز داشتیم . البته به نظر من اگر تو شرایط مناسبی وارد زمین نشد و شاید اگر شرایط به این شکل پیش نمی رفت شاید افشین هم بهتر میتونست خودش رو نشون بده .

 

varesh-sport.com : اگر افشین چاوشی در ترکیب ثابت قرار بگیره کجا دقیقا بازی میکنه؟

یا مهاجم یا پشت مهاجم بازی میکنه..

 

varesh-sport.com : وقتی میگید مهاجم یعنی امکان داره غلامی نباشه و افشین به جاش بازی کنه؟

نه اینجوری اسم بازیکن نیارید که غلامی یا افشین یا…

یا دو مهاجم بازی میکنند یا یک بازیکن پشت مهاجم نوک .

 

varesh-sport.com : من فکر نکنم تا حالا ما با دو مهاجم بازی کرده باشیم ، تا جایی که ذهنم یاری میکنه ما پارسال هم با تک مهاجم بازی میکردیم و یک مهاجم هم پشت سرش بازی میکرده و البته چون نتیجه میگرفتیم کسی هم به این قضیه اشاره نداشته ..

درسته.. اما ببینید ما با 4-5 بازیکن حمله میکنیم ولس تو یه بازی که فشار میاد به هر حال نوع تاکتیک ها هم فرق میکنه . ما نگاه میکنیم به تیم مقابلمون که چطور بازی میکنه ، چه تیمیه و طبق همون سیستممون رو میچینیم. ما تو بازی با تراکتور چند تا سیستم عوض کردیم شما از اون بالا چطور دیدید؟

 

varesh-sport.com : خب حرفتون صحیح، اما خیلی از هواداران دوست دارند که توی بازی داخل خونه تیم با دو مهاجم مکمل بازی کنه..

خوبه ؛ اما شما باید ببینی تیم مقابلتون چه تیمیه آخه..

 

varesh-sport.com : محمد مختاری چند سال هست که داره برای این تیم بازی میکنه و هواداران داماش همواره بازیهای خوبی رو ازش شاهد بودن و از طرفی آلوز اشتباهات بدی مخصوصا در دو بازی با استقلال و سپاسی انجام داد چرا از مختاری استفاده نمیشه…

من در این مورد فقط باید بگم محمد مختاری آماده نیست و شما مطمئن باش اگر آماده بود در ترکیب قرار می گرفت، بهتره بیشتر در این مورد نگم و شما خودتون بازی داماش و پاس رشت رو نگاه کنید…( همزمان با این صحبت سوت آغاز این بازی دوستانه زده شد که متاسفانه به دلیل مشغله نتوانستیم بیش از 30 دقیقه از بازی را تماشا کنیم )

 

varesh-sport.com : محمدی تو این بازی روی گل ها مقصر بود و اشتباهات بدی رو کرد، حالا اگر خدای نکرده باز هم بخواد به این اشتباهات ادامه بده اونوقت چه کسی دروازه بان دومه؟

یا میلاد فراهانی یا بهنام لایقی فر.. هرکدوم آماده تر بودند

 

varesh-sport.com : بعد فکر نمیکنید این دو بازیکن به مطمئنی یک دروازه بان جایگزین نیستند؟ میلاد فراهانی توی بازیهای دوستانه نشان داد که آنقدرها مطمئن نیست..

اگر واقعا نیاز باشه از این بازیکنان استفاده میکنم، البته من فکر میکنم محمدی با این اشتباه به خودش اومده باشه و دیگه این اشتباهات رو تکرار نکنه . به هر حال ما این بازیکن رو به عنوان یه بازیکن بسیار تاثیر گذار آوردیم ولی اگر خدا نکرده به اون مرحله برسه که بخواد اشتباهات رو تکرار کنه باید به دیگران هم فرصت داد دیگه…

 

varesh-sport.com : در مورد تعویض ها خیلی ها معتقدند که شما تعویض های تکراری دارید و انتقادات زیادی از نوع تعویض هایتان مطرح میشود

ببینید یه وقت هایی یه بازیکن دیگه تواناییش رو نداره که توی اون بازی خوب بازی کنه و شاید از لحاظ بدنی دیگه بدنش جواب نده. یه وقتایی هم هست که شاید از دید شما اون بازیکن خوب بازی کنه با یه سری حرکات اما اون چیزی رو که ما از لحاظ تاکتیکی ازش خواسته بودیم رو پیاده نکنه .. ما تعویض هامون رو متناسب با پتانسیل و مهره ای که داریم انجام میدیم.

 

varesh-sport.com : حالا یه سوالی که امیدوارم ناراحت نشید. برنامه 90 یه تصویری نشون داد که با لب خونی یه چیزایی رو شاید یه جورایی به خیلی ها ثابت کرد..

بعد چی بود این؟!!

 

varesh-sport.com : با کی تعویض کنم!

حالا ای کاش فیلم رو می آوردید تا بهتون نشون بدم که آقای فردوسی پور اون فیلم رو چطور درست کرده و یک ملت رو به بیراهه برده… کسی نمیتونه از روی نیمکت بلند شه.. اون آقایی که بلند شد ، آقای میثم علی پور فیزیوتراپ تیم بود که ازش پرسیدم میتونه یا نمیتونه میخوام تعویض کنم اون بازیکن مصدومم رو نه اینکه اینطوری… از این مسائل شما مطمئن باشید.

 

varesh-sport.com : آقای عابدینی قبلا گفته بود که اگر نیاز باشه دخالت میکنم

نه ببینید پس اگر یادتون باشه آقای عابدینی قبلا یه مصاحبه دیگه هم کرده بود که گفته بود من تا سال 75 تو کار مربی دخالت میکردم ولی از وقتی که آقای پروین رو آوردم تو کار مربی دخالت نکردم .در مورد من هم قبلا مصاحبه کرده …

 

varesh-sport.com : الان بعد از هفته چهارم ما 4 امتیاز بدست آوردیم، یه نقل قول از آقای عابدینی داریم که گفتند من روند کارم به شکلی هست که مربی از 5 بازی اگر 7 امتیاز بدست نیاورد برکنار میکنم ؛ فکر میکنید در مورد شما چطور عمل بشه؟

ایشون مصاحبه کردند و گفتند که در سال های گذشته به این شکل عمل کرده اما برای امسال و برنامه ریزی هایی که انجام شده به این شکل عمل نمیکنند. ایشون شرایط بازیها رو میدونند؛ ما بیشتر بازیهای سختمون تو هفته های اول بوده و مدیرعامل متوجه این هست . ما الان بازی با سایپا یا سپاهان رو رد کنیم بعد تیم هایی مثل نفت و راه آهن و …میاد که ما دیگه میایم 3-4-3 بازی میکنیم یا 3-3-4 ، دیگه اینطور نیست که همش تک مهاجم بازی کنیم و ایشون اینور قضیه رو هم میدونند.

ما الان سعی میکنیم امتیازات رو در حد ممکن به دست بیاریم تا تیم روحیه اش رو داشته باشه که وقتی خوب جا افتاد اونوقت بازی های راحت تری رو هم در پیش داریم و تیم رو غلطک میفته . اگر الان ما بیام و 2-4-4 بازی کنیم و بازیها رو واگذار کنیم و بعد ببازیم اونوقت چه فایده ای داره؟ هم تماشاگر ناراحت میشه و هم اینکه تیم سازمان خودش رو از دست میده.

 

 

 

 

 

 

 

 

مصاحبه : مهرداد – مازیار