varesh-sport.com : آقای حاجتی چرا این روزها داماش می بازد؟

این می تواند دلایل متفاوتی را داشته باشد که یک دلیل آن می تواند تغییر و تحولات در کادرفنی باشد؛ بالاخره برای شناخت مربی از تیم به یک زمان مشخصی نیاز است . ما پیش از فصل اردوها و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و آقای دینورزاده هم زحمت خودش را کشید اما نتوانست آن ارتباط خوب را ما بین بچه ها داشته باشد تا تیم نتایج خوبی را در هفته های ابتدایی نگیرد . با آمدن آقای قاسمپور تیم هم به لحاظ تمرینی و هم به لحاظ تاکتیک و ارنج به شرایط خوبی رسید و بازیها را خیلی خوب توانستیم ادامه دهیم و نتایج بسیار خوبی را کسب کنیم .

به هر حال من فکر می کنم مشکلات مالی تیم هم در چند ماه گذشته خیلی به تیم ضربه زد . فوتبالیست ها زحمتشان را می کشند و دوست دارند سر موعد مبالغ خود را دریافت کنند که این خود انگیزه ای برای آن فوتبالیست خواهد بود . وقتی که کادر جدید به تیم پیوست اصلا شرایط تیم ، شرایط خوبی نبوده است و همین روی روند کار ما تاثیر زیادی را گذاشته بود .

 

varesh-sport.com : فکر می کنید کادر فنی جدید چقدر بر روی نتایج فعلی تیم تاثیرگذار بوده و چند درصد به مسائل مالی تیم مربوط می شود؟

خب نمی شود درصد بندی کرد اما وقتی تیم نتیجه نگیرد خود به خود همه به سراغ سرمربی تیم می روند و این قانون فوتبال ایران است ، اما من فکر می کنم این درست نیست؛ به هر حال آقای تارتار در شرایطی بحرانی به تیم آمدند و شاید در چند بازی بر روی بدشانسی بازی را واگذار کردیم . به نظر من همه در نتایج اخیر تیم مقصر هستیم…چه بازیکن چه کادر فنی و… انشالله که روند تیم دوباره به شرایط مطلوب برگردد و بتوانیم مثل دوران آقای قاسمپور نتایج خوبی را کسب کنیم .

 

متن کامل گفتگو در ادامه مطلب

 

varesh-sport.com : در هفت بازی اخیر 5 شکست ، یک تساوی و یک پیروزی در دقیقه 90 بدست آوردیم. مطمئنا این از دست دادن امتیازات نمی تواند خبر خوبی باشد…

حق با شماست ولی ما در چند بازی می توانستیم پیروز میدان باشیم که اتفاقات جانبی و یا بدشانسی باعث شد این اتفاق نیفتد… به عنوان مثال ما در بازی با استقلال از یک تیم نه چندان قدر باختیم و یا در بازی با سایپا در ضدحملات اسیر این تیم شدیم و نتیجه به آن شکل شد. به هر حال ما باید تلاش خودمان را بیشتر کنیم چون همه تیم ها از هفته بیست و دوم  و بیست و سوم به بعد به دنبال جمع آوری امتیاز هستند که رقابت را خیلی نزدیک تر و سنگین تر می کند و این از دست دادن امتیازات به سود ما نخواهد بود .

 

varesh-sport.com : گویا آقای قاسمپور بیشتر از آقای تارتار به شما اعتقاد داشتند…

از زمانی که آقا مهدی آمدند من فقط یک نیمه در بازی با فجر بازی کرده ام و یک ربع هم در بازی با استقلال. در حرف هایشان که خیلی از من راضی بودند ولی خب…!

همانطور که می دانید با شروع لیگ آقای دینورزاده زیاد به من بازی ندادند اما با آمدن آقای قاسمپور من توانستم در پست اصلی خودم بازی کنم و خواسته های ایشان را اجرا کنم و نتایج تیم هم به نسبت در آن دوره راضی کننده بود. نمی خواهم بگویم که چون من بازی کردم تیم خوب نتیجه گرفت اما من فکر می کنم یکی از بهترین بازیهای دوره فوتبالم را امسال در پست هافبک دفاعی پشت سر گذاشتم . با آمدن آقای تارتار نمی دانم شرایط به چه شکل شد که من تا الان کمتر توانستم بازی کنم… شاید ایشان شناخت چندانی نداشت و شاید هم بعضی ها دوست نداشتند که من بازی کنم که از آنها فعلا اسمی نمی برم! نمی دانم… واقعا نمی دانم … هر چند از بازی نکردن خودم خیلی ناراحت هستم اما به نظر و عقاید آقای تارتار احترام می گذارم و برای من فقط مهم این است که تیم به نتایج خوبی دست پیدا کند.

 

مصطفی حاجتی - داماش گیلان

 

varesh-sport.com : به نظر ما هم با ورود شما در بازی استقلال روند تیمی حالت بهتری به خود گرفت و در نقطه مقابل با تعویض شما در بازی فجر هر چند که در نهایت یک گل در واپسین دقایق به ثمر رساندیم ولی روند تیمی نامناسب شد . اما یک حرکتی در بازی با فجر از سوی شما اتفاق افتاد که هواداران انتظارش را از شما که بازیکن بی حاشیه ای هستید نمی کشیدند و آن هم حرکت بعد از تعویض بود که یک سره به سمت رختکن رفتید. دلیلش چه بود؟

البته از تعویض خودم ناراحت بودم چون چند بازی گذشته آن را هم روی نیمکت بودم در حالی که این را حق خودم نمی دانستم و این حرف من نبود ، بلکه حرف کارشناسان و مردم و حتی کادر فنی بوده است . در بازی با فجر هم به نظر خودم با آنکه در پست خودم بازی نمی کردم خیلی خوب بازی کردم و حتی آقای تارتار هم از من راضی بود … واقعیتش این است که بله ، بعد از تعویض ناراحت بودم اما هیچ گونه حرکت اشتباهی از من سر نزد و آمدم از آقای ناظمی و آقای پورمند که روی نیمکت بودند اجازه گرفتم و بعد از پنج دقیق که لباسم را در رختکن عوض کردم دوباره به روی نیمکت برگشتم .

 

varesh-sport.com : اما آقای تارتار شما را به تبریز نبرد …

من به خاطر مصدومیت به آن سفر نرفتم و سر تمرین آخر در رشت از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شدم .

 

varesh-sport.com : شما مخصوصا  امسال در چند پست مختلف بازی کرده اید . خودت فکر می کنی که در کدام پست راحت تر هستید و بهتر جواب می دهید؟

فکر می کنم در این چند سال در تنها پستی که برای تیم بازی نکرده ام پست دروازه بان باشد ! من خودم فکر می کنم در پست هافبک دفاعی بازدهی بیشتری را داشته باشم اما به هر حال این سرمربی تیم است که تشخیص داده که فعلا در آنجا بازی نکنم …

 

varesh-sport.com : در بازی با فجر شعارهایی از سوی هواداران سرداده شد که مهدی تارتار آن را خط گرفته شده قلمداد کرد و در کنفرانس خبری پس از بازی هم گفت که حتی بازیکنان نیز از این شعارها ناراحت شدند . آیا همینطور است؟

وقتی تیم نتیجه نگیرد بازیکن و کادرفنی هم ناراحت می شود… تماشاگران ما هم مقصر نیستند چون آنها هم در سرما و گرما به استادیوم می آیند و از تیم حمایت می کنند و دوست دارند که تیمشان همان روند خوب نتایج در نیم فصل اول را ادامه دهد اما به هر حال تماشاگران ما هم باید بدانند که تیم ما درست است که مهره های خوبی دارد و تیم خوبی را تشکیل داده است اما امسال سال اولی است که تیم در لیگ برتر حضور دارد و همین می تواند روی نوسان تیم تاثیر گذار باشد .

ما نمی توانیم خودمان را گول بزنیم و تیم ما واقعا الان شرایط خوبی را از هر لحاظ ندارد و این بچه ها ، چه بومی و چه غیر بومی به خاطر همین تماشاگران و مردم این شهر است که الان بازی می کنند . تماشاگران هم باید صبوری بیشتری به خرج بدهند و لااقل تا دقیقه نود از تیم حمایت کنند… وقتی که در حین بازی شعارهای اعتراضی سرداده می شود هم بازیکن جوان تیم و هم کادرفنی دچار استرس می شوند و نمی توانند آنطور که باید تصمیم گیری داشته باشند.

 

varesh-sport.com : شما بازیکنی هستید که سالها در این تیم حضور داشتید و الان هم کاپیتان سوم تیم به شمار می روید و به خوبی از هواداران شناخت دارید . آیا خط گرفتن هواداران می تواند درست باشد؟

از نظر من نه…

 

varesh-sport.com : یک مصاحبه ای هم از مهندس عابدینی وجود دارد که او ارتباطی را مابین برخی بازیکنان بومی کنار گذاشته شده و هواداران برای سردادن شعارهای اعتراضی دیده اند …

این نظر مهندس عابدینی هست و قابل احترام نیز هست اما به نظر من طرفداران ما خدا را شکر فوتبال را می فهمند و بازیکنان را هم می شناسند و به نظر من اصلا احتیاجی به خط گرفتن وجود ندارد . وقتی که کل استادیوم می آیند و یک بازیکن را صدا می زنند و تشویق می کنند به خاطر این است که این بازیکن برای تیم زحمت کشیده است و نتیجه آن را هم تماشاگران دیده اند و من فکر نمی کنم این مسائل خطی باشد.

 

مصطفی حاجتی - تارنمای هواداران داماش گیلان

 

varesh-sport.com : در مورد این اختلافاتی که می گویند ما بین بازیکنان بومی و غیر بومی تیم وجود دارد چه نظری دارید؟ آیا این درست است؟

در این هشت سالی که عضو تیم بوده ام فکر می کنم در تنها شهری که چنین مسائلی اصلا مطرح نیست همین شهرما و تیم ماست. خیلی از مسائل را به خاطر شرایط تیم نمی خواهم الان باز کنم و گذاشته ام برای آخر فصل اما باید این را شما از بازیکنان بزرگی مثل آقای یزدانی ، آقای خرمگاه ، آقای شیردل و… سوال کنید که به این شهر آمده اند و بپرسید آیا چنین چیزی در این شهر وجود داشته است یا نه؟! وقتی بازیکنی در این تیم بازی می کند و پول خوبی را هم دریافت می کند باید برای تیم زحمت بکشد … حالا می خواهد بومی باشد یا غیر بومی ، فرقی ندارد. وقتی یک بازیکن کارایی لازم را ندارد حرف هایی را می زند که اصلا مورد قبول نیست . شما شهرهای دیگر را ببینید که شاید اصلا بازیکنان غیر بومی در آن راحت نیستند… شما همین تیم شهر همسایه ما ، ملوان را ببینید ؛ فکر نمی کنم بازیکن غیربومی برود آنجا و بتواند هرطور که خواست رفتار کند …

این بحث ها فقط به تیم ضربه می زند  و اگر کسی این مباحث را مطرح می کند از نظر من خودش مشکل دارد!

 

varesh-sport.com : بعضی ها مثل افشین چاوشی اعتقاد دارند که برخی از افراد داخل تیم برای خودشیرینی نکات و اتفاقات کوچک داخل تمرینات را برای مهندس عابدینی خبر می برند که این خود باعث بزرگ شدن آن اتفاقات می شود . شما در این مورد چه نظری دارید…

متاسفانه من هم با این نظر موافق هستم . نمی خواهم بگویم از اطرافیان باشگاه اما بعضی از بازیکنان هم برای بازی کردن دست به هر کاری می زنند . در زمان آقای قاسمپور این مسائل خیلی کمتر شده بود چون توانسته بود به خوبی بازیکنان را بشناسد اما متاسفانه نمی دانم آقای تارتار با چه ذهنیتی وارد تیم شدند چون از روز اولی که به این شهر آمدند من احساس می کنم روی بازیکنان بومی یک مقدار حساس بودند . حتی این مطلب را آقای قاسمپور هم به ما گفت که روز اولی که داشتم به این شهر می آمدم راجع به بازیکنان بومی چیزهایی را به من گفتند و بعدها خود ایشان گفتند که دیده ام بازیکنان بومی تلاش زیادی را در زمین از خودشان نشان می دهند .

گذر زمان خیلی چیزها را روشن خواهد کرد و امیدوارم آقای تارتار هم انشالله به شناخت خوبی از بچه ها برسند . امیدوار هستم که ذهنیت منفی ای نسبت به بازیکنان بومی نداشته باشد چرا که این مسائل به تیم ضربه خواهد زد .

 

varesh-sport.com : هواداران در طول چند بازی اخیر شعارهایی را سردادند که در آن از مسئولین به خاطر شرایط مالی درخواست توجه داشته اند . شما در این خصوص چه صحبتی دارید ؟

هواداران که هر کاری از دستشان بر آمده است در این خصوص انجام داده اند و صدای خودشان را هم با سردادن شعارها به گوش مسئولین رسانده اند . امیدوارم که واقعا مسئولین استانی و کشوری به فکر این تیم باشد … این تیم با این شرایط در حال نابود شدن است . این تیم برای جوانان این شهر است و هویت و آبروی این شهر است و امیدوار هستم که چه ما باشیم و چه ما نباشیم این تیم همیشه باقی بماند تا جوانان این شهر بتوانند از طریق آن پیشرفت کنند . هر بازی 10 تا 15 هزار هوادار به استادیوم می آید و از تیم حمایت می کند و امیدوارم که به خاطر این هواداران هر چه زودتر مشکلات تیم برطرف شود.

 

varesh-sport.com : شما کم مصاحبه می کنید ، دلیلش چیست..؟!

شما من را به عنوان یک بازیکن بی حاشیه می شناسید و به همین علت دوست نداشته ام زیاد در مورد مسائل تیم صحت کنم . همیشه سرم به کار خودم بوده است و تمریناتم را انجام داده ام و چه بازی کنم و چه بازی نکنم با تمام وجود در خدمت تیمم هستم و به همین علت است که زیاد مصاحبه نمی کنم.

 

varesh-sport.com : و حرف پایانی…

امیدوار هستم که هر چه زودتر مشکلات تیم برطرف شود. متاسفانه در حال حاضر رفاقت در تیم یک مقدار کم رنگ شده است… به هر حال وقتی تیم به چنین نتایجی دست پیدا می کند ، خود به خود حرف هایی زده می شود که شاید نباید زده شود. امیدوارم که هر چه زودتر کادر فنی به شناخت خوبی از بچه ها برسند و بتوانند تیم را جمع و جور کنند و بچه ها هم باید تمام تلاش خودشان را انجام دهند تا بتوانیم جواب محبت این تماشاگران را بدهیم.

 

 

 

مصاحبه : مهرداد – مازیار