وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: یک بازیکن در اکثر خاطرات فوتبالی مردم رشت نقشی انکار ناپذیر ایفا می کند. از گلزنی او به سپاهان در دقایق پایانی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی تا گرفتن لقب رفت و برگشت در مقابل پرسپولیس یا هت تریک او در مقابل آبی های پایتخت در جلوی دیدگان هواداران استقلالی تا شلیک چهل متری او به سمت دروازه ملوان در انزلی… دو گل پیاپی وی در کرمان یا گل ثانیه سی به ذوب آهن فقط بخشی از خاطره سازی های این گلزن رشتی برای مردم شهرباران است.

 

افشین چاوشی با زدن بیش از 70 گل برای تیم های رشتی همیشه برای رشتی ها بوی گل می دهد و از جهاتی هم می توان او را با زدن بیش از 40 گل در لیگ برتر (که هیچ کدام پنالتی نبودند) به عنوان گلزن ترین بازیکن گیلانی لیگ برتر قلمداد کرد. اما چند وقتی هست که به دلایل مختلف آن طراوت سابق را ندارد و تصمیم گرفتیم در تعطیلات نیم فصل به سراغ مهاجم اسطوره ای فوتبال رشت برویم و در گفتگویی مفصل پای صحبت های افشین چاوشی بنشینیم…

 

متن مصاحبه در ادامه مطلب

varesh-sport.com: مصاحبه را از حاشیه های پیش آمده در آستانه جشن تولد سه سالگی وارش اسپرت آغاز می کنیم. در نبود محمدرضا مهدوی، شما کاپیتان تیم بودید ، چه شد که در یک حرکت هماهنگ و خودجوش(!) کلیه بازیکنان در جشن حضور پیدا نکردند؟

هفته قبل از جشن تولد سایت یک سری توهین ها از سوی برخی از هوداران در برخی محیطها شده بود که تمام بازیکنان تصیم گرفتند که در این مراسم شرکت نکنند. بعد از آن روز هم من دیدم که هواداران چقدر ناراحتند و معتقد بودند بازیکنان باید در جشن حضور پیدا می کردند ولی اگر یک دو بازیکن می آمدند و بقیه نمی آمدن چهره ی خوبی نداشت و یک تصمیم کلی بود که تمام بازیکنان نیامدند، اما قبول دارم که باید بازیکنان در این مراسم که توسط همراهان همیشگی تیم برپا شده بود حضور پیدا می کردند. ولی به هرحال تمام شد و فکر نکنم الان هواداران بابت این قضیه ناراحتی در دل داشته باشند.

 

varesh-sport.com: خودت چی؟افشین چاوشی جنبه انتقاد بدور از توهین را دارد یا در قبال انتقاد هواداران موضع می گیرد؟

من یادم هست در برهه ای که کمتر بازی می کردم و یا موقعیتی در جریان بازی برایم فراهم نمی شد وقتی نظرات هواداران داماش را در سایت شما می خواندم مورد انتقادات شدیدی قرار میگرفتم و می گفتند افشین چاوشی نباید فیکس بازی کند و یا فوتبالش تمام شده و … باید بگم که من هیچ وقت از انتقاد ناراحت نمی شوم بلکه انتقاد درست به بازیکن کمک هم می کند.

 

varesh-sport.com: دلیل کم بازی کردنت در این فصل چیست؟از لحاظ بدنی آماده هستی؟

من امسال از لحاظ بدنی از همه سال ها بهتر هستم و به نظر خودم جریان بازی نکردن من بر می گردد به پارسال!

از پارسال مرا بعضی ها وارد حاشیه کردند، ولی از این فصل تصمیم گرفتم به حاشیه ها کار نداشته باشم و با تمام توان تمرین کردم و در مسابقات دوستانه قبل از فصل چهار ، پنج تا گل زدم و صحبتی هم که با کادرفنی می کنم معتقدند از لحاظ بدنی در شرایط خوبی هستم… احتمالا دلیل اینکه من در ترکیب قرار نمی گیرم به سیستم تیمی و نظر کادرفنی بر می گردد و از حق هم نباید گذشت که آقای متوسل زاده و حسن زاده در شرایط خوبی هستند.

 

 

varesh-sport.com: یادم هست که در زمان سرمربیگری قاسمپور شما مصاحبه ای کرده بودید که اگر می خواهند مرا بازی دهند در پست خودم به من بازی دهند…

من سال هاست که برای این تیم مهاجم بازی کرده ام و حدود 70 – 80 گل زده ام؛ مردم از من انتظار گلزنی دارند اما چند سالی هست که از من به عنوان هافبک چپ استفاده می شود که این از توانایی های من کم می کند اما امسال در بازی با فجرسپاسی و گسترش فولاد مهاجم بازی کردم.

 

 

varesh-sport.com: برخی می گویند افشین چاوشی قبل از اینکه به فکر تیم باشد، به فکر این است که خودش گل بزند و در واقع منافع تیم را فدای گلزنی خودش می کند..نظر خودت در مورد این حرف چیست؟

منِ افشین چاوشی مهاجمم ، من گل نزنم چه کسی باید گل بزند؟من وظیف ام گلزنی است…

اصلا چنین چیزی نیست، من همه جا گفتم و ثابت هم کردم اول برای موفقیت تیمم تلاش میکنم و بعد به فکر گلزنی هستم.

 

varesh-sport.com: پارسال تحت فشار بودی و امکان داشت گاهی اوقات که وارد زمین می شدی حرکتی کردی که چنین برداشتی شده است…

من چندین سال هست که تحت فشارم ، اما چند دقیقه ای که من وارد زمین می شوم اگر اقدام به شوت زنی کنم بعضی ها میگویند که چاوشی نباید شوت می زد و باید پاس می داد ؛ اما اگر آن شوت گل می شد باز هم این حرف را می زدند؟
من در جریان بازی اگر ببینم که بازیکنی در موقعیت خوبی هست مطمئن باشید به اون پاس می دهم چون تیمم از هرچیزی برایم مهمتر است برای مثال در هفته اول و بازی با سایپا که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شدم در دقیقه 92 در نزدیک دروازه توپ به من رسید که پاسم منجر به ایجاد موقعیت گل ما شد.

 

varesh-sport.com: یک خصوصیت خوبی که همیشه افشین چاوشی داشت این بود که در موقعیت گل می رفت، خصوصیتی که در بازی با راه آهن در مدت زمانی که در زمین بودی بعد از مدت ها مشاهده کردیم.دلیل اینکه مدت ها بود شما را در موقعیت گل نمی دیدیم چه چیزی بود؟آیا استرس هم تاثیرگذار بود؟

من بازیکن کم سن و سالی نیستم که استرس روی من تاثیر بگذارد و از سویی دیگر تیم ما تک مهاجمه بازی میکند و بعضی ها معتقدند من در سیستم تک مهاجم نمی توانم به عنوان مهاجم بازی کنم اما شما نگاه کنید من دو بار در زمانی که تیم تک مهاجمه بازی می کرد من آقای گل شدم.

بازیکنی که فیکس بازی می کند موقعیت بیشتری نصیبش می شود تا بازیکنی که بیست دقیقه بازی می کند. توهین به بازیکنی نباشد و اصلا منظورم به بازیکن خاصی نیست، بازیکنی که سه تا بازی پشت سر هم در ترکیب اصلی قرار می گیرد سعی میکند اشتباهاتش را اصلاح کند ولی منِ افشین چاوشی که می خواهم 20 دقیقه بازی کنم همه انتظار دارند موقعیت سازی کنم یا گل بزنم!

 

varesh-sport.com: چقدر قرار نگرفتن مهاجم هایمان در موقعیت را به عدم تغذیه از سوی هافبک هایمان دخیل می دانی؟

به نظر من در گذشته هافبک چپ و راست ما می رفتند و سانتر می کردند و یا از موقعی که رضا مهدوی مصدوم شد کمتر برای مهاجم های تیم موقعیت ایجاد شد و حتی فکر می کنم از امین و مسعود هم بپرسید چنین نظری داشته باشند.

 

 

varesh-sport.com: نظرت در مورد شایعه ی قرار گرفتنت در لیست مازاد نیم فصل داماش چیست؟

راستش را بخواهید من اصلا در جریان این خبر نبودم! در مراسمی رفته بودم که یکی از بچه ها به من گفت و اطلاعی که از باشگاه گرفتم همان شب باشگاه تکذیب کرد و روز بعدش هم تمام روزنامه ها تکذیب کردند. من در اختیار باشگاه داماش هستم و هر تصمیمی که باشگاه بگیرد انجام وظیفه می کنم ، من از نوجوانان در این تیم بودم و افتخار می کنم که در این تیم و برای مردم شهرم بازی می کنم اما به هر حال آقای عابدینی و باشگاه داماش هر تصمیمی بگیرند من قبول می کنم…

 

varesh-sport.com: خودت تصمیم به جدایی نداشتی؟

هر بازیکنی که بازی نکند مسلما ناراحت می شود، اما من همیشه و در همه حال حتی زمانی که در استیل آذین بودم فکر و ذکرم با داماش بود. مطمئن باشید اگر شرایط برای رفتن من رقم می خورد ته دلم دوست نداشتم که بروم و فقط از بازی نکردنم دلگیر بودم .این جریان هم نمی دانم از کجا نشات گرفته و حتی دو پیشنهاد هم داشتم اما صحبتی که با آقای عابدینی و کادرفنی و آقای ناظمی داشتم معتقد بودند که باید در داماش بمانم و من هم تمام تلاشم را می کنم تا برای تیم شهر خودم مثمرثمر باشم و بعد به فکر گلزنی هستم. به همه اطمینان می دهم تا زمانی که بازی کنم تمام فکر ، ذکر و سعی ام این است که داماش موفق باشد.

 

varesh-sport.com: پیشنهادها لیگ برتری بود؟ و اینکه فقط در حرف بود یا با باشگاه صحبت هم کرده بودند؟

من در صحبتی هم که با آقای عابدینی کردم ایشان خودشان در جریان بودند، من اهل بازار گرمی نیستم. خود آقای عابدینی گفت که یکی دو تا پیشنهاد داشتی و من با آنها صحبت کردم و در صحبتی هم که من با آقای عابدینی داشتم به ایشان گفتم تا وقتی که داماش مرا بخواهد در داماش می مانم و تا آخرش هم سر حرفم هستم.

 

varesh-sport.com: شایعه قرار گرفتن شما در لیست مازاد بعد از تزریق پول به تیم بیشتر قوت گرفت در حالی که به کل بازیکنان و کادرفنی پول داده شد اما به شما و محمد آبشک پولی داده نشد و شما هم هیچ مصاحبه ای انجام ندادید…

من صحبتی که با آقای عابدینی کردم به من گفت با توجه به تیم هایی که با من برای انتقالت مذاکره کردند من فکر کردم می خواهی بروی که تصمیم گرفتم پولت را نگه دارم تا موقع تسویه حساب با هم کنار بیاییم. شاید من هم جای ایشان بودم چنین تصمیمی می گرفتم و حق داشتند و در مجموع اینکه من اصلا بابت این موضوع ناراحت نیستم…

 

 

varesh-sport.com: بعد از بازی با پرسپولیس ، مدیرعامل باشگاه مصاحبه هایی تندی بر علیه تعدادی از بازیکنان انجام داد و بازیکنان هم در مصاحبه هایی از خود دفاع کردند.اما مصاحبه شما با تدبیر بیشتری انجام شد و در واقع در حد اعتدال رفتار کردید..

من نظر خودم را در مصاحبه گفتم و هرکس هم می خواهد ناراحت شود برایم قابل احترام هست اما من چیزی را که معتقد بودم بیان کردم. آقای عابدینی چند سال است که تمام تلاشش را می کند تا برای تیم ما پول بیاورد و تمام امکاناتی را که می تواند برای ما فراهم می کند ، در این بحرانی که داماش با آن گریبانگیر است آقای عابدینی اگر بگذارد برود کی می خواهد جای ایشان تیم را مدیریت کند و از آقای عابدینی بهتر باشد؟من فکر نمی کنم با رفتن عابدینی مشکلات ما حل شود… من نظر خودم را گفته بودم و معتقدم با رفتم آقای عابدینی ما علاوه بر اینکه به حق و حقوق خودمان نمی رسیم شاید ضرر هم بکنیم.شاید هم بعضی بازیکنان از نظر من ناراحت شدند و به روی خودشان نیاوردند اما آن مصاحبه نظر شخصی خودم بود و هنوز هم بر آن باور هستم.

 

varesh-sport.com: شما در سال های اخیر با اکثر مربیانی که وارد رشت شدند کار کردید ، در دوره مدیرعاملی عابدینی داماش همیشه در هفت هفته ابتدایی تغییر سرمربی داشت ، نظر شما در مورد این رکورد که توسط افشین ناظمی شکسته شد چیست؟

من در اواخر فوتبال آقا افشین با ایشان همبازی بودم و آقا افشین کاپیتان من بودند و خیلی بیشتر از بازیکنان دیگر آقا افشین را می شناسم. به نظر من باید به افشین ناظمی که با این شرایط نتایج خوبی هم کسب کرده است و همچنین امثال علی نظرمحمدی و مازیار ربیعی فر فرصت بیشتری بدهند ، که در واقع آقای عابدینی هم اعتماد کردند و هم حمایت که نتیجه اش را دیدیم.

آقای ناظمی با همه بچه ها دوست هستند و تیم را به خوبی از لحاظ فنی هدایت می کنند. به نظر من آقا افشین باز هم جای پیشرفت دارند و می توانند از این که هستند بهتر هم باشند…

 

varesh-sport.com: حتی اگر به تو بازی ندهد؟!

به من اگر هم بازی ندهد، من چند سال در این تیم بودم که! با آقا افشین که دوست هستم؟! مگر دوست پشت دوست را خالی می کند؟ حتی اگر شرایطی پیش می آمد که ناچار می شدم از داماش جدا شوم در همه حال از افشین ناظمی حمایت می کردم از یک دوست غیر از این انتظار نمی رود.

 

varesh-sport.com: فلش بکی بزنیم به گذشته ، آیا درست است که پست اصلیت دفاع چپ بود؟

نه ، من از ابتدا مهاجم بودم و زمانی که آقای جهانپور و فاضل من را به آقای ایراندوست و درخشان برای تیم ملی نوجوانان معرفی کردند و چون در آن برهه تیم ملی نوجوانان دفاع چپ نداشت من را در آن پست استفاده کردند و اصلا دوست ندارم در دفاع چپ و یا هافبک چپ بازی کنم در واقع هافبک چپی دوست دارم که بیشتر نفوذ کنم تا برگردم!

 

varesh-sport.com: از سوابق ورزشی پدرت هم بگو و چقدر تاثیر داشت در فوتبالیست شدنت؟

پدرم عضو هیات مدیره استقلال شهرداری، قهرمان پرورش اندام رشت و نائب قهرمان دوچرخه سواری هم بود و حتی عموی من هم نائب قهرمان دومیدانی ایران و معلم ورزش هست. پدرم برای من خیلی خیلی زحمت کشید و 95 درصد در زندگی فوتبالی من تاثیرگذار بود.

 

varesh-sport.com: چه شد اصلا فوتبالیست شدی؟

من یک مقطع آمدم فوتبال و خسته شدم رفتم کاراته و دوباره برگشتم به فوتبال و رفتم در تیم نوجوانان هلال احمر رشت و زیر نظر آقایان نوغانی و مژدهی بازی کردم و بعد هم دایی شیرزاد(سرپرست کنونی نونهالان داماش) من را به نوجوانان استقلال شهرداری بردند و بعد از آن هم به جوانان استقلال شهرداری رفتم که توانستم در زمان سرمربی گری آقای فرهاد کاظمی به بزرگسالان استقلال شهرداری راه پیدا کنم. در همان برهه با تیم آموزشگاهی گیلان که عبدالله مرغوب سرمربی تیم بودند قهرمان آموزشگاه های کشور شدم و من هم آقای گل مسابقات شدم و به تیم ملی هم رسیدم…

 

 

varesh-sport.com: شما زودتر از رضا مهدوی به این تیم ملحق شدید، دلیل اینکه رضا مهدوی بازوبند کاپیتانی را می بندد چیست؟

رابطه ی من و رضا خارج از فوتبال هم هست و ما به هم خیلی نزدیک هستیم و اصلا این بحث ها را با هم نداریم. اما در جواب سوال شما باید بگم که بله ، من زودتر از رضا در این تیم عضو شدم اما رضا یک سال از من بزرگتر است و بازوبند باید بر بازوی رضا بسته شود، من هیچ وقت به فکر بازوبند نیستم و نخواهم بود…

 

varesh-sport.com: در آغاز این فصل و فصل قبل داماش با دو مربی بومی استارت تمرینات را بدون هیچ پولی زد. چقدر متقاعد شدن بازیکنان برای ماندن در داماش را به مربی بومی مرتبط می دانی؟

اول از همه که بازیکنان داماش واقعا قلبا به این تیم علاقه دارند و با آنکه در چند سال اخیر پول چندانی نگرفته اند دوست ندارند از داماش جدا شوند چون برای این تیم زحمت کشیده اند… از سویی دیگر در شرایط سخت دو سال اخیر مسلما مربی بومی تاثیرگذار بوده است چون بازیکنان با آن مربی رفاقت و ارتباط بهتری داشته اند ، اما این بین باید از آقای عابدینی یاد کنیم چون در این سال ها زحمات زیادی برای سرپا ماندن داماش کشیده اند و امسال هم آقای عابدینی و هم آقای ناظمی خیلی در موفقیت تیم نقش داشته اند.

 

 

varesh-sport.com: یک عکس نایاب از دوران کودکی شما که در کنار امیر افتخاری ایستاده بودید، در وارش اسپرت قرار دادیم که بازتاب خوبی هم در سایت ها و روزنامه ها داشت.از آن عکس بگویید…

پدرم در استقلال شهرداری بود و من را در آن بازی به استادیوم برده بود؛ در آن زمان خیلی امیر افتخاری را دوست داشتم و حالا هم به عنوان یکی از اسطوره های فوتبالی رشت برایم قابل احترام هستند. در آن بازی این افتخار را داشتم که با آقای افتخاری که ملی پوش هم بودند عکسی به یادگار بگیرم.

 

varesh-sport.com: سال ها در این تیم حضور داشتی و شاهد رفت و آمد بازیکنان زیادی بودی.چقدر ثبات داماش در لیگ برتر را مربوط به ثبات و بومی بودن اسکلت اصلی تیم می دانی؟

متاسفانه در گذشته پول زیاد بود و بنا را بر آوردن بازیکنان مشهور گذاشته بودند اما شما مشاهده کردید که از زمانی که اسکلت تیم ما بومی شد نتایج خوبی گرفتیم و به خصوص از زمان آمدن آقای عابدینی به رشت نگاهش به بومی گرایی بیشتر شد و این ثبات در اسکلت اصلی تیم خیلی به داماش کمک کرد تا بتواند در لیگ برتر ثبات پیدا کند. اسکلت کنونی بازیکنان داماش حدود 8 ، 9 سال در کنار هم بازی می کنند و می دانند که از هم چه می خواهند و همین تیم به فینال حذفی رفت که یک سری اتفاقات افتاد که قهرمان نشدیم! در آن زمان هم آقای ناظمی به عنوان کمک در تیم حضور داشتند…

 

 

varesh-sport.com: از اتفاقات جام حذفی گفتی ،شما هم دست های پشت پرده را تایید می کنی؟

دقیقه 55 بازی مرا بیرون کشیدند و بعد هم گفتند که چاوشی با قلعه نویی و نوروزی در ارتباط بود که من قویا تکذیب کردم چون تیم شهرم را به هیچ چیزی ترجیح نمی دهم که بعد از چند روز همه متوجه شدند که چه کسانی بودند که خیانت کردند و ما هم می سپاریم آن افراد را به خدا!

 

varesh-sport.com: نظرت درباره مقایسه جو الان استادیوم رشت با سال های قبل در بازی با سرخابی های تهران چیست؟

در گذشته وقتی پا به زمین می گذاشتیم احساس غریبی می کردیم و خودمان را از پیش بازنده می دانستیم چون جو استادیوم شهر خودمان به ضرر تیم مان بود اما از زمان پگاه به مرور بهتر شد و الان استادیوم رشت جز معدود استادیوم هایی در سطح کشور است که در روز بازی با پرسپولیس و استقلال به جهنمی برای این تیم های تهرانی تبدیل می شود. الان هوادار رشتی ، داماش را از ته قلبش دوست دارد و حتی در خارج از خانه هم ما هوادار داریم که این حمایت ها بیشترین تاثیر را در نتیجه گیری و بازی خوب ما در مقابل پرسپولیس و استقلال را داشته است. وقتی من الان در بازی با این تیم ها وارد استادیوم شهرم می شوم و می بینم که کل استادیوم یک صدا نام تیم شهرم را صدا می کنند و پیراهن تیم داماش را به تن دارند انرژی ام بیشتر می شود و بیشتر در زمین می جنگم.

به این نکته هم باید اشاره کنم که جو کلی فوتبال دوستان رشتی نسبت به قبل عوض شده که یکی از دلایلش هم سایت های هواداری مثل وارش اسپرت هست که آن ها را هماهنگ و مصمم تر در حمایت از تیم شان می کند. سال به سال در نوع تشویق ها پرشورتر می شوند ، حتی در تمرینات ما را حمایت می کنند و همه جوره ما را همراهی می کنند که دیگر نمی دانم چگونه باید از آن ها تشکر کنم.

 

 

varesh-sport.com: در بین شعار هواداران داماش برای تشویق تیم محبوبشان ، از کدام شعار بیشتر خوشت می آید؟

من از دو شعار خیلی خوشم می آید ، وقتی که هواداران ایستاده و بعد از گل یک صدا داماش شهرباران صدا می زنند و دومی هم زمانی است که کل استادیوم هماهنگ می گوید "داماش گل بزن ؛ رشتی ها بی قرارن" این شعار حس عجیبی به من و بچه های تیم منتقل می کند. البته همه شعارهای هواداران داماش دلنشین هست ، یک شعار هم دارند که وقتی یک نیمه گل نمی زنیم می خوانند، در بازی با ذوب آهن هم بعد از اینکه یک گل خوردیم شروع کردند به خواندن که بچه های ما هم پنج گل زدند و هواداران هم ریتم و معنای شعار را تغییر دادند… (با خنده)

 

varesh-sport.com: بعد از نسل شما فقط یک جرقه ای زمان دست نشان در فوتبال رشت داشتیم که هادی سهرابی و حسین ابراهیمی از تیم های پایه به شاکله ی تیم اضافه شدند. به نظر شما اینکه کمتر شاهد میدان دادن به نیروی های جوان و بومی این شهر هستیم دلیلش چیست؟ برای مثال سعید مرتضوی که هم پست شما هم هست در لیگ امیدها آقای گل شد اما نتوانست خود را در تیم بزرگسالان نشان دهد ، دلیلش چیست؟

به نظر من مشکل از تیم های پایه است ، فوتبال رشت پتانسیل زیادی دارد که اگر بتوانیم آن ها را درست پرورش دهیم می توانند نیازهای فوتبال این شهر را برطرف کنند. در مورد سعید هم باید بگم که بازیکن خوبی است و خیلی ناراحت شدم که رباطش پاره شد و به نظر می تواند در آینده خودش را با تیم بیشتر وقف دهد. به یک بازیکن باید بها بدهند تا بتواند خودش را نشان دهد. ان شاالله آقای ناظمی نیم نگاهی هم به جوانان رشت خواهد داشت و من شکی ندارم که توانایی این را داریم که نسل جدید فوتبالیست های رشتی جایگزین نسل ما شوند.

 

 

varesh-sport.com: یادم است در مقطعی که از داماش جدا شدی و به استیل آذین پیوستی پیشنهادهای دیگری از خیلی از تیم ها مثل سپاهان ، استقلال و … داشتی ، چرا به تیم های دیگر نرفتی؟

من هیچ وقت ادعایی نداشتم اما من در پایان آن فصل از 12 تیم لیگ برتری پیشنهاد داشتم که با قاطعیت می گویم اگر آقای امیر قلعه نویی آن سال در استقلال می ماندند من به استقلال می رفتم چون احترام خاصی برای امیرخان قلعه نویی قائل .اما در آن فصل آقای قلعه نویی به سپاهان رفت و چون سپاهان چند تا مهاجم خوب داشت و از سوی دیگر با صحبت هایی که با آقای استیلی داشتم به استیل آذین رفتم و بد هم بازی نکردم. اگر هم کم بازی کردم به این دلیل بود که هم پستی ام آقای کریمی بود که البته در پنج بازی اولی که آقای کریمی نبودند من چهار گل زدم…

 

varesh-sport.com: از رفتن بازیکنان در آن سال هم بپرسیم، آقای عابدینی در صحبتی با هواداران (که کلیپش هم موجود است) گفتند که بازیکنان رشتی پیشنهاد مالی بالاتر داماش را قبول نکردند و با مبلغی کمتر به استیل آذین رفتند.درست است؟

من، علی نظرمحمدی و رضا مهدوی در همه بازی ها هم اتاق بودیم و یک شب نمی شد که در مورد داماش صحبت نکرده باشیم و همیشه فکرمان اینجا بود.

من نه به خاطر پول رفتم و نه فیروز کریمی! من در پایان فصل با پانزده گل نفر دوم جدول گلزنان شدم آن هم در حالی که خیلی از بازی های لیگ را به دلیل مصدومیت بازی نکردم و پنالتی هم اصلا نزدم و نسبت به دقایق بازی که انجام دادم من آقای گل شده بودم. من در پایان آن فصل هم به آقای عابدینی گفتم که به احتمال زیاد نمی مانم…

من در پایان فصلی که در استیل آذین بودم باز هم پیشنهاداتی داشتم اما در اوج ، شهرم را فراموش نکردم و همه با هم یکدل شدیم که برگردیم و البته در حالی هم به شهرمان برگشتیم که داماش در لیگ یک بود و موفق شدیم تیم را دوباره به لیگ برتر برگردانیم.

 

 

varesh-sport.com: شما در استیل آذین با علی کریمی هم بازی بودید ، آیا شایعاتی که در مورد علی کریمی مبنی بر اینکه خودش را گیلانی نمی داند ، صحت دارد؟

اصلا چنین چیزی نیست ، اول از همه زمانی که ما در استیل آذین بودیم علی از همه بیشتر با بچه های گیلانی تیم ارتباط داشت و خیلی به ما احترام می گذاشت. همیشه هم خودش را گیلانی می دانست ، گیلان و مخصوصا رشت را خیلی دوست داشت و گاهی مواقع در تمرینات هم به زبان گیلکی با ما صحبت می کرد و از تکیه کلام های گیلکی استفاده می کرد ، پدر مادرش هم خیلی به گیلان می آیند و خودش هم خیلی دوست داشت روزی در داماش بازی کند.

 

varesh-sport.com: داربی گیلان چند روز دیگر برگزار می شود و وقتی هم اسم ملوان می آید گل چهل متری چاوشی در یاد هواداران رشتی زنده می شود.از انگیزه خودت برای این بازی بگو؟

بازی رشت و انزلی از گذشته حساسیت های زیادی در بین مردم گیلان داشته است ، در این بازی هم ما میزبان هستیم و به برد در این دیدار نیازمندیم و همه بازیکنان برای شکست ملوان وارد زمین می شوند. در این مسابقه ما یار دوازدهم خودمان یعنی هواداران پرشورمان را به همراه داریم و ان شاالله با تشویقی که تیم خودشان را می کنند ما هم بتوانیم آن ها را با شادمانی به خانه هایشان روانه کنیم.خواهش من از آن ها این است که به مانند تمام بازی های این فصل و فصل های قبل در طول 90 دقیقه از حاشیه بپرهیزند، چرا که جلوگیری هواداران از حاشیه رفتن ، ما را برای برد در این دیدار مصمم تر می کند.

 

varesh-sport.com: قضیه عیادت شما از مازیار زارع در فصل قبل چه بود؟

در سال قبل یک بازی قبل از داربی آقای مازیار زارع مصدوم شده بود و از استانداری و هیات فوتبال به من زنگ زدند که باید برای عیادت از مازیار به انزلی برویم من هم با هیچ بازیکنی مشکل ندارم و شاید آقای زارع در آن بازی تحت فشار بود و مشکلاتی ایجاد کرد ولی چیزی از من کم نشد و همه چیز تمام شد. بعد از آن دیدار هم دیگر هم دیگر را ندیدیم. من اصلا حاشیه را دوست ندارم و دعا می کنم هر جا که هست موفق و پیروز باشد.

 

varesh-sport.com: به نظرت تاثیری در بهتر شدن جو استادیوم تاثیری داشت؟

به نظر من الان کدورت ها یک مقدار کمتر شده و من معتقدم ما بازیکنان مشکلی با هم نداریم و این کدورت های از قبل بوده است…

 

varesh-sport.com: چند سوال شخصی هم بپرسیم تا هوادارانت بیشتر تو را بشناسند.چند سال است که ازدواج کردی؟

پنج سال هست که ازدواج کردم و یک دختر به نام دایان دارم که چهار سال دارد و به قول همه گفتنی دختر بابا هست و چند بار هم سر تمرین آوردمش.

 

 

varesh-sport.com: گاها که دایان را با خودت به تمرینات آوردی خیلی هم ورجه وورجه داشت…

آره ، خیلی پرانرژی و عاشق داماش هست و دوست دارد همیشه با من به تمرینات بیاید. همه بازی های ما را می بیند و تشویق هایی که هواداران خطاب به من انجام می دهند را حفظ هست. همچنین داخل خانه راه می رود دست می زند و می گوید افشین سی ثانیه یا افشین ما گل می خوایم…

هر وقت که می خواهم با تیم به هتل بروم به من می گوید بابا افشین تو گل می زنی و خیلی از مواقع هم همین طور شد و گل زدم.

همینجا لازم می دانم از خانواده ام تشکر کنم که به دلیل اینکه خیلی مواقع در اردو هستم تنهایی را تحمل می کنند ، از پدر مادرمم باید تشکر کنم که خیلی برایم زحمت کشیدند.

 

varesh-sport.com: اگر داماش در آینده تیم فوتبال یا فوتسال زنان داشته باشد دایان را می فرستی؟!

خودش باید علاقه داشته باشد ولی من خیلی دوست دارم دخترم فوتبالیست شود.

 

varesh-sport.com: دلیل اینکه دایان را در تمرینات می آوری لج گرفتنش هست با زن ذلیلی؟!

(با خنده) نه ، مطمئن باشید زن ذلیلی نیست و در زندگی تفاهم داریم. دایان خیلی دوست دارد با من در تمرینات بیاید و چند باری هم که آوردمش اصلا اذیت نکرد و دنبال توپ می رفت؛ اکثر بچه ها را می شناسد و رفیق هست و به اسم کوچک صدایشان می کند.

 

varesh-sport.com: طرفدار کدام تیم هستی؟

از کوچکی در بین تیم های باشگاهی طرفدار سرسخت اینترمیلان بودم که الان مقداری کمتر شده و در تیم های ملی هم طرفدار آلمان هستم.

 

varesh-sport.com: بازیکن خارجی؟

من فوتبال تیری هانری را خیلی دوست داشتم…

 

 

varesh-sport.com: ولی قبول داری بازیت در بین بازیکنان خارجی به دل پیرو بیشتر شباهت دارد؟

بله ، قبول دارم.چند وقتی در متنش رفتم دیدم که شباهت وجود دارد.

 

 

varesh-sport.com: عکسی که هواداران شادی بعد از گل شما و مهدوی را به شادی بعد از گل توتی و دل پیرو در تیم ملی ایتالیا شباهت دادند را دیدی؟

نه ، من این عکس را ندیدم ولی می تواند خیلی جالب باشد و از همه هواداران ممنونم که این قدر موشکافانه حرکات بازیکنان را تعقیب می کنند.

 

varesh-sport.com: ماشین باز هم هستی؟

هر کسی پول داشته باشد دوست دارد ماشین بهتری سوار شود و من هم چند سال پیش خیلی ماشین عوض می کردم ولی سه سال هست که تویوتا لندکروز سوار می شوم و راضی هستم. در جواب سوال شما هم باید بگویم نه ، ماشین باز نیستم…

 

varesh-sport.com: کدام محله رشت را بیشتر دوست داری؟

من بچه خیابان لاهیجان هستم که همان تازه آباد می شود. در هفته حداقل یک بار به آنجا می روم و به بچه محلی هایم سر می زنم.ولی الان ساکن گلسارم…

 

varesh-sport.com: چند سوال یک کلمه ای می پرسیم و هر آن چه که به ذهنت می آید بگو…

داماش: عشق

رشت: زادگاه و افتخارم

هواداران داماش: یه دونه اند و در کشور نمونه اند

افشین ناظمی:مربی دوست داشتنی

محمدرضا مهدوی: برادر

مجید جهانپور: مربی بزرگ

نادر دست نشان: در مقطعی امپراطور

علیرضا جهانبخش: بازیکن آینده دار

وارش اسپرت: یار همیشگی تیم داماش

باند عقرب: چسب زخم!

بازوبند کاپیتانی: برازنده مهدوی

امیر عابدینی: مدیر کارآمد و پیر فوتبال ایران

 

 

varesh-sport.com: به مناسبت اینکه در آستانه شهادت سردارجنگل هستیم بر خلاف مصاحبه های اخیر، این مصاحبه را با سوالی در مورد شادی بعد از گلت در بازی با نفت تهران و احترام نظامی ات به میرزا به پایان می رسانیم.چه شد چنین شادی گل منحصر به فردی انجام دادی؟

قبل از بازی یکی از دوستانم که الان هم در کنارم نشسته است (با خنده) از من خواست که اگر گل زدم به عکس میرزا احترام نظامی بگذارم. خودتان بهتر می دانید میرزا اسطوره گیلان است و هواداران داماش به خصوص نسل جوان مردم رشت علاقه زیادی به این شخصیت مبارز دارند و همیشه هم بنر میرزا در پشت دروازه نصب می شود، من هم بعد از زدن گل تصمیم گرفتم به آن قسمت استادیوم بیایم و به عنوان یک بازیکن و از همه مهمتر یک گیلانی که به بزرگان دیارش افتخار می کند با احترام نظامی یاد و خاطره سردارجنگل را گرامی بدارم.

 

مصاحبه:مازیار-مهرداد

www.varesh-sport.com

وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان