varesh-sport.com : در سایت باشگاه خبر دادید که تعداد زیادی از بازیکنان با باشگاه به توافق رسیده اند… چطور چنین اتفاقی افتاده است در حالی که هنوز پولی در بساط نداریم؟

این را شما باید از بچه ها بپرسید ! من فکر می کنم صداقت بچه ها بوده است که به فکر تیم فوتبال شهرشان هستند و اینکه به آقای عابدینی و این مجموعه اعتماد دارند …

البته آنها هم شرایط سختی را دارند چون پارسال درصد قابل توجهی از پولشان را دریافت نکرده اند . شما شاید بگویید فلانی دارد 300 میلیون می گیرد، خب آن شخص بر اساس 300 میلیون برنامه ریزی کرده است … من نوعی بر اساس 500 هزار تومان حقوقم برنامه ریزی می کنم یا یک دکتر براساس ماهی 4 میلیونش اما وقتی که به مشکل بخوریم مشکل آن شخص بیشتر از من می شود . نهایتا من یک چک داده ام 100 هزارتومان است اما آن شخص 100 میلیون چک می دهد …

بچه ها آمدند و حاضر شدند که 25 درصد از قرارداد سال گذشته خودشان را نگیرند که فکر می کنم همین مبلغی نزدیک به یک میلیارد تومان می شود. 4-5 بازیکنی که رفته اند یعنی غلامی ، میلاد زنیدپور ، محمد محمدی ، جهانگیر عسگری  در حدود 50 درصد از پولشان را نگرفته اند…

 

متن کامل بخش دوم و پایانی مصاحبه را در ادامه مطلب بخوانید

varesh-sport.com : میلاد زنیدپور و جهانگیر عسگری که به خاطر رضایتنامه پول را نگرفتند اما غلامی بر چه اساسی؟

ایشون هم پول را نخواستند و با همه تسویه حساب کردیم … البته عباس آقایی هم هست که ایشان هم جزو همین لیست هستند .

ما الان یکی از باشگاه هایی هستیم که خیلی راحت می توانیم یارگیری کنیم چون اصلا مشکل شکایتی نداریم در حالی که خیلی از تیم ها با این مشکل مواجه هستند!

 

varesh-sport.com : کمیته انضباطی گفته است تا باشگاه ها جرایم خود را پرداخت نکنند نمی توانند قرارداد ثبت کنند. مثل اینکه این قضیه به داماش هم مرتبط شده است …

آن ها خودشان جرایم را از حسابمان کسر می کنند…

 

varesh-sport.com : یک انتقادی که وجود دارد این است که چرا داماش نسبت به جرایم زیاد واکنش نشان نمی داده در حالی که خیلی از باشگاه ها با توجه به رفتارهای تماشاگرانشان باید چندین برابر داماش در طول فصل جریمه می شدند اما هرگز چنین اتفاقی برای آنها نمی افتاد…

یک وقت است که ما حرف می زنیم و یک وقتی هم عمل… این که ما بیاییم مصاحبه بکنیم که جواب به کمیته انضباطی نیست! کمیته انضباطی روالی را دارد و اگر جریمه ای صورت بگیرد ما باید مبلغی را واریز و درخواست کمیته استیناف بکنیم. ما اکثر این مراحل را انجام میدهیم اما آن را به طور مرتب اعلام نمی کنیم . اگر باشگاه داماش جریمه شود و من مثلا مصاحبه کنم آقای کمیته انضباطی چرا جریمه کرده ای ، آیا از جریمه ما کسر می شود یا بخشیده می شود؟

 

varesh-sport.com : ولی مطمئنا جو رسانه ای روی آرا بی تاثیر نیست که در این مورد می توان تماشاگران برخی تیم ها مثل تراکتورسازی را مثال زد…

ما بهترین تماشاگران ایران را داریم و این را مطمئنم. من در اکثر شهرها که رفته ام ، توهین های زیادی را دیدم مگر اینکه آن تیم تماشاگر نداشته باشد. می توانم به جرات بگویم میانگین شعارهای نامتعارف در رشت از تمامی استادیوم ها کمتر است و برعکس آن چیزی است که ناظرین و یا کمیته انضباطی می گویند . به عنوان مثال در بازی با ذوب آهن ما اصلا شعار بدی نداشتیم و حتی آقای ابراهیم زاده می آیند و تشکر می کنند اما ما جریمه میشویم یا بازی با صبا آقای ویسی به خاطر تشویق تماشاگران باز تشکر دارند وما جریمه می شویم . شاید گاهی این حجو و حیای تماشاگران رشتی یا ما باعث شده که بر علیه ما تصمیم گیری شود و این را من قبول دارم اما بارها آقای عابدینی رفته اند به فدارسیون و بیشترین اعتراض ها را از خود نشان داده اند یا در مصاحبه هایشان با روزنامه ها گفته اند که نسبت به تماشاگر رشتی ناجوانمردانه سخت گیری می شود . اما مشکل اینجاست که وقتی یک ناظر به اینجا می آید از قبل و از سوی بعضی ها به او می گویند که فلان شعار به گیلکی این معنی را می دهد و این فرد را آماده می کنند که بیاید و جریمه کند !

 

varesh-sport.com : تست بازیکنان به چه شکل انجام گرفت؟

تست بازیکنان با اعلام قبلی به دلیل امکانات جانبی تنها طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه توسط امید هرندی و دیگر اعضای کادر فنی برگزار شد و افرادی برگزیده شده اند که من کاملا در جریان چند و چون افراد انتخابی نیستم . در این بین تعداد زیادی از رشت و شهرهای مختلف استان زنگ زدند که دوست دارند در این طرح استعدادیابی و تست شرکت کنند . ما این مسئله را با کادرفنی در میان گذاشتیم و آنها موافقت کردند تا اگر شرایط فراهم شد یک روز دیگر هم در بین تمرینات تیمی برای این مسئله در نظر بگیرند .از همین رو کسانی که علاقمند هستند می توانند همه روزه از ساعت 10 تا 12 صبح با شماره 6614946 روابط عمومی باشگاه ، تماس بگیرند و اطلاعات خود را بدهند. البته لازم می دانم که تاکید کنم قول صد در صدی نمی دهیم اما اگر شرایط فراهم شد حتما این تست توسط کادر فنی برگزار خواهد شد .

 

varesh-sport.com : در مورد دعوت از بازیکنان امید چه صحبتی دارید؟

برخی از هواداران سوال داشتند که چرا مثلا فلانی به تیم بزرگسال نیامد … ببینید شش نفر از بازیکنان تیم امید به تیم بزرگسالان دعوت شده اند که این شش بازیکن کسانی بودند که در سه بازی مرحله نهایی و دو بازی دوستانه ای که با تیم بزرگسالان داماش انجام دادند توسط کادرفنی فصل گذشته ما انتخاب شدند . این انتخاب نیز به این شکل بوده که 5 فیلم بازی را هم کادرفنی سابق، هم کادرفنی تیم های پایه داماش در تهران و هم خود مهندس عابدینی مورد بازدید قرار دادند و این افراد را انتخاب کردند… انتخاب این افراد هرگز به این معنی نیست که بقیه انتخاب نشدند ، بلکه بدین معنی است که شرایط آنها مساعدتر دیده شده است .

از آنجایی آقای امید هرندی خودش بچه همین شهر است مطئنا در تمرینات امید شرکت خواهد کرد و اگر اشخاص بهتر و با استعدادی را دیدند آنها را جایگزین یا به تیم بزرگسالان دعوت می کنند . در واقع این افراد با توجه به شرایط شان که بیشتر مورد تائید قرار گرفته در حال حاضر به تیم بزرگسالان دعوت شده اند .

 

varesh-sport.com : خب بعضی ها ممکن است سال آینده شرایط تیم امید را رد می کنند …

بازیکنی که شرایط امید را رد کند و بالای 23 سال باشد دیگر جزو سهمیه بزرگسال محسوب می شود . شما باید اینطور در نظر بگیرید که آیا آن بازیکن با پر کردن یک سهمیه می تواند جای حسین ابراهیمی یا رضا مهدوی را در لیست پر کند؟ درست است که می گویند بومی سازی اما توجه داشته باشید که باید روی بازیکن 17-18 ساله ای سرمایه گذاری شود که بیاید در کنار بزرگسالان و به عنوان مثال رضا مهدوی کسب تجربه کند که بعد از اینکه رضا مهدوی رفت بتواند سال ها بازی کند .. اگر قرار باشد یک سهمیه پرشود تا کسب تجربه صورت بگیرد آنوقت آن بازیکن که باید 3-4 سال بعد خودش هم برود چه فایده می تواند برای فوتبال رشت داشته باشد؟

 

varesh-sport.com : تست تیم های پایه که انجام می گیرد؟

ما منتظر هستیم که تکلیف تیم بزرگسالان مشخص شود تا پس از آن کادر و مربیان تیم های پایه را تعئین کنیم و از آنجایی که در این راستا تلفن های بیشماری به دفتر باشگاه می شود از مردم و هواداران درخواست داریم که در این مورد به باشگاه زنگ نزنند تا ما بعد از مشخص شدن تکلیف باشگاه رسما از سوی رسانه ها و جراید اعلام کنیم .

 

varesh-sport.com : در مصاحبه ای که به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در یکی از سایت های وابسته به تیم ملوان کار شده است آقای استاندار از تیم داماش به عنوان تیم دوم استان اسم برده است ! نظر شما چیست؟ البته این را هم اضافه کنیم که ما هرچقدر این خبرگزاری را بالا و پائین کردیم چنین خبری را ندیدیم!

من متن این مصاحبه را خوانده ام و باید بگویم سه مورد وجود دارد که می تواند در این خصوص مطرح شود . اول تاریخچه است که اگر این مورد باشد شاید صحبت آقای استاندار درست باشد . مورد دوم برمی گردد به رتبه تیم در جدول سال گذشته که از این نظر داماش تیم اول است چون ما هفتم شدیم و ملوان پانزدهم … مسئله سوم مرکز استان بودن و شهرستان بودن است که باز هم در اینجا ما اول هستیم … اما اگر آقای استاندار دوست دارند که بدانند تیم اول و دوم استان کدامند می توانند یک افکار سنجی بگذارند ؛ یک نظرسنجی بگذارند ببینند کدام تیم هوادار بیشتری را دارد !
روی هم رفته من فکر می کنم آقای استاندار بهتر می توانستند این مسئله را عنوان کنند هر چند ازنظر من با جمیع جهات ما تیم اول استان به شمار می رویم.

 

 

varesh-sport.com : قضیه بازدید AFC به کجا انجامید؟

هر بازدید شامل دو مرحله است که یکی مربوط به باشگاه می شود و یکی هم استادیوم محل برگزاری. باشگاه هیچ مشکلی را ندارد به غیر از یک قضیه کانون هواداران که ما داریم اساسنامه آن را تنظیم می کنیم تا کانون را به ثبت برسانیم .

ورزشگاه عضدی هم می تواند با رقمی در حدود 40-50 میلیون تومان به کف استانداردها نزدیک شود … نماینده فدارسیون که آمد حرف جالبی را زد و گفت اگر پولی را که داماش در استادیوم عضدی خرج کرد را در استادیوم سردارجنگل خرج می کرد آن استادیوم می توانست به درجه A استادیوم های آسیا برسد ولی عضدی در بهترین شرایط می تواند به درجه  B ورزشگاه های آسیا برسد چون داخل شهر است و به عنوان مثال پارکینگ تماشاگران ندارد و برخی چیزهای دیگر استادیوم عضدی نمی تواند چنین چیزهایی را داشته باشد. به هر حال ما دوست داشتیم که مردم راحت تر به استادیوم بیایند چون برای مردم با توجه به جاده منتهی به استادیوم سردارجنگل رفت و آمد سخت بود .

 

varesh-sport.com : به کانون اشاره کردید…بالاخره کی کانون راه اندازی می شود؟

ما یک متنی را به عنوان اساسنامه تنظیم کرده ایم و به مشاوران خودمان در دفتر تهران سپردیم تا روی آن کار بکنند و وقتی آماده شد باید کانون را در رشت به عنوان شرکت کانون هواداران داماش ثبت کنیم و بعد از آن با یک هیات موسس تشکیل شده از بزرگترهای شهر رشت کم کم هیات مدیره و مجمع را راه بیندازیم و جلساتی را داشته باشیم تا کم کم کانون هواداران راه اندازی شود .

به هر حال فکر می کنم زیاد این مسئله به تاخیر افتاده و دیگر وقتش است که این کانون ایجاد شود چون الان اکثر مسئولیت ها بر روی دوش من افتاده است . امیدوارم با تجربه ای که از تشکیل کانون هواداران پگاه داشته ام تا شروع لیگ بتوانیم کانون را راه اندازی شود .

 

varesh-sport.com : در مورد وارش اسپرت چه نظری دارید؟ با کمال تاسف در برهه ای از فصل توسط بعضی ها اتهاماتی به ما نسبت داده شد… چه صحبتی در این خصوص با ما یا کاربران سایت دارید؟

یکی از مزیت های وارش اسپرت این است که حرف های مخالف و موافق در آن گفته می شود و مدیریت شما که در آن کار می کنید باعث شده که از حرف های تند و زننده کاسته شود . من در بسیاری از سایت ها دیده ام که آدم ها را هجو می کنند در حالی که در سایت شما چنین چیزی وجود ندارد و این نشان می دهد که شما می خواهید در کنار انتقاد رعایت اخلاق هم بشود که در اینصورت این انتقادها اگر سازنده باشند به باشگاه محبوب شما کمک می کند.

در مورد آن مسئله من فکر می کنم تمام آن حرف ها سوتفاهماتی بود که بوجود آمد وگرنه بچه ها شما را دوست دارند و خود من هم به شخصه احترام زیادی برای شما قائل هستم . بعضی ها وقت ها ممکن است اختلافاتی بین ما بوجود بیاید که این عادی است و بین من و برادرم هم ممکن است پیش بیاید . به طور کل باشگاه برای شما به عنوان هوادارانی که از وقت و زندگی خودتان گذاشته اید احترام زیادی قائل است و از نکات جالب این است که آقای عابدینی هر شب مطالب شما را می خوانند و خود من به شخصه شاید گاهی در روز 10 تا 20 بار مطالب را بررسی می کنم و به خیلی از حرفهایتان پاسخ می دهم و به خیلی از حرف هایتان هم ممکن است پاسخی ندهم چون احساس می کنم ممکن است من یک چیزی را بگویم که یک نفر دیگر چیز دیگری بگوید وهر کس تعبیر خودش را از حرف ها داشته باشد . گاهی وقت ها پاسخ های کوتاه می دهم و گاهی پاسخ های بلند… اگر پاسخ بلند دادم ببخشید و اگر پاسخ کوتاه می دهم و احساس میکنید تمام جوابتان را نگرفتید ،معذورات من را هم در نظر بگیرید . به هر حال هر حرفی را که من می زنم ممکن است حساسیت هایی را ایجاد کنند بنابراین من گاها مجبور هستم که یک مقدار با سیاست پاسخ دهم که بعضی وقت ها اینکار را نمی کنم و الان هم یکی از کسانی هستم که شاید بیشترین دشمن را در فوتبال رشت داشته باشد .

 

varesh-sport.com : البته جدیدا هم در سایت گله دارند که سنگین تا می کنید !

اینطور نیست. هفته قبل هم من به شما گفتم میخواهم تا وقتی که این جریان تمام نشده است وارد نشوم و به خیلی از تلفن ها هم پاسخ نمی دهم . همین مسئله آقای هدایتی ببینید چند حرفی شده … بعضی وقت ها در یک محیط مجازی از من پرسید چطور شد که من فقط گفتم باور نکنید یا نگران نباشید و بعد از آن باز سوال می شود و من نمی توانم بیایم و همه چیز را توضیح دهم چون بعضی چیزها را نباید بگویم و باید در خودم نگه دارم و دیگران این تعبیر را می کنند که من دارم بی ادبی می کنم در حالی که به هیچ وجه اینطور نیست بلکه به هر حال من یک معذوراتی دارم که باید آنها را هم در نظر بگیرم .

 

varesh-sport.com : و حرف پایانی …

از شما متشکرم و از هواداران درخواست می کنم که از تیم شهرشان در هر شرایطی مثل قبل حمایت کنند .

یک زمانی اکثر هواداران می گفتند که ما دوست داریم تیم بومی شود حتی اگر در رده های نامناسبی قرار بگیرد، خب امروز این اتفاق دارد می افتد اما حالا در سایت ها گفته می شود که اینطور خوب نیست و…. واقعا باید ببینیم چه چیزی بین هواداران مطرح است !

یک مسئله ای وجود دارد این است که یا باید جزو 4 تیم باشیم یا غیر از آن ، یعنی فرقی بین تیم های پنجم تا پانزدهم جدول وجود ندارد و با این تیم ما اگر نتوانیم بین چهار تیم باشیم حتما در میانه جدول حضور داریم . یادمان نرود این تیم که الان باقی مانده است همان تیمی است که در بازی مقابل شهرداری تبریز به آن شکل بازی کرد وشما دوست داشتید…

 

پایان

مصاحبه : مهرداد-مازیار

 

نظرات خود را تنها از کادر نظرات پایین صفحه وارد کنید و در صورتی که پس از تائید مدیریت در این صفحه مشاهده نکردید اینجا کلیک کنید