varesh-sport.com : با وجود آنکه شنیده ایم پیشنهاد هم داشتی، اولین بازیکنی بودید که با تیم قرارداد بستی.

بعد از 10 سال بازی کردن در تیم های داماش و پگاه دل کندن از این تیم خیلی سخت است. تماشاگران هم من را می شناسند که اهل دروغ و بازارگرمی نیستم، امسال دو پیشنهاد خیلی خوب داشتم ولی واقعا نای رفتن نداشتم چون فوتبالم را از همین تیم شروع کردم و با تمام مشکلاتی که داماش دارد، دوست داشتم در این تیم بمانم و در همین تیم هم فوتبالم را به پایان برسانم .

 

varesh-sport.com : روند تمرینات آماده سازی تیم را چطور می بینید؟

حدود 40 روز صبح و بعدازظهر تمرین کردیم که بیشتر بر روی کارهای بدنی بوده است… فکر می کنم تا الان به 70 درصد آمادگی رسیده ایم و انشالله پیش از دیدار مقابل سایپا به صد درصد آمادگی می رسیم . 

 

متن کامل در ادامه مطلب

varesh-sport.com : مثل اینکه پیراهن هم نداشتید!

از نظر امکانات واقعا در مضیقه هستیم و حتی از معمولی ترین امکانات هم به دور هستیم! من فکر می کنم تیم های محلات هم شرایطشان از ما بهتر باشد، ولی به هر حال به خاطر تعداد زیاد بچه های بومی در تیم این مشکلات را تحمل می کنیم و انشالله که هر چه سریعتر مشکلات حل شود.

 

varesh-sport.com : امسال چه پستی برای شما در نظر گرفته شده است؟

به نظر شخصی خودم روی پست هافبک دفاعی بیشتر کارایی دارم البته در این چند سال من تا شب قبل از مسابقه نمی دانسته ام که کجا بازی می کنم. یعنی هر مربی که به اینجا آمده از من در هرجا که خواسته استفاده کند ، بازی کرده ام. برایم فقط موفقیت داماش مهم است و حتی اگر مربیان تشخیص بدهند که روی سکو هم باشم برای موفقیت دعا می کنم .

 

varesh-sport.com : قبول داری که کم گل می زنی اما اگر هم بزنی گل حساس است؟

خوب گل زنی یک هنر است، اما به خاطر پستم هم کمتر در موقعیت گل قرار می گیرم . از طرفی به بازی سازی و دادن پاس گل بیشتر علاقه دارم و فکر می کنم در این بخش موفق تر بوده ام . امیدوارم که امسال بتوانم گل های بیشتری به ثمر برسانم .

 

varesh-sport.com : شما سابقا شوت های بسیار خوبی را می زدید اما الان دیگر این شوت ها رو نمی بینیم؛ دلیلش چیست؟

بله ، قبلا پیش می آمد که در طول بازی 3-4 شوت می زدم اما به هر حال نوع سیستم بازی و پستم در این قضیه تاثیرگذار گذاشته است .

 

varesh-sport.com : سال قبل در یک بازی شما کاپیتان بودی و بعد از پایان مسابقه وقتی هواداران گفتند: "کاپیتان تیمت رو بردار و بیار" ، شما تیم را به سمت هواداران نیاوردید. این برای هواداران سوال شده بود، دلیلش چه بود؟

خدا را شکر همیشه رابطه خوبی با تماشاگران داشته ام. آنها همیشه به من احترام گذاشته اند و من هم به آنها احترام گذاشته ام و خودم را واقعا مدیون هواداران می دانم. این اتفاق در بازی با آلومینیوم بود که به لحاظ جدولی برایمان از اهمیت بسیاری برخوردار بود . تمام فکر و ذکرمان پیروزی در آن دیدار بود و متاسفانه موقعیت های بسیاری را از دست دادیم و کاملا برخلاف جریان بازی، مسابقه را از دست دادیم . پس از پایان بازی هم به خاطر همین موضوع عصبی بودم و متوجه درخواست هواداران نشدم اما به خاطر این سو تفاهم از همه آنها عذرخواهی می کنم.

 

varesh-sport.com : سایپا به نوعی گربه سیاه داماش شده است و مدت هاست نتوانسته ایم این تیم را شکست دهیم . امسال چه می کنیم؟

دقیقا. بازیکن مقابل من ابراهیم صادقی کاپیتان این تیم است که کاملا هم در خدمت تیمشان است و همیشه با هم در طول مسابقه رقابت داشتیم. با توجه به اینکه این اولین بازی ما در لیگ به شمار می رود و پیش از دربی گیلان است انگیزه زیادی برای پیروزی داریم و امیدوارم بتوانیم با توجه به میزبانی و حمایت هواداران پرشورمان طلسم را بشکنیم و سه امتیاز این مسابقه را بگیریم .

 

varesh-sport.com : هفته دوم دربی گیلان برگزار می شود.این دیدار را چطور می بینید؟ و به نظر شما اینکه این مسابقه اینقدر زود برگزار می شود به ضرر داماش است یا به سودش؟

به نظر من فرقی ندارد که در هفته دوم برگزار شود یا هفته دهم ، چون به هر حال باید با تمام تیم ها بازی کنیم . شاید ما دیرتر تمرینات آماده سازی مان را آغاز کرده باشیم و کمی از تیم های دیگر عقب باشیم اما در تیم ما بازیکنانی حضور دارند که 7-8 سال در کنار هم بازی کرده اند و به لحاظ هماهنگی مشکلی ندارند . انشالله بتوانیم با پیروزی برابر سایپا با روحیه ای خوب به مصاف ملوان برویم .

 

مصطفی حاجتی

 

varesh-sport.com : همیشه در سطح مناسبی بوده ای و روندت سینوسی نبوده است ، با این وجود بهترین سال فوتبالی ات را چه سالی می دانی؟

من در چند پست بازی کرده ام و خواسته هایی که مربیان داشته اند گاهی شرایط را برای من سخت کرده بود . اینکه تا شب قبل از مسابقه ندانید در کدام پست بازی می کنید شرایط را برای بازیکن سخت می کند و نمی تواند آن برنامه ریزی لازم را داشته باشد . با تمام این تفاسیر من فکر می کنم بهترین سال فوتبالی ام سال گذشته بوده است .

 

varesh-sport.com : سال فیروز کریمی چطور؟آن سال هم در بازی هایی که به میدان رفتید خیلی خوب کار کردی…

مشکلات ما در دوران فیروز کریمی، مشکلات فوتبالی نبود. در آن سال که من کاپیتان هم بودم، شرایط بدنی و آمادگی بسیار خوبی داشتم اما به خاطر مشاوران نامناسب آقای فیروز کریمی هم من و هم تیم 7-8 هفته ضربه خوردیم . در آن هشت هفته فکر می کنم ما 3 امتیاز به دست آوردیم اما پس از تغییرات و اضافه شدنم نتایج خوبی کسب کردیم و حتی خود فیروز کریمی هم می گفت که تو تاثیر بسیار زیادی بر روی روند تیم گذاشته ای.

متاسفانه فیروز کریمی مشاوران خوبی نداشت . مشاورانی مثل یک کمک مربی رشتی که به دلایل نامعلوم خیلی هم من را اذیت کرد.

 

varesh-sport.com : شما هم عضو باند اصطلاحا عقرب هستید؟! از علی نظیف کار هم این سوال را پرسیدیم و حالا که بحث به اینجا کشید دوست داریم جواب شما را هم بدانیم. شما مربی عوض می کنید؟!

این را باید از مربیانی که با آنها کار کرده ایم بپرسید. به همراه آقای ناظمی من با 22 مربی کار کرده ام و می توانید از آقایان قاسمپور، تارتار، دینورزاده و حتی پیش از آنها مربیانی که در دوران پگاه با ما بوده اند بپرسید که آیا اصلا چنین قضیه ای وجود دارد؟ هر مربی ای که آمده است با تمام توان برای تیم شهرمان بازی کرده ایم.

یکی دو نفر از پیشکسوتان ما مثل همان کمک مربی فیروز کریمی که نمی تواند محبوبیت بازیکنان در بین تماشاگران ببیند چنین حرف هایی را مطرح می کنند . البته با توجه به اینکه تنها یکی دو سال در این شهر بازی کرده است نمی توان اسمش را پیشکسوت گذاشت… پیشکسوتان شهر ما امثال امیر افتخاری، هادی طباطبایی و… هستند که با زحماتی که کشیده اند هیچ وقت برعلیه تیم موضع نگرفتند نه امثال ایشان .

ایشان که با یک سال کمک مربی بودن آقای فیروز کریمی خودشان را گم کرده بودند و حتی با برخی از بازیکنان غیربومی باند تشکیل داده بودند، بیشترین ضربه را در آن سال به تیم زدند تا تیم به لیگ برتر راه پیدا نکند .

فیروز کریمی مربی کوچکی نبود اما کمکی که انتخاب کرده بودند آدم کوچکی بود و هیچ وقت هم مربی بزرگی نمی شود. نمی خواهم بیشتر از این چیزی بگویم اما اگر باز هم ایشان پشت سر بچه های ما حرف بزنند آنوقت چیزهای زیادی در مورد ایشان دارم که بخواهم به مردم بگویم.

ما 6-7 بازیکن هستیم که با هم رفاقت زیادی داریم و برای هم جان می دهیم اما باند نیستیم. من فکر می کنم این اصلا بد نباشد که بازیکنان یک تیم با هم رفیق باشند و این مسئله می تواند به تیم هم کمک کند .

 

varesh-sport.com : برخی از هواداران به شما لقب رایان گیگز داده اند، نظر خود شما در مورد این بازیکن چیست؟

گیگز بازیکن بزرگی است و خودم به بازی او علاقه زیادی دارم . از تماشاگران هم ممنونم که چنین لقبی را به من داده اند .

 

varesh-sport.com : وحرف پایانی ؟

برخی آقایان به دلیل عدم محبوبیتشان در بین تماشاگران دوست داشتند که این تیم ضربه بخورد و سقوط کند اما ما با تمام مشکلاتی که با آن رو به رو بودیم توانستیم به کمک هوادارانمان بهترین نتایج تاریخمان را رقم بزنیم و در مقابل تیم های بزرگ قدعلم کنیم و تماشاگرانمان را خوشحال کنیم . توصیه من به این به اصطلاح پیشکسوتان این است که دست از کارهایشان بردارند و بیایند به افشین ناظمی که مربی جوانی است کمک کنند تا شاید حداقل بتوانند یک جایگاهی در این شهر برای خود پیدا کنند.

 

 

مصاحبه : مهرداد – مازیار

وارش اسپرت

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید