*چطور شد که تصمیم بر تاسیس وارش اسپرت گرفتید ؟

در سالیان گذشته وبلاگ ها و وبسایت هایی مربوط به تیم های رشتی تاسیس شدند اما پس از مدتی دست از کار کشیدند و هیچ وقت ورزش این شهر سایت وخبرگزاری ای در شان و جایگاه خود نداشت. در واقع این یک ضعف به شمار میرفت … سایت هایی هم که در گذشته بودند چندان فعالیتی نداشتند و شایدگاهی هم دارای فضای اجتماعی نامناسبی بودند که برازنده ی مردم شهر رشت نبود.

پس از پایان فصل 88-89 تصمیم گرفتیم تا سایت پر قدرت و به روزی را تاسیس کنیم تا اخبار و حواشی ورزش رشت به خصوص تیم های داماش گیلان را بازگوکند و بدین ترتیب 14 شهریور 1389 وارش اسپرت آغاز به کار کرد… سایتی که حتی اسم آن ریشه در تاریخ و فرهنگ این شهر دارد. وارش کلمه ای گیلکی و به معنی بارش باران می باشد که در برخی کتب و مقالات نیز اسم رشت را برگرفته از همین واژه می دانند .

 

متن کامل در ادامه مطلب

*اهدافتان برای تاسیس سایت چه بود ؟

از همان ابتدا اهدافی را برای تاسیس سایت در نظر داشتیم،اهدافی مثل مصاحبه های اختصاصی با بازیکنان ، مربیان و مدیران،زنده کردن خاطرات گذشته و مصاحبه با پیشکسوتان این شهر،مقاله های انتقادی و تحلیلی،فضایی سالم و به دور از توهین برای تبادل نظر هواداران داماش گیلان، دوربین وارش اسپرت که شامل عکس ها و گزارش های تصویری اختصاصی ما می شد و همچنین مطالبی جامع در مورد تاریخ گیلان و رشت که تا حدودی به اهداف خود رسیدیم. البته مطمئنا کمبودهایی را داشتیم که با توجه به بضاعت مان سعی در برطرف کردن آن داریم.

 

*آیا سایت شما به جایی هم وابستگی دارد؟

وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان که حالا با افتخار به عنوان بزرگترین تارنمای ورزشی و هواداری شمال کشور در حال ادامه فعالیت است، هیچ گونه وابستگی به باشگاه ، ارگان و شخصیت خاصی ندارد . بلکه وارش اسپرت متعلق به همه کاربران و هواداران داماش گیلان است .

 

*محور اخبار شما در مورد داماش است ،چرا از نام داماش برای سایت استفاده نکردید؟آیا از طرف باشگاه داماش گیلان هم ساپورت می شوید؟

بنای تاسیس سایت احترام به فرهنگ و تاریخ گیلان و رشت گذاشته شد و با گذاشتن نام وارش ، سعی کردیم ریشه ای اقدام کنیم و اگر به اخبار و مطالب ما نگاه کنید،متوجه می شوید در کلام پایانی مصاحبه با پیشکسوتان از زبان گیلکی استفاده می شود و یا مطالب جامع و پرمحتوایی در مورد تاریخ و فرهنگ سرزمین کاسپی ها و شهرباران است . هم چنین وارش،یک اصطلاح گیلکی است که ریشه در نام رشت دارد و به عنوان یک رشتی و گیلانی افتخار می کنیم چنین نامی را برای سایت هواداران داماش گیلان انتخاب کردیم تا منابع خبری دیگر هم از این نام برای نقل قول اخبار ما استفاده کنند .اما در مورد سوال دوم شما باید عرض کنیم که شاید از لحاظ معنوی همکاریهایی صورت می گیرد ولی هیچ گونه ساپورت مالی انجام نمی شود و تمام هزینه های سایت توسط خودمان تامین می شود و فعالیت های ما هم به قول خودمان فی سبیل الداماش است!

 

*میزان استقبال روزانه از سایت شما حدودا چقدر است؟

میزان افرادی که از کامپیوترهای مختلف در طول روز از سایت دیدن کرده اند دقیق نیست اما شاید به طور میانگین بتوان عدد هزار را عنوان کرد که این تعداد در روزهای خاص بیشتر خواهد بود… البته رکورد بازدید از صفحات سایت (یا همان کلیک) به بیش از یکصد هزار در روز هم رسیده است.فراخوان هایی که از سوی وارش اسپرت در موقعیت های خاص برای هواداران اطلاع رسانی می شود نیز خود یکی از دلایل اثبات میزان بازدید مناسب این سایت در بین هواداران است .

نکته دیگر اینکه هیچگاه سعی نکرده ایم مثل سایت های دیگر هواداری فعالیت خود را فقط در دنیای مجازی محدود کنیم و برخی از کارهای فرهنگی و شعارهای از قبل تعیین شده کاربران وارش اسپرت در فضای استادیوم کاملا ملموس است .

 

*آیا کنترل این همه کاربر در شرایط مختلف سخت نیست؟ با توجه به اینکه منفعت مالی هم ندارید؟

اینکه منفعت مالی در این فعالیت نیست تا حدودی دست ما را برای فعالیت های گسترده تر می بندد ولی عشق به تیم و سرزمین هم وجود دارد . در مورد کنترل کاربران هم باید به نکته ای اشاره کنیم که وارش اسپرت علاوه بر سایت هواداری ، به دلیل نداشتن کانون هواداران رسمی ، به نوعی این نقش را هم بر عهده دارد و در بسیاری از مواقع پیش آمده است که هواداران بعد از بازی با ناراحتی و عصبانیت در سایت نظر می گذارند که ما وظیفه خود دانستیم تا از انحراف مباحث یا تشنج بیهوده جلوگیری کنیم و مباحث را بیشتر به سوی سازندگی سوق دهیم. خدا را شکر کاربران فهیم وارش اسپرت همیشه ما را درک کرده اند و حضور آن ها نیز برای ما قوت قلبی بوده است تا برای ادامه فعالیت انگیزه بیشتری پیدا کنیم .

 

*همه شاهد بودند در یک سال اخیر شما به هر دری زدید تا بتوانید گره ای از مشکلات داماش را برطرف کنید، از آن روزها بگوئید؟

واقعا سال سختی بود و مطمئنا ما و هواداران کمتر از اعضای باشگاه حرص نخوردیم. تحمل این سختی ها ما و هواداران داماش را بیشتر عاشق این تیم کرد و هیچ وقت هم تسلیم نشدیم،حتی آن زمان که تیم تا یک قدمی انحلال هم پیش رفت . خدا را شکر که روزهای سخت به پایان رسید و وارش اسپرت و هواداران داماش هم با سربلندی روزهای سخت را گذراندند و هیچ گاه داماش را تنها نگذاشتند و پشتش را خالی نکردند تا به خوبی نشان دهند که این تیم محبوب ترین تیم گیلان هستند.

شاید اگر بخواهیم خلاصه بگوییم باید گفت که :" داماش هم به مانند میرزا ، برای مردمان دیار گیل و دیلم به نمادی از تسلیم ناپذیری و ایستادگی تبدیل شده است "

 

*در پایان اگر حرف خاصی دارید بفرمائید…

از تمام کسانی که در این راه با ما همکاری داشتند و همراه ما بودند، به خصوص عکاس اختصاصی سایت آقای علی خیرخواه که در این دو سال هیچگاه ما را تنها نگذاشت و همچنین سایر عزیزانی که ما را در این راه یاری کردند و ممکن است اسمشان نیز دیده نشود تشکر می کنیم . تشکر ویژه ای هم داریم از کاربران وارش اسپرت و هواداران داماش در دنیای مجازی که بدون آنها این سایت بی معنا بود . اما گلایه ای هم داریم از همکاران ما در برخی رسانه ها که گاهی مشاهده می شود در نقل اخبار و برداشت هایشان از وارش اسپرت اصول خبرنگاری را رعایت نمی کنند .
در پایان از روزنامه خزر نیز بابت این مصاحبه و ارج نهادن به وارش اسپرت ، صدای هواداران داماش گیلان تشکر می کنیم .

 

 

 

برای دانلود صفحه هشت روزنامه خزر در تاریخ 14/6/1391 اینجا کلیک کنید

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید